שיתוף | מה חדש בבינה מלאכותית - נספח עדכוני פיצ'רים ודיונים 💬
-
@א.מ.ד. אבל הוא לא טוען אותו באופן אוטומטי, בכל צ'אט מחדש הוא טועה לי עד שאני שולח אותו לבדוק בקבצים שהוא שכתב ורק אז הוא מבין את הענין.
-
@א.מ.ד. מה ההבדל במודל
הוא נותן מספיק עבודה ואם תשים את הכלי להורדת טוקנים יהיה לך הרבה יותר
-
@עניו-כמשה מבחינת איכות.
-
@עניו-כמשה כרגע קלוד אופוס 4.8. אבל זה דינמי ומשתנה כל חודש-חודשיים. לא מופקע שג'מיני 3.5 פרו שאמור לצאת השבוע יעקוף אותו.
כמובן יש תת-תחומים בקידוד ובכל אחד מהם המודל הטוב ביותר הוא אחר, לדוגמא אני חושב (דעתי האישית בלבד) שאין על ג'מיני בעיצוב UI-UX. -
@עניו-כמשה כרגע קלוד אופוס 4.8. אבל זה דינמי ומשתנה כל חודש-חודשיים. לא מופקע שג'מיני 3.5 פרו שאמור לצאת השבוע יעקוף אותו.
כמובן יש תת-תחומים בקידוד ובכל אחד מהם המודל הטוב ביותר הוא אחר, לדוגמא אני חושב (דעתי האישית בלבד) שאין על ג'מיני בעיצוב UI-UX. -
@עניו-כמשה כרגע קלוד אופוס 4.8. אבל זה דינמי ומשתנה כל חודש-חודשיים. לא מופקע שג'מיני 3.5 פרו שאמור לצאת השבוע יעקוף אותו.
כמובן יש תת-תחומים בקידוד ובכל אחד מהם המודל הטוב ביותר הוא אחר, לדוגמא אני חושב (דעתי האישית בלבד) שאין על ג'מיני בעיצוב UI-UX. -
@עניו-כמשה כרגע קלוד אופוס 4.8. אבל זה דינמי ומשתנה כל חודש-חודשיים. לא מופקע שג'מיני 3.5 פרו שאמור לצאת השבוע יעקוף אותו.
כמובן יש תת-תחומים בקידוד ובכל אחד מהם המודל הטוב ביותר הוא אחר, לדוגמא אני חושב (דעתי האישית בלבד) שאין על ג'מיני בעיצוב UI-UX. -
@א.מ.ד. איך אפשר לקחת פרויקט קיים ורק את העיצוב לעשות בגמיני?
פשוט מאוד: אתה מחבר גם את קלוד קוד וגם את אנטיגרביטי של גוגל לאותה תיקיה של הפרוייקט, ושניהם עובדים עליה, כל אחד על התחום שאתה רוצה.
מומלץ שלא יעבדו במקביל באותו זמן למניעת התנגשויות, אלא אם כן אתה עובד עם גיט מסודר יודע איך לטפל בענפים ובקונפליקטים במיזוג. -
@א.מ.ד. איך אפשר לקחת פרויקט קיים ורק את העיצוב לעשות בגמיני?
פשוט מאוד: אתה מחבר גם את קלוד קוד וגם את אנטיגרביטי של גוגל לאותה תיקיה של הפרוייקט, ושניהם עובדים עליה, כל אחד על התחום שאתה רוצה.
מומלץ שלא יעבדו במקביל באותו זמן למניעת התנגשויות, אלא אם כן אתה עובד עם גיט מסודר יודע איך לטפל בענפים ובקונפליקטים במיזוג. -
@יאיר-3210 זמין כרגע רק בmacOS
-
@cfopuser כתב בשיתוף | מה חדש בבינה מלאכותית - מתעדכן:
לכול מי שרגילים לשלם פר טוקנים בapi יכולים לחשוב שוב,
ספק בשם neuralwatt מציע תכנית שבה הוא מחייב על פי שימוש בחשמל בתוכנית energy
במחיר של $5.00 / kWh
ולפי המספרים ברדיט המחירים משתלמים על זה מאודד
לדוג' GLM-5.2 19.2M טוקנים ב $2.72.
GLM-5.1 יצא 169M טוקנים ב $2.68 .(המחירון לפי טוקנים זה יוצא 46 דולר!)@cfopuser לדעתי זה שווה נושא נפרד, חבל שמישהו יפספס את זה.
ואגב זה כזה זול עלות החשמל? לפי זה שרת עצמי צריך לעלות פרוטות@cfopuser לדעתי זה שווה נושא נפרד, חבל שמישהו יפספס את זה.
לא יודע אם זה מצריך נושא נפרד אולי כן
ואגב זה כזה זול עלות החשמל? לפי זה שרת עצמי צריך לעלות פרוטות
הם עונים באתר שזה כולל את כול שאר העלויות שלהם
Our $/kWh pricing includes total costs: server hardware, GPU depreciation, and electricity, spread across the kWh of energy consumed by your model usage. It's an all-in rate, not just the cost of electricity.
השתמשתי טיפה והטענתי טיפה לבינתיים די מרוצה מהמודל אבל נראה לגבי העלויות.
-
לכול מי שרגילים לשלם פר טוקנים בapi יכולים לחשוב שוב,
ספק בשם neuralwatt מציע תכנית שבה הוא מחייב על פי שימוש בחשמל בתוכנית energy
במחיר של$5.00 / kWh
ולפי המספרים ברדיט המחירים משתלמים על זה מאודד
לדוג' GLM-5.2 19.2M טוקנים ב $2.72.
GLM-5.1 יצא 169M טוקנים ב $2.68 .(המחירון לפי טוקנים זה יוצא 46 דולר!)
תמונה כי למה לא
בקיצור מחירים זולים מאוד.
(לא יצא לי עדיין להתנסות אבל אמרתי למה לא לידע לציבור)
מסתבר שיש גם שיטה של קוד refer שאם אתם משלמים $10 בעל הקוד מקבל טעינה של $20,
בקיצור משתלם מאודהתרד ברדיט
הספק, neuralwatt
קוד שיתוף -
@עניו-כמשה כרגע קלוד אופוס 4.8. אבל זה דינמי ומשתנה כל חודש-חודשיים. לא מופקע שג'מיני 3.5 פרו שאמור לצאת השבוע יעקוף אותו.
כמובן יש תת-תחומים בקידוד ובכל אחד מהם המודל הטוב ביותר הוא אחר, לדוגמא אני חושב (דעתי האישית בלבד) שאין על ג'מיני בעיצוב UI-UX. -
טוב אז השתמשתי לא מעט בglm 5.2 דרך neuralwatt
אז אני מניח שזו ביקורת משותפת.אז לגבי הספק אין הרבה מה לומר חוץ מזה שבסה"כ זה יוצא הרבה יותר זול ככה שאין סיבה לא להשתמש בו,
הספק יציב ומהיר.כן אני יאמר שהמחירים של האנרגייה ממש לא קבועים וממש תלוי מתי אתם משתמשים ובכמה הקשר מדובר,
אבל זה משתלם בשביל העובדה שהסכום הסופי הכולל נמוך מכול ספק אחר.לגבי המודל אני מריץ במקביל כמה מודלים ואני חייב לומר שאני די מרוצה ממנו הוא מסודר חד לא מאבד הקשר,
ומאוד דומה לקלוד בצורת פעולה שלו וגם מאוד קרובים ברמה.
(השתמשתי דרך opencode)בקיצור ממליץ בחום על שניהם. (לפחות לשעה הקרובה עד שיצא מודל וספק חדש (:)
מצרף תמונה מneuralwatt ושוב אני מדגיש שהמחירים ממש לא קבועים וזזים םבכמה סנטים לפה ולשם בהתאם לשעה ולמשימה.
בכול אופן מקבלים דולר חינם אז למה לא לנסות מי שמעוניין.כפי שרואים החיוב הוא 6$ בתוכנית האנרגייה ואילו הייתי משלם לפי טוקנים (מחירים דומים אם לא זהים לשאר הספקים) הייתי צריך לשלם 22$ ככה שהמחירים בוודאות משתלמים.

-
יצירת תמונות עם ChatGPT או Gemini מאפשרת לנו להגיע לאחלה תוצרים - אפשר לבקש פרסומת, לוגו, באנר או תמונת מוצר ולקבל תוצאה יפה תוך שניות.
הבעיה מתחילה כשרוצים לשנות משהו בתמונה. מה שווה הלוגו היפה בעולם, אם אני לא מסוגל להזיז את הטקסט קצת ימינה?
מתישהו נצטרך לשנות כמעט כל יצירה - לתקן עברית, לשנות צבע, להחליף פונט, להקטין לוגו או להתאים את העיצוב לפוסט/סטורי. ואם עושים את זה רק עם פרומפטים, כל שינוי קטן יכול להרוס משהו אחר.
הפתרון: ליצור את התמונה ב-ChatGPT ואז להעביר אותה לקאנבה כעיצוב שאפשר לערוך.קודם כל, איך מחברים את Canva ל-ChatGPT?
נכנסים להגדרות של ChatGPT, עוברים ל-Apps, מחפשים Canva ומתחברים לחשבון שלכם.אחרי שזה מחובר, התהליך פשוט:
- פותחים את ChatGPT, כותבים את הפרומפט שלכם ויוצרים תמונה.
- באותו צ’אט כותבים @canva ומבקשים:
״תפתח את התמונה הזאת ב-Canva כעיצוב שאפשר לערוך.״
מכאן אפשר לפתוח את העיצוב בקאנבה ולערוך אותו בצורה רגילה: טקסטים, צבעים, מיקום אלמנטים, לוגו, התאמות לפורמטים שונים וכל הפינישים הקטנים שהופכים תמונה יפה לתוצר שאפשר באמת לפרסם.
זה לא תמיד מפרק כל תמונה בצורה מושלמת, במיוחד כשמדובר בתמונה פוטוריאליסטית, אבל לפרסומות, באנרים, פוסטים ופליירים זה יכול לחסוך המון זמן.
השילוב הנכון הוא פשוט:
בהתחלה, ChatGPT יוצר את הכיוון
לאחר מכן Canva נותנת שליטה ודיוק על כל פרט בתמונה. -
יצירת תמונות עם ChatGPT או Gemini מאפשרת לנו להגיע לאחלה תוצרים - אפשר לבקש פרסומת, לוגו, באנר או תמונת מוצר ולקבל תוצאה יפה תוך שניות.
הבעיה מתחילה כשרוצים לשנות משהו בתמונה. מה שווה הלוגו היפה בעולם, אם אני לא מסוגל להזיז את הטקסט קצת ימינה?
מתישהו נצטרך לשנות כמעט כל יצירה - לתקן עברית, לשנות צבע, להחליף פונט, להקטין לוגו או להתאים את העיצוב לפוסט/סטורי. ואם עושים את זה רק עם פרומפטים, כל שינוי קטן יכול להרוס משהו אחר.
הפתרון: ליצור את התמונה ב-ChatGPT ואז להעביר אותה לקאנבה כעיצוב שאפשר לערוך.קודם כל, איך מחברים את Canva ל-ChatGPT?
נכנסים להגדרות של ChatGPT, עוברים ל-Apps, מחפשים Canva ומתחברים לחשבון שלכם.אחרי שזה מחובר, התהליך פשוט:
- פותחים את ChatGPT, כותבים את הפרומפט שלכם ויוצרים תמונה.
- באותו צ’אט כותבים @canva ומבקשים:
״תפתח את התמונה הזאת ב-Canva כעיצוב שאפשר לערוך.״
מכאן אפשר לפתוח את העיצוב בקאנבה ולערוך אותו בצורה רגילה: טקסטים, צבעים, מיקום אלמנטים, לוגו, התאמות לפורמטים שונים וכל הפינישים הקטנים שהופכים תמונה יפה לתוצר שאפשר באמת לפרסם.
זה לא תמיד מפרק כל תמונה בצורה מושלמת, במיוחד כשמדובר בתמונה פוטוריאליסטית, אבל לפרסומות, באנרים, פוסטים ופליירים זה יכול לחסוך המון זמן.
השילוב הנכון הוא פשוט:
בהתחלה, ChatGPT יוצר את הכיוון
לאחר מכן Canva נותנת שליטה ודיוק על כל פרט בתמונה.@pinir אני חייב להגיד שהוא לא "משהו" בזה...
הרבה פחות מיצירת התמונה שלוביקשתי ממנו ליצור לי פרסומת לעסק שיהיה אפשר אחרי זה לערוך עם קנבה [כמובן שחיברתי קנבה קודם], התוצאה לא יצאה משהו בלשון המעטה:

לעומת סתם ביצירת תמונה (שכמובן יצא מדהים ברמה הזויה, אתם יכולים לראות את הפרומפטים):

אפשר לערוך חלקים נבחרים מהתמונה על ידי כניסה לתצוגת התמונה, לחיצה על select:

ואז סימון של האזור שאותו רוצים שהוא יערוך:

להלן התוצאה:

-
@pinir אני חייב להגיד שהוא לא "משהו" בזה...
הרבה פחות מיצירת התמונה שלוביקשתי ממנו ליצור לי פרסומת לעסק שיהיה אפשר אחרי זה לערוך עם קנבה [כמובן שחיברתי קנבה קודם], התוצאה לא יצאה משהו בלשון המעטה:

לעומת סתם ביצירת תמונה (שכמובן יצא מדהים ברמה הזויה, אתם יכולים לראות את הפרומפטים):

אפשר לערוך חלקים נבחרים מהתמונה על ידי כניסה לתצוגת התמונה, לחיצה על select:

ואז סימון של האזור שאותו רוצים שהוא יערוך:

להלן התוצאה:

@אברהם-גלסר באמת יצא לך מדהים לי קרה כמה פעמים שביקשתי שינוי וזה רק הרס לי (לא קורה הרבה אבל יכול לקרות) ורק שלחתי את האופציה הזו שידעו שזה קיים ואפשרי
-
ג'ון ג'אמפר, ראש תחום DeepMind AlphaFold בגוגל, הודיע זה עתה כי הוא עוזב לאנתרופיק, מה שהופך את חתן פרס נובל לעובד השני של גוגל המוערך שעורק ליריבה בתחום הבינה המלאכותית בשבוע אחד.
הפרטים:
ג'אמפר בילה תשע שנים ב-GDM והיה שותף ליצירת AlphaFold, הבינה המלאכותית של מבנה החלבון שזיכתה אותו ואת דמיס חסאביס בפרס נובל לכימיה.
המהלך שלו מגיע ימים ספורים לאחר שנועם שזייר, מנכ"ל שותף של ג'מיני, עזב את החברה לטובת OpenAI, גידול משמעותי בכישרונות בינה מלאכותית.
דווח כי ג'אמפר תרם גם לכלי קידוד ארגוניים עבור גוגל, תחום בו החברה פיגרה אחרי יריבותיה בתחום הפיתוח.
ג'אמפר אמר שהוא "לוקח קצת זמן להיטען מחדש" לפני שהוא מצטרף לאנתרופיק, אם כי גיוסו מגיע לקראת אירוע ב-30 ביוני שבמרכזו מדע.
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות