דילוג לתוכן
  • חוקי הפורום
  • פופולרי
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • צור קשר
עיצובים
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו מותג
  1. דף הבית
  2. חשמל - כללי
  3. מכשירי חשמל ביתיים
  4. בקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?

בקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?

מתוזמן נעוץ נעול הועבר מכשירי חשמל ביתיים
71 פוסטים 8 כותבים 1.0k צפיות 7 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • שטיגליץש שטיגליץ

    @aiib
    יש בו כרטיס כמו כל מקרר שארפ.
    אבל עצם השאלה לא כל כך מובנת לי
    ברגע שאתה פותח דלת נדלק אור ונכבה המאוורר.
    אז ברור שאי אפשר להשאיר אותו ככה לשבת.
    הרישומים הדיגיטליים שאולי יש הם זניחים מול הבעיות שודאי יש.
    ואם תטפל במתגים של הפתיחה כל הבעיות יפתרו וישאר לך כמו מקרר מכני ישן (כיון שהוא לא אינוורטר)

    לפרטים נוספים יש כאן:
    https://mitmachim.top/topic/60663/בקשת-מידע-מצב-שבת-במקררים

    A מנותק
    A מנותק
    aiib
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #11

    @שטיגליץ כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

    @aiib
    יש בו כרטיס כמו כל מקרר שארפ.

    במקרר שארפ מ1972 גם יש כרטיס?...

    אבל עצם השאלה לא כל כך מובנת לי
    ברגע שאתה פותח דלת נדלק אור ונכבה המאוורר.
    אז ברור שאי אפשר להשאיר אותו ככה לשבת.
    הרישומים הדיגיטליים שאולי יש הם זניחים מול הבעיות שודאי יש.
    ואם תטפל במתגים של הפתיחה כל הבעיות יפתרו וישאר לך כמו מקרר מכני ישן (כיון שהוא לא אינוורטר)

    ברגע שאני שם מדבקה על הכפתור שמזהה את הפתיחה או לחילופין מוציא את המנורה אין כלום? הבעיות זה רק באינוורטר? אין רישומים וכדו' ברגיל?

    לפרטים נוספים יש כאן:
    https://mitmachim.top/topic/60663/בקשת-מידע-מצב-שבת-במקררים

    שטיגליץש תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
    • A aiib

      @שטיגליץ כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

      @aiib
      יש בו כרטיס כמו כל מקרר שארפ.

      במקרר שארפ מ1972 גם יש כרטיס?...

      אבל עצם השאלה לא כל כך מובנת לי
      ברגע שאתה פותח דלת נדלק אור ונכבה המאוורר.
      אז ברור שאי אפשר להשאיר אותו ככה לשבת.
      הרישומים הדיגיטליים שאולי יש הם זניחים מול הבעיות שודאי יש.
      ואם תטפל במתגים של הפתיחה כל הבעיות יפתרו וישאר לך כמו מקרר מכני ישן (כיון שהוא לא אינוורטר)

      ברגע שאני שם מדבקה על הכפתור שמזהה את הפתיחה או לחילופין מוציא את המנורה אין כלום? הבעיות זה רק באינוורטר? אין רישומים וכדו' ברגיל?

      לפרטים נוספים יש כאן:
      https://mitmachim.top/topic/60663/בקשת-מידע-מצב-שבת-במקררים

      שטיגליץש מנותק
      שטיגליץש מנותק
      שטיגליץ
      כתב נערך לאחרונה על ידי שטיגליץ
      #12

      @aiib כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

      במקרר שארפ מ1972 גם יש כרטיס?...

      אם אני לא טועה שארפ (באמצעות ראלקו) התחילו לייבא לארץ בשנת 2000

      ברגע שאני שם מדבקה על הכפתור שמזהה את הפתיחה או לחילופין מוציא את המנורה אין כלום? הבעיות זה רק באינוורטר? אין רישומים וכדו' ברגיל?

      בשארפ גם המאוורר מושפע מפתיחת דלת. ולכן עליך להדביק את המתג, ואז המקרר לא מזהה פתיחת דלת ולא יהיו גם "רישומים דיגיטליים" (בהנחה שיש דבר כזה)
      אני חוזר עוד פעם על המלצתי:

      לפרטים נוספים יש כאן:
      https://mitmachim.top/topic/60663/בקשת-מידע-מצב-שבת-במקררים

      ואשמח אם תוכל לשאול שאלות על המדריך.
      מכל מקום במפרט שהובא לעיל כתוב שיש לו פיקוד שבת אבל לא כתוב של מי הפיקוד שבת. משמרת השבת לא היו קיימים בתשס"ט

      תגובה 1 תגובה אחרונה
      1
      • ש מחובר
        ש מחובר
        שלמה מרלר
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #13

        @שטיגליץ כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

        הרישומים הדיגיטליים שאולי יש הם זניחים מול הבעיות שודאי יש.
        ואם תטפל במתגים של הפתיחה כל הבעיות יפתרו וישאר לך כמו מקרר מכני ישן (כיון שהוא לא אינוורטר)

        אלו דברי בורות.

        אין בעיה 'זניחה' ברישומים - הבעיה בתרמוסטט דיגיטלי שרוב גדו"י אסרו את השימוש בו מכל וכל.
        כך שאין אפשרות להפוך את המקרר ל'מכני ישן' בהיותו מופעל ע"י התרמוסטט הדיגיטלי האסור.
        מה שצריך זה לנתק את לוח הפיקוד מהשפעת התרמוסטט

        אינורטר זה סיפור שונה לחלוטין - האינורטר מגביר את פעילות המנוע בעקבות התרמוסטט הדיגיטלי.

        י שטיגליץש 3 תגובות תגובה אחרונה
        0
        • ש שלמה מרלר

          @שטיגליץ כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

          הרישומים הדיגיטליים שאולי יש הם זניחים מול הבעיות שודאי יש.
          ואם תטפל במתגים של הפתיחה כל הבעיות יפתרו וישאר לך כמו מקרר מכני ישן (כיון שהוא לא אינוורטר)

          אלו דברי בורות.

          אין בעיה 'זניחה' ברישומים - הבעיה בתרמוסטט דיגיטלי שרוב גדו"י אסרו את השימוש בו מכל וכל.
          כך שאין אפשרות להפוך את המקרר ל'מכני ישן' בהיותו מופעל ע"י התרמוסטט הדיגיטלי האסור.
          מה שצריך זה לנתק את לוח הפיקוד מהשפעת התרמוסטט

          אינורטר זה סיפור שונה לחלוטין - האינורטר מגביר את פעילות המנוע בעקבות התרמוסטט הדיגיטלי.

          י מנותק
          י מנותק
          יצחק e
          כתב נערך לאחרונה על ידי
          #14

          @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

          הבעיה בתרמוסטט דיגיטלי שרוב גדו"י אסרו את השימוש בו מכל וכל.

          מי זה רוב גדו"י יש לך רשימה שמית של כולם שאתה יכול לקבוע שרובם אסרו

          ש תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • ש שלמה מרלר

            @שטיגליץ כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

            הרישומים הדיגיטליים שאולי יש הם זניחים מול הבעיות שודאי יש.
            ואם תטפל במתגים של הפתיחה כל הבעיות יפתרו וישאר לך כמו מקרר מכני ישן (כיון שהוא לא אינוורטר)

            אלו דברי בורות.

            אין בעיה 'זניחה' ברישומים - הבעיה בתרמוסטט דיגיטלי שרוב גדו"י אסרו את השימוש בו מכל וכל.
            כך שאין אפשרות להפוך את המקרר ל'מכני ישן' בהיותו מופעל ע"י התרמוסטט הדיגיטלי האסור.
            מה שצריך זה לנתק את לוח הפיקוד מהשפעת התרמוסטט

            אינורטר זה סיפור שונה לחלוטין - האינורטר מגביר את פעילות המנוע בעקבות התרמוסטט הדיגיטלי.

            י מנותק
            י מנותק
            יצחק e
            כתב נערך לאחרונה על ידי יצחק e
            #15

            @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

            אלו דברי בורות.

            תרשה לומר שאתה כתבת דברי בורות מלבד תלמידי החזון אי"ש שסוברים שיש מלאכת בונה בחשמל לדעת פוסקים רבים רישומים דיגיטליים זה בעיה זניחה ובכלל זה אין שום בעיה שטרמוסטט דיגיטלי מזהה שינוים בטמפרטורה אם זה לא מביא לשום פעולה מעשית

            ש תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • ש מחובר
              ש מחובר
              שלמה מרלר
              כתב נערך לאחרונה על ידי
              #16

              175466_120.jpg
              אני לא יודע מה זה בעיה זניחה ולא מכיר מינוח כזה בשולחן ערוך
              אני רק יודע שהציבור החרדי על כל גווניו מתנזר מזה.

              A תגובה 1 תגובה אחרונה
              2
              • י יצחק e

                @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                אלו דברי בורות.

                תרשה לומר שאתה כתבת דברי בורות מלבד תלמידי החזון אי"ש שסוברים שיש מלאכת בונה בחשמל לדעת פוסקים רבים רישומים דיגיטליים זה בעיה זניחה ובכלל זה אין שום בעיה שטרמוסטט דיגיטלי מזהה שינוים בטמפרטורה אם זה לא מביא לשום פעולה מעשית

                ש מחובר
                ש מחובר
                שלמה מרלר
                כתב נערך לאחרונה על ידי
                #17

                @יצחק-e בעיה זניחה או שום בעיה?

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • ש שלמה מרלר

                  175466_120.jpg
                  אני לא יודע מה זה בעיה זניחה ולא מכיר מינוח כזה בשולחן ערוך
                  אני רק יודע שהציבור החרדי על כל גווניו מתנזר מזה.

                  A מנותק
                  A מנותק
                  aiib
                  כתב נערך לאחרונה על ידי
                  #18

                  @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                  175466_120.jpg
                  אני לא יודע מה זה בעיה זניחה ולא מכיר מינוח כזה בשולחן ערוך
                  אני רק יודע שהציבור החרדי על כל גווניו מתנזר מזה.

                  אני חושב אמנם שזה לא נכון ש'רק תלמידי החזו"א' חוששים לאיסור דאורייתא בחשמל וגם אני חושב שאין קשר ישיר בין עניין חשמל בכללותו לגבי רישום דיגיטלי. אבל מה שאתה הבאת עכשיו למיטב הבנתי זה בכלל מכתב נגד מכונים שכל מטרתם להמציא קלנועיות שמותר ליסוע בהם בשבת, וכדו' ולא על מקררים ומזגנים שיש בהם רישום דיגיטלי.

                  ש תגובה 1 תגובה אחרונה
                  0
                  • A aiib

                    @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                    175466_120.jpg
                    אני לא יודע מה זה בעיה זניחה ולא מכיר מינוח כזה בשולחן ערוך
                    אני רק יודע שהציבור החרדי על כל גווניו מתנזר מזה.

                    אני חושב אמנם שזה לא נכון ש'רק תלמידי החזו"א' חוששים לאיסור דאורייתא בחשמל וגם אני חושב שאין קשר ישיר בין עניין חשמל בכללותו לגבי רישום דיגיטלי. אבל מה שאתה הבאת עכשיו למיטב הבנתי זה בכלל מכתב נגד מכונים שכל מטרתם להמציא קלנועיות שמותר ליסוע בהם בשבת, וכדו' ולא על מקררים ומזגנים שיש בהם רישום דיגיטלי.

                    ש מחובר
                    ש מחובר
                    שלמה מרלר
                    כתב נערך לאחרונה על ידי שלמה מרלר
                    #19

                    @aiib א. איפה החילוק?
                    ב. איפה ראית שכתוב קלנועית [יש על זה מכתבים אחרים!].
                    ג. יש גם מכתב נפרד של גאוני ספרד שראיתי כעת.
                    632164_29.jpg

                    י תגובה 1 תגובה אחרונה
                    1
                    • ש שלמה מרלר

                      @שטיגליץ כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                      הרישומים הדיגיטליים שאולי יש הם זניחים מול הבעיות שודאי יש.
                      ואם תטפל במתגים של הפתיחה כל הבעיות יפתרו וישאר לך כמו מקרר מכני ישן (כיון שהוא לא אינוורטר)

                      אלו דברי בורות.

                      אין בעיה 'זניחה' ברישומים - הבעיה בתרמוסטט דיגיטלי שרוב גדו"י אסרו את השימוש בו מכל וכל.
                      כך שאין אפשרות להפוך את המקרר ל'מכני ישן' בהיותו מופעל ע"י התרמוסטט הדיגיטלי האסור.
                      מה שצריך זה לנתק את לוח הפיקוד מהשפעת התרמוסטט

                      אינורטר זה סיפור שונה לחלוטין - האינורטר מגביר את פעילות המנוע בעקבות התרמוסטט הדיגיטלי.

                      שטיגליץש מנותק
                      שטיגליץש מנותק
                      שטיגליץ
                      כתב נערך לאחרונה על ידי שטיגליץ
                      #20

                      @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                      אלו דברי בורות.

                      אין בעיה 'זניחה' ברישומים - הבעיה בתרמוסטט דיגיטלי שרוב גדו"י אסרו את השימוש בו מכל וכל.
                      כך שאין אפשרות להפוך את המקרר ל'מכני ישן' בהיותו מופעל ע"י התרמוסטט הדיגיטלי האסור.
                      מה שצריך זה לנתק את לוח הפיקוד מהשפעת התרמוסטט

                      אינורטר זה סיפור שונה לחלוטין - האינורטר מגביר את פעילות המנוע בעקבות התרמוסטט הדיגיטלי.

                      הייתי ממליץ להזהר יותר בדבריך. ולהתווכח כדרכה של תורה בצורה נעימה.
                      נחלקו משמרת השבת והמכון הטכנולוגי להלכה האם רישומים דיגיטליים שאינם משפיעים במאומה על פעולת המקרר אסורים או מותרים.
                      גם משמרת השבת שאסרו אסרו לא מעניין ברור אלא בגלל שאחד הפוסקים אמר "אני רוצה שמקרר יהיה כמו ארון"
                      יש ברשותי הקלטות ומסמכים בנושא הזה.
                      ואת שאר דבריך לא זכיתי להבינם מה עניין תרמוסטט דיגיטלי אצל הרישומים הדיגיטליים שסופרים את פתיחת המקרר.
                      אשמח למקור של פוסק שמחלק בין החיישן הדיגיטלי למכני.
                      עדכון: אכן במאמרים לקמן רואים שיש הבדל

                      ש תגובה 1 תגובה אחרונה
                      2
                      • שטיגליץש שטיגליץ

                        @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                        אלו דברי בורות.

                        אין בעיה 'זניחה' ברישומים - הבעיה בתרמוסטט דיגיטלי שרוב גדו"י אסרו את השימוש בו מכל וכל.
                        כך שאין אפשרות להפוך את המקרר ל'מכני ישן' בהיותו מופעל ע"י התרמוסטט הדיגיטלי האסור.
                        מה שצריך זה לנתק את לוח הפיקוד מהשפעת התרמוסטט

                        אינורטר זה סיפור שונה לחלוטין - האינורטר מגביר את פעילות המנוע בעקבות התרמוסטט הדיגיטלי.

                        הייתי ממליץ להזהר יותר בדבריך. ולהתווכח כדרכה של תורה בצורה נעימה.
                        נחלקו משמרת השבת והמכון הטכנולוגי להלכה האם רישומים דיגיטליים שאינם משפיעים במאומה על פעולת המקרר אסורים או מותרים.
                        גם משמרת השבת שאסרו אסרו לא מעניין ברור אלא בגלל שאחד הפוסקים אמר "אני רוצה שמקרר יהיה כמו ארון"
                        יש ברשותי הקלטות ומסמכים בנושא הזה.
                        ואת שאר דבריך לא זכיתי להבינם מה עניין תרמוסטט דיגיטלי אצל הרישומים הדיגיטליים שסופרים את פתיחת המקרר.
                        אשמח למקור של פוסק שמחלק בין החיישן הדיגיטלי למכני.
                        עדכון: אכן במאמרים לקמן רואים שיש הבדל

                        ש מחובר
                        ש מחובר
                        שלמה מרלר
                        כתב נערך לאחרונה על ידי
                        #21

                        @שטיגליץ א. אם אין לך סימוכין ל'מחלוקת' איך נידע עליה?
                        (והנסיון לעשות את משמרת השבת כארגון פטטי הוא לא בדרכי נועם...)
                        ב. הקביעה ש'אינם משפיעים במאומה' היא כמובן אישית שלך, כי הרי אין אף רב שאוסר ללכת ברחוב בשבת אז מי בעצם אוסר רישומים דיגיטליים.
                        ג. תרמוסטט דיגיטלי יוצר רישומים דיגיטלים זה פשוט.
                        ד. ספירת הפתיחות דלת היא בעיה נוספת, חמורה אמנם. אבל הבעיה הבסיסית במקררים לפי מה שכתבו גדו"י זה עצם התרמוסטט

                        שטיגליץש תגובה 1 תגובה אחרונה
                        0
                        • י יצחק e

                          @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                          הבעיה בתרמוסטט דיגיטלי שרוב גדו"י אסרו את השימוש בו מכל וכל.

                          מי זה רוב גדו"י יש לך רשימה שמית של כולם שאתה יכול לקבוע שרובם אסרו

                          ש מחובר
                          ש מחובר
                          שלמה מרלר
                          כתב נערך לאחרונה על ידי
                          #22

                          @יצחק-e כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                          מי זה רוב גדו"י יש לך רשימה שמית של כולם שאתה יכול לקבוע שרובם אסרו

                          אדרבה, נא הצג את רשימת המתירים וחתימתם.

                          י תגובה 1 תגובה אחרונה
                          0
                          • ש שלמה מרלר

                            @יצחק-e כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                            מי זה רוב גדו"י יש לך רשימה שמית של כולם שאתה יכול לקבוע שרובם אסרו

                            אדרבה, נא הצג את רשימת המתירים וחתימתם.

                            י מנותק
                            י מנותק
                            יצחק e
                            כתב נערך לאחרונה על ידי
                            #23

                            @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                            אדרבה, נא הצג את רשימת המתירים וחתימתם.

                            האם מותר ללכת בשבת ברחוב?
                            התשובה היא כן למרות שהיום כל רחוב מצולם מכל זווית ובהליכתך אתה יוצר רישומים דיגיטליים
                            ואם אתה חולק עליי תביא מי שאוסר

                            ש תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • י יצחק e

                              @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                              אדרבה, נא הצג את רשימת המתירים וחתימתם.

                              האם מותר ללכת בשבת ברחוב?
                              התשובה היא כן למרות שהיום כל רחוב מצולם מכל זווית ובהליכתך אתה יוצר רישומים דיגיטליים
                              ואם אתה חולק עליי תביא מי שאוסר

                              ש מחובר
                              ש מחובר
                              שלמה מרלר
                              כתב נערך לאחרונה על ידי שלמה מרלר
                              #24

                              @יצחק-e עניתי לך בסטטוס קודם
                              אין מי שאוסר ללכת ברחוב ואין מי שמתיר רישומים דיגיטליים בשבת
                              החילוק הוא כמובן במידת ההשפעה על האדם ומידת מעורבותו ברישום.

                              תגובה 1 תגובה אחרונה
                              0
                              • ש שלמה מרלר

                                @aiib א. איפה החילוק?
                                ב. איפה ראית שכתוב קלנועית [יש על זה מכתבים אחרים!].
                                ג. יש גם מכתב נפרד של גאוני ספרד שראיתי כעת.
                                632164_29.jpg

                                י מנותק
                                י מנותק
                                יצחק e
                                כתב נערך לאחרונה על ידי יצחק e
                                #25

                                @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                                ג. יש גם מכתב נפרד של גאוני ספרד שראיתי כעת.

                                גם במכתב הזה אין שום התייחסות נפרדת לרישומים דיגיטליים כמשהו שאסור ובאופן כללי אם תלך לדבר מחוץ לציבור החרדי אף אחד לא מכיר כזה מושג זה סלוגן פירסומי של משמרת השבת
                                ואפילו משמרת השבת שהמציאו את המושג של רישומים דיגיטליים תראה מה כותבים באתר שלהם
                                "קיימים מספר סוגים נפוצים של התקני שבת. התקנים אלו – לכל היותר – גורמים שהרישום הדיגיטלי לא יקדים את הפעלת המדחס אלא רק יאריך את פעילותו, אך אינם מנטרלים כלל את השינויים החשמליים והרישומים הדיגיטליים הנגרמים על ידי האדם, וגם אינם הופכים אותם לחסרי משמעות (כיון שהם עדיין גורמים להארכת פעילות המנוע ועוד). התקן כזה אינו מועיל לדעת גדולי הפוסקים כיון שהרישומים הדיגיטליים עצמם אסורים בשבת (כאשר יש להם משמעות כל שהיא)."
                                זה ציטוט משום מה אני לא מצליח להביא תמונה

                                ש תגובה 1 תגובה אחרונה
                                0
                                • י יצחק e

                                  @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                                  ג. יש גם מכתב נפרד של גאוני ספרד שראיתי כעת.

                                  גם במכתב הזה אין שום התייחסות נפרדת לרישומים דיגיטליים כמשהו שאסור ובאופן כללי אם תלך לדבר מחוץ לציבור החרדי אף אחד לא מכיר כזה מושג זה סלוגן פירסומי של משמרת השבת
                                  ואפילו משמרת השבת שהמציאו את המושג של רישומים דיגיטליים תראה מה כותבים באתר שלהם
                                  "קיימים מספר סוגים נפוצים של התקני שבת. התקנים אלו – לכל היותר – גורמים שהרישום הדיגיטלי לא יקדים את הפעלת המדחס אלא רק יאריך את פעילותו, אך אינם מנטרלים כלל את השינויים החשמליים והרישומים הדיגיטליים הנגרמים על ידי האדם, וגם אינם הופכים אותם לחסרי משמעות (כיון שהם עדיין גורמים להארכת פעילות המנוע ועוד). התקן כזה אינו מועיל לדעת גדולי הפוסקים כיון שהרישומים הדיגיטליים עצמם אסורים בשבת (כאשר יש להם משמעות כל שהיא)."
                                  זה ציטוט משום מה אני לא מצליח להביא תמונה

                                  ש מחובר
                                  ש מחובר
                                  שלמה מרלר
                                  כתב נערך לאחרונה על ידי
                                  #26

                                  @יצחק-e את הקטע הראשון במכתב ראית?
                                  הצילום שהעלית לא עבר את הסינון של נטפרי
                                  תעלה שוב ותחכה עד שיעבור את הסינון ואז תשלח

                                  י תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  0
                                  • ש שלמה מרלר

                                    @יצחק-e את הקטע הראשון במכתב ראית?
                                    הצילום שהעלית לא עבר את הסינון של נטפרי
                                    תעלה שוב ותחכה עד שיעבור את הסינון ואז תשלח

                                    י מנותק
                                    י מנותק
                                    יצחק e
                                    כתב נערך לאחרונה על ידי יצחק e
                                    #27

                                    @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                                    את הקטע הראשון במכתב ראית?

                                    ראיתי, מה כתוב שם שתומך במה שאתה אומר

                                    ש תגובה 1 תגובה אחרונה
                                    0
                                    • י יצחק e

                                      @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                                      את הקטע הראשון במכתב ראית?

                                      ראיתי, מה כתוב שם שתומך במה שאתה אומר

                                      ש מחובר
                                      ש מחובר
                                      שלמה מרלר
                                      כתב נערך לאחרונה על ידי שלמה מרלר
                                      #28

                                      @יצחק-e יש כאן קצר\תקלת תקשורת

                                      רישום דיגיטלי הוא כינוי לפעילות הכרטיס.
                                      אין חולק שאסור לאדם להפעיל מערכות בשבת גם ע"י שלט רחוק או באמצעות גרמא כלשהי
                                      ובכללם חיישני נפח ותנועה.
                                      ואין חולק שאדם שאין לו עניין בצילום אי אפשר לייחס לו את הצילום כשאינו חלק ממנו
                                      יש נידון ומחלוקת בין הפוסקים עד איזה מרחק זמן מהפעולה יש לייחס אותה לאדם. ולא למשתנים סביבתיים שונים.
                                      ובזה יש דקויות.
                                      המחלוקת בין משמרת השבת למכון הטכנולוגי הוא בגישה הבסיסית
                                      המכון יצר פתרון הנקרא 'המשכת מצב' והחיל אותו גם על רישומים דיגיטליים
                                      משמרת השבת מלכתחילה דורש ניתוק פיזי של הכרטיס. ומעבר לכרטיס חילופי שאינו מושפע ע"י גורם חיצוני בשבת.
                                      מעבר לכל הפוסקים שהבאתי זו גם הגישה של בד"ץ עד"ח
                                      יש עוד נידון מה קורה עם מי ש'נתקע' בדיעבד במקום שאין בו התקן ואין לו אפשרות להכשירו ע"י שעון חיצוני, ובזה יש מחלוקת בין הפוסקים.

                                      י תגובה 1 תגובה אחרונה
                                      0
                                      • ש שלמה מרלר

                                        @יצחק-e יש כאן קצר\תקלת תקשורת

                                        רישום דיגיטלי הוא כינוי לפעילות הכרטיס.
                                        אין חולק שאסור לאדם להפעיל מערכות בשבת גם ע"י שלט רחוק או באמצעות גרמא כלשהי
                                        ובכללם חיישני נפח ותנועה.
                                        ואין חולק שאדם שאין לו עניין בצילום אי אפשר לייחס לו את הצילום כשאינו חלק ממנו
                                        יש נידון ומחלוקת בין הפוסקים עד איזה מרחק זמן מהפעולה יש לייחס אותה לאדם. ולא למשתנים סביבתיים שונים.
                                        ובזה יש דקויות.
                                        המחלוקת בין משמרת השבת למכון הטכנולוגי הוא בגישה הבסיסית
                                        המכון יצר פתרון הנקרא 'המשכת מצב' והחיל אותו גם על רישומים דיגיטליים
                                        משמרת השבת מלכתחילה דורש ניתוק פיזי של הכרטיס. ומעבר לכרטיס חילופי שאינו מושפע ע"י גורם חיצוני בשבת.
                                        מעבר לכל הפוסקים שהבאתי זו גם הגישה של בד"ץ עד"ח
                                        יש עוד נידון מה קורה עם מי ש'נתקע' בדיעבד במקום שאין בו התקן ואין לו אפשרות להכשירו ע"י שעון חיצוני, ובזה יש מחלוקת בין הפוסקים.

                                        י מנותק
                                        י מנותק
                                        יצחק e
                                        כתב נערך לאחרונה על ידי
                                        #29

                                        @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                                        אין חולק שאסור לאדם להפעיל מערכות בשבת גם ע"י שלט רחוק או באמצעות גרמא כלשהי
                                        ובכללם חיישני נפח ותנועה.

                                        אמת

                                        @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                                        ואין חולק שאדם שאין לו עניין בצילום אי אפשר לייחס לו את הצילום כשאינו חלק ממנו

                                        גם נכון

                                        @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                                        מעבר לכל הפוסקים שהבאתי זו גם הגישה של בד"ץ עד"ח

                                        כל הפוסקים שהבאת לא אומרים שהמכון הטכנולוגי לא טוב אלא שמשמרת השבת כן טוב וזה שבמכתב מופיע המילים רישומים דיגיטליים לא אומר שהם מסכימים לגישת משמרת השבת שפעולות דיגיטליות שאין להם השפעה מעשית מעבר לעצם קיומם אסורות בשבת
                                        לשיטת המכון הטכנולוגי כל זמן שאין ל"רישומים הדיגיטליים" כל השפעה מעשית על פעילות המכשיר לא מעניין אותי שהוא מודד טמפרטורה לחות וכו'
                                        ואני לא ראיתי מי שכותב שאסור להשתמש במקררים של המכון ומעבר לזה שלא ראיתי אני בעצמי שאלתי את הגר"ע אוירבך האם אפשר להשתמש במקרר של המכון הטכנולגי והוא אמר לי שאפשר

                                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                                        2
                                        • ש שלמה מרלר

                                          @שטיגליץ א. אם אין לך סימוכין ל'מחלוקת' איך נידע עליה?
                                          (והנסיון לעשות את משמרת השבת כארגון פטטי הוא לא בדרכי נועם...)
                                          ב. הקביעה ש'אינם משפיעים במאומה' היא כמובן אישית שלך, כי הרי אין אף רב שאוסר ללכת ברחוב בשבת אז מי בעצם אוסר רישומים דיגיטליים.
                                          ג. תרמוסטט דיגיטלי יוצר רישומים דיגיטלים זה פשוט.
                                          ד. ספירת הפתיחות דלת היא בעיה נוספת, חמורה אמנם. אבל הבעיה הבסיסית במקררים לפי מה שכתבו גדו"י זה עצם התרמוסטט

                                          שטיגליץש מנותק
                                          שטיגליץש מנותק
                                          שטיגליץ
                                          כתב נערך לאחרונה על ידי שטיגליץ
                                          #30

                                          @שלמה-מרלר כתב בבקשת מידע | האם המקרר הזה דיגיטלי?:

                                          א. אם אין לך סימוכין ל'מחלוקת' איך נידע עליה?
                                          לא הבנתי כוונתך

                                          למה אין סימוכין למחלוקת?
                                          הנה המכון הטכנולוגי:
                                          2edc65b2-c92c-4f9d-bfb2-401755746896-image.png

                                          ללא שם.png
                                          מול משמרת השבת:
                                          8bb296a8-5419-453c-892b-43c46f946e30-image.png

                                          ב. הקביעה ש'אינם משפיעים במאומה' היא כמובן אישית שלך, כי הרי אין אף רב שאוסר ללכת ברחוב בשבת אז מי בעצם אוסר רישומים דיגיטליים.

                                          לא הבנתי מה כוונתך.
                                          אבל עקרונית (למרות שמסתמא לא לזה נתכוונת) אתה צודק שיש לנו בתוך המוח רישומים דיגטליים שמאפשרים לנו ללכת ברחוב בדיוק כמו במקרר ולא נאסרו על ידי אף רב.

                                          ג. תרמוסטט דיגיטלי יוצר רישומים דיגיטלים זה פשוט.

                                          אשמח לדעת מה ההסמכה שלך באלקטרוניקה שגורם שזה יהיה פשוט. או אולי מה אתה מתכוון רישומים דיגיטליים. או אולי תסביר לנו (למרות פשטות הדבר) איך זה יוצר רישומים.
                                          וכי לא יכול להיות תרמוסטט דיגטלי (= נגד שמשתנה בהתאם לטפרטורה ושולח מידע לכרטיס) ללא רישומי זכרון?

                                          ד. ספירת הפתיחות דלת היא בעיה נוספת, חמורה אמנם. אבל הבעיה הבסיסית במקררים לפי מה שכתבו גדו"י זה עצם התרמוסטט

                                          בזה אתה כנראה צודק לדעת משמרת השבת

                                          לצערי הקורא את דבריהם לא קורא שו"ת אלא סגנון פשקוילי עם חתימות, בלי שום ראיה מראשונים ואחרונים. וחבל מאוד.

                                          עןד יש לציין שבאתי לתקן מקפיא אצל יהודי יר"ש, הוא אמר לי שהוא התקשר למשמרת השבת לשאול על המקפיא שלו והם מבלי לברר את הדגם אמרו לו שהוא דיגטלי ושצריך התקן, וזה נראה לו מוזר שהגיבו כל כך מהר, אם אני יכול לבדוק את זה.
                                          מהבדיקה שלי עלה שהמקפיא היה המכני הכי פשוט שיש, (אפילו ללא תאורה וללא מתג בדלת...) , וללא הפשרה, רק תרמוסטט ומדחס.
                                          אפשר שזו מעידה חד פעמית. אבל כדאי להרגיש את תשובתם לפני שמקבלים את התשובה כתורה מסיני.

                                          אדרבה, אני מעלה כאן את שני המאמרים והציבור יראה וישפוט. יכול להיות שאני טועה
                                          המעיין יראה שיש בינהם לכאורה גם כמה מחלוקות במציאות.
                                          ImageToStl.com_669249e51bc34b68acac68b2fae26ae5.zip
                                          על פי עצת המשתמשים שמתי זיפ עד שהקבצים הבאים יעברו את נטפרי:
                                          משמרת השבת:
                                          מקררים ומקפיאים בשבת_ ברוורמן, אליהו (24){0} עמוד 5.pdf
                                          המכון הטכנולוגי להלכה:
                                          קונטרס על משמר השבת מקררים_ מכון מדעי לטכנולוגיה והלכה (23){0} עמוד 6.pdf

                                          ש ש 2 תגובות תגובה אחרונה
                                          2

                                          • התחברות

                                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                          • פוסט ראשון
                                            פוסט אחרון
                                          0
                                          • חוקי הפורום
                                          • פופולרי
                                          • לא נפתר
                                          • משתמשים
                                          • חיפוש גוגל בפורום
                                          • צור קשר