Skip to content

עזרה הדדית - מחשבים וטכנולוגיה

25.5k Topics 282.5k Posts
  • 0 Votes
    6 Posts
    117 Views
    A
    @קראנץ-ונילה לגמרי מתאים
  • בירור | האם תוספים מאיטים את הדפדפן?

    14
    1 Votes
    14 Posts
    145 Views
    cfopuserC
    @HEB1000 תוסף.
  • בעיה | זיכרון המחשב

    31
    0 Votes
    31 Posts
    325 Views
    מתכנת חובבמ
    @שמואל-רובין כדי להבין את זה, צריך להכיר כמה מושגים בסיסיים על איך ווינדוס מנהלת זיכרון: Committed Memory (זיכרון מוקצה): כשתהליך נפתח, הוא מבקש ממערכת ההפעלה להקצות לו גודל מסוים של זיכרון (למשל 2 ג'יגה), אבל בפועל הוא לא משתמש בכולו באותו רגע. Working Set (זיכרון עבודה): זה השטח שבפועל התהליך תופס פיזית בזיכרון ה-RAM באותו רגע. את ה-Working Set הזה ווינדוס מחלקת לשני סוגים: Private Memory (זיכרון פרטי): זיכרון ששייך אך ורק לתוכנה הספציפית (שם היא שומרת את הנתונים שלה). לתוכנות אחרות אין גישה אליו. Shareable Memory (זיכרון משותף): כשפותחים תוכנה, היא לרוב צריכה להשתמש בקבצי מערכת וספריות (קבצי DLL). במקום לטעון את אותם קבצי DLL לזיכרון מחדש עבור כל תוכנה ולבזבז המון מקום, ווינדוס טוענת אותם פעם אחת לזיכרון ה"משותף". כשתוכנה חדשה נפתחת וצריכה את אותו קובץ, ווינדוס פשוט "מפנה" אותה לקובץ שכבר קיים בזיכרון. אז איפה נוצר הפער בחישוב? מכיוון שהזיכרון המשותף משמש המון תהליכים במקביל, אי אפשר לשייך אותו רק לתוכנה אחת. אם מנהל המשימות היה סופר אותו לכל תוכנה בנפרד, היו נוצרות כפילויות עצומות והיינו מקבלים סכום שעובר את סך הראם הפיזי שיש במחשב. לכן, מנהל המשימות מציג לכם כברירת מחדל רק את הזיכרון הפרטי (Private) של כל תהליך, ומשמיט את החלק המשותף. עוד שתי סיבות לפערים: זיכרון מטמון (Cache): ווינדוס מנצלת זיכרון "פנוי" כדי לטעון מראש קבצים שהיא חושבת שתוכנות יצטרכו (כדי שהמחשב ירוץ מהר יותר). הזיכרון הזה נראה "תפוס" במד הכללי, אבל הוא למעשה זמין וישוחרר מיד אם תוכנה תהיה זקוקה לו. חומרה ומערכת: חלק מהזיכרון שמור מראש לחומרה (כמו כרטיס המסך) ולליבת מערכת ההפעלה, ולא מוצג תחת שורות התהליכים הרגילים. הערה: עשיתי כאן כמה הפשטות לשם הבהירות. מי שרוצה לראות את התמונה המלאה והמדויקת, יכול להשתמש ב-Resmon (צג המשאבים שמובנה בווינדוס) או בכלים מתקדמים כמו RAMMap ו-Process Explorer. גילוי נאות - כשכתבתי את הפוסט הוא יצא לי מבולגן ועמוס במושגים טכניים אז נתתי לג'מיני שיארגן לי אותו מקווה שיצא ברור
  • 25 Votes
    50 Posts
    4k Views
    אברהם גלסרא
    @דוד-יצחק הקפצה, אם אתה רוצה - תפתח נושא חדש.
  • 0 Votes
    4 Posts
    77 Views
    י
    נפתר בסוף?
  • 26 Votes
    166 Posts
    9k Views
    א
    @יהונתן-המבין זה קורה אחרי ההורדה ולפני העדכון אבל הסתדרתי החברה שלחנ לי את זה : [image: 1780014466042-3f93787e-0edf-4a9c-80f9-861f0ae5f81f-image.png] אבל בגדול הבעיה שלי נפתרה ע''י שלחצתי לפחות 15 שניות על אחד (פעם זה עבד לי בפחות זמן) אבל תודה על העזרה
  • בעיה | בעיה בהתקנת אופיס

    6
    1
    0 Votes
    6 Posts
    73 Views
    ה
    @אליהו-הגדול וגם אברך כולל. בדוק.
  • תוכנה להקלדה עיוורת להורדה

    13
    15 Votes
    13 Posts
    5k Views
    ה
    @יוסי-מחשבים ז"א, ההיא היתה עם ארנבת, בזו הארנבת כנראה נמלטה ובאו טילים תחתיה...
  • בקשה | עזרה בנטפרי

    Solved
    5
    0 Votes
    5 Posts
    74 Views
    קראנץ' ונילהק
    @פרוזי זה בשביל תוכנה שנקראת ריינמטר שהיא מאפשרת להציג כל מיני דברים במסך שולחן העבודה ובין היתר מזג האוויר, יש הרבה סקינים שאפשר לטעון שם לדוג' של מזג אוויר ולכן צריך קוד עיר לדוג' כזה סקין [image: 1779981919283-simplony-rainmeter.jpg]
  • 0 Votes
    9 Posts
    167 Views
    ע
    @מד כתב בבקשת מידע | דפנדר כהגנה מפני וירוסים, מספיק?: נכון. ומטעם זה שאלתי למה זה משנה, דיפנדר אינו ממושמע כלל. אם את/ה ממשביתי האנטי וירוס, הוא עלול להרגיז אותך רבות. אתה משבית, ניגש לקובץ ה'נגוע' והופ! "האנטי וירוס זיהה איומים" מי קרא לך בכלל, יא דביל? תעשה ניסוי: תחריג את התיקיה :C או קיצר את כל המחשב תוריד מהפורום פריצות וזה תראה שהוא ממשיך לנבוח מיקרוסופט מי ציפה ליותר...
  • This topic is deleted!

    9
    0 Votes
    9 Posts
    21 Views
  • 0 Votes
    8 Posts
    72 Views
    ח
    אוקיי פתאום הכל התעדכן בנשלח תודה רבה לכולכם
  • 1 Votes
    48 Posts
    1k Views
    ש
    מישהו יודע על מהיושב המערכת הטלאפונית קל-קו היא הכי מדויקת והכי קרובה לאמת אם נוכל לה גיע לזה יש פה פתח לפיתוח
  • בעיה | משבש את המייל

    25
    1
    0 Votes
    25 Posts
    309 Views
    ז
    @ישראל1212 סקריפט להסרת חתימת המייל
  • 1 Votes
    1 Posts
    18 Views
    No one has replied
  • 0 Votes
    1 Posts
    21 Views
    No one has replied
  • This topic is deleted!

    10
    2
    0 Votes
    10 Posts
    94 Views
  • בקשת מידע | מחשב כאייפון

    11
    0 Votes
    11 Posts
    174 Views
    הנני העניה
    @י.ר.ק מעבד זוועה וגם הראם מזעזע בשביל השימוש שאתה מבקש ולכן אין סיכוי לאימולטור אבל סתם להרחיב את ידעותיך כמודמני שאביי העלה בעבר ISO של כל הדנרויראידים https://blissos.org/ הנה כן: https://mitmachim.top/topic/3812/android-אנדרואיד-למחשב-כל-הגירסאות אבל גם זה לא ילך לך עם מחשב כה חלש אולי גי' מאוד ישנה. ועוד ידיעה אם כבר אימולטור אומרים שנוקסיחסית קל בשונה מבלוסטקס אבל אני לא ממש בקיא בזה בהצלחה.
  • 3 Votes
    59 Posts
    8k Views
    ט
    @הנני-העני לא יודע אבל סתם ככה אם אין לך כח לקרא פוסטים ממליק הסקריפט של @שנאור-שמח האלוף מסכם את כל הפוסטים בשניה
  • בירור | התקנת וינדוס 11

    7
    1
    0 Votes
    7 Posts
    100 Views
    הנני העניה
    @mmma ירוץ בסדר גמור אחרי התקנה נקייה מנסיון. האם עם כל התוכנות שלך ירוץ טוב? מניין לי , תלוי בשימושים שלך. מדריך מפורט להתקנה נקייה: https://mitmachim.top/post/462536 ב ה צ ל ח ה