המלצה | הכונן החיצוני שלי "מת" — וקלאוד קוד החזיר אותו לחיים ב-30 שניות
-
חיברתי את הכונן החיצוני שלי 4 טרהבייט עם המון דברים חשובים: גיבויים, הקלטות, פרויקטים של שנים. ובמקום שייפתח, ווינדוס זרק לי את ההודעה המוכרת:
"צריך לפרמט את הכונן לפני שאפשר להשתמש בו."
הדבר האינסטינקטיבי הוא להיכנס לפאניקה ולהתחיל בתהליך הקלאסי: להוריד תוכנת שחזור (EaseUS / R-Studio / DiskDrill / Testdisk), להריץ סריקה עמוקה של שעות, ואז לקוות שהיא תמצא את הקבצים ותעתיק אותם לכונן אחר. תהליך ארוך, מתיש, ולפעמים בתשלום.
אבל רגע — לפני שמתחילים שחזור ארוך, כדאי לעצור ולשאול: מה באמת נשבר?
במקום להריץ תוכנה, פניתי לקלאוד קוד וביקשתי שיבדוק מה קרה לכונן. תוך כמה שניות הוא:
זיהה שהדיסק הפיזי בריא לחלוטין והפרטישן תקין — אז זו לא תקלת חומרה.
קרא את סקטור האתחול הראשי ומצא שהוא אופס לגמרי — 512 בייטים של אפסים. זו כל הבעיה: "תמרור הכניסה" של מערכת הקבצים נמחק, כנראה בגלל ניתוק לא תקין תוך כדי כתיבה.
ב-NTFS יש תמיד עותק גיבוי של סקטור האתחול בסוף הפרטישן.
העתיק 512 בייטים מהגיבוי חזרה לסקטור 0.
זהו. הכונן קם לתחייה — כל ה 4 טרה של המידע חזרו במלואם. בלי סריקת שחזור, בלי להעתיק טרהבייטים, בלי לאבד כלום. -
חיברתי את הכונן החיצוני שלי 4 טרהבייט עם המון דברים חשובים: גיבויים, הקלטות, פרויקטים של שנים. ובמקום שייפתח, ווינדוס זרק לי את ההודעה המוכרת:
"צריך לפרמט את הכונן לפני שאפשר להשתמש בו."
הדבר האינסטינקטיבי הוא להיכנס לפאניקה ולהתחיל בתהליך הקלאסי: להוריד תוכנת שחזור (EaseUS / R-Studio / DiskDrill / Testdisk), להריץ סריקה עמוקה של שעות, ואז לקוות שהיא תמצא את הקבצים ותעתיק אותם לכונן אחר. תהליך ארוך, מתיש, ולפעמים בתשלום.
אבל רגע — לפני שמתחילים שחזור ארוך, כדאי לעצור ולשאול: מה באמת נשבר?
במקום להריץ תוכנה, פניתי לקלאוד קוד וביקשתי שיבדוק מה קרה לכונן. תוך כמה שניות הוא:
זיהה שהדיסק הפיזי בריא לחלוטין והפרטישן תקין — אז זו לא תקלת חומרה.
קרא את סקטור האתחול הראשי ומצא שהוא אופס לגמרי — 512 בייטים של אפסים. זו כל הבעיה: "תמרור הכניסה" של מערכת הקבצים נמחק, כנראה בגלל ניתוק לא תקין תוך כדי כתיבה.
ב-NTFS יש תמיד עותק גיבוי של סקטור האתחול בסוף הפרטישן.
העתיק 512 בייטים מהגיבוי חזרה לסקטור 0.
זהו. הכונן קם לתחייה — כל ה 4 טרה של המידע חזרו במלואם. בלי סריקת שחזור, בלי להעתיק טרהבייטים, בלי לאבד כלום.@מתכנת-חובב @משחזר-מידע יהיה מעניין לשמוע את תגובתכם.
-
חיברתי את הכונן החיצוני שלי 4 טרהבייט עם המון דברים חשובים: גיבויים, הקלטות, פרויקטים של שנים. ובמקום שייפתח, ווינדוס זרק לי את ההודעה המוכרת:
"צריך לפרמט את הכונן לפני שאפשר להשתמש בו."
הדבר האינסטינקטיבי הוא להיכנס לפאניקה ולהתחיל בתהליך הקלאסי: להוריד תוכנת שחזור (EaseUS / R-Studio / DiskDrill / Testdisk), להריץ סריקה עמוקה של שעות, ואז לקוות שהיא תמצא את הקבצים ותעתיק אותם לכונן אחר. תהליך ארוך, מתיש, ולפעמים בתשלום.
אבל רגע — לפני שמתחילים שחזור ארוך, כדאי לעצור ולשאול: מה באמת נשבר?
במקום להריץ תוכנה, פניתי לקלאוד קוד וביקשתי שיבדוק מה קרה לכונן. תוך כמה שניות הוא:
זיהה שהדיסק הפיזי בריא לחלוטין והפרטישן תקין — אז זו לא תקלת חומרה.
קרא את סקטור האתחול הראשי ומצא שהוא אופס לגמרי — 512 בייטים של אפסים. זו כל הבעיה: "תמרור הכניסה" של מערכת הקבצים נמחק, כנראה בגלל ניתוק לא תקין תוך כדי כתיבה.
ב-NTFS יש תמיד עותק גיבוי של סקטור האתחול בסוף הפרטישן.
העתיק 512 בייטים מהגיבוי חזרה לסקטור 0.
זהו. הכונן קם לתחייה — כל ה 4 טרה של המידע חזרו במלואם. בלי סריקת שחזור, בלי להעתיק טרהבייטים, בלי לאבד כלום.@shalomke אשמח עם תשתף איך בודקים האם זה הבעיה ואיך פותרים אותה עם קלוד קוד
-
חיברתי את הכונן החיצוני שלי 4 טרהבייט עם המון דברים חשובים: גיבויים, הקלטות, פרויקטים של שנים. ובמקום שייפתח, ווינדוס זרק לי את ההודעה המוכרת:
"צריך לפרמט את הכונן לפני שאפשר להשתמש בו."
הדבר האינסטינקטיבי הוא להיכנס לפאניקה ולהתחיל בתהליך הקלאסי: להוריד תוכנת שחזור (EaseUS / R-Studio / DiskDrill / Testdisk), להריץ סריקה עמוקה של שעות, ואז לקוות שהיא תמצא את הקבצים ותעתיק אותם לכונן אחר. תהליך ארוך, מתיש, ולפעמים בתשלום.
אבל רגע — לפני שמתחילים שחזור ארוך, כדאי לעצור ולשאול: מה באמת נשבר?
במקום להריץ תוכנה, פניתי לקלאוד קוד וביקשתי שיבדוק מה קרה לכונן. תוך כמה שניות הוא:
זיהה שהדיסק הפיזי בריא לחלוטין והפרטישן תקין — אז זו לא תקלת חומרה.
קרא את סקטור האתחול הראשי ומצא שהוא אופס לגמרי — 512 בייטים של אפסים. זו כל הבעיה: "תמרור הכניסה" של מערכת הקבצים נמחק, כנראה בגלל ניתוק לא תקין תוך כדי כתיבה.
ב-NTFS יש תמיד עותק גיבוי של סקטור האתחול בסוף הפרטישן.
העתיק 512 בייטים מהגיבוי חזרה לסקטור 0.
זהו. הכונן קם לתחייה — כל ה 4 טרה של המידע חזרו במלואם. בלי סריקת שחזור, בלי להעתיק טרהבייטים, בלי לאבד כלום. -
חיברתי את הכונן החיצוני שלי 4 טרהבייט עם המון דברים חשובים: גיבויים, הקלטות, פרויקטים של שנים. ובמקום שייפתח, ווינדוס זרק לי את ההודעה המוכרת:
"צריך לפרמט את הכונן לפני שאפשר להשתמש בו."
הדבר האינסטינקטיבי הוא להיכנס לפאניקה ולהתחיל בתהליך הקלאסי: להוריד תוכנת שחזור (EaseUS / R-Studio / DiskDrill / Testdisk), להריץ סריקה עמוקה של שעות, ואז לקוות שהיא תמצא את הקבצים ותעתיק אותם לכונן אחר. תהליך ארוך, מתיש, ולפעמים בתשלום.
אבל רגע — לפני שמתחילים שחזור ארוך, כדאי לעצור ולשאול: מה באמת נשבר?
במקום להריץ תוכנה, פניתי לקלאוד קוד וביקשתי שיבדוק מה קרה לכונן. תוך כמה שניות הוא:
זיהה שהדיסק הפיזי בריא לחלוטין והפרטישן תקין — אז זו לא תקלת חומרה.
קרא את סקטור האתחול הראשי ומצא שהוא אופס לגמרי — 512 בייטים של אפסים. זו כל הבעיה: "תמרור הכניסה" של מערכת הקבצים נמחק, כנראה בגלל ניתוק לא תקין תוך כדי כתיבה.
ב-NTFS יש תמיד עותק גיבוי של סקטור האתחול בסוף הפרטישן.
העתיק 512 בייטים מהגיבוי חזרה לסקטור 0.
זהו. הכונן קם לתחייה — כל ה 4 טרה של המידע חזרו במלואם. בלי סריקת שחזור, בלי להעתיק טרהבייטים, בלי לאבד כלום.@shalomke תכלס הוא עשה לך בדיוק את מה שאיש מקצוע היה עושה
במידה והוא נגע רק שם אין הרבה חשש לנזק בפרט שמלכתחילה זה היה מאופס אבל שים לב שאף פעם לא כדאי לעבוד על המקור גם אם אתה בן אנוש שיודע מה הוא עושה וכש"כ בינה מלאכותית שחכמה ככל שתהיה אחיזת ההקשר שלה עלולה להתרופף לפעמים
@עומר לכונן שלך אין סיכוי במצב כזה... -
@shalomke תכלס הוא עשה לך בדיוק את מה שאיש מקצוע היה עושה
במידה והוא נגע רק שם אין הרבה חשש לנזק בפרט שמלכתחילה זה היה מאופס אבל שים לב שאף פעם לא כדאי לעבוד על המקור גם אם אתה בן אנוש שיודע מה הוא עושה וכש"כ בינה מלאכותית שחכמה ככל שתהיה אחיזת ההקשר שלה עלולה להתרופף לפעמים
@עומר לכונן שלך אין סיכוי במצב כזה...@מתכנת-חובב מה העלות של תיקון כונן מתקתק?
אפשרי בכלל?
{HDD לא SSD כמובן} -
@shalomke תכלס הוא עשה לך בדיוק את מה שאיש מקצוע היה עושה
במידה והוא נגע רק שם אין הרבה חשש לנזק בפרט שמלכתחילה זה היה מאופס אבל שים לב שאף פעם לא כדאי לעבוד על המקור גם אם אתה בן אנוש שיודע מה הוא עושה וכש"כ בינה מלאכותית שחכמה ככל שתהיה אחיזת ההקשר שלה עלולה להתרופף לפעמים
@עומר לכונן שלך אין סיכוי במצב כזה...@מתכנת-חובב אפשר להשתמש בעבודה על תמונת דיסק/חסימת כתיבה חומרתית/תוכנתית/שכפול חכם
-
@מתכנת-חובב אפשר להשתמש בעבודה על תמונת דיסק/חסימת כתיבה חומרתית/תוכנתית/שכפול חכם
-
@מתכנת-חובב אפשר להשתמש בעבודה על תמונת דיסק/חסימת כתיבה חומרתית/תוכנתית/שכפול חכם
-
תכלס בניתי תוכנה של שחזור שמשלבת את הבדיקות הפשוטות לפני הכל
עם אופציה לשחזור מאסיבי ועצירה באמצע ושמירה של הפרויקט להמשך בעתיד כולל שמירה לפי תיקיות מתלבט אם להעלות את הקוד הפתוח לכאן

שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות

