דילוג לתוכן
  • חוקי הפורום
  • פופולרי
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • צור קשר
עיצובים
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
מתמחים טופ
  1. דף הבית
  2. חשמל - כללי
  3. מכשירי חשמל ביתיים
  4. עזרה | מקרר בלומברג תא הקירור קופא

עזרה | מקרר בלומברג תא הקירור קופא

מתוזמן נעוץ נעול הועבר מכשירי חשמל ביתיים
10 פוסטים 3 כותבים 34 צפיות 3 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • א מנותק
    א מנותק
    אלי
    כתב נערך לאחרונה על ידי
    #1

    שלום וברכה אשמח לעזרה.

    יש לנו מקרר מקפיא תחתון בלומברג דגם KND9952X K8600NE
    כל תקופה (שבוע -שבועיים) מתחיל להצטבר קרח על הדופן האחורית.
    המקרר בנוי בצורה כזו שגם בהסרת הכיסוי הראשון לא מתגלה הסוללה אלא רק דופן פנימית יותר שלא זכור לי שראיתי שאפשר לפרק.

    במצב שבת (מ. השבת, או איך שקוראים לזה היום) ההפשרה עובדת טוב ואפילו קרח שהצטבר מצליח להפשיר חלקית במצב שבת.

    הגומיות תקינות הקירור עובד בסה"כ סביר, המקפיא עובד כרגיל. הניקוז משוחרר לגמרי. [לאחר מצב שבת הקרח מפשיר מהחלק התחתון ומתנקז טוב].

    אם אני מבין נכון צריך לחשוד ולבדוק את החיישן טמפרטורה, ופה אני צריך עזרה, האם יש כמה חיישנים (חיישן בתא וחיישן על הסוללה או גם חיישן לחות), מצאתי מקום אחד שנראה כחיישן בתא שלא ניתן לפירוק בקלות אלא יותר לחתוך ולהלחים אחר.

    ודבר נוסף האם יש מקררים שאי אפשר לפרק מבפנים להגיע לסוללה של המקרר? כי על פניו היה נראה שאין גישה.

    תודה רבה.

    שטיגליץש תגובה 1 תגובה אחרונה
    0
    • א אלי

      שלום וברכה אשמח לעזרה.

      יש לנו מקרר מקפיא תחתון בלומברג דגם KND9952X K8600NE
      כל תקופה (שבוע -שבועיים) מתחיל להצטבר קרח על הדופן האחורית.
      המקרר בנוי בצורה כזו שגם בהסרת הכיסוי הראשון לא מתגלה הסוללה אלא רק דופן פנימית יותר שלא זכור לי שראיתי שאפשר לפרק.

      במצב שבת (מ. השבת, או איך שקוראים לזה היום) ההפשרה עובדת טוב ואפילו קרח שהצטבר מצליח להפשיר חלקית במצב שבת.

      הגומיות תקינות הקירור עובד בסה"כ סביר, המקפיא עובד כרגיל. הניקוז משוחרר לגמרי. [לאחר מצב שבת הקרח מפשיר מהחלק התחתון ומתנקז טוב].

      אם אני מבין נכון צריך לחשוד ולבדוק את החיישן טמפרטורה, ופה אני צריך עזרה, האם יש כמה חיישנים (חיישן בתא וחיישן על הסוללה או גם חיישן לחות), מצאתי מקום אחד שנראה כחיישן בתא שלא ניתן לפירוק בקלות אלא יותר לחתוך ולהלחים אחר.

      ודבר נוסף האם יש מקררים שאי אפשר לפרק מבפנים להגיע לסוללה של המקרר? כי על פניו היה נראה שאין גישה.

      תודה רבה.

      שטיגליץש מנותק
      שטיגליץש מנותק
      שטיגליץ
      כתב נערך לאחרונה על ידי
      #2

      @אלי
      תוכל להעלות תמונה של הדופן הפנימית?

      א תגובה 1 תגובה אחרונה
      0
      • שטיגליץש שטיגליץ

        @אלי
        תוכל להעלות תמונה של הדופן הפנימית?

        א מנותק
        א מנותק
        אלי
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #3

        @שטיגליץ כתב בעזרה | מקרר בלומברג תא הקירור קופא:

        תוכל להעלות תמונה של הדופן הפנימית?

        תמונה מצורפת. סימנתי את הקרח שהיה כשפירקתי.

        התמונה השנייה של החיישן.
        ניסיתי איכשהו לבדוק את החיישן, פירקתי באזור הכרטיס, ומדדתי התנגדות על החוטים של החיישן חוט אחד היה קל לפרק אז פירקתי השני נשאר מחובר ההתנגדות הייתה אזור ה5 ב20 מעלות וכשמתי את החיישן במים חמימים ההתנגדות מיד התחילה לרדת, אחרי קצת זמן מדדתי גם התנגדות קרוב ל9.

        השאלה אם יש עוד חישן או משהו שאני מפספס.
        ומה זה מה שיש מצד ימין של המאוורר.
        לא מצליח להבין את הקטע שאין גישה נורמלית לגוף החימום.

        IMG_20251124_032357.jpg

        IMG_20251124_032559.jpg

        י תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • א אלי

          @שטיגליץ כתב בעזרה | מקרר בלומברג תא הקירור קופא:

          תוכל להעלות תמונה של הדופן הפנימית?

          תמונה מצורפת. סימנתי את הקרח שהיה כשפירקתי.

          התמונה השנייה של החיישן.
          ניסיתי איכשהו לבדוק את החיישן, פירקתי באזור הכרטיס, ומדדתי התנגדות על החוטים של החיישן חוט אחד היה קל לפרק אז פירקתי השני נשאר מחובר ההתנגדות הייתה אזור ה5 ב20 מעלות וכשמתי את החיישן במים חמימים ההתנגדות מיד התחילה לרדת, אחרי קצת זמן מדדתי גם התנגדות קרוב ל9.

          השאלה אם יש עוד חישן או משהו שאני מפספס.
          ומה זה מה שיש מצד ימין של המאוורר.
          לא מצליח להבין את הקטע שאין גישה נורמלית לגוף החימום.

          IMG_20251124_032357.jpg

          IMG_20251124_032559.jpg

          י מנותק
          י מנותק
          יצחק e
          כתב נערך לאחרונה על ידי
          #4

          @אלי במקרר הזה למיטב ידיעתי אין גוף חימום במקרר ואין סוללה צינורות הגז עוברים בדופן המקרר וההפשרה נעשית לבד כשנכבה המדחס מה שאתה אומר מובן מזה שהמדחס לא נכבה ולכן אין הפשרה במקרר הטרמוסטט במקרר מכבה את המאוורר שזורק את הקור ורק הטרמוסטט במקפיא משפיע על המדחס אז תבדוק בכיוון הזה

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          1
          • א מנותק
            א מנותק
            אלי
            כתב נערך לאחרונה על ידי
            #5

            @יצחק-e תודה רבה אני אנסה לבדוק בכיוון הזה. למרות שקצת מוזר לי מה שאתה אומר כי כשאני נוגע בדופן הפנימית של המקרר בחלק התחתון בזמן שהמדחס בהפסקה אני מרגיש ממש שהוא חמים.

            תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • א מנותק
              א מנותק
              אלי
              כתב נערך לאחרונה על ידי
              #6

              @יצחק-e לפי מה שאתה אומר עדיף לכוון את הטמפרטורה במקרר ל2 או ל8.
              הרבה זמן הוא היה על 2 וגם אז הוא קפא, בשלב מסויים העברתי ל8 כי הנחתי שיש לו גוף חימום והוא יכנס יותר לפעולה ופחות יקפא. לכאורה לפי דבריך עדיף לכוון ל2 לא?

              תודה רבה.
              תודה גם ל @שטיגליץ (אין לי איך להגיב על ההודעה)

              שטיגליץש תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • א אלי

                @יצחק-e לפי מה שאתה אומר עדיף לכוון את הטמפרטורה במקרר ל2 או ל8.
                הרבה זמן הוא היה על 2 וגם אז הוא קפא, בשלב מסויים העברתי ל8 כי הנחתי שיש לו גוף חימום והוא יכנס יותר לפעולה ופחות יקפא. לכאורה לפי דבריך עדיף לכוון ל2 לא?

                תודה רבה.
                תודה גם ל @שטיגליץ (אין לי איך להגיב על ההודעה)

                שטיגליץש מנותק
                שטיגליץש מנותק
                שטיגליץ
                כתב נערך לאחרונה על ידי שטיגליץ
                #7

                @אלי
                אם תעלה תמונה של המדבקה עם הפרטים של המקרר בטח נגלה אם יש גו"ח בתוך הדפנות
                אם במצב שבת הכל טוב זה מחזק את @יצחק-e שהבעיה בתרמוסטט (שבמצב שבת הוא מושבת)
                המאוורר עובד תקין? כי אם הוא לא עובד יצטבר קרח
                @יצחק-e פעם אחת פתחתי כזה , ולא הבנתי מי נגד מי, מה זה הקמץ הזה שליד המאוורר?

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • א מנותק
                  א מנותק
                  אלי
                  כתב נערך לאחרונה על ידי אלי
                  #8

                  אני גם הנחתי שהבעיה בטרמוסטט, אבל בדקתי אותו ועל פניו נראה שהוא בסדר.
                  בדקתי את הטרמוסטט שבתא הקירור לפי מה ש @יצחק-e אומר יכול להיות גם בעיה בטרמוסטט של המקפיא, את זה אני יבדוק בהמשך. בנתיים הקרח הוסר ואני במעקב לראות אם שוב יצטבר.

                  חשוב להבין אם יש גו"ח בתא הקירור בשביל לדעת אם כדאי לכוון את הטמפ' על 8 בשביל שיעבוד יותר או על 2 בשביל שהמאוורר יעבוד יותר ופחות סיכוי שיצטבר קרח.

                  המאוורר עובד תקין.
                  photo_2025-11-24_14-05-12.jpg
                  photo_2025-11-24_14-45-55.jpg

                  שטיגליץש תגובה 1 תגובה אחרונה
                  0
                  • א אלי

                    אני גם הנחתי שהבעיה בטרמוסטט, אבל בדקתי אותו ועל פניו נראה שהוא בסדר.
                    בדקתי את הטרמוסטט שבתא הקירור לפי מה ש @יצחק-e אומר יכול להיות גם בעיה בטרמוסטט של המקפיא, את זה אני יבדוק בהמשך. בנתיים הקרח הוסר ואני במעקב לראות אם שוב יצטבר.

                    חשוב להבין אם יש גו"ח בתא הקירור בשביל לדעת אם כדאי לכוון את הטמפ' על 8 בשביל שיעבוד יותר או על 2 בשביל שהמאוורר יעבוד יותר ופחות סיכוי שיצטבר קרח.

                    המאוורר עובד תקין.
                    photo_2025-11-24_14-05-12.jpg
                    photo_2025-11-24_14-45-55.jpg

                    שטיגליץש מנותק
                    שטיגליץש מנותק
                    שטיגליץ
                    כתב נערך לאחרונה על ידי
                    #9

                    @אלי
                    כתוב הספק זרם הפשרה 180W
                    במקפיא יש גו"ח?
                    אם גם שם לא רואים כנראה שיש בדפנות, וצריך לבדוק שהגו"ח הזה תקין

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    0
                    • א מנותק
                      א מנותק
                      אלי
                      כתב נערך לאחרונה על ידי
                      #10

                      במקפיא יש גוף חימום, נראה לי אפילו 2 אחד לאורך כל הסוללה ואחד פרוש בתחתית.

                      בדקתי אותם אבל כיוון שאני לא יודע בדיוק מה הW של כל אחד ולא היה לי מכשיר שאני בטוח בדיוק שלו אז אני לא בטוח לגבי זה. אבל לא היה בכלל קרח ולכן אני מאמין שמהכיוון הזה זה כן בסדר.

                      בדקתי גם את החיישן שבתא המקפיא (יש עוד על הסוללה אותם לא בדקתי) וגם הוא הגיב טוב לשינוי טמפ', המדידה התחילה באזור ה1.7K וירד כשהתחלתי לחמם קצת.

                      כרגע אני חושב על עוד כיוון:
                      כמו שכתבתי מותקן התקן שבת חיצוני, הוא בעצם מנתק את החיישנים במצב שבת ומחבר במצב רגיל, זאת אמרת שאם הוא לא עובד כמו שצריך כלומר לא מחבר את החיישן במצב חול תהיה לי בעיה. אני בדקתי את החיישן לפני ההתקן, השאלה אם אפשר לבדוק את החיישן אחרי ההתקן כשאין חשמל. או צריך לבדוק כשיש חשמל וא"כ איך לבדוק בצורה בטוחה.

                      תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0

                      • התחברות

                      • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                      • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                      • פוסט ראשון
                        פוסט אחרון
                      0
                      • חוקי הפורום
                      • פופולרי
                      • לא נפתר
                      • משתמשים
                      • חיפוש גוגל בפורום
                      • צור קשר