דילוג לתוכן
  • חוקי הפורום
  • פופולרי
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • צור קשר
עיצובים
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
מתמחים טופ
  1. דף הבית
  2. קטגוריות בהרצה
  3. תכנות
  4. בינה מלאכותית - AI
  5. עזרה הדדית - בינה מלאכותית
  6. מדריך | מידע כללי לכל מתכנת (גם אם אתה מתכנת עם בינה מלאכותית)

מדריך | מידע כללי לכל מתכנת (גם אם אתה מתכנת עם בינה מלאכותית)

מתוזמן נעוץ נעול הועבר עזרה הדדית - בינה מלאכותית
4 פוסטים 2 כותבים 279 צפיות 5 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • P מנותק
    P מנותק
    pcinfogmach
    מדריכים
    כתב נערך לאחרונה על ידי pcinfogmach
    #1

    גם אם אתם מתכנתים עם AI לפעמים הדרך הקצרה יותר היא פשוט להבין מה ה-AI יצר בשבילכם
    הפוסט הבא נועד כניסיון לאסוף מדריכים בנושאים כלליים בתיכנות - וכל המוסיף מוסיפים לו!

    • מדריך קצר על json

    • מדריך מקיף על Regex - ביטויים רגולריים

    • שאילתות sql

    גמ"ח עזרה וייעוץ בנושאי מחשבים

    P תגובה 1 תגובה אחרונה
    17
    • P pcinfogmach

      גם אם אתם מתכנתים עם AI לפעמים הדרך הקצרה יותר היא פשוט להבין מה ה-AI יצר בשבילכם
      הפוסט הבא נועד כניסיון לאסוף מדריכים בנושאים כלליים בתיכנות - וכל המוסיף מוסיפים לו!

      • מדריך קצר על json

      • מדריך מקיף על Regex - ביטויים רגולריים

      • שאילתות sql

      P מנותק
      P מנותק
      pcinfogmach
      מדריכים
      כתב נערך לאחרונה על ידי pcinfogmach
      #2

      מבוא לתיכנות - מושגים אוניברסליים

      ללא קשר לשפה או לסוג, רוב שפות התכנות חולקות אבני בניין בסיסיות המאפשרות למתכנת ליצור אלגוריתמים ולפתור בעיות.

      1. משתנים וסוגי נתונים:

      בכל שפת תכנות, נתונים נשמרים בזיכרון באמצעות משתנים. משתנים הם כמו "קופסאות" שמכילות מידע שאנחנו יכולים להשתמש בו, לשנות אותו או לבדוק אותו במהלך הריצה של התוכנית.

      סוגי משתנים עיקריים:

      • מספרים שלמים (Integer)
        מייצגים ערכים שלמים, לדוגמה: 1, -42, 1000.
      • מספרים עשרוניים (Floating-point / Decimal)
        מייצגים ערכים עם נקודה עשרונית, לדוגמה: 3.14, -0.5, 100.0.
      • מחרוזות (String)
        מייצגות טקסט, לדוגמה: "שלום", "123abc".
      • ערכים בוליאניים (Boolean)
        יכולים להיות רק True או False, כלומר אמת או שקר.

      שימו לב: כיצד מגדירים משתנים ישנו הבדל בין השפות: JavaScript למשל לא מחייב להגדיר סוג למשתנה, הוא "דינמי" – סוג הנתון נקבע בזמן הריצה.
      אבל בשפות רבות אחרות, כמו C# או Java, אפשר להגדיר משתנה גם דינמי, אך השימוש העיקרי נעשה באמצעות משתנים מוצהרים - לא דינאמיים.


      2. זרימת קוד

      1. תנאים מותנים (if/else)
        משמשים לקבלת החלטות בתוכנית. התוכנית בודקת תנאי מסוים ומבצעת פעולה אחת אם הוא מתקיים, ופעולה אחרת אם הוא לא מתקיים.

      2. לולאות (for, while, do-while)
        משמשות לחזרה על פעולות מספר פעמים. לולאה יכולה להמשיך כל עוד תנאי מסוים נכון, או לחזור מספר פעמים מוגדר מראש.

      3. פונקציות/שיטות
        מאפשרות לארגן את הקוד ליחידות עצמאיות שמבצעות משימה מסוימת. כל יחידה כזו ניתנת לשימוש חוזר במקום אחר בתוכנית, מה שמסייע לקריאות ולתחזוקה של הקוד.


      3. מבנה קוד

      • סדר ביצוע: ברוב השפות, הפקודות מתבצעות לפי הסדר שבו הן נכתבות, מלמעלה למטה. עם זאת, מבני בקרה כמו לולאות (for, while) ותנאים (if/else) יכולים לשנות את סדר ההפעלה בפועל.

      • תחביר: לכל שפה יש סט ספציפי של כללים (דקדוק ופיסוק) שיש לפעול לפיהם כדי שהקוד יתפרש או יתוכנן בצורה נכונה.
        לדוגמה:
        Python: משתמשת בהזחה (indentation) כדי לציין בלוקי קוד.
        C / Java / C#: משתמשות בסוגריים מסולסלים { } כדי להגדיר בלוקים, ונקודה-פסיק ; כדי לסיים פקודות.


      4. פרדיגמות

      שפות תכנות מסווגות לפי פרדיגמה, כלומר הגישה שלהן לפתרון בעיות:

      • מונחית עצמים (OOP): מארגנת קוד סביב אובייקטים עם נתונים והתנהגות משלהם (Python, Java, C#).
      • פונקציונלית: מתמקדת בחישוב באמצעות פונקציות, ללא שינוי מצב או משתנים גלובליים (Haskell, Erlang).
      • סקריפטינג: פשוטות ומהירות לכתיבה, בעיקר לאוטומציה או תוכן דינמי (Python, JavaScript, PHP).

      שפות מודרניות רבות (כמו פייתון, ג'אווה, ג'אווהסקריפט) הן מרובות פרדיגמות, כלומר הן תומכות בסגנונות מתכנות פרוצדורלי וגם מתכנות מונחה עצמים.


      ניהול זיכרון: חלק מהשפות דורשות מהמתכנת לנהל את הזיכרון באופן ידני (כמו C/C++), בעוד שאחרות משתמשות ב"איסוף זבל" אוטומטי (כמו Java/Python).

      מקרי שימוש: שפות נועדו להצטיין בתחומים ספציפיים. פייתון מעולה למדעי נתונים, ג'אווהסקריפט חיונית לפיתוח אתרים, ו-C משמשת לתכנות מערכות ברמה נמוכה. C# – אפליקציות שולחן עבודה (WPF/WinForms), שירותי רשת. Java – אפליקציות אנדרואיד, מערכות ארגוניות, שירותי Backend גדולים. ועוד ועוד.

      גמ"ח עזרה וייעוץ בנושאי מחשבים

      A0533057932A תגובה 1 תגובה אחרונה
      3
      • P pcinfogmach

        מבוא לתיכנות - מושגים אוניברסליים

        ללא קשר לשפה או לסוג, רוב שפות התכנות חולקות אבני בניין בסיסיות המאפשרות למתכנת ליצור אלגוריתמים ולפתור בעיות.

        1. משתנים וסוגי נתונים:

        בכל שפת תכנות, נתונים נשמרים בזיכרון באמצעות משתנים. משתנים הם כמו "קופסאות" שמכילות מידע שאנחנו יכולים להשתמש בו, לשנות אותו או לבדוק אותו במהלך הריצה של התוכנית.

        סוגי משתנים עיקריים:

        • מספרים שלמים (Integer)
          מייצגים ערכים שלמים, לדוגמה: 1, -42, 1000.
        • מספרים עשרוניים (Floating-point / Decimal)
          מייצגים ערכים עם נקודה עשרונית, לדוגמה: 3.14, -0.5, 100.0.
        • מחרוזות (String)
          מייצגות טקסט, לדוגמה: "שלום", "123abc".
        • ערכים בוליאניים (Boolean)
          יכולים להיות רק True או False, כלומר אמת או שקר.

        שימו לב: כיצד מגדירים משתנים ישנו הבדל בין השפות: JavaScript למשל לא מחייב להגדיר סוג למשתנה, הוא "דינמי" – סוג הנתון נקבע בזמן הריצה.
        אבל בשפות רבות אחרות, כמו C# או Java, אפשר להגדיר משתנה גם דינמי, אך השימוש העיקרי נעשה באמצעות משתנים מוצהרים - לא דינאמיים.


        2. זרימת קוד

        1. תנאים מותנים (if/else)
          משמשים לקבלת החלטות בתוכנית. התוכנית בודקת תנאי מסוים ומבצעת פעולה אחת אם הוא מתקיים, ופעולה אחרת אם הוא לא מתקיים.

        2. לולאות (for, while, do-while)
          משמשות לחזרה על פעולות מספר פעמים. לולאה יכולה להמשיך כל עוד תנאי מסוים נכון, או לחזור מספר פעמים מוגדר מראש.

        3. פונקציות/שיטות
          מאפשרות לארגן את הקוד ליחידות עצמאיות שמבצעות משימה מסוימת. כל יחידה כזו ניתנת לשימוש חוזר במקום אחר בתוכנית, מה שמסייע לקריאות ולתחזוקה של הקוד.


        3. מבנה קוד

        • סדר ביצוע: ברוב השפות, הפקודות מתבצעות לפי הסדר שבו הן נכתבות, מלמעלה למטה. עם זאת, מבני בקרה כמו לולאות (for, while) ותנאים (if/else) יכולים לשנות את סדר ההפעלה בפועל.

        • תחביר: לכל שפה יש סט ספציפי של כללים (דקדוק ופיסוק) שיש לפעול לפיהם כדי שהקוד יתפרש או יתוכנן בצורה נכונה.
          לדוגמה:
          Python: משתמשת בהזחה (indentation) כדי לציין בלוקי קוד.
          C / Java / C#: משתמשות בסוגריים מסולסלים { } כדי להגדיר בלוקים, ונקודה-פסיק ; כדי לסיים פקודות.


        4. פרדיגמות

        שפות תכנות מסווגות לפי פרדיגמה, כלומר הגישה שלהן לפתרון בעיות:

        • מונחית עצמים (OOP): מארגנת קוד סביב אובייקטים עם נתונים והתנהגות משלהם (Python, Java, C#).
        • פונקציונלית: מתמקדת בחישוב באמצעות פונקציות, ללא שינוי מצב או משתנים גלובליים (Haskell, Erlang).
        • סקריפטינג: פשוטות ומהירות לכתיבה, בעיקר לאוטומציה או תוכן דינמי (Python, JavaScript, PHP).

        שפות מודרניות רבות (כמו פייתון, ג'אווה, ג'אווהסקריפט) הן מרובות פרדיגמות, כלומר הן תומכות בסגנונות מתכנות פרוצדורלי וגם מתכנות מונחה עצמים.


        ניהול זיכרון: חלק מהשפות דורשות מהמתכנת לנהל את הזיכרון באופן ידני (כמו C/C++), בעוד שאחרות משתמשות ב"איסוף זבל" אוטומטי (כמו Java/Python).

        מקרי שימוש: שפות נועדו להצטיין בתחומים ספציפיים. פייתון מעולה למדעי נתונים, ג'אווהסקריפט חיונית לפיתוח אתרים, ו-C משמשת לתכנות מערכות ברמה נמוכה. C# – אפליקציות שולחן עבודה (WPF/WinForms), שירותי רשת. Java – אפליקציות אנדרואיד, מערכות ארגוניות, שירותי Backend גדולים. ועוד ועוד.

        A0533057932A מנותק
        A0533057932A מנותק
        A0533057932
        כתב נערך לאחרונה על ידי
        #3

        @pcinfogmach כתב במדריך | מידע כללי לכל מתכנת (גם אם אתה מתכנת עם בינה מלאכותית):

        סדר ביצוע: ברוב השפות, הפקודות מתבצעות לפי הסדר שבו הן נכתבות, מלמעלה למטה. עם זאת, מבני בקרה כמו לולאות (for, while) ותנאים (if/else) יכולים לשנות את סדר ההפעלה בפועל.

        האם זה לא תלוי בין שפות מקומפלות לשפות של אינטרפטור?

        P תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • A0533057932A A0533057932

          @pcinfogmach כתב במדריך | מידע כללי לכל מתכנת (גם אם אתה מתכנת עם בינה מלאכותית):

          סדר ביצוע: ברוב השפות, הפקודות מתבצעות לפי הסדר שבו הן נכתבות, מלמעלה למטה. עם זאת, מבני בקרה כמו לולאות (for, while) ותנאים (if/else) יכולים לשנות את סדר ההפעלה בפועל.

          האם זה לא תלוי בין שפות מקומפלות לשפות של אינטרפטור?

          P מנותק
          P מנותק
          pcinfogmach
          מדריכים
          כתב נערך לאחרונה על ידי
          #4

          @A0533057932 כתב במדריך | מידע כללי לכל מתכנת (גם אם אתה מתכנת עם בינה מלאכותית):

          סדר ביצוע: ברוב השפות, הפקודות מתבצעות לפי הסדר שבו הן נכתבות, מלמעלה למטה. עם זאת, מבני בקרה כמו לולאות (for, while) ותנאים (if/else) יכולים לשנות את סדר ההפעלה בפועל.

          אתה נכנס מדאי עמוק הפוסט נועד למתכנת הפשוט שלא מבין מימנו לשמאלו.

          גמ"ח עזרה וייעוץ בנושאי מחשבים

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          1

          • התחברות

          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
          • פוסט ראשון
            פוסט אחרון
          0
          • חוקי הפורום
          • פופולרי
          • לא נפתר
          • משתמשים
          • חיפוש גוגל בפורום
          • צור קשר