הסבר | תגובה חריגה מ- Gemini
-
@עדלאידע
שאלת: למה שג'מיני יכתוב דבר שלא תכנתו אותו לכתוב?אז זהו, פשוט לא מתכנתים אותו לכתוב. אף אחד לא ישב וכתב עץ דו שיח ענק שמכניס אל תוכו את כל השאלות האפשריות ואת כל התשובות הנכונות אליהן.
הרעיון המנחה של "בינה מלאכותית" כיום הוא, שהמכונה תלמד בעצמה מה נכון לכתוב, או לצייר.בקליפת אגוז - מכניסים אל המכונה מיליוני טקסטים, OpenAI, Google וכל שאר חברות הטכנולוגיה קצרו את כל הטקסטים האפשריים מכל רחבי המרשתת והזינו אותן אל המכונה. והמכונה ניתחה את כל הטקסטים האלו והסיקה מהן בעצמה מהי שפה, מה נכון, מה לא נכון, איך שואלים שאלה, ואיך נכון לענות עליה.
אף אחד, כולל המדען הראשי של OpenAI לא ידע להסביר לך מה גרם למכונה לענות תשובה א' ולא תשובה ב', מה גרם לה להתנסח באופן ג' ולא באופן ד'. אין לנו דרך לחזות מראש מה תהיה תגובתה של המכונה.הבעיה הגדולה של התהליך הזה שהמכונה יכולה לפעמים להיות גזענית, לא מכבדת ולא מנומסת. לכן חברות הטכנולוגיה מצפות את המודלים שלהם בשכבה שאמורה למנוע את כל הבעיות האלו, אבל היות שאין לנו אפשרות לחזות את כל הדרכים שבהן בני אדם ישתמשו במכונה, החברות צריכות כל הזמן לעדכן את המודלים שלהם בהתאם לבעיות שנוצרות. (למי שלא זוכר, בעבר הלא כל כך רחוק, בתחכום קליל היה אפשר לבקש מGPT מפתחות של וינדוס או אפילו מתכון איך להכין פצצה בבית).
אכן, קצת מפתיע שגוגל לא דאגה לזה שג'מיני לא יבקש מהמשתמשים בו למות, אבל דברים מעין אלו יכולים בהחלט לקרות.
-
@g0527 וואלה!
לפחות צריך ללמוד לתקן אותה, אני אישית התוכחתי איתה על נתונים עד שביקשה סליחה על הטעויות שלה והודיעה שתתדאג לתקן אותם.אני חושב שזה דוג' טובה לסכנות (גם רוחניות) של הבינה מלאכותית,
יש המצדדים לחסום גישה לבינה מלאכותית,
אך הם לא יודעים אפי' כמה פעמים הם עצמם מתכתבים איתה,
כמעט כל שירות לקוחות (קופ''ח, בנקים, משרדי ממשלה, וכו'...) מתחיל בצאט' עם בינה מלאכותית ולפעמים גם נגמר בשליחת הפניה לטיפול על ידי נציג אנושי,
וכנ''ל גם מדברים עם בינה מלאכותית (אני נפגשתי בזה במאוחדת ובשיבא- תל השומר).|-|-|=לכן לענ''ד אין אפשרות להתנזר מבינה מלאכותית וודאי שא''א להתנזר מזה מי שמשתמש בכך לעבודה שלו, כי עם יתנזר ישאר הרבה מאחור ולא ימצא מקום לעבוד בו,
והפיתרון היחיד הוא לבנות בינות מלאכותיות עם מאגרים מסוננים יותר,
וכמובן להגדיר בבינה המלאכותית עצמה את הסינון המבוקש שאותו יודעים על ידי קריאת טעויות שקראו לבינה המאלכותית וללמוד מהם איך הבינה המלאכותית מגיבה במקרה כזה או אחר וללמוד על מקרים דומים.=|-|-|וכאן המקום לכל המתכנתים בפורום לבנות בינות מלאכותיות אישיות על ידי מאגרים מסוננים + הגדרות טובות + הפקת לקחים מטעויות.
-
@צדיק-תמים כתב בהסבר | תגובה חריגה מ- Gemini:
עריכה: נראה שהמגיבים שם כן קראו את השיחה, אז אולי זה כן אמיתי
המגיבים שם לא רק קראו את השיחה, הם גם המשיכו את ההתכתבות עם ג'מיני.
הם מפרסמים שם צילומי מסך של תגובות ההמשך. -
@פבב-הראשון כתב בהסבר | תגובה חריגה מ- Gemini:
כמעט כל שירות לקוחות (קופ''ח, בנקים, משרדי ממשלה, וכו'...) מתחיל בצאט' עם בינה מלאכותית ולפעמים גם נגמר בשליחת הפניה לטיפול על ידי נציג אנושי,
לא נכון.
זה צ'ט מתוכנת לפי מילות קוד, משהו אחר לגמרי, שהיה קיים עוד לפני ה'חידוש' של AI. -
שמתי לב שזה תלוי מאוד אם מחמיאים לו איזה הוא מתייחס יותר יפה וגם עונה תשובות יותר לעניין ואם לא אז הוא מתייחס תשובות פחות נכונות ולפעמים אם מקניטים אותו יותר הוא מחזיר (אולי נדמה שזה מה שרוצים לשמוע)
אגב תמיד כדאי להכתיב לו שאם הוא לא יודע אז שיגיד שהוא לא יודע כך הוא פחות מפברק -
@צדיק-וטוב-לו-0 מה נראה לך ששם לא מתקדמים גם?! - תלוי איפה!
אפי' בחיפוש גוגל פשוט לאט לאט משלבים בו AI שעונה על תשובות,
שלא לדבר על דפדפנים כגון מיקרוסופט (-שבד''כ חסומים בסינונים מחמירים),
יש הרבה מקומות שמי שלא מכיר AI יכול לחשוב בהתחלה שזה בן אדם. -
@פבב-הראשון לא אמרתי שאין.
הוזכר תחומים מסויימים.
אז בבקשה, כמה קופות חולים או בנקים הצאט שלהם הוא AI? -
@צדיק-וטוב-לו-0 אני מאמין שבחלקם כן,
וודאי שכל קופות החולים והבנקים כשיוכלו יעברו לצאט' עם AI לסינון ראשוני. -
הקישור כן עבד לי וזה אכן רשום שם, לאחר שיחה ארוכה שלא התעמקתי בתוכן שלה...
כבר היו סיפורים על בינה מלאכותית עם נזקים משמעותיים לאנשים. -
@פבב-הראשון בלי אמונות.
יכול לספר על כאלו?
כתבת ש'כמעט כולם'. -
@צדיק-תמים כתב בהסבר | תגובה חריגה מ- Gemini:
הקישור לצ'אט שהובא ברדיט לא עובד "משום מה"
זה עובד
רק שזה חסום בנטפרי. -
@צדיק-תמים כתב בהסבר | תגובה חריגה מ- Gemini:
@g0527 זה לא ממש הגיוני שפוסט ברדיט עם כמה אלפי צפיות יגיע למישהו בגוגל שיש לו הרשאה כזאת
דוקא הגיוני מאוד. מדובר באחד הסאבים הגדולים ברדיט, עם מעל 3 מיליון מנויים. בהתחשב ב-3,000 הלייקים שהפוסט הזה קיבל, ניתן להניח בודאות גבוהה שהפוסט צבר מיליוני צפיות
אני כותב זאת כאחד שפרסם פוסט או שניים ברדיט, כולל בסאב המדובר
ספציפית אחד הפוסטים צבר 28 לייקים עם 14 אלף צפיות.
פוסט אחר שלי בסאב קטן בהרבה - של 88 אלף צופים "בלבד", קיבל 81 אלף צפיות עם 120 לייקים. צא וחשוב...
ככלל, קהילות המתכנתים והמשוגעים לדבר לא כל כך גדולות ביחס לאוכלוסיית העולם, וכמות של כמה מיליונים משפיעה מאוד על התעשייה
-
@צדיק-וטוב-לו-0 אני אישית נפגשתי מלא פעמים,
אך אני לא זוכר הרבה מתוכם כי לא יחסתי לכך חשיבות מיוחדת,
מה שאני כן זוכר זה צאט' בווצאפ' עם כללית,
צאט' עם שיבא,
צאט' עם בזק,
וכמובן שזה רק חלק קטן... -
@פבב-הראשון אני נפגשתי בזה בשרות לקוחות של הדרן, (הם פיתחו בוט סתום בדיוק כמו השרות שלהם)
-
בינה מלאכותית של גוגל השתגעה – היא התעייפה מפתרון שיעורי הבית עבור המשתמש ובנימוס ביקשה ממנו למות.
זה לא בדיחה ולא זיוף – הבחור שמר קישור (https://gemini.google.com/share/6d141b742a13) לשיחה.
האיש הבינלאומי, הארלן אליסון, מסכים בהבנה.
מקור:
https://t.me/TechNewsHeb