דילוג לתוכן
  • חוקי הפורום
  • פופולרי
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • צור קשר
עיצובים
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
לוגו מותג
  1. דף הבית
  2. כללי - עזרה הדדית
  3. בקשה | תמלול שיעורי תורה עבור AI

בקשה | תמלול שיעורי תורה עבור AI

מתוזמן נעוץ נעול הועבר כללי - עזרה הדדית
321 פוסטים 43 כותבים 18.1k צפיות 37 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • NH.LOCALN NH.LOCAL

    @אלף-שין זו התוצאה של IVRIT AI? מזעזע...

    א מנותק
    א מנותק
    אלף שין
    כתב נערך לאחרונה על ידי אלף שין
    #167

    @NH-LOCAL
    והנה הסיכום שלו

    הגמרא דנה במנשה המלך, שמלך 55 שנה בירושלים. שמו נקרא 'מנשה' על שם שהנשה את ישראל מאביהם שבשמיים. הוא התחיל למלוך בגיל 12 ועשה הרע בעיני ה' כמו אחאב. רבי יהודה אומר שיש למנשה חלק לעולם הבא כי עשה תשובה, כמובא בדברי הימים. לפי המקורות, 33 השנים האחרונות של מלכותו היו בתשובה.
    מובא הסבר מדוע תשובתו של מנשה מוזכרת רק בדברי הימים ולא בספר מלכים - כל עוד היה רושם מעבודה זרה שלו בעולם, לא התקבלה תשובתו במלואה. הקב"ה עשה לו 'מחתרת' מתחת לכסא הכבוד כדי לקבל את תשובתו, למרות התנגדות המלאכים.
    הגמרא ממשיכה לדון במלכים נוספים כמו יהויקים וצדקיהו, כאשר צדקיהו עצמו היה צדיק אך נתפס על כך שלא מיחה בדורו. מובא גם על אחז ואמציה שהגיבו בצורה הפוכה לייסורים - במקום לשוב בתשובה, הוסיפו לחטוא. הדיון מסתיים בתיאור החורבן, כאשר שרי בבל ישבו במקום שבו ישבו הסנהדרין.

    מחכה לתוצאות שלך על הקובץ שאני העליתי...

    יש באג בפורום,
    ניתן רק לערוך פוסטים שכבר נשלחו
    אז העליתי לכאן
    @NH-LOCAL
    אכן,
    ג'מיני הוא נבחר בוודאות
    הוא 'הסוס המנצח'
    והרבה יותר טוב מכל מה שהכרתי,

    לא נותר אלא לחכות שהתמלול שלו יפתח לכולנו.... [וכמובן בחינם, אלא מה?]...

    אגב הייתי ממליץ לפי"ז להפסיק לתרום לעברית AI שהרי זה לא 'הסוס המנצח'.....
    ואולי אפילו לסגור את האתר?

    [תוכל להגיב כמוני בפוסטים הקודמים שכתבת]

    NH.LOCALN 4 תגובות תגובה אחרונה
    1
    • א אלף שין

      @NH-LOCAL
      והנה הסיכום שלו

      הגמרא דנה במנשה המלך, שמלך 55 שנה בירושלים. שמו נקרא 'מנשה' על שם שהנשה את ישראל מאביהם שבשמיים. הוא התחיל למלוך בגיל 12 ועשה הרע בעיני ה' כמו אחאב. רבי יהודה אומר שיש למנשה חלק לעולם הבא כי עשה תשובה, כמובא בדברי הימים. לפי המקורות, 33 השנים האחרונות של מלכותו היו בתשובה.
      מובא הסבר מדוע תשובתו של מנשה מוזכרת רק בדברי הימים ולא בספר מלכים - כל עוד היה רושם מעבודה זרה שלו בעולם, לא התקבלה תשובתו במלואה. הקב"ה עשה לו 'מחתרת' מתחת לכסא הכבוד כדי לקבל את תשובתו, למרות התנגדות המלאכים.
      הגמרא ממשיכה לדון במלכים נוספים כמו יהויקים וצדקיהו, כאשר צדקיהו עצמו היה צדיק אך נתפס על כך שלא מיחה בדורו. מובא גם על אחז ואמציה שהגיבו בצורה הפוכה לייסורים - במקום לשוב בתשובה, הוסיפו לחטוא. הדיון מסתיים בתיאור החורבן, כאשר שרי בבל ישבו במקום שבו ישבו הסנהדרין.

      מחכה לתוצאות שלך על הקובץ שאני העליתי...

      יש באג בפורום,
      ניתן רק לערוך פוסטים שכבר נשלחו
      אז העליתי לכאן
      @NH-LOCAL
      אכן,
      ג'מיני הוא נבחר בוודאות
      הוא 'הסוס המנצח'
      והרבה יותר טוב מכל מה שהכרתי,

      לא נותר אלא לחכות שהתמלול שלו יפתח לכולנו.... [וכמובן בחינם, אלא מה?]...

      אגב הייתי ממליץ לפי"ז להפסיק לתרום לעברית AI שהרי זה לא 'הסוס המנצח'.....
      ואולי אפילו לסגור את האתר?

      [תוכל להגיב כמוני בפוסטים הקודמים שכתבת]

      NH.LOCALN מנותק
      NH.LOCALN מנותק
      NH.LOCAL
      מדריכים
      כתב נערך לאחרונה על ידי NH.LOCAL
      #168
      פוסט זה נמחק!
      תגובה 1 תגובה אחרונה
      0
      • א אלף שין

        @NH-LOCAL
        והנה הסיכום שלו

        הגמרא דנה במנשה המלך, שמלך 55 שנה בירושלים. שמו נקרא 'מנשה' על שם שהנשה את ישראל מאביהם שבשמיים. הוא התחיל למלוך בגיל 12 ועשה הרע בעיני ה' כמו אחאב. רבי יהודה אומר שיש למנשה חלק לעולם הבא כי עשה תשובה, כמובא בדברי הימים. לפי המקורות, 33 השנים האחרונות של מלכותו היו בתשובה.
        מובא הסבר מדוע תשובתו של מנשה מוזכרת רק בדברי הימים ולא בספר מלכים - כל עוד היה רושם מעבודה זרה שלו בעולם, לא התקבלה תשובתו במלואה. הקב"ה עשה לו 'מחתרת' מתחת לכסא הכבוד כדי לקבל את תשובתו, למרות התנגדות המלאכים.
        הגמרא ממשיכה לדון במלכים נוספים כמו יהויקים וצדקיהו, כאשר צדקיהו עצמו היה צדיק אך נתפס על כך שלא מיחה בדורו. מובא גם על אחז ואמציה שהגיבו בצורה הפוכה לייסורים - במקום לשוב בתשובה, הוסיפו לחטוא. הדיון מסתיים בתיאור החורבן, כאשר שרי בבל ישבו במקום שבו ישבו הסנהדרין.

        מחכה לתוצאות שלך על הקובץ שאני העליתי...

        יש באג בפורום,
        ניתן רק לערוך פוסטים שכבר נשלחו
        אז העליתי לכאן
        @NH-LOCAL
        אכן,
        ג'מיני הוא נבחר בוודאות
        הוא 'הסוס המנצח'
        והרבה יותר טוב מכל מה שהכרתי,

        לא נותר אלא לחכות שהתמלול שלו יפתח לכולנו.... [וכמובן בחינם, אלא מה?]...

        אגב הייתי ממליץ לפי"ז להפסיק לתרום לעברית AI שהרי זה לא 'הסוס המנצח'.....
        ואולי אפילו לסגור את האתר?

        [תוכל להגיב כמוני בפוסטים הקודמים שכתבת]

        NH.LOCALN מנותק
        NH.LOCALN מנותק
        NH.LOCAL
        מדריכים
        כתב נערך לאחרונה על ידי NH.LOCAL
        #169

        @אלף-שין התוצאה של ג'מיני 2.5 עבור מסר של חיזוק לימי המלחמה - לשאת בעול צער הנאנקים - הרב אליהו דיסקין - 36008142.mp3:

        1
        00:00:00,271 --> 00:00:03,971
        כל הלשון, כל התורה בכל מקום.
        
        2
        00:00:04,807 --> 00:00:20,977
        (מוזיקה) ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה בוודאי גם שם נמצא השם יתברך
        
        3
        00:00:21,974 --> 00:00:25,24
        צריך להיות נוֹשֵׂא בְּעֹל עם חֲבֵירוֹי.
        
        4
        00:00:26,674 --> 00:00:28,964
        אנחנו לא נמצאים בקו החזית.
        
        5
        00:00:30,004 --> 00:00:32,654
        מחבלים לא הסתובבו בחצרות שלנו,
        
        6
        00:00:32,914 --> 00:00:35,214
        לא נכנסו לתוך החדרים שלנו.
        
        7
        00:00:36,224 --> 00:00:37,454
        לא היינו בטווח האש.
        
        8
        00:00:37,944 --> 00:00:39,294
        לא היינו פני הרובה.
        
        9
        00:00:40,074 --> 00:00:41,664
        אבל צריך להיות נוֹשֵׂא בְּעֹל.
        
        10
        00:00:42,814 --> 00:00:49,784
        אלפים, אלפים, אחינו בני ישראל, בְּיִשְׂרָאֵל יהודים עברו ועוברים דברים נוראים.
        
        11
        00:00:50,824 --> 00:00:52,774
        כָּתוּב על מֹשֶׁה רַבֵּינוּ
        
        12
        00:00:53,644 --> 00:00:57,474
        שזכה להיות מוֹשִׁיעָן של ישראל, רַבָּן של ישראל.
        
        13
        00:00:58,844 --> 00:01:07,534
        אנחנו לא יודעים מה הגַּדְלוּת של מֹשֶׁה רַבֵּינוּ בֶּאֱמוּנָה, בְּבִיטָחוֹן, בַּעֲבוֹדַת הַמִּידוֹת, בְּהַשָּׂגוֹת אֱלוֹקִיּוֹת.
        
        14
        00:01:08,214 --> 00:01:11,454
        אבל מה שהַתּוֹרָה כן מלמדת אותנו על מֹשֶׁה רַבֵּינוּ,
        
        15
        00:01:12,174 --> 00:01:15,804
        את הַמַּעֲלוֹת שהַתּוֹרָה כותבת ללמד אותנו למה הוא נבחר.
        
        16
        00:01:16,534 --> 00:01:22,324
        וַיְהִי בַּיּוֹמִים הָהֵם, וַיִּגְדַּל מֹשֶׁה וַיֵּצֵא אֶל אֶחָיו
        
        17
        00:01:22,834 --> 00:01:24,974
        וַיַּרְא בְּסִבְלוֹתָם.
        
        18
        00:01:26,534 --> 00:01:29,684
        וַיַּרְא אִישׁ מִצְרִי מַכֶּה אִישׁ עִבְרִי מֵאֶחָיו.
        
        19
        00:01:30,314 --> 00:01:31,954
        וַיִּפֶן כֹּה וָכֹה
        
        20
        00:01:32,454 --> 00:01:34,764
        וַיַּךְ אֶת הַמִּצְרִי וַיִּטְמְנֵהוּ בַּחוֹל.
        
        21
        00:01:35,124 --> 00:01:36,154
        נוֹשֵׂא בְּעֹל.
        
        22
        00:01:36,234 --> 00:01:38,554
        מֹשֶׁה רַבֵּינוּ היה מסודר.
        
        23
        00:01:39,274 --> 00:01:42,774
        הוא חי כמו נסיך בבית של פַּרְעֹה, לא היה חסר לו כלום.
        
        24
        00:01:43,134 --> 00:01:44,864
        ילד, נער.
        
        25
        00:01:45,724 --> 00:01:47,664
        אולי לא ילד, נער. וַיִּגְדַּל.
        
        26
        00:01:48,624 --> 00:01:52,774
        אבל וַיַּרְא בְּסִבְלוֹתָם, אומרים חֲזַ"ל הַקְּדוֹשִׁים, נוֹשֵׂא בְּעֹל.
        
        27
        00:01:53,764 --> 00:01:58,434
        ראה משא גדול על קטן, קטן על גדול, עבודת גברים לנשים, נשים לגברים.
        
        28
        00:01:58,814 --> 00:02:00,794
        נָשָׂא בְּעֹל בְּצַעֲרָם.
        
        29
        00:02:01,364 --> 00:02:04,604
        הוא עצמו כיפף את עצמו לשאת בְּחוֹמֶר וּלְבֵנִים.
        
        30
        00:02:05,244 --> 00:02:10,384
        עד כדי כך הוא נָשָׂא בְּעֹל, שסיכן את עצמו לַמָּוֶת.
        
        31
        00:02:10,914 --> 00:02:16,264
        כשהוא הרג את המצרי, להושיע את היהודי המוכה.
        
        32
        00:02:16,784 --> 00:02:19,814
        והיה צריך בשביל זה לגלות 40 שנה גָּלוּת.
        
        33
        00:02:20,924 --> 00:02:22,94
        נוֹשֵׂא בְּעֹל.
        
        34
        00:02:23,284 --> 00:02:24,574
        א'-ב' של יהודי.
        
        35
        00:02:25,104 --> 00:02:28,584
        מרן הֶחָפֵץ חַיִּים זצ"ל במלחמת העולם הראשונה,
        
        36
        00:02:29,454 --> 00:02:35,464
        הוא היה אז קרוב לגיל 80, לפי הגרסה של המשפחה, הוא היה מעל גיל 80.
        
        37
        00:02:35,924 --> 00:02:39,764
        ארבע שנים של המלחמה, לא ישן על מיטה, ישן על הארץ.
        
        38
        00:02:40,654 --> 00:02:47,514
        אמר, בחורים יהודים ישנים בתעלות, בשוחות, איך אני יכול לישון על המיטה?
        
        39
        00:02:48,384 --> 00:02:49,504
        נוֹשֵׂא בְּעֹל.
        
        40
        00:02:49,964 --> 00:02:52,464
        רַבּוֹיסַאי, רק לחשוב מה קורה.
        
        41
        00:02:53,614 --> 00:02:56,584
        מדובר על למעלה מ-600 הרוגים.
        
        42
        00:02:57,304 --> 00:02:58,914
        למעלה מ-2,000 פצועים.
        
        43
        00:02:59,574 --> 00:03:02,114
        רשימה של מאות פצועים קשה.
        
        44
        00:03:02,754 --> 00:03:08,534
        רַחְמָנָא לִיצְלַן, כמה עלולים להישאר נכים לְכָל הַחַיִּים, מהפצועים.
        
        45
        00:03:12,424 --> 00:03:19,534
        מדובר על מספר, חוששים לקרוב ל-200 שבויים, שזה נוֹרָא נוֹרָאוֹת.
        
        46
        00:03:20,454 --> 00:03:21,934
        גְּזֵירָה נוראה.
        
        47
        00:03:23,774 --> 00:03:26,134
        לא דיברנו על נפגעי חרדות.
        
        48
        00:03:27,544 --> 00:03:33,594
        אתם יודעים מה זה טְרַאוּמָה של נשים וילדים ששומעים יריות, קרבות רחוב?
        
        49
        00:03:34,704 --> 00:03:36,404
        שנכנסו להם לבתים שלהם?
        
        50
        00:03:37,654 --> 00:03:41,824
        גם אם הם שרדו את הַתֹּפֶת, איזה צַלֶּקֶת זה לְכָל הַחַיִּים.
        
        51
        00:03:43,704 --> 00:03:44,664
        מי שזוכר
        
        52
        00:03:45,644 --> 00:03:51,644
        שהיה התקפת טילים בצפון, לא קטיושות אלא טילים, טילים של טון, של חצי טון.
        
        53
        00:03:52,764 --> 00:03:54,744
        סיפר לי מנהל חֵיידֶר בצפת.
        
        54
        00:03:55,104 --> 00:03:58,104
        היה התקפת טילים בשנת תשס"ו כמדומה.
        
        55
        00:03:58,914 --> 00:04:01,114
        לפני 17, 18 שנה.
        
        56
        00:04:02,374 --> 00:04:05,914
        אומר לי, היה אצלנו בַּחֵיידֶר ילד בכיתה ח'.
        
        57
        00:04:06,774 --> 00:04:11,534
        ארבע, חמש שנים אחרי התקפת הטילים, הוא לא התפתח.
        
        58
        00:04:12,784 --> 00:04:17,484
        וסבל מ... נפשית, שכלית, היה מוגבל.
        
        59
        00:04:18,344 --> 00:04:22,384
        החרדה של התקפת הטילים השפיעה עליו, שהוא לא יצא מזה כָּל הַחַיִּים.
        
        60
        00:04:23,404 --> 00:04:26,844
        רַבּוֹיסַאי, מדובר באלפי נפגעי חרדה.
        
        61
        00:04:27,614 --> 00:04:28,914
        על זה לא מדברים בכלל.
        
        62
        00:04:29,364 --> 00:04:33,704
        שהשם ישלח לכולם רְפוּאָה שְׁלֵימָה, רְפוּאַת הַנֶּפֶשׁ, רְפוּאַת הַגּוּף, שיצאו מזה.
        
        63
        00:04:35,274 --> 00:04:37,804
        אבל יש כאלה שסוחבים את זה, ה' ירחם.
        
        64
        00:04:38,864 --> 00:04:40,564
        מדובר בִּגְזֵירָה נוראה.
        
        65
        00:04:41,064 --> 00:04:47,924
        היקף של אלפי משפחות, לכל אחד יש, כל הרוג, כל נעדר.
        
        66
        00:04:48,644 --> 00:04:54,514
        אלמנות, יתומים, עגונות, משפחה מורחבת שחרב עליהם עוֹלָמָם.
        
        67
        00:04:56,554 --> 00:05:05,384
        אלפים במעגל הזה של אלמנות, יתומים, משפחות של פצועים, משפחות של נפגעי חרדה.
        
        68
        00:05:05,774 --> 00:05:08,754
        אין לנו מושג מה עובר עליהם, הָעוֹלָם שלהם השתנה.
        
        69
        00:05:10,534 --> 00:05:15,214
        ועל כולם, חז"ל הקדושים אומרים שֶׁשְּׁבִי קָשֶׁה מכולם.
        
        70
        00:05:15,714 --> 00:05:19,584
        שזה כולל את הכל. רָעָב, חֶרֶב, דֶּבֶר, רַבּוֹיסַאי.
        
        71
        00:05:21,064 --> 00:05:22,654
        גלעד שליט אחד.
        
        72
        00:05:24,594 --> 00:05:27,594
        כל הישוב פה נָשָׂא בָּעֹל עם מה שהוא עבר.
        
        73
        00:05:28,074 --> 00:05:29,374
        אתם יודעים מה זה שש שנים?
        
        74
        00:05:30,684 --> 00:05:35,214
        אתם יודעים מה זה להיות בתוך איזה מחסן דלוח?
        
        75
        00:05:36,564 --> 00:05:40,414
        מרתף עמוק במחנה עזה?
        
        76
        00:05:41,564 --> 00:05:43,204
        אף אחד לא יודע איפה אתה נמצא.
        
        77
        00:05:44,154 --> 00:05:48,504
        לחשוב להיות שם שעה, 24 שעות, בן אדם יחשוב על עצמו.
        
        78
        00:05:49,524 --> 00:05:53,734
        ליד רוצחים אכזרים שחיי אדם אצלם כקליפת השום.
        
        79
        00:05:54,464 --> 00:05:55,984
        כל רגע יכולים להרוג אותך.
        
        80
        00:05:56,674 --> 00:06:07,594
        ואתה נמצא שם, ואתה לא יודע אם אי פעם תזכה לצאת מפה, לראות את אור השמש, לחזור לאבא ואמא, אישה וילדים.
        
        81
        00:06:09,484 --> 00:06:11,534
        ואנשים נמצאים שם עכשיו.
        
        82
        00:06:12,554 --> 00:06:15,684
        שמעתי גרסה שמדובר על קרוב ל-200, עוד לא יודעים.
        
        83
        00:06:15,954 --> 00:06:18,294
        הכל בלאגן, כאוס אחד גדול.
        
        84
        00:06:19,864 --> 00:06:23,184
        כל שעה זה נצח של גיהנום, כל שעה.
        
        85
        00:06:23,764 --> 00:06:25,774
        נוֹשֵׂא בְּעֹל, מה עובר עליהם.
        
        86
        00:06:26,444 --> 00:06:27,594
        נוֹרָא נוֹרָאִית.
        
        87
        00:06:28,534 --> 00:06:30,614
        הדבר הראשון, להיות נוֹשֵׂא בְּעֹל.
        
        88
        00:06:31,514 --> 00:06:34,904
        עולם שלם של תוכן מחכה לך בכל הלשון.
        
        89
        00:06:35,354 --> 00:06:39,484
        03-617-1111.
        

        שוב: טוב יותר משמעותית מ"עברים דברו עברית", וטוב ברוב הזמן מאילבן לאבס

        תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • א אלף שין

          @NH-LOCAL
          והנה הסיכום שלו

          הגמרא דנה במנשה המלך, שמלך 55 שנה בירושלים. שמו נקרא 'מנשה' על שם שהנשה את ישראל מאביהם שבשמיים. הוא התחיל למלוך בגיל 12 ועשה הרע בעיני ה' כמו אחאב. רבי יהודה אומר שיש למנשה חלק לעולם הבא כי עשה תשובה, כמובא בדברי הימים. לפי המקורות, 33 השנים האחרונות של מלכותו היו בתשובה.
          מובא הסבר מדוע תשובתו של מנשה מוזכרת רק בדברי הימים ולא בספר מלכים - כל עוד היה רושם מעבודה זרה שלו בעולם, לא התקבלה תשובתו במלואה. הקב"ה עשה לו 'מחתרת' מתחת לכסא הכבוד כדי לקבל את תשובתו, למרות התנגדות המלאכים.
          הגמרא ממשיכה לדון במלכים נוספים כמו יהויקים וצדקיהו, כאשר צדקיהו עצמו היה צדיק אך נתפס על כך שלא מיחה בדורו. מובא גם על אחז ואמציה שהגיבו בצורה הפוכה לייסורים - במקום לשוב בתשובה, הוסיפו לחטוא. הדיון מסתיים בתיאור החורבן, כאשר שרי בבל ישבו במקום שבו ישבו הסנהדרין.

          מחכה לתוצאות שלך על הקובץ שאני העליתי...

          יש באג בפורום,
          ניתן רק לערוך פוסטים שכבר נשלחו
          אז העליתי לכאן
          @NH-LOCAL
          אכן,
          ג'מיני הוא נבחר בוודאות
          הוא 'הסוס המנצח'
          והרבה יותר טוב מכל מה שהכרתי,

          לא נותר אלא לחכות שהתמלול שלו יפתח לכולנו.... [וכמובן בחינם, אלא מה?]...

          אגב הייתי ממליץ לפי"ז להפסיק לתרום לעברית AI שהרי זה לא 'הסוס המנצח'.....
          ואולי אפילו לסגור את האתר?

          [תוכל להגיב כמוני בפוסטים הקודמים שכתבת]

          NH.LOCALN מנותק
          NH.LOCALN מנותק
          NH.LOCAL
          מדריכים
          כתב נערך לאחרונה על ידי
          #170
          פוסט זה נמחק!
          תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • א אלף שין

            @NH-LOCAL
            והנה הסיכום שלו

            הגמרא דנה במנשה המלך, שמלך 55 שנה בירושלים. שמו נקרא 'מנשה' על שם שהנשה את ישראל מאביהם שבשמיים. הוא התחיל למלוך בגיל 12 ועשה הרע בעיני ה' כמו אחאב. רבי יהודה אומר שיש למנשה חלק לעולם הבא כי עשה תשובה, כמובא בדברי הימים. לפי המקורות, 33 השנים האחרונות של מלכותו היו בתשובה.
            מובא הסבר מדוע תשובתו של מנשה מוזכרת רק בדברי הימים ולא בספר מלכים - כל עוד היה רושם מעבודה זרה שלו בעולם, לא התקבלה תשובתו במלואה. הקב"ה עשה לו 'מחתרת' מתחת לכסא הכבוד כדי לקבל את תשובתו, למרות התנגדות המלאכים.
            הגמרא ממשיכה לדון במלכים נוספים כמו יהויקים וצדקיהו, כאשר צדקיהו עצמו היה צדיק אך נתפס על כך שלא מיחה בדורו. מובא גם על אחז ואמציה שהגיבו בצורה הפוכה לייסורים - במקום לשוב בתשובה, הוסיפו לחטוא. הדיון מסתיים בתיאור החורבן, כאשר שרי בבל ישבו במקום שבו ישבו הסנהדרין.

            מחכה לתוצאות שלך על הקובץ שאני העליתי...

            יש באג בפורום,
            ניתן רק לערוך פוסטים שכבר נשלחו
            אז העליתי לכאן
            @NH-LOCAL
            אכן,
            ג'מיני הוא נבחר בוודאות
            הוא 'הסוס המנצח'
            והרבה יותר טוב מכל מה שהכרתי,

            לא נותר אלא לחכות שהתמלול שלו יפתח לכולנו.... [וכמובן בחינם, אלא מה?]...

            אגב הייתי ממליץ לפי"ז להפסיק לתרום לעברית AI שהרי זה לא 'הסוס המנצח'.....
            ואולי אפילו לסגור את האתר?

            [תוכל להגיב כמוני בפוסטים הקודמים שכתבת]

            NH.LOCALN מנותק
            NH.LOCALN מנותק
            NH.LOCAL
            מדריכים
            כתב נערך לאחרונה על ידי
            #171

            @אלף-שין כתב בבקשה | תמלול שיעורי תורה עבור AI:

            אגב הייתי ממליץ לפי"ז להפסיק לתרום לעברית AI שהרי זה לא 'הסוס המנצח'.....

            יש לו בכל אופן יתרונות: קוד פתוח, זול משמעותית לתפעול, ניתן להפעלה אופליין, מהיר יותר וכו'

            א תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • NH.LOCALN NH.LOCAL

              @אלף-שין כתב בבקשה | תמלול שיעורי תורה עבור AI:

              אגב הייתי ממליץ לפי"ז להפסיק לתרום לעברית AI שהרי זה לא 'הסוס המנצח'.....

              יש לו בכל אופן יתרונות: קוד פתוח, זול משמעותית לתפעול, ניתן להפעלה אופליין, מהיר יותר וכו'

              א מנותק
              א מנותק
              אלף שין
              כתב נערך לאחרונה על ידי
              #172

              @NH-LOCAL
              מסקרן אותי,
              כמה גיגה זה המודל של ג'מיני?

              NH.LOCALN תגובה 1 תגובה אחרונה
              0
              • א אלף שין

                @NH-LOCAL
                מסקרן אותי,
                כמה גיגה זה המודל של ג'מיני?

                NH.LOCALN מנותק
                NH.LOCALN מנותק
                NH.LOCAL
                מדריכים
                כתב נערך לאחרונה על ידי
                #173

                @אלף-שין כמה מאות ג'יגה, הוא מוערך בגודל של 200 מליארד פרמטרים

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                0
                • צ מנותק
                  צ מנותק
                  צבי דורש ציון
                  כתב נערך לאחרונה על ידי צבי דורש ציון
                  #174

                  ניסיתי הקלטה לא כל כך איכותית, גם בזה https://hebrew-ai.com/ וגם בזה https://app.sofer.ai/ וגם בזה https://transcribe.ivrit.ai/ והכל על הפנים, ממש לא מי יודע מה, אין לי גישה לגמיני כך שאני לא יכול לנסות, אבל לא אכפת לי להעלות את ההקלטה שמישהו ינסה, (ואפילו אשמח מכך) זה באמת הקלטה יחסית ירודה, אבל יחסית עם הרבה מילים בהגיה עברית ולא אשכנזית (זה היה בכוונה להקל עליו)

                  דווקא בסיכום הוא עשה לי עבודה יפה יחסית

                  י. פל.י תגובה 1 תגובה אחרונה
                  0
                  • צ צבי דורש ציון

                    ניסיתי הקלטה לא כל כך איכותית, גם בזה https://hebrew-ai.com/ וגם בזה https://app.sofer.ai/ וגם בזה https://transcribe.ivrit.ai/ והכל על הפנים, ממש לא מי יודע מה, אין לי גישה לגמיני כך שאני לא יכול לנסות, אבל לא אכפת לי להעלות את ההקלטה שמישהו ינסה, (ואפילו אשמח מכך) זה באמת הקלטה יחסית ירודה, אבל יחסית עם הרבה מילים בהגיה עברית ולא אשכנזית (זה היה בכוונה להקל עליו)

                    דווקא בסיכום הוא עשה לי עבודה יפה יחסית

                    י. פל.י מנותק
                    י. פל.י מנותק
                    י. פל.
                    כתב נערך לאחרונה על ידי
                    #175

                    @צבי-דורש-ציון
                    תביא.
                    אני מצטרף לדיון הזה מאוחר כל פעם!

                    צ תגובה 1 תגובה אחרונה
                    0
                    • י. פל.י י. פל.

                      @צבי-דורש-ציון
                      תביא.
                      אני מצטרף לדיון הזה מאוחר כל פעם!

                      צ מנותק
                      צ מנותק
                      צבי דורש ציון
                      כתב נערך לאחרונה על ידי
                      #176

                      @י-פל
                      001.wav

                      י. פל.י תגובה 1 תגובה אחרונה
                      1
                      • צ צבי דורש ציון

                        @י-פל
                        001.wav

                        י. פל.י מנותק
                        י. פל.י מנותק
                        י. פל.
                        כתב נערך לאחרונה על ידי י. פל.
                        #177

                        @צבי-דורש-ציון
                        עשיתי עם הנחיות המערכת של @NH-LOCAL התוצאה בספויילר.
                        [מי זה?]

                        1
                        00:00:588 --> 00:06:718
                        טוב, כך נראה בעניין סוגיית אה פסחים, מסכת פסחים דף קט"ו עמוד א'.

                        2
                        00:07:568 --> 00:15:818
                        אה, לא לאכול מצה ומרור ביחד, בגלל שאנחנו סוברים שמצה דאורייתא ומרור דרבנן ויבטלו אחד את השני.

                        3
                        00:16:198 --> 00:18:818
                        רק פירוש של הגמרא איך שנראה לי.

                        4
                        00:19:358 --> 00:27:398
                        אז הגמרא פותחת עם המימרה של הלל, האמורא לכאורה, של רביני בשם רבי שרשיה ברי דרב נתן,

                        5
                        00:28:158 --> 00:35:928
                        שלא לאכול מצה ומרור בהדדי, משום שאנחנו סוברים שמצה בזמן הזה דאורייתא ומרור דרבנן, ויבוא מרור דרבנן ויבטל את מצה דאורייתא, אפילו למאן דאמר

                        6
                        00:36:718 --> 00:42:308
                        מצוות אין מבטלות זו את זו, אנא מילי דאורייתא בדאורייתא ודרבנן בדרבנן וכולי.

                        7
                        00:42:598 --> 00:47:588
                        עכשיו, הגמרא אומרת, ואז הגמרא שואלת מה, מי אומר שמצוות אין מבטלות זו את זו? הלל.

                        8
                        00:48:338 --> 00:50:888
                        שאמר שהיה כורך באחת.

                        9
                        00:51:128 --> 00:54:168
                        אמר רבי יוחנן, חולקים עליו חבריו על הלל.

                        10
                        00:54:298 --> 00:59:928
                        מה טוען רבי יוחנן? שחבריו של הלל אומרים, אין צורך לכרוך את זה באחת.

                        11
                        01:01:008 --> 01:07:958
                        ואז מגיע רב אשי ואומר, אם כן מה שכתוב בסוף הברייתא "אפילו", משמע, שדהיינו אפילו עשה ככה יצא ידי חובה.

                        12
                        01:08:938 --> 01:15:058
                        לכן אומר רב אשי שזה לא הפשט, נכון שחולקים עליו כמו שהרשב"ם אומר, נכון שחולקים עליו חבריו,

                        13
                        01:15:058 --> 01:26:988
                        אבל מה הם אומרים? הם אומרים ש הם אומרים שאחרי הם אומרים ש

                        14
                        01:28:268 --> 01:38:038
                        שלא כמו שהלל אומר שצריך דווקא לכרוך, אלא אפילו אם לא כרך, אז יצא ידי חובה, אבל ודאי שלכתחילה צריך לכרוך.

                        15
                        01:38:038 --> 01:46:048
                        אפשר גם להבין שבעצם הם מסכימים איתו, עם הלל, אבל הרשב"ם לא פירש ככה ואין צורך דווקא לפרש ככה.

                        16
                        01:46:758 --> 01:48:708
                        אבל זה מה שרב אשי בא לומר.

                        17
                        01:48:788 --> 01:52:948
                        עכשיו אומרת הגמרא, אשתא דלא איתמר הילכתא לא כהלל ולא כרבנן,

                        18
                        01:53:708 --> 01:56:558
                        זה ייתכן לומר שזה המשך של דברי רב אשי,

                        19
                        01:57:498 --> 02:06:798
                        וייתכן לומר שזה דווקא לפי רב אשי, אשתא, זה יוצא רב אשי

                        20
                        02:07:708 --> 02:10:798
                        שיש עניין, שבכל מקרה אנחנו סוברים כהלל.

                        21
                        02:11:198 --> 02:16:978
                        הוא, אז אז אז אפשר לומר פירוש אחד, עכשיו אני רואה שזה פחות מסתדר בסוגיה,

                        22
                        02:17:288 --> 02:22:988
                        אבל אפשר לומר פירוש אחד, שאשתא דלא איתמר הילכתא לא כהלל ולא כרבנן, מברך על אכילת מצה ואכיל,

                        23
                        02:23:838 --> 02:26:708
                        ואחר כך מברך על אכילת מרור ואכיל, מה כי הוא לא יכול לאכול את זה ביחד.

                        24
                        02:26:708 --> 02:28:958
                        אבל מה היא? רוצים גם לעשות זכר למקדש.

                        25
                        02:29:298 --> 02:33:898
                        כי הרי אמרנו שלכולי עלמא, גם לפי רבנן, עושים זכר למקדש.

                        26
                        02:35:218 --> 02:41:248
                        אז לכן הדור אכיל מצה וחסא בהדי הדדי בלא ברכה, זכר למקדש.

                        27
                        02:41:628 --> 02:43:828
                        כמו שיטת הלל שגם רבנן אמרנו שמודים לו.

                        28
                        02:43:988 --> 02:46:908
                        אבל אני עכשיו רואה שזה לא לכאורה הפשט, אלא יותר פשוט.

                        29
                        02:46:908 --> 02:52:948
                        אשתא דלא איתמר הילכתא לא כהלל ולא כרבנן, לכן צריך להחמיר גם כשיטת הלל.

                        30
                        02:53:768 --> 03:04:758
                        אז מברך על אכילת מצה, ואוכל, ואחר כך מברך על אכילת מרור, למה? כשיטת רבנן.

                        31
                        03:04:998 --> 03:09:158
                        ואחר כך אוכל מצה וחסא בהדי הדדי בלא ברכה זכר למקדש, שזה לשיטת הלל.

                        32
                        03:09:158 --> 03:12:268
                        עכשיו, האם לפי הלל לא היינו עושים את כל הסדר הזה? אני לא יודע.

                        33
                        03:12:268 --> 03:18:718
                        יכול להיות שגם לפי הלל היה צריך לעשות את כל הסדר הזה, בגלל שיש בעיה שמבטלים את שמצוות מבטלות זו את זו, כמו שמבואר בתחילת הסוגיה.

                        34
                        03:19:408 --> 03:23:478
                        ככה לכאורה נראה, יש לעיין פה עוד כמה דברים, ברוך השם.

                        צ תגובה 1 תגובה אחרונה
                        1
                        • י. פל.י מנותק
                          י. פל.י מנותק
                          י. פל.
                          כתב נערך לאחרונה על ידי
                          #178

                          אגב, ניתן לשמור שם הנחיות כמו בGPT? מישהו יודע?

                          NH.LOCALN תגובה 1 תגובה אחרונה
                          0
                          • י. פל.י י. פל.

                            אגב, ניתן לשמור שם הנחיות כמו בGPT? מישהו יודע?

                            NH.LOCALN מנותק
                            NH.LOCALN מנותק
                            NH.LOCAL
                            מדריכים
                            כתב נערך לאחרונה על ידי NH.LOCAL
                            #179

                            @י-פל זה נשמר על חשבון הדרייב שלך, בדרך כלל באופן אוטומטי לפעמים צריך לשמור ידנית

                            י. פל.י תגובה 1 תגובה אחרונה
                            0
                            • י. פל.י י. פל.

                              @צבי-דורש-ציון
                              עשיתי עם הנחיות המערכת של @NH-LOCAL התוצאה בספויילר.
                              [מי זה?]

                              1
                              00:00:588 --> 00:06:718
                              טוב, כך נראה בעניין סוגיית אה פסחים, מסכת פסחים דף קט"ו עמוד א'.

                              2
                              00:07:568 --> 00:15:818
                              אה, לא לאכול מצה ומרור ביחד, בגלל שאנחנו סוברים שמצה דאורייתא ומרור דרבנן ויבטלו אחד את השני.

                              3
                              00:16:198 --> 00:18:818
                              רק פירוש של הגמרא איך שנראה לי.

                              4
                              00:19:358 --> 00:27:398
                              אז הגמרא פותחת עם המימרה של הלל, האמורא לכאורה, של רביני בשם רבי שרשיה ברי דרב נתן,

                              5
                              00:28:158 --> 00:35:928
                              שלא לאכול מצה ומרור בהדדי, משום שאנחנו סוברים שמצה בזמן הזה דאורייתא ומרור דרבנן, ויבוא מרור דרבנן ויבטל את מצה דאורייתא, אפילו למאן דאמר

                              6
                              00:36:718 --> 00:42:308
                              מצוות אין מבטלות זו את זו, אנא מילי דאורייתא בדאורייתא ודרבנן בדרבנן וכולי.

                              7
                              00:42:598 --> 00:47:588
                              עכשיו, הגמרא אומרת, ואז הגמרא שואלת מה, מי אומר שמצוות אין מבטלות זו את זו? הלל.

                              8
                              00:48:338 --> 00:50:888
                              שאמר שהיה כורך באחת.

                              9
                              00:51:128 --> 00:54:168
                              אמר רבי יוחנן, חולקים עליו חבריו על הלל.

                              10
                              00:54:298 --> 00:59:928
                              מה טוען רבי יוחנן? שחבריו של הלל אומרים, אין צורך לכרוך את זה באחת.

                              11
                              01:01:008 --> 01:07:958
                              ואז מגיע רב אשי ואומר, אם כן מה שכתוב בסוף הברייתא "אפילו", משמע, שדהיינו אפילו עשה ככה יצא ידי חובה.

                              12
                              01:08:938 --> 01:15:058
                              לכן אומר רב אשי שזה לא הפשט, נכון שחולקים עליו כמו שהרשב"ם אומר, נכון שחולקים עליו חבריו,

                              13
                              01:15:058 --> 01:26:988
                              אבל מה הם אומרים? הם אומרים ש הם אומרים שאחרי הם אומרים ש

                              14
                              01:28:268 --> 01:38:038
                              שלא כמו שהלל אומר שצריך דווקא לכרוך, אלא אפילו אם לא כרך, אז יצא ידי חובה, אבל ודאי שלכתחילה צריך לכרוך.

                              15
                              01:38:038 --> 01:46:048
                              אפשר גם להבין שבעצם הם מסכימים איתו, עם הלל, אבל הרשב"ם לא פירש ככה ואין צורך דווקא לפרש ככה.

                              16
                              01:46:758 --> 01:48:708
                              אבל זה מה שרב אשי בא לומר.

                              17
                              01:48:788 --> 01:52:948
                              עכשיו אומרת הגמרא, אשתא דלא איתמר הילכתא לא כהלל ולא כרבנן,

                              18
                              01:53:708 --> 01:56:558
                              זה ייתכן לומר שזה המשך של דברי רב אשי,

                              19
                              01:57:498 --> 02:06:798
                              וייתכן לומר שזה דווקא לפי רב אשי, אשתא, זה יוצא רב אשי

                              20
                              02:07:708 --> 02:10:798
                              שיש עניין, שבכל מקרה אנחנו סוברים כהלל.

                              21
                              02:11:198 --> 02:16:978
                              הוא, אז אז אז אפשר לומר פירוש אחד, עכשיו אני רואה שזה פחות מסתדר בסוגיה,

                              22
                              02:17:288 --> 02:22:988
                              אבל אפשר לומר פירוש אחד, שאשתא דלא איתמר הילכתא לא כהלל ולא כרבנן, מברך על אכילת מצה ואכיל,

                              23
                              02:23:838 --> 02:26:708
                              ואחר כך מברך על אכילת מרור ואכיל, מה כי הוא לא יכול לאכול את זה ביחד.

                              24
                              02:26:708 --> 02:28:958
                              אבל מה היא? רוצים גם לעשות זכר למקדש.

                              25
                              02:29:298 --> 02:33:898
                              כי הרי אמרנו שלכולי עלמא, גם לפי רבנן, עושים זכר למקדש.

                              26
                              02:35:218 --> 02:41:248
                              אז לכן הדור אכיל מצה וחסא בהדי הדדי בלא ברכה, זכר למקדש.

                              27
                              02:41:628 --> 02:43:828
                              כמו שיטת הלל שגם רבנן אמרנו שמודים לו.

                              28
                              02:43:988 --> 02:46:908
                              אבל אני עכשיו רואה שזה לא לכאורה הפשט, אלא יותר פשוט.

                              29
                              02:46:908 --> 02:52:948
                              אשתא דלא איתמר הילכתא לא כהלל ולא כרבנן, לכן צריך להחמיר גם כשיטת הלל.

                              30
                              02:53:768 --> 03:04:758
                              אז מברך על אכילת מצה, ואוכל, ואחר כך מברך על אכילת מרור, למה? כשיטת רבנן.

                              31
                              03:04:998 --> 03:09:158
                              ואחר כך אוכל מצה וחסא בהדי הדדי בלא ברכה זכר למקדש, שזה לשיטת הלל.

                              32
                              03:09:158 --> 03:12:268
                              עכשיו, האם לפי הלל לא היינו עושים את כל הסדר הזה? אני לא יודע.

                              33
                              03:12:268 --> 03:18:718
                              יכול להיות שגם לפי הלל היה צריך לעשות את כל הסדר הזה, בגלל שיש בעיה שמבטלים את שמצוות מבטלות זו את זו, כמו שמבואר בתחילת הסוגיה.

                              34
                              03:19:408 --> 03:23:478
                              ככה לכאורה נראה, יש לעיין פה עוד כמה דברים, ברוך השם.

                              צ מנותק
                              צ מנותק
                              צבי דורש ציון
                              כתב נערך לאחרונה על ידי צבי דורש ציון
                              #180

                              @י-פל לא יאומן!!!! (עדיין רק יחסית... כנראה הקלטה ממש גרועה)

                              @י-פל כתב בבקשה | תמלול שיעורי תורה עבור AI:

                              מי זה?

                              אני...
                              קשה לי לכתוב, ואני מנסה בדרך אחרת...

                              תגובה 1 תגובה אחרונה
                              1
                              • NH.LOCALN NH.LOCAL

                                @י-פל זה נשמר על חשבון הדרייב שלך, בדרך כלל באופן אוטומטי לפעמים צריך לשמור ידנית

                                י. פל.י מנותק
                                י. פל.י מנותק
                                י. פל.
                                כתב נערך לאחרונה על ידי י. פל.
                                #181

                                @NH-LOCAL כתב בבקשה | תמלול שיעורי תורה עבור AI:

                                זה נשמר על חשבון הדרייב שלך

                                אני לא מדבר על השיחות, אלא על ההנחיות. בGPT יש אפשרות להנחיות כוללות, שתמיד יהיו, בכל שיחה.

                                NH.LOCALN תגובה 1 תגובה אחרונה
                                0
                                • י. פל.י י. פל.

                                  @NH-LOCAL כתב בבקשה | תמלול שיעורי תורה עבור AI:

                                  זה נשמר על חשבון הדרייב שלך

                                  אני לא מדבר על השיחות, אלא על ההנחיות. בGPT יש אפשרות להנחיות כוללות, שתמיד יהיו, בכל שיחה.

                                  NH.LOCALN מנותק
                                  NH.LOCALN מנותק
                                  NH.LOCAL
                                  מדריכים
                                  כתב נערך לאחרונה על ידי
                                  #182

                                  @י-פל אין אפשרות. זה ממשק למתכנתים, הוא לא מיועד להיות ידידותי מידי למשתמש הסנטדרטי, וטוב שכך. בזכות זה השימוש בו כל כך בלתי מוגבל ולגמרי בחינם

                                  צ תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  1
                                  • NH.LOCALN NH.LOCAL

                                    @י-פל אין אפשרות. זה ממשק למתכנתים, הוא לא מיועד להיות ידידותי מידי למשתמש הסנטדרטי, וטוב שכך. בזכות זה השימוש בו כל כך בלתי מוגבל ולגמרי בחינם

                                    צ מנותק
                                    צ מנותק
                                    צבי דורש ציון
                                    כתב נערך לאחרונה על ידי
                                    #183

                                    @NH-LOCAL @י-פל כמה אני יצטרך לשלם למישהו שיבנה לי ממשק שיתמשק עם זה? (משהו שיהיה פתוח לי בנטפרי גם בדרגה שחסום בינה מלאכותית) או שכרגע אין אפשרות לעשות כזה דבר?

                                    NH.LOCALN י. פל.י 2 תגובות תגובה אחרונה
                                    0
                                    • צ צבי דורש ציון

                                      @NH-LOCAL @י-פל כמה אני יצטרך לשלם למישהו שיבנה לי ממשק שיתמשק עם זה? (משהו שיהיה פתוח לי בנטפרי גם בדרגה שחסום בינה מלאכותית) או שכרגע אין אפשרות לעשות כזה דבר?

                                      NH.LOCALN מנותק
                                      NH.LOCALN מנותק
                                      NH.LOCAL
                                      מדריכים
                                      כתב נערך לאחרונה על ידי
                                      #184

                                      @צבי-דורש-ציון אפשרי תיאורטית, דורש לפתור כמה אתגרים קטנים, אבל לא מידי מסובך

                                      צ תגובה 1 תגובה אחרונה
                                      0
                                      • NH.LOCALN NH.LOCAL

                                        @צבי-דורש-ציון אפשרי תיאורטית, דורש לפתור כמה אתגרים קטנים, אבל לא מידי מסובך

                                        צ מנותק
                                        צ מנותק
                                        צבי דורש ציון
                                        כתב נערך לאחרונה על ידי
                                        #185

                                        @NH-LOCAL וכמה בערך יעלה כזה דבר?
                                        ואם זה יהיה בצורה שיהיה גם תועלת לציבור, יעלה יותר?
                                        והאם יש מישהו שירצה להתנדב בזה לתועלת הציבור? (כמובן מרצונו החפשי בלבד! אני לא מצפה ממישהו שיעשה את זה...)
                                        אם לא, אני אולי ירצה לשלם/להשתתף בהוצאות של זה.

                                        תגובה 1 תגובה אחרונה
                                        0
                                        • צ צבי דורש ציון

                                          @NH-LOCAL @י-פל כמה אני יצטרך לשלם למישהו שיבנה לי ממשק שיתמשק עם זה? (משהו שיהיה פתוח לי בנטפרי גם בדרגה שחסום בינה מלאכותית) או שכרגע אין אפשרות לעשות כזה דבר?

                                          י. פל.י מנותק
                                          י. פל.י מנותק
                                          י. פל.
                                          כתב נערך לאחרונה על ידי
                                          #186

                                          @צבי-דורש-ציון כתב בבקשה | תמלול שיעורי תורה עבור AI:

                                          כמה אני יצטרך לשלם למישהו שיבנה לי ממשק שיתמשק עם זה?

                                          כמה אתה רוצה לשלם?

                                          @צבי-דורש-ציון כתב בבקשה | תמלול שיעורי תורה עבור AI:

                                          (משהו שיהיה פתוח לי בנטפרי גם בדרגה שחסום בינה מלאכותית)

                                          לא בטוח שניתן.

                                          צ תגובה 1 תגובה אחרונה
                                          0

                                          • התחברות

                                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                          • פוסט ראשון
                                            פוסט אחרון
                                          0
                                          • חוקי הפורום
                                          • פופולרי
                                          • לא נפתר
                                          • משתמשים
                                          • חיפוש גוגל בפורום
                                          • צור קשר