דילוג לתוכן
  • חוקי הפורום
  • פופולרי
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • צור קשר
עיצובים
  • בהיר
  • Brite
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • כהה
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
מתמחים טופ
י

יוסף כהן 2

@יוסף כהן 2
הפסקת מעקב מעקב
אודות
פוסטים
25
נושאים
3
שיתופים
0
קבוצות
0
עוקבים
0
עוקב אחרי
0

פוסטים

פוסטים אחרונים הגבוה ביותר שנוי במחלוקת

  • הצעת ייעול | הצעה למיזם: סינון וידאו נקודתי – להציל סרטוני יוטיוב שנחסמים בגלל שניות בודדות!
    י יוסף כהן 2

    שלום לכולם,

    מכירים את זה? מוצאים מדריך מקצועי ביוטיוב, שיעור, תוכנה או סרטון חשוב אחר, פותחים, ו... חסום. למה? כי יש שם איזה כמה שניות בעייתיות באמצע שפסלו את כל הסרטון.

    חשבתי על רעיון, מה אם נציע לנטפרי לפתח מנגנון של "סינון נקודתי"? במקום לפסול את כל הסרטון, הבודקים יסמנו את השניות הספציפיות, והסרטון פשוט ידלג עליהן כשאנחנו צופים!

    הרעיון שלי הוא כזה:
    לאחר שהבודקים סימנו את את השניות הבעייתיות, השרת של נטפרי לא פוסל את כל הסרטון, אלא מחליף רק את השניות הבעייתיות ל"מסך שחור". ככה, גם אם מישהו יוריד את הסרטון למחשב, הוא פשוט יקבל קובץ עם מסך שחור באמצע בלי לעקוף את הסינון.

    דבר שני, כדי שלא נצטרך לראות מסכים שחורים באמצע הדרכה, קוד קטן בדפדפן שלנו יזהה את הקטע השחור וידלג עליו אוטומטית.

    השורה התחתונה, נטפרי מקבלים 100% חסימה למניעת עקיפות, ואנחנו מקבלים סרטונים שלא נפסלים וחווית צפייה רציפה וחלקה!

    ניתחתי עם גימיני איך זה יכול לעבוד מהצד הטכני, הסיכום בספוילר

    ניתוח טכני להטמעת מנגנון "דילוג וידאו" (Video Stream Manipulation)

    יישום המערכת דורש ארכיטקטורה היברידית (Client-Server) כדי להבטיח 100% אטימות למניעת עקיפות (כגון הורדת הקובץ ע"י תוכנות צד-שלישי), לצד שמירה על חווית משתמש רציפה.
    הפתרון מורכב משני שלבים מקבילים:

    שלב 1: צד שרת (Server-Side) - חסימה פיזית למניעת הורדות
    שרתי נטפרי פועלים כפרוקסי ובוחנים את התעבורה. פלטפורמות כמו YouTube מזרימות וידאו ב"חתיכות" (Chunks) קטנות (לרוב 2-5 שניות כל אחת).
    במקום להחזיר שגיאת HTTP 418 על כל בקשת הווידאו (מה שמכשיל את הסרטון כולו), הסינון יתבצע ברמת ה-Chunk:

    השרת מזהה בקשה ל-Chunk שמכיל טווח זמנים המסומן כבעייתי במסד הנתונים.

    השרת משמיט את ה-Chunk המקורי בצינור התקשורת.

    במקומו, השרת מגיש למשתמש (בסטטוס 200 תקין) Chunk חלופי שהוכן מראש – וידאו של "מסך שחור" (Blank screen) באותה רזולוציה בדיוק, יחד עם השתקת סאונד (Audio mute).

    התוצאה הבטיחותית: המידע הבעייתי לעולם לא עובר את השרת. גם ניסיון הורדה באמצעות כלים כמו IDM או yt-dlp יניב קובץ שבו ה-Chunks הבעייתיים פשוט אינם, ומוחלפים במסך שחור.

    שלב 2: צד לקוח (Client-Side) - חווית משתמש רציפה (Seamless)
    קבלת Chunk שחור תמנע קריסה של נגן ה-HTML5, אך תיצור קטיעה בחוויית הצפייה. הפתרון לכך הוא "קפיצה" יזומה של הנגן מעל אותן שניות שחורות.
    אנו מציעים ליישם זאת באופן אוטומטי ללא תלות בפעולת משתמש:
    הזרקת קוד (Code Injection / DOM Manipulation): מכיוון שהתקשורת עוברת דרך הפרוקסי של הסינון, השרת יכול להזריק סקריפט JS זעיר וסמוי ל-DOM של דף היוטיוב טרם הצגתו. הסקריפט קורא את הזמנים הבעייתיים מה-API של נטפרי, מאזין לאובייקט הוידאו, וברגע שה-currentTime מגיע לטווח המסומן, הוא מעדכן את הזמן קדימה (video.currentTime = skipToTime). (כגיבוי, ניתן לפתח גם Extension רשמי לדפדפן שיבצע את אותה פעולה).

    הערה לגבי עומס שרתים (Performance & Caching):
    כדי למנוע עומס עיבוד (Rendering) בזמן אמת על שרתי הסינון, יצירת ה-Chunk השחור המדויק תתבצע באמצעות כלים כגון FFmpeg פעם אחת בלבד, מיד לאחר סימון הבודק. ה-Chunks המצונזרים יישמרו ב-Cache, וכאשר משתמשים יצפו בסרטון, השרת פשוט "יגיש" אותם סטטית ללא צורך בכוח מחשוב נוסף.

    אשמח לשמוע את דעתכם! גם ברמת הרעיון – האם הייתם רוצים לראות את זה קורה? וגם ברמה הטכנית מהמומחים פה – האם לדעתכם הארכיטקטורה הזו יציבה מספיק כדי להציע את זה לנטפרי?

    נטפרי

  • שיתוף | טלגרם כשר - מחפש שרת להעמיד אותו עליו
    י יוסף כהן 2

    @למה-באתי
    מניסיון אישי, תבדוק את השרת החינמי של אורקל, אתה מקבל שם בחינם שרת עם 4 ליבות ו-24 גיגה ראם.
    בקשר למה שכתבו פה שמוחקים שרתים אם אין פעילות או שקשה לתפוס שרת פנוי - יש לזה פתרון ממש פשוט. אחרי שפותחים את החשבון, פשוט משדרגים אותו למסלול "תשלום לפי שימוש", הכל נשאר חינם (כל עוד אתה מקים רק את השרת החינמי), אבל המערכת שלהם מתייחסת אליך כלקוח שמשלם - אז לא מוחקים לך את השרת גם אם אין פעילות, ותמיד יש להם מקום לתת לך בלי השגיאות של עומס.
    בהצלחה!

    עזרה הדדית - בניית ופיתוח אפליקציות

  • הצעת ייעול | הוספת כפתור שמירת נושא למועדפים!
    י יוסף כהן 2

    היי,
    הרבה פעמים יוצא לי לקרוא נושא מסוים שעניין אותי, אבל לא בהכרח שאני רוצה לקבל עליו התראות על הודעות חדשות, נתקלתם בזה..?!
    חשבתי אולי שיהיה איזה כפתור מסוים שיהיה ניתן לשמור נושא למועדפים, (כמעט בכל אתר יש את האופציה הנ"ל),
    או שיהיה אפשרות בתוך הגדרות "מעקב" שיהיה ניתן לבחור באופציה של הצגת נושא ברשימת הלא נקראו, אבל מבלי לקבל התראות על הודעות חדשות.

    אני יודע שיש אפשרות לשמור למעודפים, אבל זה רק פוסט, ולא נושא!
    בנוסף זה לא ממש בלחיצת כפתור.. וגם הגישה בחזרה אל המועדפים מצריכה ללחוץ על הפרופיל וכו.. במקום כפתור ישיר כמו המעבר אל התראות.

    אם אתם יודעים על אפשרות כזאת ואלי אני פשוט לא יודע, אשמח לדעת!
    אם לא, אז מציע לניהול לשקול את זה לטובת כולם..

    באגים/הצעות ייעול

  • עזרה | אפליקציה אופליין לתחבורה ציבורית כולל לוחות זמנים ותכנון מסלול! - רעיונות לשיפור העיצוב ועוד
    י יוסף כהן 2

    @aass זה מאוד שימושי! היום במוביט שאני במצב לייב אני מקבל התראה מתי שאני מתקרב לתחנה שאני צריך לרדת.
    בנוסף אני חושב שבחכמה אפשר אולי לעשות - שדווקא בגלל זה האפליקציה תיהיה במצב הזה יותר מעודכנת, לדוגמה, אם עליתי על האטובוס בתחנה X והוא אמור היה להיות בתחנה הזאת בשעה לדוגמה 15:00 ועכשיו שנכנסתי לניווט לייב האפליקציה מזהה שאני נמצא בתחנה הזאת והשעה עכשיו 15:05 - זה אומר שכל המסלול של הבוס מכאן והלאה מאחר ב5 דק'! אז אוטמטית יעדכן את הנתונים של התחנות הבאות בהתאם.. לדוגמה התחנה הבאה שהיתה אמורה להיות ב 15:10 תהפוך להיות 15:15.. וכן הלאה
    מקווה שהסברתי טוב את הרעיון..

    עזרה הדדית - בניית ופיתוח אפליקציות

  • הצעת ייעול | הצעה למיזם: סינון וידאו נקודתי – להציל סרטוני יוטיוב שנחסמים בגלל שניות בודדות!
    י יוסף כהן 2

    @הישבשר-המלומד אתה צודק, חשבתי על זה שזה א"כ יהיה הבעייה האמיתית, אבל לכאורה אם כבר בכל מצב הבודקים עוברים על כל סרטון פיזית, מה הבעיה בסרטון שהם רואים שרובו כשר, לחזור ולסמן את השניות האלו?
    אני מסכים שזה עוד זמן (וכסף..), אבל בעבודה טובה, ועם ממשק פשוט, זה יכול להיות ממש במהירות,
    ובנוסף אפשר להציע להם שהם יעשו את זה בשלב ראשוני רק לסרטוני הדרכה או דברים שממש נצרכים..

    נטפרי

  • SmartiAI לווינדוס, סוכן AI שיכול לעשות הכל!
    י יוסף כהן 2

    @א.מ.ד. כתב בSmartiAI לווינדוס, סוכן AI שיכול לעשות הכל!:

    אגב אם יש בקשות והצעות ספציפיות נוספות לפני שאני משחרר את הגרסה הבאה, זה הזמן.

    אני לא זוכר אם כבר דיברו על זה, אבל לפעמים שאני משאיר אותו לעשות משימה, וחוזר לחלון לאחר 10 דק', אני רואה שמתחילת השיחה הוא מחכה לי שאני רק אתן אישור על פעולה בסיכון גבוה.. (או כל ביצוע אחר שהגדרתי שעליו הוא ישאל אותי לפני שמבצע),
    בקיצור יהיה מועיל מאוד שהוא יודיע על זה בהודעה קופצת כמו שאר ההודעות, ובנוסף שהשורת המשימות תהבהב שהוא מחכה לאישור או כשהוא סיים (Taskbar Flashing).
    כמו כן שיהיה אפשרות לשנות את הקולות בהקראה קולית, ובעיקר את המהירות של ההקראה, ובנוסף יש באג קטן כשלוחצים על ההקראה יש כמה שניות שקט בהתחלה.
    ואני יודע שדברו על זה פה - אבל אני מצטרף שיהיה היסטורית שיחות!
    שוב, תודה רבה על הכל!

    עזרה הדדית - בינה מלאכותית

  • שיתוף | טלגרם כשר - מחפש שרת להעמיד אותו עליו
    י יוסף כהן 2

    @שניאור-שמח
    כן, אני אישית ממליץ לשדרג. ככה גם תקבל שרת חזק, וגם אורקל לא ימחקו לך את השרת רק בגלל חוסר פעילות..
    וזה לא יקח לך כסף כל עוד אתה מקים רק שרתים שמוגדרים כ-Always Free.
    אם אתה חושש שיחייב אותך.. אז יש לך אפשרות להגדיר הגבלות שימוש, תגדיר להכי נמוך, וככה גם אם תעבור את המכסה (שלא נראה לי תעבור..) זה ישלח לך התראה.

    לגבי המעבר.. כמו ש@ע-ה-דכו-ע כתב, תעבוד עם גימיני, וזה לא אמור להיות מסובך מידי..

    עזרה הדדית - בניית ופיתוח אפליקציות

  • שיתוף | שימו לב! קופיילוט מגבילים את השימוש בצ'אט
    י יוסף כהן 2

    שמתי לב עכשיו למשהו חשוב לגבי GitHub Copilot שרציתי לעדכן, כדי שלא תופתעו כמו שקרה לי...

    היום קלטתי פתאום שנגמרו לי כמעט חצי מהקרדיטים של קופיילוט ביום אחד! למרות שהשתמשתי בו ממש בקטנה.
    לאחר בדיקה קצרה, מסתבר שהם שינו לגמרי את המדיניות, אין יותר שימוש חופשי וללא הגבלה בצ'אט כפי שהיה עד עכשיו.

    מעכשיו, מקבלים מכסה מוגבלת של 1,500 קרדיטים לחודש.
    אבל מה שגומר את המכסה כל כך מהר הוא שכשמבקשים עזרה מהסוכן (Agent), המערכת סורקת ברקע את הקבצים שלכם כדי להבין את ההקשר של השאלה. כל סריקה כזו מורידה לכם כמויות קרדיטים לפי השיטת חישוב החדשה, וזה נגמר במהירות!

    לפי איך שהבנתי ההגבלות החדשות לא חלות על השלמות קוד, אלא רק על השימוש בצ'אט

    בקיצור, מי שרגיל לבנות דברים דרך הצ'אט בחופשיות, כדאי מאוד לשים לב למדד המכסה כדי לא להיתקע פתאום באמצע העבודה.

    עזרה הדדית - בניית ופיתוח אפליקציות

  • עזרה | אפליקציה אופליין לתחבורה ציבורית כולל לוחות זמנים ותכנון מסלול! - רעיונות לשיפור העיצוב ועוד
    י יוסף כהן 2

    @aass אולי תוסיף אפשרות של ניווט לייב..? (בדומה למה שיש במוביט באפליקציה)
    לא יודע עד כמה זה אפשרי אבל לכאורה אם יש לו גישה למיקום ויש באפליקציה את המסלולים מוכנים אז זה אמור להיות אפשרי..
    אני חושב שזה מאוד ישדרג

    עזרה הדדית - בניית ופיתוח אפליקציות

  • להורדה | נוסחאות התלמוד - תוכנה חדשה להצגת עדי נוסח ושינויי גרסאות בתלמוד בבלי אופליין.
    י יוסף כהן 2

    @הכי-גרסינן וגם אין תמונות בספוילר..

    עזרה הדדית - מחשבים וטכנולוגיה
  • התחברות

  • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

  • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
  • פוסט ראשון
    פוסט אחרון
0
  • חוקי הפורום
  • פופולרי
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • צור קשר