בקשה | האם עדיין מותר לא להסכים?
-
קודם כול, חשוב לי להדגיש שזו תחושה אישית שלי, וייתכן שהיא מושפעת גם מהבדלי תרבות או מתפיסות שונות.
אני נתקל לא פעם בתופעה שבה אדם מביע הסתייגות או ביקורת עניינית, ומיד קופצים עליו כמה אנשים ומבטלים את דבריו, כאילו עצם העובדה שהעז להציג עמדה שונה כבר הופכת אותו לבלתי לגיטימי.
על מה אני מדבר?
בעיקר על שני נושאים שחוזרים שוב ושוב: זכויות יוצרים והשימוש בבינה מלאכותית.
בכל הקשור לזכויות יוצרים, נראה שיש אנשים שנפגעים מאוד מכך שאני ואחרים מסרבים אפילו לשקול פעולות מסוימות. האם אסור לנו להסתייג מרעיונות כמו העתקה, סריקה או עקיפת מגבלות שנועדו להגן על יצירה וקניין רוחני? האם אסור לנו לומר שדברים כאלה אינם מתיישבים עם הערכים שלנו?
באופן דומה, כאשר מישהו מביע הסתייגות משימוש מופרז ובלתי מבוקר בבינה מלאכותית, התגובה לעיתים אינה דיון ענייני אלא ניסיון לבטל את עצם הביקורת. כאילו כל מי שמצביע על מגבלות, סיכונים או חסרונות של הטכנולוגיה הוא בהכרח מתנגד לקדמה. בעיניי, אפשר להכיר ביתרונות העצומים של הבינה המלאכותית ובו בזמן להודות שיש לה גם מגבלות ושיש מקום לשימוש מושכל ואחראי בה.
מה שמפריע לי במיוחד הוא הגישה שלפיה מי שבוחר להציב לעצמו גבולות או לפעול מתוך שיקולים ערכיים מיד נתפס כ"פראייר" או כמי שאינו מבין את המציאות. לא כל מי שמכבד זכויות יוצרים הוא נאיבי, ולא כל מי שמזהיר מפני הסתמכות מופרזת על בינה מלאכותית הוא מתנגד לטכנולוגיה.
הייתי שמח לראות יותר מקום לשיח מכבד, שבו אפשר להביע עמדה ערכית או מקצועית גם אם אינה מקובלת על כולם, מבלי להיתקל מיד בזלזול, בביטול או בהתקפות אישיות. דיון אמיתי מתחיל דווקא במקום שבו אנשים מוכנים להקשיב לטענות, גם כאשר הן אינן תואמות את עמדתם המוקדמת.
-
קודם כול, חשוב לי להדגיש שזו תחושה אישית שלי, וייתכן שהיא מושפעת גם מהבדלי תרבות או מתפיסות שונות.
אני נתקל לא פעם בתופעה שבה אדם מביע הסתייגות או ביקורת עניינית, ומיד קופצים עליו כמה אנשים ומבטלים את דבריו, כאילו עצם העובדה שהעז להציג עמדה שונה כבר הופכת אותו לבלתי לגיטימי.
על מה אני מדבר?
בעיקר על שני נושאים שחוזרים שוב ושוב: זכויות יוצרים והשימוש בבינה מלאכותית.
בכל הקשור לזכויות יוצרים, נראה שיש אנשים שנפגעים מאוד מכך שאני ואחרים מסרבים אפילו לשקול פעולות מסוימות. האם אסור לנו להסתייג מרעיונות כמו העתקה, סריקה או עקיפת מגבלות שנועדו להגן על יצירה וקניין רוחני? האם אסור לנו לומר שדברים כאלה אינם מתיישבים עם הערכים שלנו?
באופן דומה, כאשר מישהו מביע הסתייגות משימוש מופרז ובלתי מבוקר בבינה מלאכותית, התגובה לעיתים אינה דיון ענייני אלא ניסיון לבטל את עצם הביקורת. כאילו כל מי שמצביע על מגבלות, סיכונים או חסרונות של הטכנולוגיה הוא בהכרח מתנגד לקדמה. בעיניי, אפשר להכיר ביתרונות העצומים של הבינה המלאכותית ובו בזמן להודות שיש לה גם מגבלות ושיש מקום לשימוש מושכל ואחראי בה.
מה שמפריע לי במיוחד הוא הגישה שלפיה מי שבוחר להציב לעצמו גבולות או לפעול מתוך שיקולים ערכיים מיד נתפס כ"פראייר" או כמי שאינו מבין את המציאות. לא כל מי שמכבד זכויות יוצרים הוא נאיבי, ולא כל מי שמזהיר מפני הסתמכות מופרזת על בינה מלאכותית הוא מתנגד לטכנולוגיה.
הייתי שמח לראות יותר מקום לשיח מכבד, שבו אפשר להביע עמדה ערכית או מקצועית גם אם אינה מקובלת על כולם, מבלי להיתקל מיד בזלזול, בביטול או בהתקפות אישיות. דיון אמיתי מתחיל דווקא במקום שבו אנשים מוכנים להקשיב לטענות, גם כאשר הן אינן תואמות את עמדתם המוקדמת.
-
קודם כול, חשוב לי להדגיש שזו תחושה אישית שלי, וייתכן שהיא מושפעת גם מהבדלי תרבות או מתפיסות שונות.
אני נתקל לא פעם בתופעה שבה אדם מביע הסתייגות או ביקורת עניינית, ומיד קופצים עליו כמה אנשים ומבטלים את דבריו, כאילו עצם העובדה שהעז להציג עמדה שונה כבר הופכת אותו לבלתי לגיטימי.
על מה אני מדבר?
בעיקר על שני נושאים שחוזרים שוב ושוב: זכויות יוצרים והשימוש בבינה מלאכותית.
בכל הקשור לזכויות יוצרים, נראה שיש אנשים שנפגעים מאוד מכך שאני ואחרים מסרבים אפילו לשקול פעולות מסוימות. האם אסור לנו להסתייג מרעיונות כמו העתקה, סריקה או עקיפת מגבלות שנועדו להגן על יצירה וקניין רוחני? האם אסור לנו לומר שדברים כאלה אינם מתיישבים עם הערכים שלנו?
באופן דומה, כאשר מישהו מביע הסתייגות משימוש מופרז ובלתי מבוקר בבינה מלאכותית, התגובה לעיתים אינה דיון ענייני אלא ניסיון לבטל את עצם הביקורת. כאילו כל מי שמצביע על מגבלות, סיכונים או חסרונות של הטכנולוגיה הוא בהכרח מתנגד לקדמה. בעיניי, אפשר להכיר ביתרונות העצומים של הבינה המלאכותית ובו בזמן להודות שיש לה גם מגבלות ושיש מקום לשימוש מושכל ואחראי בה.
מה שמפריע לי במיוחד הוא הגישה שלפיה מי שבוחר להציב לעצמו גבולות או לפעול מתוך שיקולים ערכיים מיד נתפס כ"פראייר" או כמי שאינו מבין את המציאות. לא כל מי שמכבד זכויות יוצרים הוא נאיבי, ולא כל מי שמזהיר מפני הסתמכות מופרזת על בינה מלאכותית הוא מתנגד לטכנולוגיה.
הייתי שמח לראות יותר מקום לשיח מכבד, שבו אפשר להביע עמדה ערכית או מקצועית גם אם אינה מקובלת על כולם, מבלי להיתקל מיד בזלזול, בביטול או בהתקפות אישיות. דיון אמיתי מתחיל דווקא במקום שבו אנשים מוכנים להקשיב לטענות, גם כאשר הן אינן תואמות את עמדתם המוקדמת.
@pcinfogmach כבר אסור לחלוק על בינה מלאכותית ! (אף שכתוב בכל מקום שיכולה לטעות
) -
@pcinfogmach כבר אסור לחלוק על בינה מלאכותית ! (אף שכתוב בכל מקום שיכולה לטעות
) -
כבר אסור לחלוק על בינה מלאכותית
אתה יכול להסביר יותר את כוונתך? ציני? רציני?
אף שכתוב בכל מקום שיכולה לטעות
-
כבר אסור לחלוק על בינה מלאכותית
אתה יכול להסביר יותר את כוונתך? ציני? רציני?
-
קודם כול, חשוב לי להדגיש שזו תחושה אישית שלי, וייתכן שהיא מושפעת גם מהבדלי תרבות או מתפיסות שונות.
אני נתקל לא פעם בתופעה שבה אדם מביע הסתייגות או ביקורת עניינית, ומיד קופצים עליו כמה אנשים ומבטלים את דבריו, כאילו עצם העובדה שהעז להציג עמדה שונה כבר הופכת אותו לבלתי לגיטימי.
על מה אני מדבר?
בעיקר על שני נושאים שחוזרים שוב ושוב: זכויות יוצרים והשימוש בבינה מלאכותית.
בכל הקשור לזכויות יוצרים, נראה שיש אנשים שנפגעים מאוד מכך שאני ואחרים מסרבים אפילו לשקול פעולות מסוימות. האם אסור לנו להסתייג מרעיונות כמו העתקה, סריקה או עקיפת מגבלות שנועדו להגן על יצירה וקניין רוחני? האם אסור לנו לומר שדברים כאלה אינם מתיישבים עם הערכים שלנו?
באופן דומה, כאשר מישהו מביע הסתייגות משימוש מופרז ובלתי מבוקר בבינה מלאכותית, התגובה לעיתים אינה דיון ענייני אלא ניסיון לבטל את עצם הביקורת. כאילו כל מי שמצביע על מגבלות, סיכונים או חסרונות של הטכנולוגיה הוא בהכרח מתנגד לקדמה. בעיניי, אפשר להכיר ביתרונות העצומים של הבינה המלאכותית ובו בזמן להודות שיש לה גם מגבלות ושיש מקום לשימוש מושכל ואחראי בה.
מה שמפריע לי במיוחד הוא הגישה שלפיה מי שבוחר להציב לעצמו גבולות או לפעול מתוך שיקולים ערכיים מיד נתפס כ"פראייר" או כמי שאינו מבין את המציאות. לא כל מי שמכבד זכויות יוצרים הוא נאיבי, ולא כל מי שמזהיר מפני הסתמכות מופרזת על בינה מלאכותית הוא מתנגד לטכנולוגיה.
הייתי שמח לראות יותר מקום לשיח מכבד, שבו אפשר להביע עמדה ערכית או מקצועית גם אם אינה מקובלת על כולם, מבלי להיתקל מיד בזלזול, בביטול או בהתקפות אישיות. דיון אמיתי מתחיל דווקא במקום שבו אנשים מוכנים להקשיב לטענות, גם כאשר הן אינן תואמות את עמדתם המוקדמת.
קודם כול, חשוב לי להדגיש שזו תחושה אישית שלי, וייתכן שהיא מושפעת גם מהבדלי תרבות או מתפיסות שונות.
אני נתקל לא פעם בתופעה שבה אדם מביע הסתייגות או ביקורת עניינית, ומיד קופצים עליו כמה אנשים ומבטלים את דבריו, כאילו עצם העובדה שהעז להציג עמדה שונה כבר הופכת אותו לבלתי לגיטימי.
על מה אני מדבר?
בעיקר על שני נושאים שחוזרים שוב ושוב: זכויות יוצרים והשימוש בבינה מלאכותית.
בכל הקשור לזכויות יוצרים, נראה שיש אנשים שנפגעים מאוד מכך שאני ואחרים מסרבים אפילו לשקול פעולות מסוימות. האם אסור לנו להסתייג מרעיונות כמו העתקה, סריקה או עקיפת מגבלות שנועדו להגן על יצירה וקניין רוחני? האם אסור לנו לומר שדברים כאלה אינם מתיישבים עם הערכים שלנו?
באופן דומה, כאשר מישהו מביע הסתייגות משימוש מופרז ובלתי מבוקר בבינה מלאכותית, התגובה לעיתים אינה דיון ענייני אלא ניסיון לבטל את עצם הביקורת. כאילו כל מי שמצביע על מגבלות, סיכונים או חסרונות של הטכנולוגיה הוא בהכרח מתנגד לקדמה. בעיניי, אפשר להכיר ביתרונות העצומים של הבינה המלאכותית ובו בזמן להודות שיש לה גם מגבלות ושיש מקום לשימוש מושכל ואחראי בה.
מה שמפריע לי במיוחד הוא הגישה שלפיה מי שבוחר להציב לעצמו גבולות או לפעול מתוך שיקולים ערכיים מיד נתפס כ"פראייר" או כמי שאינו מבין את המציאות. לא כל מי שמכבד זכויות יוצרים הוא נאיבי, ולא כל מי שמזהיר מפני הסתמכות מופרזת על בינה מלאכותית הוא מתנגד לטכנולוגיה.
הייתי שמח לראות יותר מקום לשיח מכבד, שבו אפשר להביע עמדה ערכית או מקצועית גם אם אינה מקובלת על כולם, מבלי להיתקל מיד בזלזול, בביטול או בהתקפות אישיות. דיון אמיתי מתחיל דווקא במקום שבו אנשים מוכנים להקשיב לטענות, גם כאשר הן אינן תואמות את עמדתם המוקדמת.
ברדיט הייתה כבר תגובה שגם הפוסט הזה הוא בוט. פה זה לא רדיט אז אני לא אומר שזה בוט
-
ש שניאור שמח נעל נושא זה
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות