בקשת מידע | קניית מחשב נייד לימודי AI
-
הבת מתחילה ללמוד AI ואמרו להם לקנות מחשב נייד מתאים. התקציב הוא סדר גודל של 3000 ש"ח. הוא ביקשו מינימום 16 זיכרון ודיסק 512 SSD כל השאר אני פחות מבין, אשמח להמלצות.
-
-
הבת מתחילה ללמוד AI ואמרו להם לקנות מחשב נייד מתאים. התקציב הוא סדר גודל של 3000 ש"ח. הוא ביקשו מינימום 16 זיכרון ודיסק 512 SSD כל השאר אני פחות מבין, אשמח להמלצות.
@avu2020
אני מצטרף לשאלה החשובה של @י.-פל.
אם הכוונה להריץ מודל על המחשב: אתה זקוק למחשב סופר מקצועי בתקציב גבוה בהרבה.
אם הכוונה להשתמש במודל בענן: זה לא יקרא "מחשב לAI" אלא מחשב לגלישה והרצת קוד.הדרישה ל16 RAM קצת מבלבלת אותי.
זה מספיק רק להרצת מודלים קטנים. מודל בינוני ידרוש בעצמו כ-7 RAM עוד לפני מערכת ההפעלה וכל הבאלגן.
מאידך, בשביל להשתמש בשירותי ענן, ניתן להסתפק בפחות.אני מניח @י.-פל. שהן מתכוונות להתבסס על שירותי ענן ורק לצורך הלמידה להריץ מודלים קטנים על המחשב עצמו.
@avu2020 האם בדרישות היה אזכור ל "GPU" / "כרטיס מסך" / "כרטיס גרפי" / "מאיץ גרפי"?
-
-
מי לומד היום בבית ספר להריץ מודלי אופליין על מחשב ועוד מבקש 16 RAM זה כמעט בטוח בענן .
-
@avu2020
אני מצטרף לשאלה החשובה של @י.-פל.
אם הכוונה להריץ מודל על המחשב: אתה זקוק למחשב סופר מקצועי בתקציב גבוה בהרבה.
אם הכוונה להשתמש במודל בענן: זה לא יקרא "מחשב לAI" אלא מחשב לגלישה והרצת קוד.הדרישה ל16 RAM קצת מבלבלת אותי.
זה מספיק רק להרצת מודלים קטנים. מודל בינוני ידרוש בעצמו כ-7 RAM עוד לפני מערכת ההפעלה וכל הבאלגן.
מאידך, בשביל להשתמש בשירותי ענן, ניתן להסתפק בפחות.אני מניח @י.-פל. שהן מתכוונות להתבסס על שירותי ענן ורק לצורך הלמידה להריץ מודלים קטנים על המחשב עצמו.
@avu2020 האם בדרישות היה אזכור ל "GPU" / "כרטיס מסך" / "כרטיס גרפי" / "מאיץ גרפי"?
-
-
פשוט היום הדרישה המינימלית היא 16 ראם
הלכתי על זה כמעט מכות
עם @יוסף-מאיר-וייס הוא חולק עלינו בזה
לא מוצא את הנושא הזה עכשיו אבל מתייג אותו שיענה על זה -
@ישראל123 לגבי כללי שלא צריך 16 אלא 8
כאן צריך 16 כי זה מה שביקשו אבל אני דיברתי על זה שאמרת שמינימום 16{אני גם מאמין בזה רק ש @יוסף-מאיר-וייס שיש לו המון ניסיון חושב אחרת} -
@צול-גאה כל אחד שרוצה יכול לראות שב-8 מספיק שפתחת 2 פרופילים בכרום ובכל אחד 5-8 כרטיסיות (מצוי אצל מי שהמחשב משמש מספר אנשים או שמשתמש במספר חשבונות כדי לקבל הטבות כפולות...) ותוך רגע המזכרון מנוצל
אפילו בDDR5 זה לא מספיק 8 ראם -
צול-גאה כתב:
אמרת שמינימום 16 אני גם מאמין בזה
רק שמה לעשות ו @יוסף-מאיר-וייס יש לו הרבה ניסיון ואני סומך על מילה שלו
אבל שוב יש עוד מומחים כאן הוא לא היחיד
נשמע מה אומרים -
@ישראל123 אישית אני יקנה לפי התקציב שיהיה לי
לא קשור למה מינימום
אתה צודק ש8 זה לא מספיק {בווינדוס 11 לפחות}
אבל אני חושב שגם 16 לא יספיק לשימוש כמו שלי
אני מנצל כמה שיש
ושוב כל אחד והשימוש שלואבל סטינו זה לא קשור לכאן
כאן מדובר על מחשב שכבר דרשו מינימום 16 אז מה הוויכוח בכלל?
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות