Skip to content

עזרה הדדית - מחשבים וטכנולוגיה

25.5k Topics 282.6k Posts
  • בקשה | מחפש מטענים מקוריים לנייד HP 65W

    2
    0 Votes
    2 Posts
    25 Views
    D
    @אליהו-21 אין בדיוק איך לפנות אליך אז תפנה אליי <shop@dms-computers.co.il‏> תרשום בדיוק כמה אתה צריך ואני אבדוק במלאי יש לי חדשים מקוריים ב150 ש'ח וכמובן הנחה לכמות
  • 0 Votes
    18 Posts
    140 Views
    ק
    @הנגבי אני הורדתי פה מהתוכנות של ירון רק אילוסטרייטור 2025 או 2026 בעברית ממש טוב! https://mitmachim.top/topic/94146/להורדה-adobe-illustrator-2026-v30.2.1.1 שמתי בשורה קודמת קישור ל2026 יכול להיות שבהתחלה צריך להפוך את זה לעברית בהתחלה זה גם כתב לי הפוך בעברית ואז ראיתי סרטון שלימד איך https://www.youtube.com/watch?v=wTtFjD1B-t נראה לי שזה הסרטון תעדכן אם לא... בהנאה!
  • 27 Votes
    16 Posts
    1k Views
    בנימין מחשביםב
    עוד טריק שימושי ביותר שכמעט אף אחד לא מכיר! מכירים את זה שאתם רוצים לשים קיצור דרך מתיקיה לתיקיה בתוך דיסק און קי או כונן חיצוני, אבל אי אפשר כי המחשב מקצה לכונן בכל פעם אות אחרת (D/E וכו')? יש שמנסים לקבוע אות כונן קבועה (על אות לא שימושית שאף פעם לא תגיעו אליה, כמו J או Z) במחשב האישי, אבל ברגע שתחברו את הכונן למחשב אחר - האות תשתנה בחזרה והקיצור יהרס Spoiler אני נתקלתי בזה בעיקר בסידור כונן אוסף התוכנות שלי. תוכנות מסוימות היו אמורות להופיע בכמה קטגוריות שונות, ובגלל המשקל הכפול (או המשולש) הכונן התנפח מהר מאוד. הייתי חייב להחליף את הכפילויות בקיצורי דרך כדי לחסוך מקום, אבל הייתי צריך שהם יעבדו בכל מחשב שאליו אני מחבר את הכונן הפתרון הוא ליצור קיצור דרך יחסי קיצור כזה לא מתחיל מאות כונן קשיחה (כמו E:), אלא מנווט "אחורה" ו"קדימה" מהמקום שבו הוא נמצא אל הנתיב הרצוי. הכלל הפשוט הוא: הסימון ..\ (שתי נקודות ולוכסן) אומר למערכת "חזור תיקייה אחת למעלה". הוראות מפורטות בספוילר: Spoiler העיקרון בנתיב יחסי הוא ככה: . (נקודה אחת): אומר למערכת "תישאר בתיקייה שבה אתה נמצא עכשיו". אם הקובץ יושב באותה תיקייה בדיוק כמו הקיצור, או בתוך תת-תיקייה שלה, תשתמש בזה. (לדוגמה: .\MyPrograms\file.exe). .. (שתי נקודות): אומר למערכת "תעלה שלב אחד אחורה (לתיקיית האב)". .... (שתי נקודות פעמיים): "תעלה שתי רמות אחורה". אתה יכול להמשיך לשרשר את זה כמה שצריך עד שתגיע לשורש הכונן. משם אתה פשוט רושם את שם התיקייה שאליה אתה רוצה להיכנס. מה לעשות תכלס'- כנסו לתיקייה שבה אתם רוצים שקיצור הדרך יישב, לחצו קליק ימני > חדש > קיצור דרך. סייר הקבצים לא יודע לאכול נתיבים יחסיים סתם ככה, אז אנחנו צריכים להשתמש בפקודת מערכת שתריץ אותם. בשדה היעד (Target), העתיקו את אחת מהפקודות הבאות (כולל המרכאות!), ושנו את הנתיב בסוף לנתיב שאתם צריכים: אם המטרה היא לפתוח תיקייה אחרת: נשתמש בסייר הקבצים עצמו: %windir%\explorer.exe "..\שם_התיקייה_שלכם" (בדוגמה הזו: הקיצור יעלה תיקייה אחת אחורה בעץ, וייכנס לתיקייה שרשמתם). אם המטרה היא להפעיל תוכנה או קובץ (.exe): נשתמש בשורת הפקודה: %comspec% /c start "" ".\שם_התיקייה\שם_הקובץ.exe" (בדוגמה הזו: הקיצור ייכנס לתוך תת-תיקייה ויפעיל את הקובץ. הנקודה הבודדת . מסמלת "התחל מהתיקייה הנוכחית"). חשוב! - Spoiler אל תדלגו על השלב הזה! אחרי שיצרתם את הקיצור, לחצו עליו קליק ימני > מאפיינים (Properties). גשו לשדה שנקרא התחל ב- (Start in) – ותמחקו משם את כל הטקסט! השדה הזה חייב להישאר ריק לחלוטין. אם תשאירו שם טקסט, המערכת תדחוף לשם את אות הכונן הנוכחית, והקיצור שוב ייהרס ברגע שתעברו מחשב. לסיום אתם יכולים להחליף את האייקון (במאפייני קיצור הדרך) לאייקון הרגיל של תיקיה בסייר ווינדוס [image: 1781641595428-06b3cc70-7760-4fa0-92dd-4136be817e44-image.png] Spoiler אם הוא לא מציע לכם את האייקון הזה תגדירו לו לחפש אייקונים במקום הרגיל של אייקונים לתיקיות אמור להיות במיקום- %SystemRoot%\System32\SHELL32.dll [image: 1781641791970-681cec05-20b4-44e9-9909-e8fc827b196a-image.png] [image: 1781641846729-4a43d390-8cdc-4511-9877-d39697eaabbf-image.png] בהצלחה!
  • בקשת מידע | תוכנה לזיוף הקשת מקשים

    Solved
    14
    0 Votes
    14 Posts
    265 Views
    ק
    @דאבל אתה מתכוון לזה? אין לי מושג
  • 0 Votes
    4 Posts
    72 Views
    ה
    @דוד-33 והתוצאה טובה? יש פתרונות חיצוניים? תודה.
  • 0 Votes
    35 Posts
    195 Views
    ע
    סיכום האירוע, למי שיצטרך בעתיד את המידע: הקובץ של @שלץ והתוכנה המצורפת לא עבדו על הרמקול שלי — הוא פשוט לא מספיק רגיש לצלילים השקטים שהם מייצרים. מה עשיתי: יצרתי צליל קצר משלי שהרמקול כן מזהה צליל קצר.mp3 ואז במקום תוכנה, הגדרתי Windows Task Scheduler שמשמיע אותו כל 5 דקות ברקע לגמרי בשקט (ללא חלונות קופצים). הגדרת המשימה: פתח Task Scheduler ← Create Task טאב Triggers: Daily + Advanced: Repeat every 5 minutes, Indefinitely טאב Actions: Program: wscript.exe Arguments: "C:\נתיב_לתיקייה\play_sound.vbs" קובץ play_sound.vbs מכיל: Dim shell Set shell = CreateObject("WScript.Shell") shell.Run "powershell -Command ""Add-Type -AssemblyName presentationCore; $p = New-Object System.Windows.Media.MediaPlayer; $p.Open([uri]'C:\נתיב_לתיקייה\צליל_קצר.mp3'); $p.Play(); Start-Sleep 5; $p.Close()""", 0, True יתרון על תוכנות רקע: Task Scheduler לא יושב בזיכרון — הוא פשוט מתעורר כל 5 דקות לשנייה ונעלם ולא רואים אותו קופץ 🦘. (כמובן שנעזרתי בקלוד )
  • בירור | הצמדה לחיפוש בגיליון

    7
    0 Votes
    7 Posts
    38 Views
    ת
    @שקיעות-בלימוד כתב בבירור | הצמדה לחיפוש בגיליון: תנסה אולי לפתוח בכרום שיניתי בהגדרות וחז רלמצב הרגיל תודה
  • בקשת מידע | מעבדת CPM - אמינים?

    3
    0 Votes
    3 Posts
    43 Views
    משתמש מקצועןמ
    לי גם היה לפני כשבע שנים תקלה במחשב והבאתי אותו לתיקון במעבדה בתל אביב והכל היה מעולה ובחינם.
  • This topic is deleted!

    2
    0 Votes
    2 Posts
    22 Views
  • 0 Votes
    19 Posts
    122 Views
    א
    @אברהם-גלסר הבנת נכון, רק בגלל שהוא בנטפרי עלתה תמונה של נטפרי (למרות שאני לא בנטפרי) עד שהיא נבדקה.
  • הסבר | תגובות למדריך על האבטחת מידע

    37
    1 Votes
    37 Posts
    688 Views
    ל
    @הסקרן אגב רק אתמול נזכרתי לראות אם פתחו את התמונה ששלחת בנטפרי ועדיין לא הבנתי איזה פקודה שלחת שקבלת 418
  • בירור | מה זה ולמה זה ניהיה לי פתאום?

    4
    1
    0 Votes
    4 Posts
    45 Views
    ש
    @תמיד @תמיד כתב בבירור | מה זה ולמה זה ניהיה לי פתאום?: אבל חלק מהמילויים הוא כן נותן לי מיד כי זה פחות רגיש (בבנק או GOV או למלאות את הפרטי השראי ואפ' תז הוא מבקש סיסמה לרוב (לא תמיד) @תמיד כתב בבירור | מה זה ולמה זה ניהיה לי פתאום?: ומה הסיסמה ,של המייל? סיסמה של המחשב
  • בקשה | תגובה לשימוש בשלט ps למק

    8
    0 Votes
    8 Posts
    37 Views
    אליר325000א
    @hartkhartk זה לא הפורום לזה אבל בגדול היתרון של סוני הוא אינספור כותרים בלעדיים לסוני שחקנים חובבים ששלט נוח להם אבל גיימרים אמיתיים משחקים עם מקלדת ומחשב גיימינג שהוא חד משמעית יותר חזק מסוני
  • 0 Votes
    6 Posts
    24 Views
    צול גאהצ
    @mdy לא מחייב אבל יש עליהם טענות עקשות {ולא אומר שוודאות רק כי לא בדקתי בעצמי ולא זוכר מי גיבר על זה} אבל תשאל את @יוסי-מחשבים @es0583292679
  • בעיה | idm שלא מוריד קבצי MP4

    Solved
    54
    0 Votes
    54 Posts
    2k Views
    A
    @מעמד לא ניסיתי לעבוד עם זה עדיין. רק העתקתי את תוכן העדכון שפורסם.
  • 30 Votes
    41 Posts
    2k Views
    אברהם גלסרא
    נפתחה פלטפורמה לשיתוף תוספים לא ארוזים עם עדכון אוטומטי! מפתחים - מוזמנים להעלות את התוסף שלכם לאתר. https://mitmachim.top/topic/98183/שיתוף-extsync-פלטפורמה-לשיתוף-תוספי-chrome-לא-ארוזים-עם-עדכון-אוטומטי
  • בעיה | בעיית תצוגה קלוד דסקטופ

    8
    1
    0 Votes
    8 Posts
    66 Views
    אברהם גלסרא
    @יעקב11 תסתכל בנושא פה: https://mitmachim.top/topic/98167/הסבר-תיקון-rtl-בקלוד-קוד-דסקטופ
  • עזרה | מישהו בנטפרי...

    19
    0 Votes
    19 Posts
    249 Views
    אברהם גלסרא
    @צדיק-וטוב-לו-0 צודק! @דוד-חדאד תודה רבה על הקידום של הפתיחה, אשריך!
  • סקר | פיתחתי כלי, נראה לכם יעיל?

    30
    10 Votes
    30 Posts
    646 Views
    אברהם גלסרא
    ב"ה ExtSync יצא! תודה לכל מי שעזר ותמך https://mitmachim.top/topic/98183/שיתוף-extsync-פלטפורמה-לשיתוף-תוספי-chrome-לא-ארוזים-עם-עדכון-אוטומטי
  • בקשת מידע | עזרה בבחירת מחשב לקנייה

    Unsolved
    12
    0 Votes
    12 Posts
    92 Views
    י
    @ילד-לומד כתב בבקשת מידע | עזרה בבחירת מחשב לקנייה: ואז אם תיקח 14 ותוסיף 3 שנים מהיום, זה יהיה נחשב מעבד ממש גרוע, הגזמת לחלוטין זה לא יהיה ממש גרוע גם לא בעוד מספר שנים. לא עדכני אבל בסדר גמור מחשבים אמורים להסתדר עם משימות טוב גם כשיהיו בשוק מעבדים חדשים ויעילים בהרבה