בירור | הטסת רחפן בק"ס
-
היי שלום
יש למישהו מידע על מקומות מועדים לשיבושים חזקים וכן שמעתי שבברכפלד יורים על הרחפן, זה נכון?!
פשוט אתמול נתקלתי בשיבוש חזק שרק בנס הרחפן שלי יצא מזה (בנזקים קלים).
זה התחיל בהתראות קטנות על שיבוש ובנתיים הייתה קליטה מצוינת אבל לאחר כמה דקות, הכל קרס והרחפן חשב שהוא איזה 17000 קילומטר ממני, ובנס אחרי שהוא עלה לגובה הוא נתקל ברוח חזקה והחליט לעשות נחיתת חרום
עוד דבר מעניין אותי איך השיבוש עובד, כי הטסתי שם כמה פעמים כבר ולא קרה כלום
תודה רבה לעוזרים -
@איש-אמת השימוש ברחפנים בישראל הוא די מצומצם א. כי בכל מקום כמעט אתה נמצא באזור של שדה תעופה אזרחי או צבאי (אם תבדוק לא תאמין כמה יש) כי אנחנו חיים במדינה קטנה, ובאזורים אלו יש הגבלת הטסה או הגבלת גובה ועוד הגבלות שונות ומשונות. ב. בגלל פעילויות הצבא (שפועלים בהרבה מקומות כל הזמן ב"ה) ובזמן פעילויות הם משבשים את האותות באזור.
אז אם יש לך רחפן חכם עם מפות, GPS, וחיבור לרשת אז אתה בבעיה כמעט תמיד בגלל הסיבה הראשונה (שדות תעופה), וגם אם אין לך רחפן חכם יש הגבלות באזור פעילות צבאית, וביו"ש (ק"ס) יש יותר סיכוי לפיעלות צבאית אז יש יותר סיכוי להגבלות ושיבושים.
תכל'ס אם יש בעיות באופן קבוע כנראה אתה באזור שדה תעופה כלשהו או ליד בסיס צבאי חשוב ואם זה רק מידי פעם אז כנראה היתה פעילות צבאית באזור וכדאי להתעדכן לפני ההטסה. -
@גבר כתב בבירור | הטסת רחפן בק"ס:
תכל'ס אם יש בעיות באופן קבוע כנראה אתה באזור שדה תעופה כלשהו או ליד בסיס צבאי חשוב ואם זה רק מידי פעם אז כנראה היתה פעילות צבאית באזור וכדאי להתעדכן לפני ההטסה.
כן זה קרה רק אתמול (האמת שאני מסתכל על זה שוב אני רואה שעליתי מעל ל 50 מטר גובה)
תכלס פחות מעניין אותי החוקים וההגבלים בדבר (ק"ס מסומנת כאזור אסור להטסה...) מעניין אותי תכלס האם הם מיירטים את הרחפן באופן ספציפי והאם יש אזורים מועדים לירוט וכד ממישהו שכבר הטיס ואני יוכל ללמוד מהטעויות שלו. -
שיבושי GPS כיום הם כמעט ב-90% מהארץ, לרוב בגובה של מעל 30 מטר (תלוי מאיזה גובה ממריאים...), כדאי לוודא כבר לפני שממריאים שמספר הלוויינים במצב עליה בלבד ולא יורד ועולה כל הזמן שזה סימן לשיבוש באזור, אם לאחר ההמראה ישנה התראה על חוסר GPS אפילו קל יש להנחית מיד את הרחפן ובלילה אפילו לעשות נחיתת חירום במידת האפשר (שכן גם המערכת החזותית אינה פועלת).
-
@נפתלי-א-זאקס אם יש שיבוש - יש שיבוש, הכל באותה רמה (מה שמשנה זה הגובה אולי).
-
@א-מ כתב בבירור | הטסת רחפן בק"ס:
, כדאי לוודא כבר לפני שממריאים שמספר הלוויינים במצב עליה בלבד ולא יורד ועולה כל הזמן שזה סימן לשיבוש באזור,
תכלס צודק, לא חשבתי על זה, ככל שאני עולה צריך להיות יותר קליטת לוויינים.
@נפתלי-א-זאקס כתב בבירור | הטסת רחפן בק"ס:
וכן כל רחפן שעולה מורד ע"י לייזר מהצבא או שיבוש קליטה
יש לך מושג מה קורה בפועל? מה לייזר עושה?? אני מכיר מקום שהוא פשוט משתלט לך על הרחפן ולוקח אותו (עפ"י השמועות)
@נפתלי-א-זאקס כתב בבירור | הטסת רחפן בק"ס:
בגבהים נמוכים יותר (בין הביניינים)
תכלס בינתיים זה מה שאני עושה, אבל זה טיסה מאוד קשה ומה גם שככה אין כ"כ קליטה בגלל הבניינים
-
@נפתלי-א-זאקס כתב בבירור | הטסת רחפן בק"ס:
ואז הם מנחיתים ואופציה שנייה זה שהם נוגעים לך בבטריה אם הקרן ואז מכבים אותה לשנייה ואז הרחפן נופל
אם ככה אז עדיין שווה להמר, כל עוד הם לא לוקחים את זה אני יכול להגיע לקחת את זה
-
-
@נפתלי-א-זאקס אני שמעתי שאלתא באשדוד לוקחת לך את הרחפן אז חשבתי אולי גם כאן
אבל תכלס השיבוש של ה GPS זה הכי חמור כי אז הרחפן מנסה לחזור אלי הבעיה שאני בכלל בכיוון השני -
@איש-אמת פה הם לא לוקחים אלא מורידים ואם התמזל מזלך הם מנחיתים ולא מורידים
אבל אשמח אם משהוא יגיב לי בפוס שהעלתי הנה הקישור
https://mitmachim.top/topic/73881/עזרה-ריצ-רד-קלידרמן -
לכל המידע ומי שרוצה להוציא אישור להטסת רחפנים יש פה את הענין הזה https://mitmachim.top/topic/73886/המלצה-רישיון-לרחפן