מדריך מזגנים חלק ג' "תקלות" (1) | מזגן שלא מקרר או לא מחמם כראוי
-
במדריך זה נתייחס לבעיות שיכולות להיגרם בעיקר מ: מדחס | מאוורר | קבל | בריחת גז | כרטיס פיקוד
עריכה:
אזהרה! בכל טיפול במזגן יש לנתק את המזגן מהחשמל,
בטיפול פנימי יותר-
יש לוודא פריקת קבלים.
בקבלים יכול להישאר מתח גבוה מאוד גם לאחר ניתוק החשמל
וגם לאחר מס' ימיםעריכה: הרבה פעמים מותקן 'נגד' לפריקה איטית ובטוחה של הקבל- וההמלצה היא להמתין 10 דקות לפחות, ובכל מקרה לפני התעסקות בקבל עצמו מומלץ לוודא פריקה.
פריקת קבל תעשה באחד משני האופנים:- סגירת מעגל עם כל אחד מקצוות הקבל- להארקה תקינה
- סגירת מעגל בין שני קצות הקבל- עם מברג/ מוצר מתכתי מבודד
(האופן הראשון הוא יותר בטיחותי (בפרט בקבלים מאוד גדולים), והאופן השני הוא יותר וודאי- לכן גם אם עושים את האופן הראשון- מומלץ לעשות גם את האופן השני)
המזגן נדלק ומוציא רוח אבל הרוח לא קרה
בדוק ביחידה החיצונית:- האם המדחס עובד- ע"פ שמיעה או הרגשה (זה נשמע ומרגיש שונה מאשר רק המאוורר עובד לבד- למי שמכיר- לא קשה לזהות)
אם המדחס לא עובד [על אף שהמזגן מכוון על 16 מעלות ובחדר הטמפרטורה גבוהה יותר, ועל אף שעבר די זמן מעת ההדלקה (כ- 3 דקות בשביל ההשהייה] כנראה הלך קבל מדחס. - האם מאוורר חיצוני עובד- האם הוא מסתובב.
אם המאוורר לא עובד [על אף שהמדחס דולק]: או שהלך מנוע מאוורר חיצוני או שהלך לו הקבל.
במזגני LG ישנו קבל אחד (מפוצל) למדחס ולמאוורר חיצוני ביחד.
קבל LG:
בדיקת קבל- ברב מודד ישנם סוגים שיש בהם מדידת קבלים (hf)- אחרי פריקת המתח מהקבל- מחברים את המכשיר לשני קצות הקבל וממתינים מס' שניות עד שמופיע על הצג כמות ה'מיקרו פאראד' שיש בקבל- התוצאה צריכה להיות תואמת למס' שרשום על הקבל, אחרת הוא לא תקין.
ברב מודד שאין בדיקת קבלים- ניתן אחרי פריקת הקבל למדוד רציפות בין שני הקצוות- אם התוצאה מתקרבת ל- 0 כנראה הקבל הלך!
יש מקרים שהקבל תקין- ובכל זאת המדחס לא נדלק- זה קורה כשהמדחס כבר זקן- והוא צריך קבל יותר חזק - זה נקרא קבל התנעה- ובשפה מקצועית- קבל SPP
- כדאי לבדוק עם טסטר ביציאה של החשמל למדחס ולמאוורר (או בחיבורים בכניסה למדחס) האם יוצא חשמל מהכרטיס למעבה [חיובי (L) ויציאה 4 (עפ"ר)]
אם המדחס והמאוורר פועלים - כנראה ברח הגז- ראה בחלק הבא (2) בריחת גז .
המזגן לא מחמם בחורף
שימו לב- האוויר פנימי (ברוב המזגנים) פועל רק כאשר יש מספיק חום זמין בגז- שלא יוציא בפנים אוויר קר!
לכן יש פעמים שלוקח לו יותר זמן להידלק- ובטמפרטורות נמוכות בחוץ- יש מזגנים שלא יעבדו [משתנה בין 0 ל- 20-]- בדוק אם המדחס נדלק- כנ"ל
(בחימום המאוורר נדלק לפעמים אבל לא דווקא יחד עם המדחס, - אם המדחס עובד-
בדוק משאבת חום- בדוק האם מגיע מתח [יציאה 5 (עפ"ר)], והאם יש שינוי (הרגשה או שמיעה- בחיבור/ ניתוק).
נסה להכות עליה בעדינות עם פטיש (- לפעמים החלק הנע בפנים נתקע)
ניתן להחליף את האלקטרו מגנט שבמשאבת החום ע"י שליפה (אולי גם בורג)
בשביל להחליף את המשאבת חום עצמו נצרכות הלחמות.
- אם המדחס והמאוורר פועלים ומשאבת חום תקינה- כנראה ברח הגז- ראה בחלק הבא (2) בריחת גז
המזגן מוציא רוח קרה אך לא מספיק
- ביחידה הפנימית:
כדאי קודם לבדוק עם היד צמוד ליציאת האוויר מהמזגן ויותר טוב עם מד מעלות- ביציאת האוויר מהמאיץ (זהירות לא לגעת בו כשהוא פועל!) אמור לצאת אוויר בטמפרטורה של כ- 4 מעלות (כי לפעמים בימים מאוד חמים מעט רחוק יותר הקור כבר לא כל כך מורגש)
בדוק שהפילטרים – הרשתות - נקיות.
בדוק שהסוללה הפנימית נקיה- ניתן לעשות לה שטיפה עם מים באם יש צורך (כמובן עם זהירות על הכרטיס וחיבורי החשמל- יש לנתק חשמל קודם). - ביחידה החיצונית:
בדוק שהמאוורר החיצוני פועל. (בימים לא מאוד חמים יתכן שאף אם הוא לא יפעל יצא אוויר קצת קר)
כדאי גם לבדוק ניקיון סוללה חיצונית- ניתן לעשות לה שטיפה עם הרבה מים- בזהירות שלא יכנס מים לחיבורי החשמל (וכמובן לנתק חשמל קודם!)
אם באמת האוויר לא מספיק קר- צריך לבדוק גז, ראה בחלק הבא (2) בדיקת לחץ גז
יוצא אוויר ממש חם בקיץ
- (אם זהו שימוש ראשוני אחר ההתקנה) הוחלפו החוטים של הפיקוד [4-5]
- נתקעה המשאבת חום- נסה לדפוק בעדינות עם פטיש על המשאבה
מומלץ להגיב כאן
מדריכם נוספים:
(1) מזגן שלא מקרר/ מחמם כראוי
(2) בריחת גז/ מילוי גז
(3) נזילות ריח רע ורעש
(4) צנרת נחושת והלחמות
(5) מזגן לא נדלק/ לא מגיב לשלטהתאמת ובחירת מזגן- בעריכה
אם אתה חושב שיש צורך במדריך נוסף- האר את עיני כאן