בירור | חשמל חינם האם זה אמיתי
-
טוב, אתם מחזירים אותי בכח לשנים בהם למדתי על מחוללים, מנועים סינכרוניים ואסינכרוניים, DC ו AC, במסגרת לימודי הנדסת חשמל.
כמו שכתבתי, לא ראיתי את הסרטון יותר מכמה שניות עד שקיבלתי סחרחורת. אך למרות זאת אני מביע את דעתי.
מנוע וגנרטור זה אותו מוצר בדיוק. מדובר על ממיר אנרגייה. מנוע הופך אנרגייה חשמלית לאנרגייה סיבובית, וגנרטור הופך אנרגייה סיבובית לחשמלית.
ז"א שאם תיקח גנרטור ותחבר לו מתח ביציאה, הוא יתחיל להסתובב.
ואם תיקח מנוע ותסובב אותו (מספיק מהר), תקבל מתח בכניסה.
[כמובן שגם למנוע וגם לגנרטור יש רכיבים בדרך שעלולים להשפיע על אופן הפעולה במקרה הפוך כזה, ואכמ"ל].
עכשיו, כל האמצעים שיש היום להפיק חשמל ע"י המרת אנרגייה סיבובית לחשמלית, כלומר - גנרטור, מתמודדים עם כמה וכמה בעיות. איבודי אנרגייה לפעמים מטורפים, מומנטים שמשתנים בגלל צריכה משתנית, רגישות של גנרטורים לשינויי צריכה, צריכת יתר, חליקה גבוהה מידי ועוד דברים שאני מנסה לדלות מהטראומה של שנת לימודים זו(אגב, לא שזה באמת אומר משהו, אבל קיבלתי 100 במבחן הזה...)אז תקשיבו @מוישיי-24 וכל היתר. כל הקשקשת הזו, אם זה מתאים לך - לך על זה. נשתתף גם בצערך.
אבל אם אתה שואל, אז דעתי - שאני חושב שיש בה מעט מן המקצועיות - זה רעיון חמוד, אבל יחזיק מים. אם יש לזה אמצעים להתמודד עם כל הרשימה הנ"ל, אז מדובר בגנרטור לכל דבר, ולדעתי תוכל למצוא גנרטורים עם מחיר קצת יותר דרומי...
וזהו, נראה לי שזה פחות או יותר דעתם של עוד אנשי מקצוע ומייבינים שונים שיחד הרכיבו את 70+ הפוסטים האלו בפחות מיממה. -
-
@רפאל-0 כתב בבירור | חשמל חינם האם זה אמיתי:
לא ראיתי את הסרטון יותר מכמה שניות עד שקיבלתי סחרחורת.
לא קראתי בעיון את כל ההסברה הזו עד שקיבלתי סחרחורת...
-
@ידיד כתב בבירור | חשמל חינם האם זה אמיתי:
לפני כחמשים שנה טען מישהו שהמציא מכונית שנוסעת על זבל.
בסדר, בסדר.
יש לי שכן שהמכונית שלו נוסעת על זיתים.
רק מגולענים, ורק זיתים שחורים. הירוקים זה לרוורס.
אפשר גם מלפפון חמוץ, אבל לא מומלץ הרבה.
וחוץ מזה, שלפעמים כשאני נוסע ליד הפח, אני גם נוסע על זבל. -
@מוישיי-24 כתב בבירור | חשמל חינם האם זה אמיתי:
@דוד-משה-1 כתב בבירור | חשמל חינם האם זה אמיתי:
אבל כיון שאתה לא מתכנן לסובב אותו כל הזמן
מה הבעיה שיסתובב כל הזמן מי מפריע לו או מה מפריע לו להסתובב
מאיפה מגיעה האנרגיה שמסובבת אותו?
@מוישיי-24 כתב בבירור | חשמל חינם האם זה אמיתי:
@דוד-משה-1
למה אתה טוען שהא עובד עליי בזמן שהוא טוען טענות הגיוניותאיך משהו מסתובב בלי אנרגיה שמזיזה אותו?
-
@יוסף-אלחנן כתב בבירור | חשמל חינם האם זה אמיתי:
מה שהבנתי זה, שהחוק אומר שאין דבר שיכול להגיע לכוח שלו בעצמו וכמובן שלא להוסיף כוח, נכון?
לדוג', אם אני מתנדנד בנדנדה, אז החוק אומר שלא ייתכן שאני אתנדנד יותר מהר
(כמובן במקרה שאני לא יוצר תנופה תוך כדי התנועה)
והחוק מוסיף ואומר שאני לא אשאר באותה מהירות אלא אני רק אאט יותר ויותר...
אשמח לדעת אם אני צודק...לא מדוייק, אבל בסדר...
האמת שמאוד קשה להבין מה זה בכלל אנרגייה, אז בטח שקשה להבין מה זה חוק שימור אנרגייה.
במילים מעורפלות - אנרגיה זה כח עבודה שנמצא בעולם ומכשיר אותו לבצע עבודה למשך זמן.
למשל, כדי שהגוף שלי יוכל להרים משהו ולהניח אותו במקום אחר, זה כח עבודה שטמון בי (ב"ה!) ואני מוציא את האנרגייה הזו.
עכשיו, חוק שימור האנרגייה אומר שהאנרגייה שהוצאתי לא התבזבזה. היא פשוט הפכה למשהו אחר. זה יכול להיות חום, רעש שעשיתי כשהנחתי את החפץ, ועוד ועוד. יש המון סוגי אנרגיות.
מפל מים יש לו המון כח לבצע עבודה למשך זמן, ובאמצעים שונים הופכים את האנרגייה הזו לאנרגייה חשמלית.
אח"כ, מגיע צרכן ומדליק מאוורר שממיר את האנרגייה בחזרה לאנרגייה סיבובית, וגם את הקומקום שממיר אנרגייה לחום, וגם את התאורה שממיר אנרגייה לאנרגיית אור.
וככה נוצרים מעגלים של אנרגיות שמשתנים.
ובעקבות החוק הזה, לא ייתכן שצריכת האנרגייה תהיה גדולה מאספקת האנרגייה.
ויתירה מזו, לא ייתכן שיסופק יותר אנרגייה ממה שנצרך!
קוראים לזה קירהוף הספקים= ההספק שנכנס שווה לכלל ההספקים הנצרכים.
קצת קריאה בויקיפדיה ודומיו אולי יוכלו להאיר את עיניך יותר. -
@רפאל-0 כתב בבירור | חשמל חינם האם זה אמיתי:
לפני כחמשים שנה טען מישהו שהמציא מכונית שנוסעת על זבל.
דווקא זה לא בלתי אפשרי, אבל זה לא יעיל. הרעיון של מנועים ישנים היה שהשתמשו בחום בשביל לייצר קיטור ממים להניע את המנוע.
אז הוא שורף זבל בשביל לחמם את המים לייצר קיטור, כמו שאפשר להשתמש בדלק או כל חומר בעירה אחר, רק שזבל לרוב הוא חומר בעירה לא יעיל בעליל, לא מבחינת איכות ייצור החום ולא מבחינת אחסון.https://www.hamichlol.org.il/מנוע_קיטור
בנוגע לנושא עצמו, אני ממליץ מאוד על הספר https://www.allaboutcircuits.com/textbook/
כתוב שם כל מה שהנדסאי חשמל צריך לדעת, והספר מאוד מפורט ומסביר מאוד טוב. קראתי את שני הכרכים הראשונים, וזה מספיק בשביל שאני אדע איך לייצר לבד גנרטור\מנוע (כן, הוא נכנס לרזולוציות האלה), וסתם ככה ספר מאוד מעניין.
-
אני לא מבין בזה כמעט, אני רק שואל האם המחקר הזה שהתפרסם לאחרונה קשור איכשהו? (היה פה כבר איזשהו איזכור לזה אפשהו למעלה)
-
@צבי-דורש-ציון כתב בבירור | חשמל חינם האם זה אמיתי:
אני לא מבין בזה כמעט, אני רק שואל האם המחקר הזה שהתפרסם לאחרונה קשור איכשהו?
קצת קשור.
היום העולם במהפך של יצירת אנרגיה ירוקה. כל טורבינות הרוח, פאנלים סולאריים ומתקני מים למיניהם - זה תפקידם.
ובהחלט, אחד הצורות לעשות את זה זה עם אנרגייה גרעינית.
אבל לא של מסריט אלמוני ביוטיוב, אלא בצורה הנדסית מתוככנת ומובנית.
ברור שבשנים הבאות נראה עוד ועוד צורות של אנרגיה ירוקה. -
@צבי-דורש-ציון
אהבתי. לא, אי אפשר לעקוף על חוקים.
הרעיון הוא שאנחנו צורכים המון אנרגיה, וזה רק הולך וגדל. וכיום, תהליך הפקת האנרגיה מזיקה לעולם, אם נרצה ואם לא.
ולאט לאט מנסים להגיע למקום שהפקת אנרגייה תהיה 'ירוקה', כלומר - פחות מזיקה.
[היום יצירת האנרגייה היא ע"י סיבוב של טורבינות ענק. ואיך מסובבים אותם? או ע"י דלק וגז וכדו' ש'מתפוצצים' ויוצרים תנועה של בוכנות שמסובבות ציר שמסובב את הגנרטור, או ע"י סיר ענק של מים (יותר נכון: אולם רחב מימדים שמלא במים), מחממים ויוצרים קיטור שנפלט בלחץ מטורף שמסובב את הטורבינות.
הבעיה היא שכל אלו דורשים לשרוף חומרים שונים כדי להגיע ליכולת לייצר סיבוב, וזה מזהם.
אז יש שמנצלים משאבי טבע (מים, רוח וכדו') לסובב את הטורבינות.
ויש עוד אמצעים להפקת אנרגייה נקייה (יחסית). או בישול המים הנ"ל בגז (גם מזהם אבל פחות לאין שיעור), או המרת אנרגיית השמש וכדו'.
או ע"י אטום, שכידוע מכיל בתוכו כמות אסטרונומית של אנרגייה.] -
@רפאל-0 עכשיו, סוג של מעניין לעניין באותו עניין, תסביר לי למה אי אפשר לעשות גלגלים שמסתובבים אחד מהשני, כמובן שגם זה דורש הרבה מאד אנרגיה, אבל אפשר לעשות את קלות הסיבוב שתהיה יותר קלה וכן המשקל שלהם, כך שעם מעט אנרגיה יסובבו הרבה, או שאם הם קלים וכו' הם גם מייצרים פחות?
נאום מי שאיננו מבין בזה. -
@צבי-דורש-ציון כמו אופניים?
בוודאי שעושים את זה. קוראים לזה "תמסורת". כאילו עם סיבוב אחד של X, מקבלים כמה סיבובים ב Y. ככה שומרים על מהירות יציבה יותר, על קבלת סיבובים מהירים יותר וכו' וכו'. -
@sivan22 @רפאל-0
אני גם לא מאמין בסרטון, מסיבה פשוטה, שאם זה נכון, הוא לא אמור למכור את הסרטון ב 10 שח אלא ב מאה אלף שח!!!
ויותר מזה, עדיף לו למכור את המכשיר עצמו, וכמו שכבר כתבו פה, עברתי על חלק מהתגובות.אבל לכאו' מה שאתם כותבים על חוק שימור האנרגי' וכו' לא קשור לכאן, שמה מדובר על מכשיר שדולק ע"י חשמל לדוג' וזה מקור האנרגי' שלו, אז הוא לא יכול להוציא עי"ז יותר כח ממה שנכנס.
אבל כאן מדובר על אנרגי' טבעית, כמו כח המגנט או השמש או האטום, וכו' וכו' בכל הנ"ל וודאי לא שייך חוק זה, כי מקור האנרגי' הוא לא מוגבל וקיים תמיד ולא מתבזבז, וממילא אם נניח שהמציאות היא שאם שמים כמה מגנטים במיקומים מסוימים אז הברזל שביניהם יסתובב כל הזמן, אז אין שום סיבה שזה לא יספק חשמל בלי הגבלה.
זאת אומרת יש לו את הגבול שהוא יכול לספק, [מוזר שאצלו זה יצא בדיוק 230], אבל את אותה כמות הוא יוכל לספק בלי הגבלה.
ומה שייך כאן החוק של שימור האנרגי', איזה אנרגי' אתה רוצה שהוא ישמור? הוא עובד על מגנטים שלא נגמרים לעולם.
דרך אגב, עיין שוב היטיב במחקר הנ"ל, וגם בו מבואר כך.
אני כותב מסברא בלבד. -
@רפאל-0 כתב בבירור | חשמל חינם האם זה אמיתי:
@צבי-דורש-ציון כמו אופניים?
בוודאי שעושים את זה. קוראים לזה "תמסורת". כאילו עם סיבוב אחד של X, מקבלים כמה סיבובים ב Y. ככה שומרים על מהירות יציבה יותר, על קבלת סיבובים מהירים יותר וכו' וכו'.א. למה לא עושים את זה לבתים?
ב. וכנ"ל אפילו אם יעשו שצריך בידיים סיבוב פעם ביום נניח ושומר את החשמל במצבר, זה שוה