בירור | לקיחת נתונים מתא אחד ולא מתאים ליד
-
אני רוצה שהאקסל יקח תמיד נתונים מתא אחד ולא מהתאים שתחתיו
הנה הדוגמא
תא C2 הוא בעצם מכפלה של נתון מתא F1 וB2
ושאני גורר את C2 כלפי מטה בכדי שישכפל לי את C1 עם B3 הוא לא משכפל כי הוא לוקח את זה מF3
חוגגגרת1.xlsx

-
אני רוצה שהאקסל יקח תמיד נתונים מתא אחד ולא מהתאים שתחתיו
הנה הדוגמא
תא C2 הוא בעצם מכפלה של נתון מתא F1 וB2
ושאני גורר את C2 כלפי מטה בכדי שישכפל לי את C1 עם B3 הוא לא משכפל כי הוא לוקח את זה מF3
חוגגגרת1.xlsx

@שער-השמים כתב בבירור | לקיחת נתונים מתא אחד ולא מתאים ליד:
אני רוצה שהאקסל יקח תמיד נתונים מתא אחד ולא מהתאים שתחתיו
קוראים לזה קיבוע.
זה אחד היסודות הכי בסיסיים באקסל.
אתה מחליף את הנוסחה בתא C2, במקום:=B2*F1אתה כותב:
=B2*$F$1שים לב לסימני הדולר שנוספו סביב שם התא של F1,
כאילו אתה אמור לאקסל, קח נתונים מתא מסוים ואל תראה אותו באופן יחסי לתא הנוכחי אלא באופן יחסי למיקומו בטבלה,
שים לב שהקיבוע הוא גם על העמודה($F) וגם על השורה ($1).
יש קיצור דרך מאוד שימושי לקיבוע והוא כפתור F4 בחלק העליון של המקלדת.
לחיצה פעם אחת מקבעת אותו לשניהם,
לחיצה כפולה מקבעת אותו לשורה בלבד
לחיצת 3 פעמים מקבעת אותו לעמודה בלבד
לחיצת 4 פעמים מחזירה אותו ללא קיבוע.ממליץ לך לראות את הסרטון של איל ברדוגו על נושא הקיבוע: https://www.youtube.com/watch?v=pOLyTzdCZ14
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות