בקשה | סנכרון בין טבלאות, בין תורמים לתרומות
-
יש לי שני טבלאות באחד יש לי את הנתונים של התורמים שלי (בלי כמה הם תרמו) ובשני יש לי רק מס' טלפון וסכום התרומה
כך:
טבלה א'שם: טלפון: פרטים אישים נוספים: תאריך היכרות: חיים חיימוביץ 055555 מבני ברק א' תשרי ובטבלה השניה רשום
טלפון סך התרומה תשלומים 055555 500 5/24 אשמח לדעת איך אני אוסף את כל הנתונים של התרומות לתוך הטבלה הראשונה
נ.ב. רק אציין כמה נתונים, א' יש תורמים שתרמו כמה פעמים (ומופיעים בטבלה השניה כל תרומה בנפרד), ב' שב'תשלומים' רשום או X/XX שזה אומר תשלומים רגיל, או 'הו"ק' שזה אומר ללא הגבלה או 0 שזה אומר תרומה חד"פ
תודה רבה לכל מי שייסיע או ינסה... -
@אבו
זה לא מסובך. יש נוסחאות פשוטות שמביאות נתונים מקבילים לפי תז או שם.
אם זה נתונים יבשים ללא כפילויות (למשל טלפון/כתובת) זה:=VLOOKUP
ואם יש לך אופיס 2021 ומעלה או 365 אז עדיף:
=XLOOKUP
אם זה סיכום נתונים של כמה שורות (למשל סכום תרומות מצטבר) זה:
=SUMIF
ואם יש לך אופיס 2021 ומעלה או 365 אז עדיף:
=SUMIFS
(האחרון מאפשר לך לתת סיכום לפי כמה תנאים במקביל).
עדיף שתבנה קובץ דוגמה עם פרטים בדויים. (תקפיד מאוד שמיקום העמודות יהיה אותו דבר כמו במקור) ותעלה לכאן.
-
@סתם-שמרל כתב בבקשה | סנכרון בין טבלאות, בין תורמים לתרומות:
יותר נכון להשתמש לצורך זה באקסס כאן יש הדרכה שמתאימה למקרה שלך.
תרשה לי לחלוק על כבודו.
מי שלא הולך להתפרנס מעיצוב וניהל טבלאות אקסס, אלא רק צריך בסיס נתונים ספורים. לדעתי הקטנה ממש לא כדאי להכנס לעולם האקסס.
א. זה עולם חדש ומורכב (וכבר בשנים האחרונות פחות ופחות רלוונטי)
ב. לוקח המון זמן להבין את פעולת התוכנה. ולא בטוח שהזמן שישרף על הלמידה יהיה פחות מהזמן שהוא יחסוך בחישוב ידני עם מחשבון.
ג. האקסס מאוד קשיח ולא דינאמי כמו אקסל. לפעמים זה מעלה אבל לרוב זה חיסרון מאוד גדול. -
אם אתה רוצה לסכום את התרומות של כל תורם לדעתי הכי נכון להוסיף את הטבלאות למודל נתונים ואז לסכם עם פיבוט, מה שגם נותן לך אפשרות לפירוט בלחיצה בפיבוט ויותר אפ' סיכום