ה-V כחול מגיע עכשיו גם לג'ימייל!
-
ברשתות חברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם נעזרים בוי כחול, כדי לאמת חשבון מסויים ולוודא שהוא איננו פייק או מתחזה; ברשתות חברתיות כמו טוויטר הוא משמש בעיקר כ"סמל סטטוס" שזמין לכל מי שמוכן לשלם כמה דולרים בחודש. ועכשיו הוא משמש גם כאמצעי למניעת מתקפות פישינג וספאם במיילים.
כדי שתדעו שהשולח הוא אכן מי שהוא
גוגל הודיעה כי היא מתכננת להוסיף V כחול ליד שם השולח בג'ימייל כדי לאשר שהוא אכן מי שהוא טוען שהוא ולא מתחזה. כך תוכלו לדעת שאם אתם מקבלים מייל מספק התקשורת שלכם או הבנק – מדובר אכן בחשבון הרשמי ולא מתחזה, שמנסה לעקוץ אתכם.הפיצ'ר מזכיר במובן מסויים את האופן שבו מטא מעניקה וי כחול למותגים, וכפי שטוויטר עשתה בעבר – לפני Twitter Blue – והוא יינתן לחברות, לארגונים ולמותגים מוכרים. אתם יודעים, אלו שתוקפים בדרך כלל מנסים לחקות כדי לנסות ולהוציא מאנשים תמימים מידע רלוונטי או פרטי גישה לחשבונות.
כדי לקבל את הוי הכחול, חברות יצטרכו להיות חלק מהתוכנית שגוגל השיקה כבר ב-2021 לזיהוי מותגים בג'ימייל. התוכנית דורשת מהן להשתמש באמצעי זיהוי מחמירים, ולוודא מול גוגל כי הלוגו שלהן מוצג בכל מייל שהן שולחות ללקוחות. כעת, מי שיהיו חלק מהתוכנית הזו יוכלו לקבל גם את ה-V הכחול, כדי שהנמענים שלהם ידעו שמדובר במייל אותנטי.
"השולח של המייל הזה אישר כי הוא הבעלים של הכנס שם מותג כאן ושל הלוגו שבתמונת הפרופיל", ייכתב בהודעה שתצוף בכל פעם שתעברו עם העכבר שלכם על הוי הכחול שגוגל מתכננת להוסיף לג'ימייל (וניתן לראות בתמונה בראש הכתבה).
גוגל כבר התחילה לשלב את הפיצ'ר החדש בג'ימייל בימים האחרונים, אבל כמו בכל השקה, היא תארוך ככל הנראה מספר שבועות. כך או כך, נראה שאתם צפויים להתחיל לראות בזמן הקרוב במייל שלכם הרבה יותר V כחולים, שיצוצו כמו פטריות אחרי נשיכה.