דילוג לתוכן
  • חוקי הפורום
  • פופולרי
  • לא נפתר
  • משתמשים
  • חיפוש גוגל בפורום
  • צור קשר
עיצובים
  • Light
  • Cerulean
  • Cosmo
  • Flatly
  • Journal
  • Litera
  • Lumen
  • Lux
  • Materia
  • Minty
  • Morph
  • Pulse
  • Sandstone
  • Simplex
  • Sketchy
  • Spacelab
  • United
  • Yeti
  • Zephyr
  • Dark
  • Cyborg
  • Darkly
  • Quartz
  • Slate
  • Solar
  • Superhero
  • Vapor

  • ברירת מחדל (ללא עיצוב (ברירת מחדל))
  • ללא עיצוב (ברירת מחדל)
כיווץ
מתמחים טופ
  1. דף הבית
  2. כללי - עזרה הדדית
  3. המלצה | תורים למשרד הפנים? עכשיו זה אפשרי!!!

המלצה | תורים למשרד הפנים? עכשיו זה אפשרי!!!

מתוזמן נעוץ נעול הועבר כללי - עזרה הדדית
20 פוסטים 10 כותבים 710 צפיות 9 עוקבים
  • מהישן לחדש
  • מהחדש לישן
  • הכי הרבה הצבעות
תגובה
  • תגובה כנושא
התחברו כדי לפרסם תגובה
נושא זה נמחק. רק משתמשים עם הרשאות מתאימות יוכלו לצפות בו.
  • ש מנותק
    ש מנותק
    שמואל 8
    כתב ב נערך לאחרונה על ידי שמואל 8
    #1

    מדובר בבוט שמחפש תורים פנויים ואל תשאלו אותי מה. האמת שזה קוד פתוח כך לפי מה שהמוציא לאור אמר אז ככה שלמי שזה מעניין אותו שיחפש..
    לאתר המפתח - פתוח בנטפרי.
    לפי דבריו בהמשך יעלה מדריך ובעיקבותיו גם אני יעלה.

    מתוך הפרסמות על הבוט...
    הבוט לחידוש דרכון חוזר עם טוויסט חדש: "אין להם דרך לחסום אותנו"
    אחרי שחברת CallFlow חסמה את הבוטים לחידוש דרכון ישראלי, חוקר אבטחה החליט שלא לוותר, ומצא דרך לעקוף את מנגנון הקאפצ'ה

    { פיתוח } עידן בן טובים 22.5.22

    לא טסלה, ולא פלייסטיישן 5… נדמה שהמוצר הנחשק ביותר לשנת 2022 הוא תור לחידוש דרכון ישראלי. כזכור, אחרי הקריסה והמחסור בתורים בלשכות רישום האוכלוסין, הרימו כמה מתכנתים בוטים שאיפשרו לאלפים לקבוע תורים, רק כדי להיחסם על ידי החברה שאחראית על השירות.

    אבל עכשיו אנחנו מדווחים על שיתוף פעולה מעניין ודי מקורי בין חוקר אבטחה ליוצר הבוט המקורי, שיתוף פעולה שאולי יאפשר למשתמשים לתפוס תור ואולי להספיק לטוס בחודשים הקרובים.

    תקציר האירועים הקודמים
    לפני חודש דיווחנו לכם על ניסו מזוז והבוט שפיתח שהחל כערוץ טלגרם פשוט, שמדווח על תורים שנפתחו או התפנו, והפך למערכת זימון התורים שמשרד הפנים ו-MyVisit היו צריכים כנראה לפתח מלכתחילה. בין השאר כללה המערכת שפותחה בהתנדבות את היכולת לראות את כל התורים הזמינים בכל אחד מ-52 הלשכות הפתוחות ברחבי הארץ, כך שהמשתמשים לא היו צריכים לעבור לשכה לשכה ולרענן את העמוד כל היום בתקווה לתפוס את התור הנכסף.

    אבל יחד עם מזוז הגיעו עוד מפתחים שניסו לפתח פתרונות כאלו ואחרים, ובהם גם בוטים שתופסים תורים ולאחר מכן מוכרים אותם. CallFlow, החברה שעומדת מאחורי שירות MyVisit, שעליו מתבססת מערכת התורים של לשכת רישום האוכלוסין, החליטה לסיים את החגיגה, וחסמה את האפשרות ל-Session אנונימי, הוסיפה מנגנון Captcha, ובפועל חסמה את הגישה של כל הבוטים.

    סוף החגיגה? לא כל-כך מהר. לא כשמתעסקים עם הייטקיסטים.

    צרת רבים – מתכון לתוסף
    שרון בריזינוב, חוקר אבטחה ב-Claroty, בנה גם הוא בוט לשימוש אישי כדי לסייע לאחותו לקבוע תור לחידוש דרכון, ולאחר שכל הבוטים נחסמו לפני כשבועיים, הוא החליט שהוא לא מוותר עליהם, והחליט לפנות למזוז כדי לחשוב על שיתוף פעולה, שיוביל להשבת הבוט הפופולרי שלו לחיים. "הבנתי שיש כאן אתגר טכנולוגי מעניין ואני אוהב את זה. חשבתי על פתרון, שאי אפשר לסגור אותו", מספר בריזינוב לגיקטיים. אפשרות אחת שעלתה היא להשתמש בשירותים אנושיים שפותרים קאפצ'ות עבור שירותים שכאלו, אבל זה היה נראה להם כפתרון לא נכון.

    במקום זאת, בריזינוב ומזוז חשבו על הדרך לנצח את הקאפצ'ה: כשאתם נכנסים ל-MyVisit ופותרים את הקאפצ'ה, אתם מקבלים טוקן ייחודי שפעיל במשך 10 דקות. זה בעצם תחליף לקובצי קוקיז שמאפשר לכם להמשיך לגלוש באתר ולחפש תורים פנויים. ברגע שעוברות 10 דקות, אתם צריכים שוב לפתור קאפצ'ה וחוזר חלילה. אז השניים יצרו תוסף שבעצם לוקח את הטוקן הזה, ומעביר אותו לבוט, כך שהבוט מקבל 10 דקות חופשיות לרוץ ולחפש עוד תורים קיימים לטובת הכלל. ברגע שהבוט מוצא תור, הוא מדווח לערוץ הטלגרם שכבר נושק ל-18 אלף נרשמים.

    כך, מי שהתקין את התוסף ונכנס לאתר משרד הפנים מסייע להפעלת הבוט, שגם יכול לעזור לו בהמשך. לטענת השניים, יותר מ-300 משתמשים הורידו את התוסף, וכששאלתי אותם האם זה מספיק, הם משיבים כי מלבד בשעות הלילה המאוחרות, הבוט עובד בצורה רציפה הודות למשתמשים. "האמת היא שהייתי סקפטי לגבי הרצון לשתף פעולה ולהוריד את התוסף, אבל זה נותן ערך לאנשים ויש להם תמריץ".

    בריזינוב הוא כאמור חוקר אבטחה, ולכן רק מתבקש שנבדוק את נושא האבטחה, כיוון שמדובר בהעברה של טוקן והתקנה של תוסף. לטענתו, המשתמשים יכולים להיכנס למערכת בצורה אנונימית (אחרי מילוי Captcha כמובן), מה שאומר שהטוקן שלהם לא מקושר אליהם בשום אופן. באפשרות השנייה, המשתמש מזין את מספר הטלפון שלו ואז עובר את תהליך הקאפצ'ה, כך שבמקרה הזה, הטוקן אכן מקושר למספר הטלפון של המשתמש, אך לטענת בריזינוב התיעוד הזה נשמר רק אצל CallFlow, כמו במצב רגיל, ולא מגיע לתוסף והמערכת של מזוז, כך שבכל מקרה מידע פרטי של המשתמשים לא עובר ביחד עם הטוקן.

    בהמשך: הבוט יקבע עבורכם את התור

    כך זה נראה

    נכון לעכשיו, הבוט, בשילוב התוסף, רק יודע לזהות תורים פנויים ולשלוח לגביהם הודעה בערוץ העמוס, אבל מזוז מספר לגיקטיים שהוא כבר חושב על השלב הבא: "אני רוצה להתחיל במהלך השבוע בפעילות של קביעת תורים. זה קצת שונה ממה שעשינו עד היום. זה יעשה בצורה קצת שונה והוגנת". לדברי מזוז, הוא יצר סקריפט שהוא מעין מנגנון תיעדוף, כך שאדם שטס בעוד חודש, ואין שום סיכוי שיקבל את הדרכון שלו בזמן לא יתפוס תור של אדם שמנסה לטוס בספטמבר, ויכול להספיק לחדש את הדרכון שלו. "בבוטים אחרים הכניסו את כולם לתור ארוך וקבעו להם תורים ללא שום מנגנון תיעדוף. הכל היה רנדומלי. נקווה שזה יעשה קצת יותר שכל". במערכת החדשה שלו, מזוז טוען כי הוא יבקש מהמשתמשים להזין תעודת זהות וטלפון נייד לצורך ההרשמה, אך לטענתו הם יישמרו בצורה מוצפנת.

    ולשאלת מיליון הדולר: האם מדובר בפיתרון זמני ש-CallFlow תוכל לחסום שוב? לשאלה זו משיב בריזינוב כי "אין להם דרך לחסום אותנו. אנחנו משתמשים בכוח הקהילה כדי לעשות את זה". בשביל לחסום את הבוט החדש, CallFlow תצטרך ככל הנראה לשנות את כל מערך האבטחה שעליו היא מתבססת, וכמו שראינו עד כה, CallFlow לא מוסיפה פיצ'רים חדשים במהירות.

    פנינו גם לחברת CallFlow לתגובתם, וזו לשונה: "אעדכן אותך שרשות הסייבר הלאומית הנחתה אותנו לא לאפשר בוטים. בנוסף, הסיבות להסרת הבוטים ידועות ומובנות: פעילות ספסרות, מאגר נתונים לא חוקי, תפיסת תורים ועומס מלאכותי. בנוסף, בהתאם להנחיות משרד הפנים, חלו שיפורים בממשק המשתמש ובקרוב יעלו שיפורים נוספים. בכל מקרה, על פי ידיעתנו, רשות האוכלוסין פועלת להגדלת ההיצע כך שהבעיה בכללותה תצטמצם. לידיעתך, מיי ויזיט פועלת במאות ארגונים בישראל ובעולם כפלטפורמה לזימון תורים לשביעות רצון הארגונים והלקוחות".

    1 ח 2 תגובות תגובה אחרונה
    10
    • ש שמואל 8

      מדובר בבוט שמחפש תורים פנויים ואל תשאלו אותי מה. האמת שזה קוד פתוח כך לפי מה שהמוציא לאור אמר אז ככה שלמי שזה מעניין אותו שיחפש..
      לאתר המפתח - פתוח בנטפרי.
      לפי דבריו בהמשך יעלה מדריך ובעיקבותיו גם אני יעלה.

      מתוך הפרסמות על הבוט...
      הבוט לחידוש דרכון חוזר עם טוויסט חדש: "אין להם דרך לחסום אותנו"
      אחרי שחברת CallFlow חסמה את הבוטים לחידוש דרכון ישראלי, חוקר אבטחה החליט שלא לוותר, ומצא דרך לעקוף את מנגנון הקאפצ'ה

      { פיתוח } עידן בן טובים 22.5.22

      לא טסלה, ולא פלייסטיישן 5… נדמה שהמוצר הנחשק ביותר לשנת 2022 הוא תור לחידוש דרכון ישראלי. כזכור, אחרי הקריסה והמחסור בתורים בלשכות רישום האוכלוסין, הרימו כמה מתכנתים בוטים שאיפשרו לאלפים לקבוע תורים, רק כדי להיחסם על ידי החברה שאחראית על השירות.

      אבל עכשיו אנחנו מדווחים על שיתוף פעולה מעניין ודי מקורי בין חוקר אבטחה ליוצר הבוט המקורי, שיתוף פעולה שאולי יאפשר למשתמשים לתפוס תור ואולי להספיק לטוס בחודשים הקרובים.

      תקציר האירועים הקודמים
      לפני חודש דיווחנו לכם על ניסו מזוז והבוט שפיתח שהחל כערוץ טלגרם פשוט, שמדווח על תורים שנפתחו או התפנו, והפך למערכת זימון התורים שמשרד הפנים ו-MyVisit היו צריכים כנראה לפתח מלכתחילה. בין השאר כללה המערכת שפותחה בהתנדבות את היכולת לראות את כל התורים הזמינים בכל אחד מ-52 הלשכות הפתוחות ברחבי הארץ, כך שהמשתמשים לא היו צריכים לעבור לשכה לשכה ולרענן את העמוד כל היום בתקווה לתפוס את התור הנכסף.

      אבל יחד עם מזוז הגיעו עוד מפתחים שניסו לפתח פתרונות כאלו ואחרים, ובהם גם בוטים שתופסים תורים ולאחר מכן מוכרים אותם. CallFlow, החברה שעומדת מאחורי שירות MyVisit, שעליו מתבססת מערכת התורים של לשכת רישום האוכלוסין, החליטה לסיים את החגיגה, וחסמה את האפשרות ל-Session אנונימי, הוסיפה מנגנון Captcha, ובפועל חסמה את הגישה של כל הבוטים.

      סוף החגיגה? לא כל-כך מהר. לא כשמתעסקים עם הייטקיסטים.

      צרת רבים – מתכון לתוסף
      שרון בריזינוב, חוקר אבטחה ב-Claroty, בנה גם הוא בוט לשימוש אישי כדי לסייע לאחותו לקבוע תור לחידוש דרכון, ולאחר שכל הבוטים נחסמו לפני כשבועיים, הוא החליט שהוא לא מוותר עליהם, והחליט לפנות למזוז כדי לחשוב על שיתוף פעולה, שיוביל להשבת הבוט הפופולרי שלו לחיים. "הבנתי שיש כאן אתגר טכנולוגי מעניין ואני אוהב את זה. חשבתי על פתרון, שאי אפשר לסגור אותו", מספר בריזינוב לגיקטיים. אפשרות אחת שעלתה היא להשתמש בשירותים אנושיים שפותרים קאפצ'ות עבור שירותים שכאלו, אבל זה היה נראה להם כפתרון לא נכון.

      במקום זאת, בריזינוב ומזוז חשבו על הדרך לנצח את הקאפצ'ה: כשאתם נכנסים ל-MyVisit ופותרים את הקאפצ'ה, אתם מקבלים טוקן ייחודי שפעיל במשך 10 דקות. זה בעצם תחליף לקובצי קוקיז שמאפשר לכם להמשיך לגלוש באתר ולחפש תורים פנויים. ברגע שעוברות 10 דקות, אתם צריכים שוב לפתור קאפצ'ה וחוזר חלילה. אז השניים יצרו תוסף שבעצם לוקח את הטוקן הזה, ומעביר אותו לבוט, כך שהבוט מקבל 10 דקות חופשיות לרוץ ולחפש עוד תורים קיימים לטובת הכלל. ברגע שהבוט מוצא תור, הוא מדווח לערוץ הטלגרם שכבר נושק ל-18 אלף נרשמים.

      כך, מי שהתקין את התוסף ונכנס לאתר משרד הפנים מסייע להפעלת הבוט, שגם יכול לעזור לו בהמשך. לטענת השניים, יותר מ-300 משתמשים הורידו את התוסף, וכששאלתי אותם האם זה מספיק, הם משיבים כי מלבד בשעות הלילה המאוחרות, הבוט עובד בצורה רציפה הודות למשתמשים. "האמת היא שהייתי סקפטי לגבי הרצון לשתף פעולה ולהוריד את התוסף, אבל זה נותן ערך לאנשים ויש להם תמריץ".

      בריזינוב הוא כאמור חוקר אבטחה, ולכן רק מתבקש שנבדוק את נושא האבטחה, כיוון שמדובר בהעברה של טוקן והתקנה של תוסף. לטענתו, המשתמשים יכולים להיכנס למערכת בצורה אנונימית (אחרי מילוי Captcha כמובן), מה שאומר שהטוקן שלהם לא מקושר אליהם בשום אופן. באפשרות השנייה, המשתמש מזין את מספר הטלפון שלו ואז עובר את תהליך הקאפצ'ה, כך שבמקרה הזה, הטוקן אכן מקושר למספר הטלפון של המשתמש, אך לטענת בריזינוב התיעוד הזה נשמר רק אצל CallFlow, כמו במצב רגיל, ולא מגיע לתוסף והמערכת של מזוז, כך שבכל מקרה מידע פרטי של המשתמשים לא עובר ביחד עם הטוקן.

      בהמשך: הבוט יקבע עבורכם את התור

      כך זה נראה

      נכון לעכשיו, הבוט, בשילוב התוסף, רק יודע לזהות תורים פנויים ולשלוח לגביהם הודעה בערוץ העמוס, אבל מזוז מספר לגיקטיים שהוא כבר חושב על השלב הבא: "אני רוצה להתחיל במהלך השבוע בפעילות של קביעת תורים. זה קצת שונה ממה שעשינו עד היום. זה יעשה בצורה קצת שונה והוגנת". לדברי מזוז, הוא יצר סקריפט שהוא מעין מנגנון תיעדוף, כך שאדם שטס בעוד חודש, ואין שום סיכוי שיקבל את הדרכון שלו בזמן לא יתפוס תור של אדם שמנסה לטוס בספטמבר, ויכול להספיק לחדש את הדרכון שלו. "בבוטים אחרים הכניסו את כולם לתור ארוך וקבעו להם תורים ללא שום מנגנון תיעדוף. הכל היה רנדומלי. נקווה שזה יעשה קצת יותר שכל". במערכת החדשה שלו, מזוז טוען כי הוא יבקש מהמשתמשים להזין תעודת זהות וטלפון נייד לצורך ההרשמה, אך לטענתו הם יישמרו בצורה מוצפנת.

      ולשאלת מיליון הדולר: האם מדובר בפיתרון זמני ש-CallFlow תוכל לחסום שוב? לשאלה זו משיב בריזינוב כי "אין להם דרך לחסום אותנו. אנחנו משתמשים בכוח הקהילה כדי לעשות את זה". בשביל לחסום את הבוט החדש, CallFlow תצטרך ככל הנראה לשנות את כל מערך האבטחה שעליו היא מתבססת, וכמו שראינו עד כה, CallFlow לא מוסיפה פיצ'רים חדשים במהירות.

      פנינו גם לחברת CallFlow לתגובתם, וזו לשונה: "אעדכן אותך שרשות הסייבר הלאומית הנחתה אותנו לא לאפשר בוטים. בנוסף, הסיבות להסרת הבוטים ידועות ומובנות: פעילות ספסרות, מאגר נתונים לא חוקי, תפיסת תורים ועומס מלאכותי. בנוסף, בהתאם להנחיות משרד הפנים, חלו שיפורים בממשק המשתמש ובקרוב יעלו שיפורים נוספים. בכל מקרה, על פי ידיעתנו, רשות האוכלוסין פועלת להגדלת ההיצע כך שהבעיה בכללותה תצטמצם. לידיעתך, מיי ויזיט פועלת במאות ארגונים בישראל ובעולם כפלטפורמה לזימון תורים לשביעות רצון הארגונים והלקוחות".

      1 מנותק
      1 מנותק
      1122קובי
      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
      #2

      @שמואל-8 ממה שאתה כותב נראה שזה יושב לי על האינטרנט אני צודק ?

      ש תגובה 1 תגובה אחרונה
      0
      • 1 1122קובי

        @שמואל-8 ממה שאתה כותב נראה שזה יושב לי על האינטרנט אני צודק ?

        ש מנותק
        ש מנותק
        שמואל 8
        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
        #3

        @1122קובי
        לכאורה..

        1 תגובה 1 תגובה אחרונה
        0
        • ש שמואל 8

          @1122קובי
          לכאורה..

          1 מנותק
          1 מנותק
          1122קובי
          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
          #4

          @שמואל-8 אז זה לא ממש שווה את זה

          תגובה 1 תגובה אחרונה
          0
          • מ מנותק
            מ מנותק
            מים אחרונים
            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
            #5

            הוא לא מעודכן בכל הערים בארץ!

            אבייא תגובה 1 תגובה אחרונה
            0
            • ש שמואל 8

              מדובר בבוט שמחפש תורים פנויים ואל תשאלו אותי מה. האמת שזה קוד פתוח כך לפי מה שהמוציא לאור אמר אז ככה שלמי שזה מעניין אותו שיחפש..
              לאתר המפתח - פתוח בנטפרי.
              לפי דבריו בהמשך יעלה מדריך ובעיקבותיו גם אני יעלה.

              מתוך הפרסמות על הבוט...
              הבוט לחידוש דרכון חוזר עם טוויסט חדש: "אין להם דרך לחסום אותנו"
              אחרי שחברת CallFlow חסמה את הבוטים לחידוש דרכון ישראלי, חוקר אבטחה החליט שלא לוותר, ומצא דרך לעקוף את מנגנון הקאפצ'ה

              { פיתוח } עידן בן טובים 22.5.22

              לא טסלה, ולא פלייסטיישן 5… נדמה שהמוצר הנחשק ביותר לשנת 2022 הוא תור לחידוש דרכון ישראלי. כזכור, אחרי הקריסה והמחסור בתורים בלשכות רישום האוכלוסין, הרימו כמה מתכנתים בוטים שאיפשרו לאלפים לקבוע תורים, רק כדי להיחסם על ידי החברה שאחראית על השירות.

              אבל עכשיו אנחנו מדווחים על שיתוף פעולה מעניין ודי מקורי בין חוקר אבטחה ליוצר הבוט המקורי, שיתוף פעולה שאולי יאפשר למשתמשים לתפוס תור ואולי להספיק לטוס בחודשים הקרובים.

              תקציר האירועים הקודמים
              לפני חודש דיווחנו לכם על ניסו מזוז והבוט שפיתח שהחל כערוץ טלגרם פשוט, שמדווח על תורים שנפתחו או התפנו, והפך למערכת זימון התורים שמשרד הפנים ו-MyVisit היו צריכים כנראה לפתח מלכתחילה. בין השאר כללה המערכת שפותחה בהתנדבות את היכולת לראות את כל התורים הזמינים בכל אחד מ-52 הלשכות הפתוחות ברחבי הארץ, כך שהמשתמשים לא היו צריכים לעבור לשכה לשכה ולרענן את העמוד כל היום בתקווה לתפוס את התור הנכסף.

              אבל יחד עם מזוז הגיעו עוד מפתחים שניסו לפתח פתרונות כאלו ואחרים, ובהם גם בוטים שתופסים תורים ולאחר מכן מוכרים אותם. CallFlow, החברה שעומדת מאחורי שירות MyVisit, שעליו מתבססת מערכת התורים של לשכת רישום האוכלוסין, החליטה לסיים את החגיגה, וחסמה את האפשרות ל-Session אנונימי, הוסיפה מנגנון Captcha, ובפועל חסמה את הגישה של כל הבוטים.

              סוף החגיגה? לא כל-כך מהר. לא כשמתעסקים עם הייטקיסטים.

              צרת רבים – מתכון לתוסף
              שרון בריזינוב, חוקר אבטחה ב-Claroty, בנה גם הוא בוט לשימוש אישי כדי לסייע לאחותו לקבוע תור לחידוש דרכון, ולאחר שכל הבוטים נחסמו לפני כשבועיים, הוא החליט שהוא לא מוותר עליהם, והחליט לפנות למזוז כדי לחשוב על שיתוף פעולה, שיוביל להשבת הבוט הפופולרי שלו לחיים. "הבנתי שיש כאן אתגר טכנולוגי מעניין ואני אוהב את זה. חשבתי על פתרון, שאי אפשר לסגור אותו", מספר בריזינוב לגיקטיים. אפשרות אחת שעלתה היא להשתמש בשירותים אנושיים שפותרים קאפצ'ות עבור שירותים שכאלו, אבל זה היה נראה להם כפתרון לא נכון.

              במקום זאת, בריזינוב ומזוז חשבו על הדרך לנצח את הקאפצ'ה: כשאתם נכנסים ל-MyVisit ופותרים את הקאפצ'ה, אתם מקבלים טוקן ייחודי שפעיל במשך 10 דקות. זה בעצם תחליף לקובצי קוקיז שמאפשר לכם להמשיך לגלוש באתר ולחפש תורים פנויים. ברגע שעוברות 10 דקות, אתם צריכים שוב לפתור קאפצ'ה וחוזר חלילה. אז השניים יצרו תוסף שבעצם לוקח את הטוקן הזה, ומעביר אותו לבוט, כך שהבוט מקבל 10 דקות חופשיות לרוץ ולחפש עוד תורים קיימים לטובת הכלל. ברגע שהבוט מוצא תור, הוא מדווח לערוץ הטלגרם שכבר נושק ל-18 אלף נרשמים.

              כך, מי שהתקין את התוסף ונכנס לאתר משרד הפנים מסייע להפעלת הבוט, שגם יכול לעזור לו בהמשך. לטענת השניים, יותר מ-300 משתמשים הורידו את התוסף, וכששאלתי אותם האם זה מספיק, הם משיבים כי מלבד בשעות הלילה המאוחרות, הבוט עובד בצורה רציפה הודות למשתמשים. "האמת היא שהייתי סקפטי לגבי הרצון לשתף פעולה ולהוריד את התוסף, אבל זה נותן ערך לאנשים ויש להם תמריץ".

              בריזינוב הוא כאמור חוקר אבטחה, ולכן רק מתבקש שנבדוק את נושא האבטחה, כיוון שמדובר בהעברה של טוקן והתקנה של תוסף. לטענתו, המשתמשים יכולים להיכנס למערכת בצורה אנונימית (אחרי מילוי Captcha כמובן), מה שאומר שהטוקן שלהם לא מקושר אליהם בשום אופן. באפשרות השנייה, המשתמש מזין את מספר הטלפון שלו ואז עובר את תהליך הקאפצ'ה, כך שבמקרה הזה, הטוקן אכן מקושר למספר הטלפון של המשתמש, אך לטענת בריזינוב התיעוד הזה נשמר רק אצל CallFlow, כמו במצב רגיל, ולא מגיע לתוסף והמערכת של מזוז, כך שבכל מקרה מידע פרטי של המשתמשים לא עובר ביחד עם הטוקן.

              בהמשך: הבוט יקבע עבורכם את התור

              כך זה נראה

              נכון לעכשיו, הבוט, בשילוב התוסף, רק יודע לזהות תורים פנויים ולשלוח לגביהם הודעה בערוץ העמוס, אבל מזוז מספר לגיקטיים שהוא כבר חושב על השלב הבא: "אני רוצה להתחיל במהלך השבוע בפעילות של קביעת תורים. זה קצת שונה ממה שעשינו עד היום. זה יעשה בצורה קצת שונה והוגנת". לדברי מזוז, הוא יצר סקריפט שהוא מעין מנגנון תיעדוף, כך שאדם שטס בעוד חודש, ואין שום סיכוי שיקבל את הדרכון שלו בזמן לא יתפוס תור של אדם שמנסה לטוס בספטמבר, ויכול להספיק לחדש את הדרכון שלו. "בבוטים אחרים הכניסו את כולם לתור ארוך וקבעו להם תורים ללא שום מנגנון תיעדוף. הכל היה רנדומלי. נקווה שזה יעשה קצת יותר שכל". במערכת החדשה שלו, מזוז טוען כי הוא יבקש מהמשתמשים להזין תעודת זהות וטלפון נייד לצורך ההרשמה, אך לטענתו הם יישמרו בצורה מוצפנת.

              ולשאלת מיליון הדולר: האם מדובר בפיתרון זמני ש-CallFlow תוכל לחסום שוב? לשאלה זו משיב בריזינוב כי "אין להם דרך לחסום אותנו. אנחנו משתמשים בכוח הקהילה כדי לעשות את זה". בשביל לחסום את הבוט החדש, CallFlow תצטרך ככל הנראה לשנות את כל מערך האבטחה שעליו היא מתבססת, וכמו שראינו עד כה, CallFlow לא מוסיפה פיצ'רים חדשים במהירות.

              פנינו גם לחברת CallFlow לתגובתם, וזו לשונה: "אעדכן אותך שרשות הסייבר הלאומית הנחתה אותנו לא לאפשר בוטים. בנוסף, הסיבות להסרת הבוטים ידועות ומובנות: פעילות ספסרות, מאגר נתונים לא חוקי, תפיסת תורים ועומס מלאכותי. בנוסף, בהתאם להנחיות משרד הפנים, חלו שיפורים בממשק המשתמש ובקרוב יעלו שיפורים נוספים. בכל מקרה, על פי ידיעתנו, רשות האוכלוסין פועלת להגדלת ההיצע כך שהבעיה בכללותה תצטמצם. לידיעתך, מיי ויזיט פועלת במאות ארגונים בישראל ובעולם כפלטפורמה לזימון תורים לשביעות רצון הארגונים והלקוחות".

              ח מנותק
              ח מנותק
              חכם ישראל
              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
              #6

              @שמואל-8 כתב בהמלצה | תורים למשרד הפנים? עכשיו זה אפשרי!!!:

              מדובר בבוט שמחפש תורים פנויים ואל תשאלו אותי מה. האמת שזה קוד פתוח כך לפי מה שהמוציא לאור אמר אז ככה שלמי שזה מעניין אותו שיחפש..
              לאתר המפתח - פתוח בנטפרי.
              לפי דבריו בהמשך יעלה מדריך ובעיקבותיו גם אני יעלה.

              מתוך הפרסמות על הבוט...
              הבוט לחידוש דרכון חוזר עם טוויסט חדש: "אין להם דרך לחסום אותנו"
              אחרי שחברת CallFlow חסמה את הבוטים לחידוש דרכון ישראלי, חוקר אבטחה החליט שלא לוותר, ומצא דרך לעקוף את מנגנון הקאפצ'ה

              { פיתוח } עידן בן טובים 22.5.22

              לא טסלה, ולא פלייסטיישן 5… נדמה שהמוצר הנחשק ביותר לשנת 2022 הוא תור לחידוש דרכון ישראלי. כזכור, אחרי הקריסה והמחסור בתורים בלשכות רישום האוכלוסין, הרימו כמה מתכנתים בוטים שאיפשרו לאלפים לקבוע תורים, רק כדי להיחסם על ידי החברה שאחראית על השירות.

              אבל עכשיו אנחנו מדווחים על שיתוף פעולה מעניין ודי מקורי בין חוקר אבטחה ליוצר הבוט המקורי, שיתוף פעולה שאולי יאפשר למשתמשים לתפוס תור ואולי להספיק לטוס בחודשים הקרובים.

              תקציר האירועים הקודמים
              לפני חודש דיווחנו לכם על ניסו מזוז והבוט שפיתח שהחל כערוץ טלגרם פשוט, שמדווח על תורים שנפתחו או התפנו, והפך למערכת זימון התורים שמשרד הפנים ו-MyVisit היו צריכים כנראה לפתח מלכתחילה. בין השאר כללה המערכת שפותחה בהתנדבות את היכולת לראות את כל התורים הזמינים בכל אחד מ-52 הלשכות הפתוחות ברחבי הארץ, כך שהמשתמשים לא היו צריכים לעבור לשכה לשכה ולרענן את העמוד כל היום בתקווה לתפוס את התור הנכסף.

              אבל יחד עם מזוז הגיעו עוד מפתחים שניסו לפתח פתרונות כאלו ואחרים, ובהם גם בוטים שתופסים תורים ולאחר מכן מוכרים אותם. CallFlow, החברה שעומדת מאחורי שירות MyVisit, שעליו מתבססת מערכת התורים של לשכת רישום האוכלוסין, החליטה לסיים את החגיגה, וחסמה את האפשרות ל-Session אנונימי, הוסיפה מנגנון Captcha, ובפועל חסמה את הגישה של כל הבוטים.

              סוף החגיגה? לא כל-כך מהר. לא כשמתעסקים עם הייטקיסטים.

              צרת רבים – מתכון לתוסף
              שרון בריזינוב, חוקר אבטחה ב-Claroty, בנה גם הוא בוט לשימוש אישי כדי לסייע לאחותו לקבוע תור לחידוש דרכון, ולאחר שכל הבוטים נחסמו לפני כשבועיים, הוא החליט שהוא לא מוותר עליהם, והחליט לפנות למזוז כדי לחשוב על שיתוף פעולה, שיוביל להשבת הבוט הפופולרי שלו לחיים. "הבנתי שיש כאן אתגר טכנולוגי מעניין ואני אוהב את זה. חשבתי על פתרון, שאי אפשר לסגור אותו", מספר בריזינוב לגיקטיים. אפשרות אחת שעלתה היא להשתמש בשירותים אנושיים שפותרים קאפצ'ות עבור שירותים שכאלו, אבל זה היה נראה להם כפתרון לא נכון.

              במקום זאת, בריזינוב ומזוז חשבו על הדרך לנצח את הקאפצ'ה: כשאתם נכנסים ל-MyVisit ופותרים את הקאפצ'ה, אתם מקבלים טוקן ייחודי שפעיל במשך 10 דקות. זה בעצם תחליף לקובצי קוקיז שמאפשר לכם להמשיך לגלוש באתר ולחפש תורים פנויים. ברגע שעוברות 10 דקות, אתם צריכים שוב לפתור קאפצ'ה וחוזר חלילה. אז השניים יצרו תוסף שבעצם לוקח את הטוקן הזה, ומעביר אותו לבוט, כך שהבוט מקבל 10 דקות חופשיות לרוץ ולחפש עוד תורים קיימים לטובת הכלל. ברגע שהבוט מוצא תור, הוא מדווח לערוץ הטלגרם שכבר נושק ל-18 אלף נרשמים.

              כך, מי שהתקין את התוסף ונכנס לאתר משרד הפנים מסייע להפעלת הבוט, שגם יכול לעזור לו בהמשך. לטענת השניים, יותר מ-300 משתמשים הורידו את התוסף, וכששאלתי אותם האם זה מספיק, הם משיבים כי מלבד בשעות הלילה המאוחרות, הבוט עובד בצורה רציפה הודות למשתמשים. "האמת היא שהייתי סקפטי לגבי הרצון לשתף פעולה ולהוריד את התוסף, אבל זה נותן ערך לאנשים ויש להם תמריץ".

              בריזינוב הוא כאמור חוקר אבטחה, ולכן רק מתבקש שנבדוק את נושא האבטחה, כיוון שמדובר בהעברה של טוקן והתקנה של תוסף. לטענתו, המשתמשים יכולים להיכנס למערכת בצורה אנונימית (אחרי מילוי Captcha כמובן), מה שאומר שהטוקן שלהם לא מקושר אליהם בשום אופן. באפשרות השנייה, המשתמש מזין את מספר הטלפון שלו ואז עובר את תהליך הקאפצ'ה, כך שבמקרה הזה, הטוקן אכן מקושר למספר הטלפון של המשתמש, אך לטענת בריזינוב התיעוד הזה נשמר רק אצל CallFlow, כמו במצב רגיל, ולא מגיע לתוסף והמערכת של מזוז, כך שבכל מקרה מידע פרטי של המשתמשים לא עובר ביחד עם הטוקן.

              בהמשך: הבוט יקבע עבורכם את התור

              כך זה נראה

              נכון לעכשיו, הבוט, בשילוב התוסף, רק יודע לזהות תורים פנויים ולשלוח לגביהם הודעה בערוץ העמוס, אבל מזוז מספר לגיקטיים שהוא כבר חושב על השלב הבא: "אני רוצה להתחיל במהלך השבוע בפעילות של קביעת תורים. זה קצת שונה ממה שעשינו עד היום. זה יעשה בצורה קצת שונה והוגנת". לדברי מזוז, הוא יצר סקריפט שהוא מעין מנגנון תיעדוף, כך שאדם שטס בעוד חודש, ואין שום סיכוי שיקבל את הדרכון שלו בזמן לא יתפוס תור של אדם שמנסה לטוס בספטמבר, ויכול להספיק לחדש את הדרכון שלו. "בבוטים אחרים הכניסו את כולם לתור ארוך וקבעו להם תורים ללא שום מנגנון תיעדוף. הכל היה רנדומלי. נקווה שזה יעשה קצת יותר שכל". במערכת החדשה שלו, מזוז טוען כי הוא יבקש מהמשתמשים להזין תעודת זהות וטלפון נייד לצורך ההרשמה, אך לטענתו הם יישמרו בצורה מוצפנת.

              ולשאלת מיליון הדולר: האם מדובר בפיתרון זמני ש-CallFlow תוכל לחסום שוב? לשאלה זו משיב בריזינוב כי "אין להם דרך לחסום אותנו. אנחנו משתמשים בכוח הקהילה כדי לעשות את זה". בשביל לחסום את הבוט החדש, CallFlow תצטרך ככל הנראה לשנות את כל מערך האבטחה שעליו היא מתבססת, וכמו שראינו עד כה, CallFlow לא מוסיפה פיצ'רים חדשים במהירות.

              פנינו גם לחברת CallFlow לתגובתם, וזו לשונה: "אעדכן אותך שרשות הסייבר הלאומית הנחתה אותנו לא לאפשר בוטים. בנוסף, הסיבות להסרת הבוטים ידועות ומובנות: פעילות ספסרות, מאגר נתונים לא חוקי, תפיסת תורים ועומס מלאכותי. בנוסף, בהתאם להנחיות משרד הפנים, חלו שיפורים בממשק המשתמש ובקרוב יעלו שיפורים נוספים. בכל מקרה, על פי ידיעתנו, רשות האוכלוסין פועלת להגדלת ההיצע כך שהבעיה בכללותה תצטמצם. לידיעתך, מיי ויזיט פועלת במאות ארגונים בישראל ובעולם כפלטפורמה לזימון תורים לשביעות רצון הארגונים והלקוחות".

              dc48fa5e-dd2a-4f17-9f89-2e3bc182eec5-image.png

              זה לא מחפש לי כלום

              מ אבייא 3 תגובות תגובה אחרונה
              0
              • ח חכם ישראל

                @שמואל-8 כתב בהמלצה | תורים למשרד הפנים? עכשיו זה אפשרי!!!:

                מדובר בבוט שמחפש תורים פנויים ואל תשאלו אותי מה. האמת שזה קוד פתוח כך לפי מה שהמוציא לאור אמר אז ככה שלמי שזה מעניין אותו שיחפש..
                לאתר המפתח - פתוח בנטפרי.
                לפי דבריו בהמשך יעלה מדריך ובעיקבותיו גם אני יעלה.

                מתוך הפרסמות על הבוט...
                הבוט לחידוש דרכון חוזר עם טוויסט חדש: "אין להם דרך לחסום אותנו"
                אחרי שחברת CallFlow חסמה את הבוטים לחידוש דרכון ישראלי, חוקר אבטחה החליט שלא לוותר, ומצא דרך לעקוף את מנגנון הקאפצ'ה

                { פיתוח } עידן בן טובים 22.5.22

                לא טסלה, ולא פלייסטיישן 5… נדמה שהמוצר הנחשק ביותר לשנת 2022 הוא תור לחידוש דרכון ישראלי. כזכור, אחרי הקריסה והמחסור בתורים בלשכות רישום האוכלוסין, הרימו כמה מתכנתים בוטים שאיפשרו לאלפים לקבוע תורים, רק כדי להיחסם על ידי החברה שאחראית על השירות.

                אבל עכשיו אנחנו מדווחים על שיתוף פעולה מעניין ודי מקורי בין חוקר אבטחה ליוצר הבוט המקורי, שיתוף פעולה שאולי יאפשר למשתמשים לתפוס תור ואולי להספיק לטוס בחודשים הקרובים.

                תקציר האירועים הקודמים
                לפני חודש דיווחנו לכם על ניסו מזוז והבוט שפיתח שהחל כערוץ טלגרם פשוט, שמדווח על תורים שנפתחו או התפנו, והפך למערכת זימון התורים שמשרד הפנים ו-MyVisit היו צריכים כנראה לפתח מלכתחילה. בין השאר כללה המערכת שפותחה בהתנדבות את היכולת לראות את כל התורים הזמינים בכל אחד מ-52 הלשכות הפתוחות ברחבי הארץ, כך שהמשתמשים לא היו צריכים לעבור לשכה לשכה ולרענן את העמוד כל היום בתקווה לתפוס את התור הנכסף.

                אבל יחד עם מזוז הגיעו עוד מפתחים שניסו לפתח פתרונות כאלו ואחרים, ובהם גם בוטים שתופסים תורים ולאחר מכן מוכרים אותם. CallFlow, החברה שעומדת מאחורי שירות MyVisit, שעליו מתבססת מערכת התורים של לשכת רישום האוכלוסין, החליטה לסיים את החגיגה, וחסמה את האפשרות ל-Session אנונימי, הוסיפה מנגנון Captcha, ובפועל חסמה את הגישה של כל הבוטים.

                סוף החגיגה? לא כל-כך מהר. לא כשמתעסקים עם הייטקיסטים.

                צרת רבים – מתכון לתוסף
                שרון בריזינוב, חוקר אבטחה ב-Claroty, בנה גם הוא בוט לשימוש אישי כדי לסייע לאחותו לקבוע תור לחידוש דרכון, ולאחר שכל הבוטים נחסמו לפני כשבועיים, הוא החליט שהוא לא מוותר עליהם, והחליט לפנות למזוז כדי לחשוב על שיתוף פעולה, שיוביל להשבת הבוט הפופולרי שלו לחיים. "הבנתי שיש כאן אתגר טכנולוגי מעניין ואני אוהב את זה. חשבתי על פתרון, שאי אפשר לסגור אותו", מספר בריזינוב לגיקטיים. אפשרות אחת שעלתה היא להשתמש בשירותים אנושיים שפותרים קאפצ'ות עבור שירותים שכאלו, אבל זה היה נראה להם כפתרון לא נכון.

                במקום זאת, בריזינוב ומזוז חשבו על הדרך לנצח את הקאפצ'ה: כשאתם נכנסים ל-MyVisit ופותרים את הקאפצ'ה, אתם מקבלים טוקן ייחודי שפעיל במשך 10 דקות. זה בעצם תחליף לקובצי קוקיז שמאפשר לכם להמשיך לגלוש באתר ולחפש תורים פנויים. ברגע שעוברות 10 דקות, אתם צריכים שוב לפתור קאפצ'ה וחוזר חלילה. אז השניים יצרו תוסף שבעצם לוקח את הטוקן הזה, ומעביר אותו לבוט, כך שהבוט מקבל 10 דקות חופשיות לרוץ ולחפש עוד תורים קיימים לטובת הכלל. ברגע שהבוט מוצא תור, הוא מדווח לערוץ הטלגרם שכבר נושק ל-18 אלף נרשמים.

                כך, מי שהתקין את התוסף ונכנס לאתר משרד הפנים מסייע להפעלת הבוט, שגם יכול לעזור לו בהמשך. לטענת השניים, יותר מ-300 משתמשים הורידו את התוסף, וכששאלתי אותם האם זה מספיק, הם משיבים כי מלבד בשעות הלילה המאוחרות, הבוט עובד בצורה רציפה הודות למשתמשים. "האמת היא שהייתי סקפטי לגבי הרצון לשתף פעולה ולהוריד את התוסף, אבל זה נותן ערך לאנשים ויש להם תמריץ".

                בריזינוב הוא כאמור חוקר אבטחה, ולכן רק מתבקש שנבדוק את נושא האבטחה, כיוון שמדובר בהעברה של טוקן והתקנה של תוסף. לטענתו, המשתמשים יכולים להיכנס למערכת בצורה אנונימית (אחרי מילוי Captcha כמובן), מה שאומר שהטוקן שלהם לא מקושר אליהם בשום אופן. באפשרות השנייה, המשתמש מזין את מספר הטלפון שלו ואז עובר את תהליך הקאפצ'ה, כך שבמקרה הזה, הטוקן אכן מקושר למספר הטלפון של המשתמש, אך לטענת בריזינוב התיעוד הזה נשמר רק אצל CallFlow, כמו במצב רגיל, ולא מגיע לתוסף והמערכת של מזוז, כך שבכל מקרה מידע פרטי של המשתמשים לא עובר ביחד עם הטוקן.

                בהמשך: הבוט יקבע עבורכם את התור

                כך זה נראה

                נכון לעכשיו, הבוט, בשילוב התוסף, רק יודע לזהות תורים פנויים ולשלוח לגביהם הודעה בערוץ העמוס, אבל מזוז מספר לגיקטיים שהוא כבר חושב על השלב הבא: "אני רוצה להתחיל במהלך השבוע בפעילות של קביעת תורים. זה קצת שונה ממה שעשינו עד היום. זה יעשה בצורה קצת שונה והוגנת". לדברי מזוז, הוא יצר סקריפט שהוא מעין מנגנון תיעדוף, כך שאדם שטס בעוד חודש, ואין שום סיכוי שיקבל את הדרכון שלו בזמן לא יתפוס תור של אדם שמנסה לטוס בספטמבר, ויכול להספיק לחדש את הדרכון שלו. "בבוטים אחרים הכניסו את כולם לתור ארוך וקבעו להם תורים ללא שום מנגנון תיעדוף. הכל היה רנדומלי. נקווה שזה יעשה קצת יותר שכל". במערכת החדשה שלו, מזוז טוען כי הוא יבקש מהמשתמשים להזין תעודת זהות וטלפון נייד לצורך ההרשמה, אך לטענתו הם יישמרו בצורה מוצפנת.

                ולשאלת מיליון הדולר: האם מדובר בפיתרון זמני ש-CallFlow תוכל לחסום שוב? לשאלה זו משיב בריזינוב כי "אין להם דרך לחסום אותנו. אנחנו משתמשים בכוח הקהילה כדי לעשות את זה". בשביל לחסום את הבוט החדש, CallFlow תצטרך ככל הנראה לשנות את כל מערך האבטחה שעליו היא מתבססת, וכמו שראינו עד כה, CallFlow לא מוסיפה פיצ'רים חדשים במהירות.

                פנינו גם לחברת CallFlow לתגובתם, וזו לשונה: "אעדכן אותך שרשות הסייבר הלאומית הנחתה אותנו לא לאפשר בוטים. בנוסף, הסיבות להסרת הבוטים ידועות ומובנות: פעילות ספסרות, מאגר נתונים לא חוקי, תפיסת תורים ועומס מלאכותי. בנוסף, בהתאם להנחיות משרד הפנים, חלו שיפורים בממשק המשתמש ובקרוב יעלו שיפורים נוספים. בכל מקרה, על פי ידיעתנו, רשות האוכלוסין פועלת להגדלת ההיצע כך שהבעיה בכללותה תצטמצם. לידיעתך, מיי ויזיט פועלת במאות ארגונים בישראל ובעולם כפלטפורמה לזימון תורים לשביעות רצון הארגונים והלקוחות".

                dc48fa5e-dd2a-4f17-9f89-2e3bc182eec5-image.png

                זה לא מחפש לי כלום

                מ מנותק
                מ מנותק
                מים אחרונים
                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                #7

                @חכם-ישראל כנ"ל

                תגובה 1 תגובה אחרונה
                1
                • מ מים אחרונים

                  הוא לא מעודכן בכל הערים בארץ!

                  אבייא מנותק
                  אבייא מנותק
                  אביי
                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                  #8

                  @מים-אחרונים כי לא בכל הערים יש עמדות משרד הפנים 🙂

                  ניתן ליצור עימי קשר 8140hp+mt@gmail.com

                  ח מ 2 תגובות תגובה אחרונה
                  0
                  • ח חכם ישראל

                    @שמואל-8 כתב בהמלצה | תורים למשרד הפנים? עכשיו זה אפשרי!!!:

                    מדובר בבוט שמחפש תורים פנויים ואל תשאלו אותי מה. האמת שזה קוד פתוח כך לפי מה שהמוציא לאור אמר אז ככה שלמי שזה מעניין אותו שיחפש..
                    לאתר המפתח - פתוח בנטפרי.
                    לפי דבריו בהמשך יעלה מדריך ובעיקבותיו גם אני יעלה.

                    מתוך הפרסמות על הבוט...
                    הבוט לחידוש דרכון חוזר עם טוויסט חדש: "אין להם דרך לחסום אותנו"
                    אחרי שחברת CallFlow חסמה את הבוטים לחידוש דרכון ישראלי, חוקר אבטחה החליט שלא לוותר, ומצא דרך לעקוף את מנגנון הקאפצ'ה

                    { פיתוח } עידן בן טובים 22.5.22

                    לא טסלה, ולא פלייסטיישן 5… נדמה שהמוצר הנחשק ביותר לשנת 2022 הוא תור לחידוש דרכון ישראלי. כזכור, אחרי הקריסה והמחסור בתורים בלשכות רישום האוכלוסין, הרימו כמה מתכנתים בוטים שאיפשרו לאלפים לקבוע תורים, רק כדי להיחסם על ידי החברה שאחראית על השירות.

                    אבל עכשיו אנחנו מדווחים על שיתוף פעולה מעניין ודי מקורי בין חוקר אבטחה ליוצר הבוט המקורי, שיתוף פעולה שאולי יאפשר למשתמשים לתפוס תור ואולי להספיק לטוס בחודשים הקרובים.

                    תקציר האירועים הקודמים
                    לפני חודש דיווחנו לכם על ניסו מזוז והבוט שפיתח שהחל כערוץ טלגרם פשוט, שמדווח על תורים שנפתחו או התפנו, והפך למערכת זימון התורים שמשרד הפנים ו-MyVisit היו צריכים כנראה לפתח מלכתחילה. בין השאר כללה המערכת שפותחה בהתנדבות את היכולת לראות את כל התורים הזמינים בכל אחד מ-52 הלשכות הפתוחות ברחבי הארץ, כך שהמשתמשים לא היו צריכים לעבור לשכה לשכה ולרענן את העמוד כל היום בתקווה לתפוס את התור הנכסף.

                    אבל יחד עם מזוז הגיעו עוד מפתחים שניסו לפתח פתרונות כאלו ואחרים, ובהם גם בוטים שתופסים תורים ולאחר מכן מוכרים אותם. CallFlow, החברה שעומדת מאחורי שירות MyVisit, שעליו מתבססת מערכת התורים של לשכת רישום האוכלוסין, החליטה לסיים את החגיגה, וחסמה את האפשרות ל-Session אנונימי, הוסיפה מנגנון Captcha, ובפועל חסמה את הגישה של כל הבוטים.

                    סוף החגיגה? לא כל-כך מהר. לא כשמתעסקים עם הייטקיסטים.

                    צרת רבים – מתכון לתוסף
                    שרון בריזינוב, חוקר אבטחה ב-Claroty, בנה גם הוא בוט לשימוש אישי כדי לסייע לאחותו לקבוע תור לחידוש דרכון, ולאחר שכל הבוטים נחסמו לפני כשבועיים, הוא החליט שהוא לא מוותר עליהם, והחליט לפנות למזוז כדי לחשוב על שיתוף פעולה, שיוביל להשבת הבוט הפופולרי שלו לחיים. "הבנתי שיש כאן אתגר טכנולוגי מעניין ואני אוהב את זה. חשבתי על פתרון, שאי אפשר לסגור אותו", מספר בריזינוב לגיקטיים. אפשרות אחת שעלתה היא להשתמש בשירותים אנושיים שפותרים קאפצ'ות עבור שירותים שכאלו, אבל זה היה נראה להם כפתרון לא נכון.

                    במקום זאת, בריזינוב ומזוז חשבו על הדרך לנצח את הקאפצ'ה: כשאתם נכנסים ל-MyVisit ופותרים את הקאפצ'ה, אתם מקבלים טוקן ייחודי שפעיל במשך 10 דקות. זה בעצם תחליף לקובצי קוקיז שמאפשר לכם להמשיך לגלוש באתר ולחפש תורים פנויים. ברגע שעוברות 10 דקות, אתם צריכים שוב לפתור קאפצ'ה וחוזר חלילה. אז השניים יצרו תוסף שבעצם לוקח את הטוקן הזה, ומעביר אותו לבוט, כך שהבוט מקבל 10 דקות חופשיות לרוץ ולחפש עוד תורים קיימים לטובת הכלל. ברגע שהבוט מוצא תור, הוא מדווח לערוץ הטלגרם שכבר נושק ל-18 אלף נרשמים.

                    כך, מי שהתקין את התוסף ונכנס לאתר משרד הפנים מסייע להפעלת הבוט, שגם יכול לעזור לו בהמשך. לטענת השניים, יותר מ-300 משתמשים הורידו את התוסף, וכששאלתי אותם האם זה מספיק, הם משיבים כי מלבד בשעות הלילה המאוחרות, הבוט עובד בצורה רציפה הודות למשתמשים. "האמת היא שהייתי סקפטי לגבי הרצון לשתף פעולה ולהוריד את התוסף, אבל זה נותן ערך לאנשים ויש להם תמריץ".

                    בריזינוב הוא כאמור חוקר אבטחה, ולכן רק מתבקש שנבדוק את נושא האבטחה, כיוון שמדובר בהעברה של טוקן והתקנה של תוסף. לטענתו, המשתמשים יכולים להיכנס למערכת בצורה אנונימית (אחרי מילוי Captcha כמובן), מה שאומר שהטוקן שלהם לא מקושר אליהם בשום אופן. באפשרות השנייה, המשתמש מזין את מספר הטלפון שלו ואז עובר את תהליך הקאפצ'ה, כך שבמקרה הזה, הטוקן אכן מקושר למספר הטלפון של המשתמש, אך לטענת בריזינוב התיעוד הזה נשמר רק אצל CallFlow, כמו במצב רגיל, ולא מגיע לתוסף והמערכת של מזוז, כך שבכל מקרה מידע פרטי של המשתמשים לא עובר ביחד עם הטוקן.

                    בהמשך: הבוט יקבע עבורכם את התור

                    כך זה נראה

                    נכון לעכשיו, הבוט, בשילוב התוסף, רק יודע לזהות תורים פנויים ולשלוח לגביהם הודעה בערוץ העמוס, אבל מזוז מספר לגיקטיים שהוא כבר חושב על השלב הבא: "אני רוצה להתחיל במהלך השבוע בפעילות של קביעת תורים. זה קצת שונה ממה שעשינו עד היום. זה יעשה בצורה קצת שונה והוגנת". לדברי מזוז, הוא יצר סקריפט שהוא מעין מנגנון תיעדוף, כך שאדם שטס בעוד חודש, ואין שום סיכוי שיקבל את הדרכון שלו בזמן לא יתפוס תור של אדם שמנסה לטוס בספטמבר, ויכול להספיק לחדש את הדרכון שלו. "בבוטים אחרים הכניסו את כולם לתור ארוך וקבעו להם תורים ללא שום מנגנון תיעדוף. הכל היה רנדומלי. נקווה שזה יעשה קצת יותר שכל". במערכת החדשה שלו, מזוז טוען כי הוא יבקש מהמשתמשים להזין תעודת זהות וטלפון נייד לצורך ההרשמה, אך לטענתו הם יישמרו בצורה מוצפנת.

                    ולשאלת מיליון הדולר: האם מדובר בפיתרון זמני ש-CallFlow תוכל לחסום שוב? לשאלה זו משיב בריזינוב כי "אין להם דרך לחסום אותנו. אנחנו משתמשים בכוח הקהילה כדי לעשות את זה". בשביל לחסום את הבוט החדש, CallFlow תצטרך ככל הנראה לשנות את כל מערך האבטחה שעליו היא מתבססת, וכמו שראינו עד כה, CallFlow לא מוסיפה פיצ'רים חדשים במהירות.

                    פנינו גם לחברת CallFlow לתגובתם, וזו לשונה: "אעדכן אותך שרשות הסייבר הלאומית הנחתה אותנו לא לאפשר בוטים. בנוסף, הסיבות להסרת הבוטים ידועות ומובנות: פעילות ספסרות, מאגר נתונים לא חוקי, תפיסת תורים ועומס מלאכותי. בנוסף, בהתאם להנחיות משרד הפנים, חלו שיפורים בממשק המשתמש ובקרוב יעלו שיפורים נוספים. בכל מקרה, על פי ידיעתנו, רשות האוכלוסין פועלת להגדלת ההיצע כך שהבעיה בכללותה תצטמצם. לידיעתך, מיי ויזיט פועלת במאות ארגונים בישראל ובעולם כפלטפורמה לזימון תורים לשביעות רצון הארגונים והלקוחות".

                    dc48fa5e-dd2a-4f17-9f89-2e3bc182eec5-image.png

                    זה לא מחפש לי כלום

                    אבייא מנותק
                    אבייא מנותק
                    אביי
                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                    #9

                    @חכם-ישראל כתב בהמלצה | תורים למשרד הפנים? עכשיו זה אפשרי!!!:

                    מיי ויזיט פועלת במאות ארגונים בישראל ובעולם כפלטפורמה לזימון תורים לשביעות רצון הארגונים והלקוחות".

                    בטח, אחרי שניסית לקבוע שם תור, כבר אין לך כח אפילו להתלונן..

                    ניתן ליצור עימי קשר 8140hp+mt@gmail.com

                    תגובה 1 תגובה אחרונה
                    2
                    • אבייא אביי

                      @מים-אחרונים כי לא בכל הערים יש עמדות משרד הפנים 🙂

                      ח מנותק
                      ח מנותק
                      חכם ישראל
                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                      #10

                      @אביי כתב בהמלצה | תורים למשרד הפנים? עכשיו זה אפשרי!!!:

                      @מים-אחרונים כי לא בכל הערים יש עמדות משרד הפנים 🙂

                      אפילו בירושלים זה לא קולט שיש שם כמה סניפים....

                      אבייא תגובה 1 תגובה אחרונה
                      0
                      • ח חכם ישראל

                        @אביי כתב בהמלצה | תורים למשרד הפנים? עכשיו זה אפשרי!!!:

                        @מים-אחרונים כי לא בכל הערים יש עמדות משרד הפנים 🙂

                        אפילו בירושלים זה לא קולט שיש שם כמה סניפים....

                        אבייא מנותק
                        אבייא מנותק
                        אביי
                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                        #11

                        @חכם-ישראל לא יודע מה אתה רוצה, אצלי יש ירושלים (אין סיבה לחלק לסניפים בשלב הזה... מי שיכול להגיע לסניף בכניסה לעיר יכול להגיע לסניף בעיר העתיקה, לא? כשתקבע את התור בפועל תוכל לבחור את הסניף הרלוונטי...)
                        5757d428-7266-4f45-8a9a-5fd42332d648-image.png

                        ניתן ליצור עימי קשר 8140hp+mt@gmail.com

                        אבייא תגובה 1 תגובה אחרונה
                        0
                        • אבייא אביי

                          @חכם-ישראל לא יודע מה אתה רוצה, אצלי יש ירושלים (אין סיבה לחלק לסניפים בשלב הזה... מי שיכול להגיע לסניף בכניסה לעיר יכול להגיע לסניף בעיר העתיקה, לא? כשתקבע את התור בפועל תוכל לבחור את הסניף הרלוונטי...)
                          5757d428-7266-4f45-8a9a-5fd42332d648-image.png

                          אבייא מנותק
                          אבייא מנותק
                          אביי
                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                          #12

                          https://picktimebot.com/login

                          ניתן ליצור עימי קשר 8140hp+mt@gmail.com

                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                          0
                          • shloimyS מנותק
                            shloimyS מנותק
                            shloimy
                            כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                            #13

                            @חכם-ישראל כתב בהמלצה | תורים למשרד הפנים? עכשיו זה אפשרי!!!:

                            זה לא מחפש לי כלום

                            למי שרוצה, לכאורה זה קוד המקור.

                            תגובה 1 תגובה אחרונה
                            1
                            • ח חכם ישראל

                              @שמואל-8 כתב בהמלצה | תורים למשרד הפנים? עכשיו זה אפשרי!!!:

                              מדובר בבוט שמחפש תורים פנויים ואל תשאלו אותי מה. האמת שזה קוד פתוח כך לפי מה שהמוציא לאור אמר אז ככה שלמי שזה מעניין אותו שיחפש..
                              לאתר המפתח - פתוח בנטפרי.
                              לפי דבריו בהמשך יעלה מדריך ובעיקבותיו גם אני יעלה.

                              מתוך הפרסמות על הבוט...
                              הבוט לחידוש דרכון חוזר עם טוויסט חדש: "אין להם דרך לחסום אותנו"
                              אחרי שחברת CallFlow חסמה את הבוטים לחידוש דרכון ישראלי, חוקר אבטחה החליט שלא לוותר, ומצא דרך לעקוף את מנגנון הקאפצ'ה

                              { פיתוח } עידן בן טובים 22.5.22

                              לא טסלה, ולא פלייסטיישן 5… נדמה שהמוצר הנחשק ביותר לשנת 2022 הוא תור לחידוש דרכון ישראלי. כזכור, אחרי הקריסה והמחסור בתורים בלשכות רישום האוכלוסין, הרימו כמה מתכנתים בוטים שאיפשרו לאלפים לקבוע תורים, רק כדי להיחסם על ידי החברה שאחראית על השירות.

                              אבל עכשיו אנחנו מדווחים על שיתוף פעולה מעניין ודי מקורי בין חוקר אבטחה ליוצר הבוט המקורי, שיתוף פעולה שאולי יאפשר למשתמשים לתפוס תור ואולי להספיק לטוס בחודשים הקרובים.

                              תקציר האירועים הקודמים
                              לפני חודש דיווחנו לכם על ניסו מזוז והבוט שפיתח שהחל כערוץ טלגרם פשוט, שמדווח על תורים שנפתחו או התפנו, והפך למערכת זימון התורים שמשרד הפנים ו-MyVisit היו צריכים כנראה לפתח מלכתחילה. בין השאר כללה המערכת שפותחה בהתנדבות את היכולת לראות את כל התורים הזמינים בכל אחד מ-52 הלשכות הפתוחות ברחבי הארץ, כך שהמשתמשים לא היו צריכים לעבור לשכה לשכה ולרענן את העמוד כל היום בתקווה לתפוס את התור הנכסף.

                              אבל יחד עם מזוז הגיעו עוד מפתחים שניסו לפתח פתרונות כאלו ואחרים, ובהם גם בוטים שתופסים תורים ולאחר מכן מוכרים אותם. CallFlow, החברה שעומדת מאחורי שירות MyVisit, שעליו מתבססת מערכת התורים של לשכת רישום האוכלוסין, החליטה לסיים את החגיגה, וחסמה את האפשרות ל-Session אנונימי, הוסיפה מנגנון Captcha, ובפועל חסמה את הגישה של כל הבוטים.

                              סוף החגיגה? לא כל-כך מהר. לא כשמתעסקים עם הייטקיסטים.

                              צרת רבים – מתכון לתוסף
                              שרון בריזינוב, חוקר אבטחה ב-Claroty, בנה גם הוא בוט לשימוש אישי כדי לסייע לאחותו לקבוע תור לחידוש דרכון, ולאחר שכל הבוטים נחסמו לפני כשבועיים, הוא החליט שהוא לא מוותר עליהם, והחליט לפנות למזוז כדי לחשוב על שיתוף פעולה, שיוביל להשבת הבוט הפופולרי שלו לחיים. "הבנתי שיש כאן אתגר טכנולוגי מעניין ואני אוהב את זה. חשבתי על פתרון, שאי אפשר לסגור אותו", מספר בריזינוב לגיקטיים. אפשרות אחת שעלתה היא להשתמש בשירותים אנושיים שפותרים קאפצ'ות עבור שירותים שכאלו, אבל זה היה נראה להם כפתרון לא נכון.

                              במקום זאת, בריזינוב ומזוז חשבו על הדרך לנצח את הקאפצ'ה: כשאתם נכנסים ל-MyVisit ופותרים את הקאפצ'ה, אתם מקבלים טוקן ייחודי שפעיל במשך 10 דקות. זה בעצם תחליף לקובצי קוקיז שמאפשר לכם להמשיך לגלוש באתר ולחפש תורים פנויים. ברגע שעוברות 10 דקות, אתם צריכים שוב לפתור קאפצ'ה וחוזר חלילה. אז השניים יצרו תוסף שבעצם לוקח את הטוקן הזה, ומעביר אותו לבוט, כך שהבוט מקבל 10 דקות חופשיות לרוץ ולחפש עוד תורים קיימים לטובת הכלל. ברגע שהבוט מוצא תור, הוא מדווח לערוץ הטלגרם שכבר נושק ל-18 אלף נרשמים.

                              כך, מי שהתקין את התוסף ונכנס לאתר משרד הפנים מסייע להפעלת הבוט, שגם יכול לעזור לו בהמשך. לטענת השניים, יותר מ-300 משתמשים הורידו את התוסף, וכששאלתי אותם האם זה מספיק, הם משיבים כי מלבד בשעות הלילה המאוחרות, הבוט עובד בצורה רציפה הודות למשתמשים. "האמת היא שהייתי סקפטי לגבי הרצון לשתף פעולה ולהוריד את התוסף, אבל זה נותן ערך לאנשים ויש להם תמריץ".

                              בריזינוב הוא כאמור חוקר אבטחה, ולכן רק מתבקש שנבדוק את נושא האבטחה, כיוון שמדובר בהעברה של טוקן והתקנה של תוסף. לטענתו, המשתמשים יכולים להיכנס למערכת בצורה אנונימית (אחרי מילוי Captcha כמובן), מה שאומר שהטוקן שלהם לא מקושר אליהם בשום אופן. באפשרות השנייה, המשתמש מזין את מספר הטלפון שלו ואז עובר את תהליך הקאפצ'ה, כך שבמקרה הזה, הטוקן אכן מקושר למספר הטלפון של המשתמש, אך לטענת בריזינוב התיעוד הזה נשמר רק אצל CallFlow, כמו במצב רגיל, ולא מגיע לתוסף והמערכת של מזוז, כך שבכל מקרה מידע פרטי של המשתמשים לא עובר ביחד עם הטוקן.

                              בהמשך: הבוט יקבע עבורכם את התור

                              כך זה נראה

                              נכון לעכשיו, הבוט, בשילוב התוסף, רק יודע לזהות תורים פנויים ולשלוח לגביהם הודעה בערוץ העמוס, אבל מזוז מספר לגיקטיים שהוא כבר חושב על השלב הבא: "אני רוצה להתחיל במהלך השבוע בפעילות של קביעת תורים. זה קצת שונה ממה שעשינו עד היום. זה יעשה בצורה קצת שונה והוגנת". לדברי מזוז, הוא יצר סקריפט שהוא מעין מנגנון תיעדוף, כך שאדם שטס בעוד חודש, ואין שום סיכוי שיקבל את הדרכון שלו בזמן לא יתפוס תור של אדם שמנסה לטוס בספטמבר, ויכול להספיק לחדש את הדרכון שלו. "בבוטים אחרים הכניסו את כולם לתור ארוך וקבעו להם תורים ללא שום מנגנון תיעדוף. הכל היה רנדומלי. נקווה שזה יעשה קצת יותר שכל". במערכת החדשה שלו, מזוז טוען כי הוא יבקש מהמשתמשים להזין תעודת זהות וטלפון נייד לצורך ההרשמה, אך לטענתו הם יישמרו בצורה מוצפנת.

                              ולשאלת מיליון הדולר: האם מדובר בפיתרון זמני ש-CallFlow תוכל לחסום שוב? לשאלה זו משיב בריזינוב כי "אין להם דרך לחסום אותנו. אנחנו משתמשים בכוח הקהילה כדי לעשות את זה". בשביל לחסום את הבוט החדש, CallFlow תצטרך ככל הנראה לשנות את כל מערך האבטחה שעליו היא מתבססת, וכמו שראינו עד כה, CallFlow לא מוסיפה פיצ'רים חדשים במהירות.

                              פנינו גם לחברת CallFlow לתגובתם, וזו לשונה: "אעדכן אותך שרשות הסייבר הלאומית הנחתה אותנו לא לאפשר בוטים. בנוסף, הסיבות להסרת הבוטים ידועות ומובנות: פעילות ספסרות, מאגר נתונים לא חוקי, תפיסת תורים ועומס מלאכותי. בנוסף, בהתאם להנחיות משרד הפנים, חלו שיפורים בממשק המשתמש ובקרוב יעלו שיפורים נוספים. בכל מקרה, על פי ידיעתנו, רשות האוכלוסין פועלת להגדלת ההיצע כך שהבעיה בכללותה תצטמצם. לידיעתך, מיי ויזיט פועלת במאות ארגונים בישראל ובעולם כפלטפורמה לזימון תורים לשביעות רצון הארגונים והלקוחות".

                              dc48fa5e-dd2a-4f17-9f89-2e3bc182eec5-image.png

                              זה לא מחפש לי כלום

                              אבייא מנותק
                              אבייא מנותק
                              אביי
                              כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                              #14

                              @חכם-ישראל זה בגלל שהוא מנותק (שמאל למעלה)
                              אתה צריך להיכנס לאתר של MyVisit (כאן) ולהתחבר לחשבון, ואז הבוט יחל לעבוד.

                              ניתן ליצור עימי קשר 8140hp+mt@gmail.com

                              יעקב אליעזרי תגובה 1 תגובה אחרונה
                              0
                              • אבייא אביי

                                @חכם-ישראל זה בגלל שהוא מנותק (שמאל למעלה)
                                אתה צריך להיכנס לאתר של MyVisit (כאן) ולהתחבר לחשבון, ואז הבוט יחל לעבוד.

                                יעקב אליעזרי מנותק
                                יעקב אליעזרי מנותק
                                יעקב אליעזר
                                כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                #15

                                @אביי
                                עדיין הוא לא מוצא כלום הוא לא זז

                                תגובה 1 תגובה אחרונה
                                0
                                • אבייא אביי

                                  @מים-אחרונים כי לא בכל הערים יש עמדות משרד הפנים 🙂

                                  מ מנותק
                                  מ מנותק
                                  מים אחרונים
                                  כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                  #16

                                  @אביי זה רק למשרד הפנים?
                                  אז מה הרעיון?
                                  גם להם יש שירות קביעת תורים!

                                  תגובה 1 תגובה אחרונה
                                  0
                                  • א מנותק
                                    א מנותק
                                    אלוף העולם 1
                                    מדריכים
                                    כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                    #17

                                    קבעתי היום תור ויש רק לעוד חודשיים ורק בבאר שבע!!!
                                    אני מהמרכז בכלל!
                                    ובמרכז יש רק לעוד 7 חודשים!

                                    ש תגובה 1 תגובה אחרונה
                                    0
                                    • א אלוף העולם 1

                                      קבעתי היום תור ויש רק לעוד חודשיים ורק בבאר שבע!!!
                                      אני מהמרכז בכלל!
                                      ובמרכז יש רק לעוד 7 חודשים!

                                      ש מנותק
                                      ש מנותק
                                      שמואל 8
                                      כתב ב נערך לאחרונה על ידי שמואל 8
                                      #18

                                      נגמרה החגיגה הקצרצרה:
                                      אחרי פעילות קצרצרה...
                                      ‏‏לכידה.PNG

                                      שמואל ש.ש תגובה 1 תגובה אחרונה
                                      3
                                      • ש שמואל 8

                                        נגמרה החגיגה הקצרצרה:
                                        אחרי פעילות קצרצרה...
                                        ‏‏לכידה.PNG

                                        שמואל ש.ש מנותק
                                        שמואל ש.ש מנותק
                                        שמואל ש.
                                        כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                        #19

                                        @שמואל-8 איך יכול להיות? הלא

                                        @שמואל-8 כתב בהמלצה | תורים למשרד הפנים? עכשיו זה אפשרי!!!:

                                        ולשאלת מיליון הדולר: האם מדובר בפיתרון זמני ש-CallFlow תוכל לחסום שוב? לשאלה זו משיב בריזינוב כי "אין להם דרך לחסום אותנו. אנחנו משתמשים בכוח הקהילה כדי לעשות את זה". בשביל לחסום את הבוט החדש, CallFlow תצטרך ככל הנראה לשנות את כל מערך האבטחה שעליו היא מתבססת, וכמו שראינו עד כה, CallFlow לא מוסיפה פיצ'רים חדשים במהירות.

                                        הקמת מערכות טלפוניות בימות המשיח! 19smuel@gmail.com
                                        כל לקוחותי מרוצים ויהיו מרוצים בעז"ה!

                                        1divid1 תגובה 1 תגובה אחרונה
                                        3
                                        • שמואל ש.ש שמואל ש.

                                          @שמואל-8 איך יכול להיות? הלא

                                          @שמואל-8 כתב בהמלצה | תורים למשרד הפנים? עכשיו זה אפשרי!!!:

                                          ולשאלת מיליון הדולר: האם מדובר בפיתרון זמני ש-CallFlow תוכל לחסום שוב? לשאלה זו משיב בריזינוב כי "אין להם דרך לחסום אותנו. אנחנו משתמשים בכוח הקהילה כדי לעשות את זה". בשביל לחסום את הבוט החדש, CallFlow תצטרך ככל הנראה לשנות את כל מערך האבטחה שעליו היא מתבססת, וכמו שראינו עד כה, CallFlow לא מוסיפה פיצ'רים חדשים במהירות.

                                          1divid1 מנותק
                                          1divid1 מנותק
                                          1divid
                                          כתב ב נערך לאחרונה על ידי
                                          #20

                                          @שמואל-ש כתב בהמלצה | תורים למשרד הפנים? עכשיו זה אפשרי!!!:

                                          @שמואל-8 איך יכול להיות? הלא

                                          @שמואל-8 כתב בהמלצה | תורים למשרד הפנים? עכשיו זה אפשרי!!!:

                                          ולשאלת מיליון הדולר: האם מדובר בפיתרון זמני ש-CallFlow תוכל לחסום שוב? לשאלה זו משיב בריזינוב כי "אין להם דרך לחסום אותנו. אנחנו משתמשים בכוח הקהילה כדי לעשות את זה". בשביל לחסום את הבוט החדש, CallFlow תצטרך ככל הנראה לשנות את כל מערך האבטחה שעליו היא מתבססת, וכמו שראינו עד כה, CallFlow לא מוסיפה פיצ'רים חדשים במהירות.

                                          כנראה שזה לא חוקי עד שפנו ואמרו להם.....

                                          תגובה 1 תגובה אחרונה
                                          0

                                          • התחברות

                                          • אין לך חשבון עדיין? הרשמה

                                          • התחברו או הירשמו כדי לחפש.
                                          • פוסט ראשון
                                            פוסט אחרון
                                          0
                                          • חוקי הפורום
                                          • פופולרי
                                          • לא נפתר
                                          • משתמשים
                                          • חיפוש גוגל בפורום
                                          • צור קשר