הצעת ייעול | פתיחת קבוצות מומחים
-
@צור ומה יהיו הקריטריונים?
אם לדוגמא קראתי בעבר במגזין ראיון עם מישהו שיש לו שכן שהוא מעצב, האם אני יכול להיכנס לקבוצת המעצבים?
אל תתפוס אותי במילה, אבל אם אפתח קבוצות לתחומי מקצוע, אז המומחים באמת לא ירצו להיות שם מחמת תיוגים מיותרים, ומי שכמעט מבין בזה, או חושב שהוא מבין בתחום, הוא ירצה להצטרף, מה שיגרום ההפך מכוונת המחוקק..ואם ניקח את הדוגמא של שחזור מידע לדוגמא, יש (בעולם) חבר'ה עם כוונות באמת טובות, שמתוך מטרה נעלה לעזור לנסות לשחזר את המידע האבוד, גורמים לכך שהחומר הצפון אי שם שכן נשאר, גם הוא ייאבד.
זה יכול לקרות עקב כך שמציע הפתרון מכיר רק תוכנות מסוימות שטובות רק למקרים מסוימים, אבל הוא לא יודע באמת איך עובד כל העניין של אחסון מידע ולמה שונה סוג אחסון זה ממשנהו וכד' (מקווה לעשות מדריך מפורט בעניין יום אחד), וכן עקב כך שלא חקרו לעומק מה סיבת מחיקת המידע, האם זה קרה בפתאומיות? או בגלל הוצאת ההתקן מהמחשב באמצע פעולת כתיבה? או בגלל מחיקה פשוטה במחשב, (ועוד ועוד שלל מקרים) שלכל אחד מהמקרים יש אופן פעולה שונה, והמכנה המשותף שביניהם, שתמיד תמיד חייבים קודם לאבחן (דיאגנוזה) את הבעיה במקצועיות, ורק לאחר שמתקבלת תמונה ברורה ובהירה מה קרה כאן, ניתן להתחיל לתת פתרונות ועצות, ולפי מה שראיתי עד כה, כמעט אף פעם לא התייחסו לעניין הזה כך.
וזה לא נודע לשחזור מידע נטו, זה גם בתקלות במחשבים, בשרתים, ובכל תקלה שהיא (תקלה שדרך הפעולה עמה היא קריטית לגבי שמירה על החומר).
ולכן לא אמהר לתייג משתמשים שיש להם אמנם ידע בחלק מהתקלות, אך חסר להם ידע נרחב באיתור מקור התקלה, ובאבחון מדוייק של התקלה (שזה עיקר המומחיות), ובגדול, רק מי שלמד את הנושא לעומק, יכול להתיימר לאבחן מקרים מסובכים (אני לא מדבר על משהו שמקסימום אם פתרון זה לא עזר, מנסים משהו אחר כמו למשל מדפסת שהפסיקה לעבוד, שעל זה נאמר הכלל המפורסם עצלן עובד כפול).לגבי קבוצות שלא מחייבות ידע מקיף כחובה (כגון מעצבים מעמדים או גרפיקאים), שאפי' במקרה ומישהו לא מיומן ייתן פתרון, לא יתהפך העולם [הדבר היחיד שזה כן יגרום, זה שמומחה אחר יראה שהנושא מטופל, ולכן לא ימהר לעזור כדי לא ליצור התנגשויות], וכן רואים את התוצאות המידיות בעיניים, כך שניתן יידית להתרשם ממקצועיות המשתמש, (בשונה מפתרון למחשב למשל, שיכול להיות שעוד כמה ימים פתאום יפסיקו לעבוד שירותי ווינדוס קריטיים בגלל ניסיון נפל שמישהו זרק), את זה אפשר לפתוח, אבל שוב, איני רואה סיבה שמומחים בתחום יצטרפו, כי זה יגרום להם עומס בקשות על הראש.
סליחה על האריכות, ואשמח לשמוע דעות אחרות בעניין. -
@אלישי א. אפשר להעמיד בראש כל קבוצה מישהו שהוא וודאי מקצועי, ואם הוא ירצה לצרף עוד - שיצרף. עכ"פ, חוששני שבשביל שאנשים ידעו להשתמש בזה הם יצטרכו נושא נעוץ היכן שהוא בו יהיה כתוב רשימת הקבוצות לתיוג. ומכאן אני עובר לב'.
ב. אם אכן יהיה נושא נעוץ היכן שהוא - אני חושב שראוי לכתוב בו דברים פשוטים למשל בנושא השיחזור מידע. דברים שנכתבים בכל פעם. כגון: אם החומר חשוב לך - תפסיק להשתמש במחשב ממנו נמחק מידע, וכיו"ב..
ז"א לנעוץ נושא עם מידע חירום לשיחזורים.. -
@לוי-ק אמר בהצעת ייעול | פתיחת קבוצות מומחים:
חוששני שבשביל שאנשים ידעו להשתמש בזה הם יצטרכו נושא נעוץ היכן שהוא בו יהיה כתוב רשימת הקבוצות לתיוג
מנגד, אולי אפשר לעשות משהו חמוד יותר. כגון שאם מישהו יכתוב: אני לא מצליח לעשות נוסחה באקסל, תצוץ הודעה אצל כל מי שנרשם לקבוצת 'אקסל' - @פלוני-אלמוני22 הזכיר את הנושא 'אקסל'.
ואם מישהו יזכיר את במילותיו 'שיחזור' וכדו', אזי גם ללא תיוג המקצוענים - הם יקבלו הודעה כזו..
אבל נראה לי שזה מסובך מעט לתיכנות (בזה איני מבין...) וגם יצטרכו בשביל זה בוט חכם שיידע לסנן ולנתב את המילים המתאימות לקבוצות המתאימות... -
@אלישי אמר בהצעת ייעול | פתיחת קבוצות מומחים:
ואם ניקח את הדוגמא של שחזור מידע לדוגמא, יש חברה עם כוונות באמת טובות, שמתוך נסיון לעזור לנסות לשחזר את המידע האבוד, גורמים שהחומר הצפון אי שם שכן נשאר, גם הוא ייאבד.
זה יכול לקרות עקב כך שמציע הפתרון מכיר רק תוכנות מסויימות שטובות רק למקרים מסויימים, אבל הוא לא יודע באמת איך עובד אחסון מידע ולמה שונה סוג אחסון זה ממשנהו וכד', וכן זה שלא חקרו לעומק מה סיבת מחיקת המידע, האם זה קרה בפתאומיות? או בגלל הוצאת התקן מהמחשב באמצע פעולת כתיבה? או בגלל מחיקה פשוטה במחשב, (ועוד ועוד שלל מקרים) שלכל אחד מהמקרים יש אופן פעולה שונה, והמכנה המשותף שביניהם, שתמיד תמיד חייבים קודם לאבחן (דיאגנוזה) את הבעיה במקצועיות, ורק לאחר שמתקבל תמונה ברורה ובהירה מה קרה כאן, ניתן להחיל לתת פתרונות ועצות, ולפי מה שראיתי עד כה, כמעט אף פעם לא התייחסו לעניין הזה כך.
וזה לא נודע לשחזור מידע נטו, זה גם בתקלות במחשבים, בשרתים, ובכל תקלה שהיא.
ולכן לא אמהר לתייג משתמשים שיש להם אמנם ידע בחלק מהתקלות, אך חסר להם ידע נרחב באיתור מקור התקלה, ובאבחון מדוייק של התקלה (שזה עיקר המומחיות), ובגדול, רק מי שלמד את הנושא לעומק, יכול להתיימר לאבחן מקרים מסובכים (אני לא מדבר על משהו שמקסימום אם פתרון זה לא עזר, מנסים משהו אחר כמו למשל מדפסת שהפסיקה לעבוד, שעל זה נאמר הכלל המפורסם עצלן עובד כפול).כל זה נכון גם ללא תיוג קבוצת מומחים. (אני למשל לאחרונה כתבתי איזה שטות בענין שיחזור מידע שהייתי בטוח שהיא נכונה והסבירו לי מדוע לא...)
מה שניתן להרוויח מהתיוג זה ששם ייכנסו בוודאי (ז"א שיש לדאוג שזה מה שיקרה) חבר'ה רציניים שמתעסקים בזה באמת ובאמת מבינים בזה. ואם מישהו יכתוב שם שטויות - יסבירו לו שאם הוא לא באמת מבין בזה - שלא יכתוב שטויות, ובוודאי שלא תחת תגית 'מומחה לשיחזור מידע'!
וזה בטוח יחסוך מקרים רבים בהם מישהו מעלה שאלה בעניין שיחזור מידע ואחרי זמן מה משתמש אחר כותב פוסט ומתייג בו את @משחזר-מידע וכדו'.. -
@צור צודק לגמרי. אז בהקשר לדבריך, אני חושב שיהיה מאוד נכון (אם זה בכלל אפשרי) לעשות את מה שאמרתי לעיל בהצעת ייעול | פתיחת קבוצות מומחים:
מנגד, אולי אפשר לעשות משהו חמוד יותר. כגון שאם מישהו יכתוב: אני לא מצליח לעשות נוסחה באקסל, תצוץ הודעה אצל כל מי שנרשם לקבוצת 'אקסל' - @פלוני-אלמוני22 הזכיר את הנושא 'אקסל'.
ואם מישהו יזכיר את במילותיו 'שיחזור' וכדו', אזי גם ללא תיוג המקצוענים - הם יקבלו הודעה כזו..
אבל נראה לי שזה מסובך מעט לתיכנות (בזה איני מבין...) וגם יצטרכו בשביל זה בוט חכם שיידע לסנן ולנתב את המילים המתאימות לקבוצות המתאימות...נראה לכם שאפשרי והגיוני לעשות כזה ממשק?
-
@לוי-ק אמר בהצעת ייעול | פתיחת קבוצות מומחים:
נראה לכם שאפשרי והגיוני לעשות כזה ממשק?
ניתן לעשות ממשק כזה, אבל אם אשקיע בזה, אעשה שאם מישהו מתחיל לכתוב פוסט בעניין שכבר נידון עשרות פעמים כאן, יקפוץ לו בוט שייתן לו את הפתרון / הפתרונות לעניין עליו הוא התחיל לכתוב את הפוסט.
-
אני רואה שהנושא הובהר ואין לי כ''כ מה להוסיף
רק לדעתי כל עוד אין מישהו שמבין נגיד בשיחזור מידע או בכל נושא- לא צריך לפתוח סתם קבוצה
למרות שבשיחזור מידע יש את נגיד @משחזר-מידע ויש עוד הרבה שמבינים בהרבה נושאים כמו בתיכנות יש את @מתכנת-חובב ויש עוד כמה פשוט זה השמות שעלו לי
ורק לאנשים האלו שבאמת מבינים בנושאים האלו יוכלו להצטרף לקבוצה ע''י המנהלים של הקבוצה והמנהלים של הפורום כמובן
ועוד משהו שלדעתי אני חושב שממש חשוב, אם @אלישי תפתח באמת כאלו קבוצות- ההתניה של ההצטרפות היא בהתאם לפוסטים והכמות של הפעילות של המשתמש ולא סתם אדם שכתב כמה פוסטים ופעיל אחת לשבועיים יוכל להטרף כי כשיש קבוצה מסויימת כמו @צוות-פיקוח נגיד זה אומר שהפעילות שלהם בפורום היא בתדירות מסויימת ולא סתם אדם מצטרף לקבוצה הזו ולא פעיל בתפקיד שלו..
שאר המשתמשים לא חייבים להיות מחוברים כי הם לא לוקחים עליהם את האחריות שהם צריכים לתת תמיכה ועזרה בשיחזור מידע או בכל קטגוריה אפשרית..
מקווה שהובנתי -
@צור @אלישי לדעתי יש המון נושאים שהרבה פעמים המשתמש הפשוט חווה ניסיון בעיניין ויודע לתת חוות דעת מדוייקת לשאלה, ברגע שיתייגו מומחים דעתו של השואל לא תהיה נתונה כ"כ להתייחס לאדם הפשוט ואיבדנו עזרה הדדית...
כמו כן, עומס פניות למספר מוגבל של משתמשים ימאיס בעיניהם את העזרה או שלחילופין ידעו שהם 'בחברה טובה' ויסמכו על הבא בתור שיענה. -
@Ykingsmart מדבריך (ועוד) אני מתחזק יותר ויותר בדעתי הנ"ל בהצעת ייעול | פתיחת קבוצות מומחים:
מנגד, אולי אפשר לעשות משהו חמוד יותר. כגון שאם מישהו יכתוב: אני לא מצליח לעשות נוסחה באקסל, תצוץ הודעה אצל כל מי שנרשם לקבוצת 'אקסל' - @פלוני-אלמוני22 הזכיר את הנושא 'אקסל'.
ואם מישהו יזכיר את במילותיו 'שיחזור' וכדו', אזי גם ללא תיוג המקצוענים - הם יקבלו הודעה כזו..
אבל נראה לי שזה מסובך מעט לתיכנות (בזה איני מבין...) וגם יצטרכו בשביל זה בוט חכם שיידע לסנן ולנתב את המילים המתאימות לקבוצות המתאימות... -
@אלישי אמר בהצעת ייעול | פתיחת קבוצות מומחים:
@צור ומה יהיו הקריטריונים?
אם לדוגמא קראתי בעבר במגזין ראיון עם מישהו שיש לו שכן שהוא מעצב, האם אני יכול להיכנס לקבוצת המעצבים?
אל תתפוס אותי במילה, אבל אם אפתח קבוצות לתחומי מקצוע, אז המומחים באמת לא ירצו להיות שם מחמת תיוגים מיותרים, ומי שכמעט מבין בזה, או חושב שהוא מבין בתחום, הוא ירצה להצטרף, מה שיגרום ההפך מכוונת המחוקק..ואם ניקח את הדוגמא של שחזור מידע לדוגמא, יש (בעולם) חבר'ה עם כוונות באמת טובות, שמתוך מטרה נעלה לעזור לנסות לשחזר את המידע האבוד, גורמים לכך שהחומר הצפון אי שם שכן נשאר, גם הוא ייאבד.
זה יכול לקרות עקב כך שמציע הפתרון מכיר רק תוכנות מסוימות שטובות רק למקרים מסוימים, אבל הוא לא יודע באמת איך עובד כל העניין של אחסון מידע ולמה שונה סוג אחסון זה ממשנהו וכד' (מקווה לעשות מדריך מפורט בעניין יום אחד), וכן עקב כך שלא חקרו לעומק מה סיבת מחיקת המידע, האם זה קרה בפתאומיות? או בגלל הוצאת ההתקן מהמחשב באמצע פעולת כתיבה? או בגלל מחיקה פשוטה במחשב, (ועוד ועוד שלל מקרים) שלכל אחד מהמקרים יש אופן פעולה שונה, והמכנה המשותף שביניהם, שתמיד תמיד חייבים קודם לאבחן (דיאגנוזה) את הבעיה במקצועיות, ורק לאחר שמתקבלת תמונה ברורה ובהירה מה קרה כאן, ניתן להתחיל לתת פתרונות ועצות, ולפי מה שראיתי עד כה, כמעט אף פעם לא התייחסו לעניין הזה כך.
וזה לא נודע לשחזור מידע נטו, זה גם בתקלות במחשבים, בשרתים, ובכל תקלה שהיא (תקלה שדרך הפעולה עמה היא קריטית לגבי שמירה על החומר).
ולכן לא אמהר לתייג משתמשים שיש להם אמנם ידע בחלק מהתקלות, אך חסר להם ידע נרחב באיתור מקור התקלה, ובאבחון מדוייק של התקלה (שזה עיקר המומחיות), ובגדול, רק מי שלמד את הנושא לעומק, יכול להתיימר לאבחן מקרים מסובכים (אני לא מדבר על משהו שמקסימום אם פתרון זה לא עזר, מנסים משהו אחר כמו למשל מדפסת שהפסיקה לעבוד, שעל זה נאמר הכלל המפורסם עצלן עובד כפול).לגבי קבוצות שלא מחייבות ידע מקיף כחובה (כגון מעצבים מעמדים או גרפיקאים), שאפי' במקרה ומישהו לא מיומן ייתן פתרון, לא יתהפך העולם [הדבר היחיד שזה כן יגרום, זה שמומחה אחר יראה שהנושא מטופל, ולכן לא ימהר לעזור כדי לא ליצור התנגשויות], וכן רואים את התוצאות המידיות בעיניים, כך שניתן יידית להתרשם ממקצועיות המשתמש, (בשונה מפתרון למחשב למשל, שיכול להיות שעוד כמה ימים פתאום יפסיקו לעבוד שירותי ווינדוס קריטיים בגלל ניסיון נפל שמישהו זרק), את זה אפשר לפתוח, אבל שוב, איני רואה סיבה שמומחים בתחום יצטרפו, כי זה יגרום להם עומס בקשות על הראש.
סליחה על האריכות, ואשמח לשמוע דעות אחרות בעניין.אם ככה, אז זה פתרון מדהים:
אפשר לעשות שמי שמתייג את מומחי אקסל, זה יקפיץ את כל מי שלא רשום כחבר בקבוצה.
ככה הצלחנו לסנן בוודאות את כל 'המבינים' בעיניהם, בעוד שהאלו שמבינים באמת, כן יקבל הקפצה... -