עזרה במחיצות כונן
-
@מישהו12 אמר בעזרה במחיצות כונן:
מחיצה גודא או פלוגתא?
ממחיצת הכרם משמע שבשביל ליצור הפרדה בעלמא מספיק גדר כל שהוא וכן בגמ' ב"ב שלמ"ד היזק ראייה לאו שמיה היזק במסיפס בעלמא סגי
אבל יש לעיין מה הטעם שצריך 2 מחיצות בכונן - אם מבחינת ווירוסים וכו' - הם חציפי ואז מסיפס לא יועיל שכן בגמ' שם מבואר שבגג צריך מסיפס שלא יהא נתפס עליו כגנב אבל וירוס הוא כ "ממצרנא" שאין בו את הסברא הנ"ל ולכן מסיפס לא יספיק ולכן נראה לומר שמחיצה גודא וכדברי התוס' שם (ב' ע"א)
שכן היא המסקנא
אבל אם הסיבה היא סדר בעלמא - לכאו' פלוגתא יספיק רק שבווינדוס אי אפשר לדעת אם אפשר לכפות עליהם לעשות מסיפס למרות שכך הוא הדין
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות
