המדריך המלא לקידום אתרים - התאמת אתר למובייל - חלק ח'
-
בדיקת התאמת אתר לנייד בגוגל
נתחיל מהסוף, אתר ידידותי לנייד הוא כזה שלא דורש מהגולש "להתקרב" כדי לראות את הטקסט וכנראה שלא תצטרכו לנחש מהו הטלפון ליצירת קשר שלכם, אם אתם רוצה לבדוק אם האתר שלכם ידידותי לנייד לחץ כאן כדי לבדוק זאת.
ראית שהאתר שלך מותאם לנייד בעיני גוגל? אחלה, ראית שלא? בואו נעשה סדר ונסביר מה בדיוק כל דרך התאמה אפשרית יכולה לעזור לכם ואיך עושים זאת. אסביר הכל בפרק הזה.
ישנן שלוש דרכים עיקריות להתאמה אישית של אתר לתצוגה לנייד:
אתר רספונסיבי:
זו הרמה הגבוהה ביותר של אופטימיזציית אתרים לנייד, מדוע? מכיוון שמדובר באותו אתר בדיוק רק התוכן נע בהתאם לגודל המסך, אין תוספת, אין שום דבר מיוחד, אלא רק קוד מותאם אישית שגורם לתוכן להתאים את עצמו לגודל המסך וכך בעצם להתאים את עצמו לכל מכשיר.אתר מותאם אישית: (באותה כתובת / כתובת אתר זהה)
זו רמה נמוכה יותר מהמגיבים (ככל הנראה) אך מכוונת את הגולש לאתר שתוכנן ונבנה במיוחד לצורך תאימות לנייד. כך הגולש מקבל עיצוב נוח יותר לגלישה וקריאה.אתר מותאם אישית: (בכתובת / כתובת אחרת)
גרסה מעט שונה ברוב המקרים אך עדיין מותאמת אשר למעשה מכוונת את הגולש (לפעמים במודע ולפעמים לא) לאתר שתוכנן ונבנה במיוחד להתאמה ניידת. כך הגולש מקבל עיצוב נוח יותר לגלישה וקריאה. אבל מה, זוהי רמת ההתאמה הקשה, מכיוון שאתה צריך לדעת כיצד להתאים את קוד האתר בהתאם למה שמנועי החיפוש זקוקים לו:לדוגמא, גוגל מכירה את הדף שלך בשם "אודות" באתר, והיא רגילה להגיע לדף זה דרך rgrg.co.il/about אך אם יצרת דף נוסף בנייד, היא מבקשת שהכתובת תישאר דומה, אם בנית אתר מותאם אישית תחת כתובת אחרת (כמו בסעיף 3) פירוש הדבר שהכתובת היא m.rgrg.co.il/about (ה- M מייצג בדרך כלל את הנייד) או לפחות דף המכיל למעשה את אותו התוכן והנושא.
מבחינת גוגל זו כתובת שונה לחלוטין ולכן כדי להראות לגוגל שלשתי הכתובות הללו יש למעשה תוכן זהה ולא "שכפול תוכן", יש ליישם שתי שורות קוד פשוטות, שורות קוד שיבהירו ל "הרובוטים" של גוגל להציג אותם בנייד כהלכה. (Canonical + חלופי לקריאה מורחבת על ידי גוגל)
כאשר מישהו לוחץ על הנייד של גוגל "על החברה של יוסי מנופים", אם המתכנת שלך יישם נכון את הקודים של גוגל, תקבל את הכתובת m.rgrg.co.il/about יחד עם הקישור "מותאם לנייד" לצד הכניסה אתר בדף התוצאות. אבל אם הוא לא מימש נכון התוצאה תופיע: rgrg.co.il/about הגולש יצטרך להתחיל להתקרב באצבעותיו כדי להבין את התוכן (למרות שעשיתם אתר מותאם אישית במיוחד) או במקרה גרוע יותר. של התאמה שגויה, התוצאה של מ. יופיע בתוצאות החיפוש בשולחן העבודה.
אז מה בדיוק אתה צריך לבדוק? מעבר לבדיקת הכלים של גוגל, אנו רוצים לדעת אם:
האם האתר שלנו מותאם לנייד בעיני גוגל?
האם האתר שלנו מותאם למובייל בעיני הגולש?
האם גוגל קוראת את האתר שלנו במובייל כמו שצריך?
האם האתר שלנו שווה ערך בתוכן / בתפריטים בשני המכשירים?
למה בעצם שאלתי את השאלה האחרונה? מדוע שיהיה לנו אם זה שווה ערך בתוכן האתר? מכיוון שגוגל הוציאה לאחרונה עדכון שאמור לצאת גם בישראל, עדכון שנקרא Mobile First (מתישהו, אין לי מושג באמת מתי בכל זאת אנחנו מדינה קטנה), עדכון שאמור לסרוק ולהוסיף את התוצאות לאינדקס גוגל לפי מה שיש לאתרים סלולריים, בדיוק מה ששמעת זה אומר שאם באתר שלך יש פחות נתונים באתר הסלולרי שלך - גוגל תוריד לך תוצאות גם בשולחן העבודה, ולא רק במובייל (כפי שהיה עד עכשיו).אחרי הכל, גוגל הבינה שמדובר במשהו גדול יותר מכולנו, הגלישה באינטרנט הפכה ליותר באמצעות המובייל, על פי גוגל, יותר מ -60% מהתנועה שלנו היא בניידים (עוד בשנת 2016 הם פרסמו משהו בנושא) אז אם כל האינטרנט יעבור למובייל, למה לא התוצאות יהפכו יותר ידידותיות לנייד ולא יהרסו את חווית הגלישה (חלילה) כמו בתחילת הדרך, גוגל תכננה מההתחלה.
בהצלחה!אם עדין לא קראתם את החלקים הראשונים תוכלו לקרוא אותם כאן.