המדריך המלא לקידום אתרים - חווית משתמש וקידום אתרים - חלק ו'
-
איך חווית המשתמש של הגולש קשורה לקידום בגוגל?
בכל מה שאתה עושה כרגע וחושב שאתה צריך לעשות עכשיו למען תהליך קידום אתרים איכותי, אתה צריך לזכור משהו חשוב מאוד - כל מה שגוגל עשתה, פיתחה ותרגלה אי פעם, היה למען הגולש ולא בשבילה. מה זה אומר? אסביר בפרק זה.בואו נסתכל על כל מה שקורה בגוגל ואני אתן לכם כל פרמטר בתהליך הקידום - הסבר פשוט מאוד מדוע גוגל חשבה קודם כל על הגולש ולא על בעלי האתרים או על מנוע החיפוש עצמו.
כל פרמטר שאני כותב כאן הוא עובדתי ולא "דעה", כלומר הוצאתי את הפרשנות שלי מהניסיון שלי אבל הפרמטר עצמו שנחשב לאות קידום בגוגל, הוא נטו מפוסטים ישירים של גוגל, הבלוג, וכמובן, ה- hangouts של גוגל וצוות ה- SEO שלהם.
זמני טעינה
נתחיל בפרמטר הפשוט ביותר, גוגל רוצה שכל אתר יטען במהירות וכך למעשה יקבל נקודות זיכוי והצלחת יתר מבחינת קידום התוצאות, אז האם הם דואגים לבוטים הזחלים הגרועים שלהם? כמובן שלא, הם רק רוצים שהגולש האקראי יגיע לתוצאה הרלוונטית ביותר בזמן הקצר ביותר, כך שבעזרת אתר עם זמני טעינה טובים וקצרים - הגולש יקבל את התוצאה שלו בדיוק בזמן. גוגל טוענת כי מי שיש לו זמני טעינה ארוכים - לא יקבל קידום מכירות, וטוב שכך, כגולש אני בהחלט רוצה את התשובה שאני צריך בזמן הקצר ביותר ואין לי זמן לחכות דקות לתשובה שתהיה אתר אחר יכול לתת לי בתחום.תאימות לנייד
פשוט מאוד, גוגל טוענת בשנה האחרונה שלמעלה מ 60% מהתנועה שהם רואים היא בניידים ולא בשולחן העבודה הרגיל שלנו, מה זה אומר? שגוגל מחליטה לעבור לעולם שכולו נייד, לצורך העניין, גוגל הכריזה על עדכון בשם Mobile First, מה זה אומר? בפשטות, עד היום הם בדקו את האתרים שלנו ברשת על פי הנראות והקוד שלהם על שולחן העבודה ועל פי זה "אינדקס" את האתר בתוצאות החיפוש, אבל כשכל עולם האינטרנט עובר למובייל, אז גם הם, כלומר , הם יתחילו להוסיף את האתר שלנו לאינדקס על פי תוצאות הסריקה שלו בנייד.מה זה אומר בגדול? שאם האתר שלך בנייד ייראה פחות טוב, או עם פחות פרטים או אפילו בצורה שלא מותאמת לנייד, כך גם האתר שלך יאבד מיקומים ורלוונטיות בתוצאות החיפוש.
תוֹכֶן
ובכן, זה צריך להיות די ברור, גוגל לא אוהבת לשלוח את הגולשים שלהם לאתר שאין בו תוכן ויש לו רק טופסי קשר ומנסים לגנוב לידים בלי לתת שום ערך מוסף, גוגל תמיד מבקשים תוכן כי הם יודעים שזה מה הגולש מבקש, הגולש מבקש מידע, מידע זה או אחר שבאמת יסביר לו ויבהיר את תשובותיו בנוגע לשאלתו הראשונה בסרגל החיפוש בגוגל.אל תנסו להגזים בתוכן ללא הועיל, כי בעצם אני רואה הרבה אתרים מלאים בתוכן של 600 ואפילו 6,000 מילים, אלא מה קורה בתוכן עצמו - בלי שום תועלת או הסבר לגולש, כאשר מישהו שואל אותך שאלה, אתה חופר? (אני מקווה שלא) אתה רק עונה, אז גוגל מבקשת שנעשה את אותו הדבר עם הגולשים שלנו, אבל גם לא לזלזל. צריך לדעת כיצד אנו נותנים את התוכן בצורה הטובה ביותר על פי מה שגולש חיפש. (אל תהסס לחזור קצת לחלק ד' כדי לזכור איך כותבים תוכן על פי מחקר מילות מפתח)
קישורים
למרות מה שכולם חושבים, זה לא שגוגל רק מחפשת בהתלהבות משתמשים ורואה מי יכול להשיג יותר קישורים כמו בתחרות אגו כלשהי, אלא בפשטות רבה - איזה תוכן גרם למעשה לבעל האתר להחליט "אני רוצה לקשר אליו אפילו למרות שאני מדבר על זה "כי מאיפה נקבל קישורים חיצוניים? ממקומות רלוונטיים שמחליטים לסמוך עלינו ולהעביר אלינו את הגולשים שלהם בצורה רלוונטית ומקצועית למידע נוסף או להמשך קריאה בתחומם.מבנה והיררכיה
גוגל טוענת לא מעט שככל שנציג יותר תוכן לקידום ברמה הגבוהה ביותר בהיררכיה, גוגל תבין יותר ותדע מה לקדם עבורנו בתוצאות החיפוש, העניין הוא שרבים מנסים לעשות כאלה ואחרים מניפולציות שגורמות לדפים לא חשובים להופיע בתפריט העליון או גרוע מכך. מהאתר. גוגל רק רוצה להראות שאם אתר כל כך רוצה לקדם דומיין מהאתר שלו, זה אומר שהוא חשוב לדומיין שלו, ואם הוא כל כך חשוב לדומיין שלו - למה לא להציג אותו כבר בתפריט העליון, אחרת למה זה באתר? לעוד דברים בנישה אמורים להיות יותר חלקי נישה באתר, כלומר במבנה הכללי של האתר, אך דפי נחיתה חשובים? ללא ספק חלק בלתי נפרד מההיררכיה של האתר.אל תנסו להכניס יותר מדי נושאים לתפריטים הראשיים שלכם אחרת אתם עשויים להופיע בפני גוגל כאינדקס מידע עצום ללא התמקדות בתוכן, זכרו - ככל שתתמקדו יותר - כך תתקדמו יותר.
מטא תגים ראשוניים
לפני שגולש בכלל מגיע לאתר שלנו, הוא קודם מגיע לתוצאות החיפוש של גוגל ואז פוגש אותנו שם בפעם הראשונה וכמו שאומרים, יש רק סיכוי אחד לרושם ראשוני, אנחנו אמורים לתת שם את כל מה שאנחנו רוצים כדי להשיג / להציג את הגולש בשורה אחת פשוטה של כ 55 תווים (או 500 פיקסלים ברוחב המסך של תוצאות גוגל).שוב, גם כאן, מדוע לגוגל יהיה כל כך אכפת מאיך שאנחנו נראים בכותרת שלנו? (כותרת הדפדפן), כך שגם גוגל וגם הגולש יידעו לאן הם הולכים ברגע שהם לוחצים על קישור זה, על הקו הכחול הזה שיצרנו בפועל לפני שהגולש אפילו הועלה רגל לאתר שלנו. צרו תגי כותרת ותיאור נכונים ותקבלו יותר גולשים משאר המקומות בדף התוצאות, אני אפתיע אתכם לדעתי כשאני אומר, יש לא מעט אתרים שאני מקדם שעם הכותרת הנכונה, אני משיג תוצאות טובות יותר מהמקום הראשון (בזמן שאני 5 בדף).
ותק וסמכות בתחום
לא מעט מפרסמים מגיעים אלי בטענות של "גוגל לא אוהב אותי", כאילו מדובר במנהל בית ספר, גוגל לא "אוהבת" אתרים בכל מקרה, גוגל "מדרגת" אתרים, בואו נזכור שהשנייה אפשרית? כי בסופו של דבר, גוגל מקבלת את כל האתרים באינדקס שלה, אבל כשיש לה אתר שנמצא שם כבר כמה שנים עם כמה תכנים, זה ללא ספק יעניק לו הרבה יותר כבוד מאשר אתר שהעלה אתמול לאוויר, אז איפה גוגל יודעת אם האתר החדש האם זה יחזיר כבוד ויעמוד בסטנדרטים של גוגל? בסך הכל גוגל רוצה לתת לגולש את התוצאה הטובה ביותר מתוך האתר האמין ביותר, ועם אתר ותיק בעל סמכות תחום, אין ספק שגוגל (והגולש) יכולים לישון בשקט.כל מה שאי פעם נכתב על גוגל ואיך היא מדורגת, הכל מתחיל ונגמר בחוויית המשתמש של הגולש, אם אתה חושב טוב על כל דרכי הגלישה שלך, תראה שכל מה שאתה רוצה מאתר - גוגל מנהלת כדי להציג תוצאות.
בהצלחה!