המדריך המלא לקידום אתרים - קישורים חיצוניים בקידום אתרים - חלק ה'
-
מה הקשר בין קישורים ל- SEO?
האלגוריתם הראשון של גוגל, כלומר הפטנט הראשון של גוגל במנוע החיפוש הגדול והאימתני שלו, הוא הרעיון הכללי של דמוקרטיה ברשת כולה, כלומר אם אני אתר גדול, מעניין ואיכותי - רוב הסיכויים שאקבל לא מעט "קולות" מאתרים אחרים, אתרים רבים למעשה יכוונו אלי אצבע וכך האתר שלי צריך להיות זה שישיג את מירב הגולשים בתחומי.כך שמצד אחד, אין ספק שהרעיון עצמו הוא גדול וסחטני בגוגל, הם ידעו מה הם עושים על עצם הרעיון שמי שיש לו יותר "הצבעות אמון" מאתרים כאלה ואחרים ברשת, הוא כנראה באמת אתר נהדר. גוגל בשנים האחרונות חשה את הדבר הנורא מכל - מניפולציה של מקדמי אתרים. אחרי הכל, אם אנחנו כמנהלי אתרים מבינים שזה אחד הגורמים החשובים ביותר של גוגל, אז איך אנחנו לא יכולים לנצל את זה?
אז גוגל בהחלט הבינה את המניפולציה ונתנה לקישורים פחות ערך, נכון? לא באמת. וזה בדיוק מה שנדבר עליו בפרק זה של המדריך השלם כדי שתבינו איפה עליכם להשקיע את רוב התהליך בקידום ואיפה תוכלו להוריד קצת את הרגל מהגז בעתיד הקרוב. (גם בשנים הקרובות)
אז כמו שאמרתי קודם, גוגל מאוד אוהבת לראות קישורים לאתרים, כך שמי שלא מבין בדיוק מה פירוש "קישור", חייב לעבור לוויקיפדיה לקרוא מה זה בדיוק קישור ולהבין, בסך הכל זו דרך לעבור מדף לדף באינטרנט, סוג של גלישה באינטרנט, בדיוק כמו שאתה מחפש משהו בגוגל ואז לחץ על התוצאה שאתה רואה, כלומר, אתה לוחץ על קישור.
קישור מנקודת מבטה של גוגל, חייב להיות HTML פשוט על מנת שגוגל תקרא אותו בסריקות הבוטים שלו (מי שלא זוכר איך עובד מנוע חיפוש ילחץ כאן) וכשגוגל רואה קישורים חדשים לאתר שלך, הוא מבין שהאתר שלך מקבל קולות כאלה ואחרים, אבל אילו קולות אוהבים גוגל? ומה הקולות שבגינם גוגל עלול להעניש אותך ולהשליך אותך מתוצאות החיפוש? (אכן גוגל עשויה להעניש, לא תענוג גדול).
גוגל אוהבת לראות:
קישורים מאתרים רלוונטיים
קישורים מאתרים בעלי סמכות / סמכות בתחום הרלוונטי עבורך
קישורים בביטויי המפתח שלך (כלומר טקסט עוגן מדויק)
קישורים מאתרים גדולים ומוכרים
גוגל לא אוהבת לראות:קישורים מאתרים שאינם רלוונטיים לתחום שלך (לא מדובר בסמנטיקה אלא באתרים מתחום אחר לגמרי משלך, כמו אינסטלטור שיקשר לחנות פרחים וכו').
קישורים מאתרים שנעשים אך ורק למען קישורים
קישורים מרובים בביטויי המפתח שלך (כמו שאמרתי, אל תנסה להיות מניפולטיבי, הקפד לקשר לאתר שלך במגוון ביטויים ולא רק בביטוי מדויק)
קישורים רבים מאותה חוות קישורים - כלומר קישורים ממספר אתרים שיושבים על אותם השרתים (כן, גוגל יודעת לזהות כתובות IP ושרתים)
אנחנו כמנהלי אתרים צריכים להבין שגוגל לא אוהבת מניפולציות פשוטות, מה שאומר שאם אנחנו רוצים לקדם אתר אנחנו חייבים לקבל קישורים מאתרים אחרים, אבל השאלה היא איפה? כמה?אז מאיפה נוכל להשיג קישורים? כמה הצעות:
רישום לאינדקסים בתחום האתר (אפשר גם אינדקסים כלליים, אך רצוי לא להגזים)
קישור מבלוג בתחומך (פשוט חפש בגוגל "בלוג בנושא ...").
החלפת קישורים עם אתרים בתחומך (ניתן למצוא מחיפוש פשוט בגוגל לפוסטים לבקשת חילופי קישורים בקבוצות של חילופי קישורים בפייסבוק)
יחסי ציבור טובים תמיד עבור כל עסק, בעזרת קניית תוכן איכותי מאתרי הפרסום הגדולים תוכלו להשיג לא מעט קישורי יחסי ציבור מאתרים בעלי סמכות מקוונת (רצוי בעזרת נופולו)
פוסטים אורחים - נצלו את הידע שלכם ושתפו אותו עם חברים בתחומכם, המליצו להם שתכתבו עבורם תוכן בתמורה לקישור חזרה של קרדיט לכותבי המאמר.
רשתות חברתיות - תתפלאו שלמרות שגוגל מבינה שלכל עסק יש היום כרטיס ברשת חברתית כזו או אחרת, גוגל עדיין רואה בזה קישור, לא משנה כמה קטן, אבל עדיין קישור
אתרי וידיאו - YouTube, Vimeo וחבריו, יכולים לתת לכם לא מעט קישורים, מהתיאורים, מסוף הווידיאו וכמובן, מתיאור הערוץ עצמו.
הערות בפורומים - למרות ששיטה זו קצת הלכה ודעכה, אני חושב שבפורומים מקצועיים, עדיין ניתן להשיג קישור איכותי כל עוד היא באמת עושה את העבודה שלשמה נוצרה - תנועה של גולשים מתעניינים.
לא משנה מאיפה מקבלים קישורים, חשוב מאוד לזכור, קישורים הם דבר אחד בראש ובראשונה - תנועה מאתרים של גולש שחיפש מידע רלוונטי, כמו שהגולש האקראי מחפש מידע בגוגל, כך גם אתרי אינטרנט צריך לתת את התשובה ואם אין להם את כל התשובה למי שיודע, יש לי פה ושם מאמרים באתר שמסתיימים ב"אם אתה רוצה לדעת יותר על הנושא, לחץ כאן ..." וקישור לאתר החברים שלי בשטח. אתה צריך לנסות גם את זה, זה עובד .
בהצלחה!אם עדין לא קראתם את החלקים הראשונים תוכלו לקרוא אותם כאן.