המדריך המלא לקידום אתרים - כתיבת תוכן לקידום אתרים - חלק ד'
-
ערכנו מחקר מילות מפתח, מה לגבי תוכן הדף?
לאחר שבחרנו את מילות המפתח אנו רוצים להתחיל ולרוץ לקידום הביטויים הללו, אך הבעיה היא שלא כולם יודעים לכתוב על פי מה שבחרנו ולא כולם יודעים לכתוב בכלל על פי הדף שצריך להיות מקודם בגוגל, האם זה משהו טכני? בהחלט לא, אבל כן אתה צריך לדעת לשים לב לאופן כתיבת התוכן. אל דאגה, אתה לא צריך להיות מתכנת כדי לקדם אתרים, ובטח שלא לכתוב תוכן על בסיס מחקר מילות המפתח שלנו.נתחיל לאט, בחרנו ביטוי לקידומו? מצוין, עכשיו צריך לחשוב, האם אנחנו באמת יודעים למה התכוון המשורר כשכתב את הביטוי הזה? כמה דוגמאות לסדר את הראש:
לדוגמא: מישהו חיפש בגוגל את הביטוי "שוק ההון"
האם הוא התכוון ללמוד על שוק ההון?
האם הוא התכוון להשקיע כסף בשוק ההון?
על מנת לענות על השאלה אנו מחפשים בגוגל את עצמנו ב"שוק ההון "על מנת לראות את התוצאות שגוגל החליטה להראות לנו.אם שמים לב לתוצאות, כולן די כלליות שעונות על השאלות הכלליות של שוק ההון, כלומר מחקר כללי של הביטוי והשדה, מכאן אנו למדים שגוגל הבינה את בקשת הגולש והציגה בפניו אתרים שילמד אותו קצת על התחום. אחרי הכל, גוגל תוכל להציג בתי השקעות שמהם היא תשיג את התוצאות הטובות ביותר להשקעה בשוק ההון, אך גוגל מכירה בבירור בכוונת הגולש והציגה בפנינו אתרים המסבירים לנו בצורה די כללית ומקצועית אודות נושא שוק ההון בצורה הגנרית ביותר.
כשאנחנו רוצים לקדם ביטוי מסוים, עלינו לחשוב מה המשמעות של הגולש האקראי, כי אם הוא חיפש תשובה - עלינו לענות לו מאוד, אם הוא חיפש עזרה - אנחנו צריכים מאוד לעזור לו.
דוגמה אחרת,
מישהו חיפש בגוגל את הביטוי "ליסינג פרטי"האם הוא התכוון ללמוד על הנושא?
האם הוא התכוון לחפש הצעת מחיר?
אז כמו בדוגמה הקודמת, על מנת לענות על השאלה, אנו מחפשים את עצמנו בגוגל "ליסינג פרטי" על מנת לראות את התוצאות שגוגל החליטה להראות לנו.שימו לב לתוצאות, כאן אין שום דבר גנרי, הכל ממוקד במטרה - מוטיבציה לפעולה של הגולש לרכוש ליסינג פרטי, שימו לב לאתרים, כל אתרי המותג העיקריים בתחום הליסינג הפרטי. אם גוגל הייתה רואה שהגולש רק מחפש לקרוא על תחום הליסינג, הוא היה מראה לו תוצאות כלליות יותר כמו אתרי חדשות שמדברים על רגולציה, אתרי וויקי, אתרים שנותנים מדריכים כיצד לשכור ליסינג. אבל גוגל יודעת מה היא עושה - גוגל מציגה לגולש האקראי את התשובה הנכונה, אתרי מותג ש"מתחרים" על הלקוח החדש שלהם.
אז מה באמת צריך שיהיה בדף הנחיתה שלנו, אותו אנו מקדמים תחת ביטוי כזה או אחר?
אם נגלה שהביטוי שאנחנו רוצים לקדם בגוגל הוא ביטוי כללי (כמו שוק ההון):
נכתוב כמה שיותר מידע אינפורמטיבי
נציג מקרי מבחן / דוגמאות להמחשת המידע
נציג עובדות שיכולות לתת הסבר מוכח לגולש שיבין שהוא הגיע למקום הנכון ויזכור אותנו בגלישה הבאה שלו
נכתוב את שם המחבר של התוכן כדי להראות נוכחות וסמכות בשטח
אם נגלה שהביטוי שאנו רוצים לקדם בגוגל ניתן לממכר (כמו ליסינג פרטי):נכתוב כמה פרטים קצרים על התחום
נראה לו את היתרונות של המותג בתחום
אנו נציג בפניו מחירים / שקיפות ככל האפשר בכדי למנוע היסוס בקנייה
אנו נראה לו כמה שיותר נקודות שיכולות לעזור לו לרכישה מיידית (כדי שלא ייצא וימשיך לחפש בגוגל)
נציג בפניו אפשרות למיקרו-המרה (כלומר, להירשם לניוזלטר למבצעים חדשים / להוריד מדריך כזה או אחר שיכול לעזור לו בהמשך גם אם הוא לא יצר איתנו קשר וכו', אל תאבדו גולש בדיוק כך)
כאשר אנו נותנים לגולש שלנו את התשובה לשאלתו, או ליתר דיוק שאילתו, אנו משאירים לו נקודה בתאי הזיכרון שלו אודותינו וכך, בגלישתו הבאה הוא עשוי לחזור אלינו ולבדוק שוב על התחום כיון שהוא זוכר אותנו לטובה, הדבר נעשה בכל מה שקשור לקידום צולב, כלומר שימור לקוחות גם כאשר הוא רכש מאיתנו או השאיר פרטים.חשוב מאוד לבדוק תחילה את התוכן בעמוד הראשון, לא רק בגלל שאנחנו רוצים להבין אם זה תוכן כללי או מכירתי, אלא אנחנו באמת רוצים להבין אם התוצאות בעמוד הראשון באמת נותנות הרבה יותר תוכן או הרבה יותר מוטיבציה לפעולה ואילוץ הגולש ליצור קשר ראשוני. הגולש האקראי יכול להיתקל בהרבה תוצאות בעמוד הראשון אם הוא לא מוצא את מבוקשו ועלינו לתת לו את מה שהאחרים לא נתנו לו - שלא תמיד צריך להיות "המון תוכן". כפי שהוא צריך להיות ממוקד. בדקו מה מראות תוצאות העמוד הראשון ולפי זה דעו איזה "דואר נוסף" עליכם לעשות בכדי באמת לתת את המענה הנכון לגולש.
לא לשכוח, לא כל עמוד בתוכן שלך צריך להכיל 1500 מילים, לפעמים אפילו 300 מילים יעשו את העבודה, אבל שוב, כאן בזירות תחרותיות חשוב לשים לב לאילו כמויות תוכן (ואיכותן) יש עמוד ראשון, האם חפירות מיותרות? או שמא תוכן מקצועי הוא שמעניין את הגולשים.
בהצלחה!