המדריך המלא לקידום אתרים - מה זה מחקר מילות מפתח ואיך הוא קשור ליעדי ההצלחה? - חלק ג'
-
שלב ראשון: מה המטרה שלנו?
לפני שאתה ממהר להתחיל לבנות אתר או תפריט מהודר, האם אתה יודע מי קהל היעד שלך? אם כן, מה לדעתך קהל מסוג זה יכתוב בגוגל? האם הוא יכתוב "משלוחי פרחים עד הבית"? או "חנויות פרחים בתל אביב"? אז לפני שאתה עונה, כתוב כמה ביטויים על דף (אקסל עדיף, אקסל תמיד טוב יותר) והתחל לאגד לעצמך כמה ביטויים שלדעתך יעשו את העבודה, אחרי מה שחשבת - התחל להוכיח בעזרת כלי מילות המפתח של גוגל:בכל אחת ממילות המפתח שכתבת, המערכת תראה לנו מהו הטווח העונתי של אותה מילה או ביטוי, כלומר האם הביטוי הזה מנוסח רק בחודשים מסוימים? או שזה יכול להיות ביטוי מבוקש לאורך כל השנה ללא קשר לעונה קלנדרית כזו או לחודש אחר. כך נדע לאיזו תנועה אנו יכולים לצפות (או לפחות אחוז ממנה תלוי במספר התוצאות בגוגל).
שלב שני: סדר קטגורי
עם קובץ אקסל מסודר אחד (אמרתי לכם יותר טוב אקסל), המחולק לקטגוריות בצורה כזו שאנחנו מתכננים להיות ממש באתר עצמו, הכוונה שלי היא שאם אנו מתכננים למשל אינדקס של כמה חנויות פרחים בארץ , חשוב מאוד שנדע את ההפרדה בין קטגוריות אלה באקסל. נבין כיצד וכמה תנועה תגיע אלינו מכל אחד מהערוצים והקטגוריות של האתר.שלב שלישי: סדר היררכי
לאחר שהבנו בדיוק מה הגולש היה רוצה לכתוב על מנת למצוא אותנו ואנחנו יודעים מה חשוב לנו יותר מבחינת הביטויים הכלליים וההדרכה של הגולש, הגיע הזמן לכתוב אותו ברמת התפריטים הרצויים אֲתַר. עצה חשובה, עבור לפי כמות החיפוש הנמוכה ביותר במחקר שלך, ולפי זה נסיר גם את הנושא הנ"ל מדף הבית, אתה לא מבין? תסתכל על הטבלה הבאה:ברגע שתעשו את הסידור לפני שאתם נכנסים לנושא בניית אתר חדש, תבינו שמדובר בראש ובראשונה בעיצוב ואפיון אתרים לפני שאתם ממהרים לחפש צבעים לתפריט שלכם, יש לבנות תפריט מתוך נושאים חשובים וככל שנכנס לדפי האתר יותר - אז (בעצם) אנו מציגים את מה שחשוב לנו פחות, בדיוק כמו הבית שלך, לא תכניס את המחסן שלך בפתח ולא תשים את הסלון במרתף.
שלב אחרון: סדר דפי נחיתה לפי הביטויים שבחרת
רוצים לעשות לעצמכם סדר אמיתי? לאחר שבחרתם את הביטויים, התאימו אותם לדפים שיש לך באתר (ואם אין לך דף באתר התואם את הביטוי שתרצה לקדם, הגיע הזמן ליצור אותו). לאחר שתיצור את הטבלה הבאה, תבין בדיוק מה מחכה לך בתהליך הקידום, מכיוון שתקדם איזה ביטוי ותרצה לדעת שהוא מגיע לדף הנכון שרצית שיגיע ולא לדף אחר.לסיכום קצר של המחקר, כאשר אתה יודע מהן מילות המפתח שלך ואתה כבר יודע אילו דפים אתה מתכוון לקדם עם הביטויים שלעיל, אתה יכול לבדוק לאחר מספר חודשים של התהליך, האם דפים אלה באמת קיבלו תנועה אמיתית מגוגל? כלומר, תנועה אורגנית? בשלב הבא תדעו גם לבדוק נכון את התעבורה, ישירות מגוגל אנליטיקס.
בהצלחה!