המדריך המלא לקידום אתרים - מה בעצם הבסיס של האופטימיזציה לקידום אתרים? - חלק ב'
-
מהו בעצם הבסיס של קידום אתרים לקידום אתרים? (Onsite)
נתחיל בהבהרה חשובה מאוד: לא כל מה שרואים באתר, גוגל רואים את אותו הדבר, שלפעמים נראה לאחרים מובן מאליו, אתר צריך לעבור לא מעט התאמות כדי שגוגל והגולש יראו את אותה התוצאה , מהאופן שבו גוגל קוראת את הטקסט באתר ועד לתמונות ומספר העמודים שכל אחד מקבל באתר עצמו.קודם כל, בואו נפוצץ כמה מיתוסים בתחום ה- SEO:
לא, העובדה שיש לך הרבה גולשים לא מקדמת אותך בגוגל
לא, רק בגלל שיש לך הרבה דפים זה לא אומר שגוגל מכירה את כולם
לא, העובדה שקודמת פעם את האתר לא אומר שהוא מדהים לגוגל וזה עניין של חודש ואתה חוזר לתוצאות הטובות שהיו לך (גוגל מתחלפת כל חודש, ולפעמים שבועות. אז אל)
לא, רק בגלל שיש לך מיליוני פרסומות באינטרנט או שאתה מאוד מפורסם בתחום זה לא אומר שגוגל חושבת כך ברשת.
לא, גוגל לא שונאת אתרי קידום אתרים, להפך, היא ממליצה לקחת חברת קידום אתרים מומלצת אך עם שאלות היכרות במטרה לבדוק את אמינותה ואת כוונתה האמיתית לקדם את האתר שלך
לא, אין נוסחה מדויקת של מילות מפתח בדף והופ, אתה בדף הראשון. זה לא עובד ככה
לא, העובדה שאתה מפרסם במאות אלפי שקלים בגוגל אדוורדס (מודעות בחסות גוגל) לא אומרת שאתה גם אורגני.
לא, רק בגלל שיש לך נפח חיפוש נמוך זה לא אומר שהוא לא תחרותי, זה רק אומר שזה נישהאז מה בדיוק האופטימיזציה שאנחנו צריכים לעשות ברמה הבסיסית ביותר שתשבור כמה מיתוסים כמו האמור לעיל?
טקסט קריא
גם אם אתה לא מבין קוד ה- HTML, כל שעליך לעשות הוא ללכת לדף האינטרנט שתרצה לקדם, לחץ באמצעות לחצן העכבר הימני על שטח ריק על המסך ולחץ על "צפה במקור הדף" ובקוד האתר, בלי לחץ, פשוט חפש את הטקסט שראית באתר עצמו, מה זה אומר? פשוט חפש שורה מהטקסט שראית באתר ומצא אותו בקוד, האם מצאת אותו? מגניב, זה אומר שגוגל גם מצאה. לא מצאתי? רוב הסיכויים שגם גוגל לא. כמו שאמרתי, מכיוון שלא כולנו מבינים את הקוד באתר, רצוי מאוד לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם מתכנת שיפתור בעיות כאלה בעתיד.תמונות קריאות
בכל תמונה באינטרנט צריכה להיות גם "טקסט חלופי", מדוע? מכיוון שגוגל רוצה לדעת שאתה נגיש לאנשים שאינם מסוגלים לראות את התמונות בגלל מוגבלות כזו ואחרים, כך שעל כל תמונה שתעלה לאתר צריכה להיות "ALT" (שהיא קיצור של "טקסט חלופי"), ה- alt צריך להיות בקוד האתר בשורת קוד התמונה, רצוי מאוד להגדיר ב- alt מה שרואים בתמונה ולא להיות המום ממילות מפתח כאלה ואחרות. לכן כשמישהו יחפש בתמונות בגוגל את הטקסט "ילדה עם בלון" הוא יעלה תמונה מהאתרים שכתבו את הביטוי הנ"ל באלט. (קרא עוד על אופטימיזציה של תמונות)תפריט והיררכיה
כשאתה יוצר דף חדש באתר שלך, חשוב מאוד שגוגל תדע להגיע אליו ולסרוק אותו וכמובן שתציג אותו בתוצאות החיפוש, העניין הוא שאם לא תקשר אותו יש מאין על האתר והוא יעמוד כ "STAND ALONE" ללא קישור פנימי באתר, גוגל (בדיוק כמו הגולש) לעולם לא תוכל להגיע אליו. חשוב מאוד שדף חדש באתר יקבל קישור מאחד הדפים שכבר נסרקו בגוגל וכך, בסריקת גוגל הבאה - הוא גם יסרוק את הדף החדש שלך. תמיד עדיף, מדפים שנסרקים בתדירות גבוהה, למשל מהתפריט הראשי שלך (שמקושר כמובן מרוב דפי האתר) או מדפים חזקים באתר כמו "בלוג" או "מאמרים אחרונים" וכן הלאה.אתר מאובטח
יש לכם אתר שמבקש פרטים מהגולש? למשל, אתרי חנויות מקוונות או אפילו אתר שמבקש רישום משתמשים? חשוב מאוד להעביר את האתר ברישיון SSL על מנת לקבל מגוגל את ההנחה הרצויה של אתר מאובטח ולא אתר "פרוץ". אכן, ולכן, יהיו שינויים במיקומים אם האתר אכן מאובטח כראוי, אז אל תחשוב שאני "מניח", אני אומר לך עובדתית, גוגל מעדיפה אתרים מאובטחים.מטא תגים (מה ואיפה בכלל רואים אותם?)
לכל אתר יש לא מעט מטא תגים, מה הם? אסביר בקלות. למרות שיש לא מעט, בואו נדבר על החשוב ביותר,
זכור את השמות: כותרת / תיאורתג כותרת
תגי הכותרת נמצאים בקוד האתר אך אינם מוצגים באתר עצמו, אז איפה? בתוצאות החיפוש הכוונה היא שכשאתה מחפש משהו בגוגל, התוצאה שתופיע לך עם השורה הכחולה הראשונה - זו הכותרת, כלומר הכותרת. לא מעט חברות קידום אתרים (וגוגל) אומרות שמדובר באחד הקריטריונים החשובים ביותר בקידום אתרים - זהו הכותר הראשון שגוגל רואה עוד לפני כניסתו לאתר, ולכן הוא ללא ספק חלק מ האופטימיזציה הבסיסית ביותר שלנו בתהליך. שינוי הכותרת בהתאם למילת המפתח אותה נרצה לקדם, וכמובן, בהחלט שיווקית, דוגמא אישית:מטא תג - כותרת
תיאור תגיות
גם כאן, תג התיאור אינו נמצא באתר עצמו אלא רק בקוד האתר, וגם כאן, תוכן התג נמצא בתוצאות החיפוש, וכמובן, רצוי מאוד שיהיה לכם האורך הנכון (עד 160 תווים) ושיווק ככל האפשר כדי למשוך את המשתמש ללחוץ על תוצאה זו. מכל התוצאות הקיימות בדף.מטא תג - תיאור
לאחר שסיימנו עם תגי המטא החשובים ביותר, חשוב מאוד לעבור למה שיש בתוך האתר שלנו, התוכן.
תוכן (או לפחות בסיסו)
התוכן שלנו חייב להכיל כמה רכיבים חשובים (לא רק עבור SEO, אבל בהחלט נתמקד בזה עכשיו)התוכן חייב להיות מקורי (כלומר, לא נכתב באף אתר אחר לפני כן ובוודאי שלא הועתק)
התוכן חייב להיות שופע ולא תמציתי, דפי אינטרנט עם 50 מילים לא מקבלים את הכבוד שמגיע לדפים עם 500 מילים (אל תשכח, לא דואר זבל. רק תוכן איכותי יקבל את המקום הראוי לו וכמובן, לא כל עמוד צריך להיות עם 500 מילים, צריך לדעת לבחור ונדבר על כך בהמשך הפרקים)
התוכן חייב להיות יעיל ולא זבל, אם מישהו כתב בגוגל "כמה עולה פרגולה" הוא לא מצפה לקרוא 500 מילים על פרגולות וכיצד הן בנויות אלא על תמחור הפרגולה, למשל כמה עולה עלות מטר מרובע?.
בהצלחה!אם עדיין לא קראתם את החלק הראשון, תוכלו לקרוא כאן את החלק הראשון.