המדריך המלא לקידום אתרים - איך גוגל מדרג אתרים? - חלק א'
-
ברוכים הבאים למדריך קידום אתרים, הכנתי לכם מדריך של 10 פרקים ובו אני יקיף את כל הנושא של קידום אתרים בהרחבה.
פרק 1 - כיצד גוגל מדרגת אתרים?
תארו לעצמכם ספרייה ענקית הכוללת את כל הספרים בעולם שמלאים בכל הנושאים שחשבתם עליהם, עכשיו דמיינו ספרן מקצועי אחד שמחפש את כל מה שאי פעם רציתם, לצורך העניין בואו נדמיין רגע שנכנסתם לספרייה זו וביקשתם מהספרן ספר ללימוד אורגנית. הרגע הבאת אורגנית הביתה ואתה רוצה ללמוד אורגנית בצורה הטובה ביותר עבור עצמך, על מנת להגיע לרמה גבוהה של לימוד עצמי - תרצה למצוא את הספר הטוב ביותר שיכול להסביר זאת.
אז הספרן הולך ומוצא לך תוך שניות ספורות את הספר שמתאים לך בדיוק, איך הוא עושה את זה? הוא מכיר את כל הספרים, הוא מתחילה לבדוק פרמטרים כגון:
איזה ספר כתוב בצורה הכי ברורה?
איזה ספר נכתב על ידי מישהו מוסמך / סמכות בתחום ההדרכה?
איזה ספר כתוב במיוחד על אורגנית ולא כללי מדי נגינה?
איזה ספר מומלץ ביותר בקרב מחברים אחרים של ספרים אחרים?
איזה ספר כתוב בצורה המעמיקה ביותר ולא רק "טיפים להכשרה"?
ופרמטרים אחרים שיכולים להקל על הקורא לקבל את המידע הטוב ביותר.
ומכיוון שיש לה לא מעט ספרים בספרייה, הוא זקוקה לשיטה כלשהי שתקל עליה למצוא את הספרים שיעמדו בכל הקריטריונים הנ"ל ועוד לטובת הקורא, השיטה שבחר היא פשוטה, הוא מכניס לארון את מיטב הספרים שהוא חושבת לנכון לכל הנושאים בעולם, למשל תמצאו ספרים קרובים אליו ש:ספרים שנכתבו על ידי סופרים ידועים
ספרים עם כותרת ברורה בצד הספר קלים לקריאה ולהבנה על מה מדובר, למשל כתוב בצד "לימוד אורגנית ידי מאמן מומחה"
ספרים עבים ומלאי תוכן (כמו שאמרנו, לא חוברות בשטח)
ועוד לא מעט פרמטרים שיכולים לעזור לו להיות בטוח שהוא נותן את התוצאה הטובה ביותר.מה הקשר לגוגל עם זה?
בואו נדמיין לרגע את המדריך העצום הזה כאתר של גוגל, מנוע החיפוש שלהם. כשאתה מקליד את גוגל בשורת החיפוש "לימוד אורגנית", מנוע החיפוש של גוגל, מאחורי הקלעים ומחפש את האתר המתאים לך ביותר, אז עכשיו בואו ניקח רגע את הפרמטרים של הספרן ונראה איך זה עובד בגוגל:איזה ספר כתוב בצורה הכי ברורה - איזה אתר כתוב בצורה הכי ברורה, כלומר ללא שגיאות כתיב, עיצוב נעים לחוויית המשתמש וקורא באותה מידה על ידי גוגל
איזה ספר נכתב על ידי מישהו מוסמך / מומחה באורגניות - איזה אתר מיוצג על ידי מישהו מוסמך בתחום ואפילו מומחה באורגניות, שמוכר בשטח
איזה ספר כתוב במיוחד על לימוד אורגנית ולא כללי מדי על נגינה - אתר שמתמקד בנושא לימוד אורגנית ולא נותן מידע מסורבל מדי על נגינה
איזה ספר מומלץ ביותר בקרב מחברים אחרים של ספרים אחרים? (בעיקר בנושא הכשרה) - איזה אתר מקבל קישורים מאתרים אחרים (אם אתה לא מבין מה זה אומר "קישורים" נדבר עליו בפרקים הבאים) ובמיוחד מתחום ההדרכה
איזה ספר כתוב בצורה המעמיקה ביותר ולא רק "טיפים להכשרה"? - איזה אתר כתב מספיק חומר בנושא לימוד אורגנית ולא רק "4 טיפים ללימוד נגינה" עם 250 מילים על דברים שכולם יודעים
ופרמטרים אחרים שיכולים להקל על הקורא לקבל את המידע הטוב ביותר. וכמובן שמבחינת גוגל יש מעל 200 אותות שונים שגוגל מוצאת את המידע הטוב ביותר עבור הגולש, דברים כמו:
זמני טעינה מהירים לטעינת אתרים (אנחנו כבר לא בשנות האלפיים, האתרים צריכים להיות מהירים יותר מהרוח)
חווית משתמש טובה גם לנייד (יותר מ -50% גולשים מהנייד, מדוע לא יהיו להם חיים קלים)
ועוד
כשאמרתי באנלוגיה שלי על הספרן והארונות הקרובים אליו, זה כמובן העמוד הראשון בגוגל, גוגל תעדיף אתרים ידועים, אתרים בעלי סמכות ידועה באינטרנט, אתרים פשוטים לשימוש לכל גולש, כותרות ברורות (בקרוב נדבר איפה כותרות אלו צריכות להיות באתר שלנו) וכמובן, אתרים מעמיקים עם מידע איכותי שאף אתר אחר באינטרנט לא ממליץ עליו ולכן הם נמצאים בעמוד הראשון של גוגל ולא בעמודים האחרונים.איך גוגל מגיעה לאתרים באינטרנט ולמה היא מדרגת אותם?
בעזרת עכבישים קטנים, כמובן שלא מדובר בעכבישים אמיתיים, אל תפחדו. אלה "עכבישים" שהם למעשה מכונות קטנות שעוברות דרך אתרים באינטרנט, איך? בואו נגיד שאנחנו ביום הראשון שגוגל עלה לאוויר, והספיידר הראשון פשוט נכנס לאתר הראשון שראה, נכנס לאתר וקורא את כל מה שכתוב מתוך הבנה פשוטה של קוד HTML (אנחנו נדבר ונרחיב גם על זה) ולהבין את השפה ולקחת משם מילים קטנות ולנסות להבין מה בדיוק נאמר במאמר, למשל אם גוגל הגיעה למאמר שמדבר על קורס לימוד נגינה בשם "לומדים לנגן", מכיוון שגוגל מצליחה לקרוא את הביטוי הזה "לומדים לנגן" יותר מפעם אחת או פעמיים, גוגל מבינה שבמאמר זה יש מידע בנושא, אז אם מישהו בפעם הבאה יחפש חפשו את הביטוי "לומדים לנגן", גוגל תדע לתת לה את התוצאה של "לומדים לנגן", בעיקר משום שהוא אתר מוסמך וסמכות בתחום הנגינה (לא באמת).ועכשיו בואו נגיד שממאמר זה יש קישור לאתר המלא החדש של לומדים לנגן שכתבו באתר זה את כל מה שניתן לכתוב בנושא וכמובן, עם פרטים מדוע פתחו את לומדים לנגן וכמה עולה הקורס, ופרטים נוספים. שלרוב נראה פשוט כטקסט מצויר שכיום בדרך כלל מובן שהוא קישור לאתר אחר, למשל, אז גוגל עוברת על הקישור הזה עם העכבישים שלה - ומגלה אתר חדש ומכניסה את האתר החדש לאינדקס הגדול שלו, כלומר ארון הספרים הגדול שלו. אז אם מישהו יחפש בגוגל "לומדים לנגן", גוגל תדע לתת לו גם את התוצאה הזו. בינתיים הכל טוב? בסדר, בואו נעבור לחלקים החשובים באמת לאנשים כמונו, שרוצים לקדם אתרים.
גוגל לא באמת שואלת הרבה מנהלי אתרים, היא עושה זאת בגדול:
בנה אתרים עם היררכיה ברורה לנוחות המשתמשים
בנה קישורים ברורים מעמוד לדף לנוחיות המשתמשים (למשל תפריט חזותי ברור בראש האתר כמו רוב האתרים כיום)
בנה אתר עם תוכן עשיר, שמיש ואיכותי לגולש האקראי שיוכל להבין מהי השפה הפשוטה ביותר, או לפחות השפה הברורה ביותר סביב הנושא עליו כתבת באתר.
בנה אתר עם תוכן איכותי וודא שהוא נמצא תחת כתובת URL ברורה לגולש וכמובן, לא משוכפל, ואם הוא משוכפל - דאג לעבוד עם מתכנת שיודע ליצור כתובת אחת בלבד ולא מספר כתובות. לאותו עמוד (נדבר על כך בהמשך)
בהצלחה!