בירור | איך בונים בורר אוטמאטי
-
שלום לכולם אני רוצה להבין איך בנויה מערכת של בורר אוטמאטי
בין גנרטור וח"ח בצורה בטיחותית.השידרוגים שאני רוצה לעשות בהמשך הם
- שהבורר יהיה עם בקר חכם אבל באופן שלא יווצר שום מצב שיהיה 2 הזנות במקביל.
- לשדרג את שהזנת השבת תהיה ממצברים עם גיבוי מהגנרטור.
- שאם נפל הגנרטור בשבת הוא לא יעבור אוטמאטי לחשמל (אולי כדאי על ידי בורר).
בסופו של דבר הכל יותקן על ידי חשמלאי מוסמך.
@דני ושאר מומחי החשמל.
-
שלום לכולם אני רוצה להבין איך בנויה מערכת של בורר אוטמאטי
בין גנרטור וח"ח בצורה בטיחותית.השידרוגים שאני רוצה לעשות בהמשך הם
- שהבורר יהיה עם בקר חכם אבל באופן שלא יווצר שום מצב שיהיה 2 הזנות במקביל.
- לשדרג את שהזנת השבת תהיה ממצברים עם גיבוי מהגנרטור.
- שאם נפל הגנרטור בשבת הוא לא יעבור אוטמאטי לחשמל (אולי כדאי על ידי בורר).
בסופו של דבר הכל יותקן על ידי חשמלאי מוסמך.
@דני ושאר מומחי החשמל.
@שער-השמים
אני עשיתי ככה:6230d158-3db5-4403-9127-e2e57d1b7fc0-מלא.pdf
בשורה למטה
בצד שמאל- זה שני ראשיים ופחתים לחשמל / מצברים
בצד ימין- זה נורות בקרה מחוץ לארון חשמל
ירוק- מצברים בפעולה
אדום- חשמל בפעולה
צהוב- טעינה בפעולה [רק במצברים]
בשורה אמצעית
בצד שמאל- זה הקונטקטורים עם חיגור
באמצע- זה סתם פס חיבורים, כדי שיהיה לי הרבה חיבורים [בשרטוט רואים את כל החיבורים בקווים מתפצלים]
בצד ימין- זה בורר 4 מצבים מחוץ לארון חשמל- אוטו'
- חשמל ידני
- מצברים ידני
- מצב אל- פסק [אפשרי רק במצברים ולא בגנרטור]
בשורה למעלה: מימין לשמאל: צייטק [בקר חכם], קונטקטור מחליף 2P [זה רק בגלל שהיה לי פדיחה מסויימת- אפשר לעשות בקומבינה יותר פשוטה], שני טיימרים אחד למעבר הלוך ואחד למעבר חזור [זה בגלל שהיה לי פדיחה עם הצייטק שמיד עם נתינת הפקודה החל תהליך ההחלפה, ואז הוא לא הספיק לשמור את הפקודה- יתכן שיש אופציה גם בלי זה], שני מגען מחליף בשביל החלפה אוטו' גם ביום חול במקרה של הפסקת חשמל וגם בשבת [כאן הכנסתי גם את הטעינה אוטו' ביום חול- רק במצברים לא בגנרטור], שני טיימרים כדי שלא יכנסו הקונטקטורים לפעולה מיידית [הגנה על מכשירי חשמל], ובסוף זה קונטקטור בשביל טעינת המצברים [לא קיים בגנרטור]
אשמח לעזור בשאלות נוספות!
-
ש שטיגליץ העביר נושא זה מ-חשמל - כללי ב-
-
@שער-השמים
אני עשיתי ככה:6230d158-3db5-4403-9127-e2e57d1b7fc0-מלא.pdf
בשורה למטה
בצד שמאל- זה שני ראשיים ופחתים לחשמל / מצברים
בצד ימין- זה נורות בקרה מחוץ לארון חשמל
ירוק- מצברים בפעולה
אדום- חשמל בפעולה
צהוב- טעינה בפעולה [רק במצברים]
בשורה אמצעית
בצד שמאל- זה הקונטקטורים עם חיגור
באמצע- זה סתם פס חיבורים, כדי שיהיה לי הרבה חיבורים [בשרטוט רואים את כל החיבורים בקווים מתפצלים]
בצד ימין- זה בורר 4 מצבים מחוץ לארון חשמל- אוטו'
- חשמל ידני
- מצברים ידני
- מצב אל- פסק [אפשרי רק במצברים ולא בגנרטור]
בשורה למעלה: מימין לשמאל: צייטק [בקר חכם], קונטקטור מחליף 2P [זה רק בגלל שהיה לי פדיחה מסויימת- אפשר לעשות בקומבינה יותר פשוטה], שני טיימרים אחד למעבר הלוך ואחד למעבר חזור [זה בגלל שהיה לי פדיחה עם הצייטק שמיד עם נתינת הפקודה החל תהליך ההחלפה, ואז הוא לא הספיק לשמור את הפקודה- יתכן שיש אופציה גם בלי זה], שני מגען מחליף בשביל החלפה אוטו' גם ביום חול במקרה של הפסקת חשמל וגם בשבת [כאן הכנסתי גם את הטעינה אוטו' ביום חול- רק במצברים לא בגנרטור], שני טיימרים כדי שלא יכנסו הקונטקטורים לפעולה מיידית [הגנה על מכשירי חשמל], ובסוף זה קונטקטור בשביל טעינת המצברים [לא קיים בגנרטור]
אשמח לעזור בשאלות נוספות!
@תלת-פאזי כתב בבירור | איך בונים בורר אוטמאטי:
אני עשיתי ככה:
תודה רבה רבה
וואי נראה מדהים, אני באמצע להתעמק להבין
יש חלק שהקווים טיפה דבוקים ולא ברור מה למה
.
כמה דברים-
יש לך אולי תמונה פיזית של הלוח?
-
למה עבדת עם ציטק ולא בית חכם אחר?
-
בעיקר מה שמענין אותי להבין איך בונים את החלק של הבורר האוטמטי.
יש לי 2 הזנות
1 מצברים עם קולטים. 2. גנרטור.
פקק של 16 אמפר תלת פאזי.
איך בונים את האוטמאט שברגע שנופל המצבר יעבור לגנרטור. (הבנתי בערך שצריך קונטקטורים והשהייות) -
@תלת-פאזי כתב בבירור | איך בונים בורר אוטמאטי:
אני עשיתי ככה:
תודה רבה רבה
וואי נראה מדהים, אני באמצע להתעמק להבין
יש חלק שהקווים טיפה דבוקים ולא ברור מה למה
.
כמה דברים-
יש לך אולי תמונה פיזית של הלוח?
-
למה עבדת עם ציטק ולא בית חכם אחר?
-
בעיקר מה שמענין אותי להבין איך בונים את החלק של הבורר האוטמטי.
יש לי 2 הזנות
1 מצברים עם קולטים. 2. גנרטור.
פקק של 16 אמפר תלת פאזי.
איך בונים את האוטמאט שברגע שנופל המצבר יעבור לגנרטור. (הבנתי בערך שצריך קונטקטורים והשהייות)@שער-השמים כתב בבירור | איך בונים בורר אוטמאטי:
דבוקים ולא ברור מה למה
זה רק בחוטים של תלת פאזי שבעצם הם הולכים ביחד
@שער-השמים כתב בבירור | איך בונים בורר אוטמאטי:
יש לך אולי תמונה פיזית של הלוח
מה אתה מחפש לראות, את החלקים או את החוטים
את החלקים אתה רואה בשרטוט, ואת החוטים מאוד קשה לראות בתמונה@שער-השמים כתב בבירור | איך בונים בורר אוטמאטי:
למה עבדת עם ציטק ולא בית חכם אחר
בבית כנסת זה הכי מתאים, אפשר לעבוד עם נדרים פלוס, וניתן להדליק ע"י תשלום וכו'
@שער-השמים כתב בבירור | איך בונים בורר אוטמאטי:
איך בונים את החלק של הבורר האוטמטי.
העיקרון עובד ככה:
יש חלק ראשי שהוא קובע איזה קונטקטור נכנס לפעולה
ניתן להשתמש ברילאי, או בקונטקטור מחליף [NC NO- כלומר מגע אחד בנורמל פתוח- OPEN, ומגע אחד בנורמל סגור- Close]
ההשהיות זה להגנה על המוצרים
עפ"י התקן צריך שני חיגורים- למנוע שלא ייכנסו שני הקונטקטורים יחד לפעולה- חיגור מכני- איזה כדור קטן שנמצא בין שני הקוטקטורים בחור מיוחד שנפתח ונסגר בהפעלת הקונטקורים ואין מקום לכדור להיות אלא או בזה או בזה וכך הם דוחפים אותו מאחד לשני [בציור זה קצת מוסבר בחיצים שבין הקונטקטורים]
חיגור חשמלי- שההפעלה של כל אחד מהקונטקטורים עובר דרך מגע NC של הקונטקטור השני, כך שכשקונטקטור אחד בפעולה הוא מכבה את ההפעלה של הקונטקטור השני- [בשרטוט זה המגע השני מימין בכל קונטקטור]@שער-השמים כתב בבירור | איך בונים בורר אוטמאטי:
יש לי 2 הזנות
1 מצברים עם קולטים. 2. גנרטור.
פקק של 16 אמפר תלת פאזי.בעצם יש לך שלוש הזנות? אולי ארבע? פאנלים סולאריים?
חשמל מצברים גנרטור,
מה סדר העדיפויות? ביום חול ובשבת?
ליום חול: חשמל ואם נופל?
לשבת: ??מצברים??? ואח"כ גנרטור??? ובלי חשמל בכלל??תעדכן בדיוק, בל"נ אני ינסה לסדר לך את זה,
כמו כן תעדכן לגבי טעינה ולגבי הקולטים מה בדיוק יש לך ומה אתה רוצה -
-
@שער-השמים כתב בבירור | איך בונים בורר אוטמאטי:
דבוקים ולא ברור מה למה
זה רק בחוטים של תלת פאזי שבעצם הם הולכים ביחד
@שער-השמים כתב בבירור | איך בונים בורר אוטמאטי:
יש לך אולי תמונה פיזית של הלוח
מה אתה מחפש לראות, את החלקים או את החוטים
את החלקים אתה רואה בשרטוט, ואת החוטים מאוד קשה לראות בתמונה@שער-השמים כתב בבירור | איך בונים בורר אוטמאטי:
למה עבדת עם ציטק ולא בית חכם אחר
בבית כנסת זה הכי מתאים, אפשר לעבוד עם נדרים פלוס, וניתן להדליק ע"י תשלום וכו'
@שער-השמים כתב בבירור | איך בונים בורר אוטמאטי:
איך בונים את החלק של הבורר האוטמטי.
העיקרון עובד ככה:
יש חלק ראשי שהוא קובע איזה קונטקטור נכנס לפעולה
ניתן להשתמש ברילאי, או בקונטקטור מחליף [NC NO- כלומר מגע אחד בנורמל פתוח- OPEN, ומגע אחד בנורמל סגור- Close]
ההשהיות זה להגנה על המוצרים
עפ"י התקן צריך שני חיגורים- למנוע שלא ייכנסו שני הקונטקטורים יחד לפעולה- חיגור מכני- איזה כדור קטן שנמצא בין שני הקוטקטורים בחור מיוחד שנפתח ונסגר בהפעלת הקונטקורים ואין מקום לכדור להיות אלא או בזה או בזה וכך הם דוחפים אותו מאחד לשני [בציור זה קצת מוסבר בחיצים שבין הקונטקטורים]
חיגור חשמלי- שההפעלה של כל אחד מהקונטקטורים עובר דרך מגע NC של הקונטקטור השני, כך שכשקונטקטור אחד בפעולה הוא מכבה את ההפעלה של הקונטקטור השני- [בשרטוט זה המגע השני מימין בכל קונטקטור]@שער-השמים כתב בבירור | איך בונים בורר אוטמאטי:
יש לי 2 הזנות
1 מצברים עם קולטים. 2. גנרטור.
פקק של 16 אמפר תלת פאזי.בעצם יש לך שלוש הזנות? אולי ארבע? פאנלים סולאריים?
חשמל מצברים גנרטור,
מה סדר העדיפויות? ביום חול ובשבת?
ליום חול: חשמל ואם נופל?
לשבת: ??מצברים??? ואח"כ גנרטור??? ובלי חשמל בכלל??תעדכן בדיוק, בל"נ אני ינסה לסדר לך את זה,
כמו כן תעדכן לגבי טעינה ולגבי הקולטים מה בדיוק יש לך ומה אתה רוצה
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות