בקשה | איך לפרק ולארוז סיסטם בלינוקס?
-
אכתוב קצת ע"פ מידע שקיבלתי אני מ @Harwona.
בתיקיה שנמצא הסיסטם צריך:
-
ליצור שם תיקיה נוספת. לעניינו בואו נגיד שקראתי לה folder
-
לחצן ימני. ולבחור לפתוח טרמינל כאן.
-
להקיש בטרמינל
mount -t ext4 -o loop system.img folder -
אם קראתם לתיקיה הנוספת בשם אחר, תשנו את הfolder שבסוף הפקודה לשם שקראתם.
-
כעת הסיסטם נמצא מפורק בתוך התיקיה הנוספת וניתן לשנות שם מה שרוצים
-
לאחר שמסיימים את כל השינויים חוזרים לתיקיה שבה נמצא הסיסטם, פותחים שם טרמינל, ומקישים
umount system.img -
ואז ישנה פקודה נוספת שעניינה לוודא שאין שגיאות:
e2fsck -yf system.img -
בהצלחה!
שימו לב:
יתכן שכשתנסו יקפוץ בשורת הפקודה הודעה כזאת:

במידה וכך, צריך להוסיף בתחילת כל פקודה את המילה sudo ואז תתבקשו להקיש את סיסמת הלינוקס (לא רואים בטרמינל שמקישים) ואנטר.
עריכה:
יש כאן מדריך של @מוטי-אורן עם פקודות בכלל ללינוקס. במידה לפקודה הראשונה צריך sudo יש צורך אח"כ לבצע את השינויים באמצעות פקודות עם sudo כי זה מוגן משינויים. -
-
@מיכאלוש @ע-1195 @אביבי
אם יהיה לי זמן וכח, אולי אכתוב מדריך מפורט, כרגע זה לא על הפרק, כמו שכתבתי לעיל חיפוש בגוגל יכול לחסוך לכם הרבה שאלות.
@chaimd תודה על האזכור, שים לב לזה:
@אביבי תפתח טרמינל בשולחן העבודה, תקיש את הפקודה sudo -i תתבקש להקיש סיסמא ואנטר ואז הטרמינל יופעל עם גישת רוט, כעת תשתמש בפקודת cd ע"מ לנווט לתיקייה שבה נמצאת מחיצת system ואז תריץ את פקודת ה mount כפי שכתב @chaimd לעיל, אמור לעבוד מצויין.
שים לב! אני מדבר על מחיצת סיסטם בלבד, לא על מחיצת סופר שבתוכה יש מחיצת סיסטם, שאז תצטרך לחלץ את המחיצות מסופר ורק אחרי זה תוכל לעשות mount למחיצת סיסטם. -
@Harwona גם אני מאד ישמח אם תכתוב לזה מדריך ברור יותר.
ניסיתי את המדריך שלך ולא בדיוק הצלחתי לפתוח את טרמינל בתיקייה בה נמצא הקובץ ולפרק את הסיסטם
-
@מיכאלוש @ע-1195 @אביבי
אם יהיה לי זמן וכח, אולי אכתוב מדריך מפורט, כרגע זה לא על הפרק, כמו שכתבתי לעיל חיפוש בגוגל יכול לחסוך לכם הרבה שאלות.
@chaimd תודה על האזכור, שים לב לזה:
@אביבי תפתח טרמינל בשולחן העבודה, תקיש את הפקודה sudo -i תתבקש להקיש סיסמא ואנטר ואז הטרמינל יופעל עם גישת רוט, כעת תשתמש בפקודת cd ע"מ לנווט לתיקייה שבה נמצאת מחיצת system ואז תריץ את פקודת ה mount כפי שכתב @chaimd לעיל, אמור לעבוד מצויין.
שים לב! אני מדבר על מחיצת סיסטם בלבד, לא על מחיצת סופר שבתוכה יש מחיצת סיסטם, שאז תצטרך לחלץ את המחיצות מסופר ורק אחרי זה תוכל לעשות mount למחיצת סיסטם. -
@Harwona ואם אין לי אז לא צריך?
ואחרי השינויים איך אני מקפל את הסיסטם ואז איך אני סוגר הכל לsuper? -
ש שמעון pc התייחס לנושא זה ב
-
ל למה באתי התייחס לנושא זה ב
שלום! נראה שהשיחה הזו מעניינת אותך, אבל עדיין אין לך חשבון.
נמאס לכם לגלול בין אותם הפוסטים בכל ביקור? כשנרשמים לחשבון, תמיד תחזרו בדיוק למקום שבו הייתם קודם, ותוכלו לבחור לקבל התראות על תגובות חדשות (בין אם במייל, ובין אם בהתראת פוש). תוכלו גם לשמור סימניות ולפרגן ב-upvote לפוסטים כדי להביע הערכה לחברי קהילה אחרים.
בעזרת התרומה שלך, הפוסט הזה יכול להיות אפילו טוב יותר 💗
הרשמה התחברות