קרדיט לאדם החושב ולי.מ.א תפילת מנחה לימי החול קורבנות לשם יחוד קודשא בריך הוא ושכינתה בדחילו ורחימו ורחימו ודחילו ליחדא שם יוד קי בואו קי ביחודא שלים בשם כל ישראל הנה אנחנו באים להתפלל תפלת מנחה שתקן יצחק אבינו עליו השלום עם כל המצות הכלולות בה לתקן את שרשה במקום עליון לעשות נחת רוח ליוצרנו ולעשות רצון בוראנו ויהי נעם אדני אלהינו עלינו ומעשה ידינו כוננה עלינו ומעשה ידינו כוננהושתי פעמים למנצח על הגתית לבני קרח מזמור מה ידידות משכנותיך יהוה צבאות נכספה וגם כלתה נפשי לחצרות יהוה לבי ובשרי ירננו אל אל חי גם צפור מצאה בית ודרור קן לה אשר שתה אפרחיה את מזבחותיך יהוה צבאות מלכי ואלהי אשרי יושבי ביתך עוד יהללוך סלה אשרי אדם עוז לו בך מסלות בלבבם עברי בעמק הבכא מעין ישיתוהו גם ברכות יעטה מורה ילכו מחיל אל חיל יראה אל אלהים בציון יהוה אלהים צבאות שמעה תפלתי האזינה אלהי יעקב סלה מגננו ראה אלהים והבט פני משיחך כי טוב יום בחצריך מאלף בחרתי הסתופף בבית אלהי מדור באהלי רשע כי שמש ומגן יהוה אלהים חן וכבוד יתן יהוה לא ימנע טוב להלכים בתמים יהוה צבאות אשרי אדם בטח בך וידבר יהוה אל משה לאמר צו את בני ישראל ואמרת אלהם את קרבני לחמי לאשי ריח ניחחי תשמרו להקריב לי במועדו ואמרת להם זה האשה אשר תקריבו ליהוה כבשים בני שנה תמימם שנים ליום עלה תמיד את הכבש אחד תעשה בבקר ואת הכבש השני תעשה בין הערבים ועשירית האיפה סלת למנחה בלולה בשמן כתית רביעת ההין עלת תמיד העשיה בהר סיני לריח ניחח אשה ליהוה ונסכו רביעת ההין לכבש האחד בקדש הסך נסך שכר ליהוה ואת הכבש השני תעשה בין הערבים כמנחת הבקר וכנסכו תעשה אשה ריח ניחח ליהוה אתה הוא יהוה אלהינו שהקטירו אבותינו לפניך את קטרת הסמים בזמן שבית המקדש קים כאשר צוית אותם על יד משה נביאך ככתוב בתורתך ויאמר יהוה אל משה קח לך סמים נטף ושחלת וחלבנה סמים ולבנה זכה בד בבד יהיה ועשית אתה קטרת רקח מעשה רוקח ממלח טהור קדש ושחקת ממנה הדק ונתתה ממנה לפני העדת באהל מועד אשר אועד לך שמה קדש קדשים תהיה לכם ונאמר והקטיר עליו אהרן קטרת סמים בבקר בבקר בהיטיבו את הנרת יקטירנה ובהעלת אהרן את הנרת בין הערבים יקטירנה קטרת תמיד לפני יהוה לדרתיכם תנו רבנן פטום הקטרת כיצד שלש מאות וששים ושמונה מנים היו בה שלש מאות וששים וחמשה כמנין ימות החמה מנה בכל יום מחציתו בבקר ומחציתו בערב ושלשה מנים יתרים שמהם מכניס כהן גדול ונוטל מהם מלא חפניו ביום הכיפורים מחזירן למכתשת בערב יום הכיפורים כדי לקים מצות דקה מן הדקה ואחד עשר סמנים היו בה ואלו הן הצרי והצפורן והחלבנה והלבונה משקל שבעים שבעים מנה מור וקציעה ושבלת נרד וכרכם משקל ששה עשר ששה עשר מנה הקשט שנים עשר קלופה שלשה קנמון תשעה בורית כרשינה תשעה קבין יין קפריסין סאין תלת וקבין תלתא ואם לא מצא יין קפריסין מביא חמר חור עתיק מלח סדומית רובע מעלה עשן כל שהוא רבי נתן הבבלי אומר אף כפת הירדן כל שהיא אם נתן בה דבש פסלה ואם חסר אחת מכל סממניה חיב מיתה רבן שמעון בן גמליאל אומר הצרי אינו אלא שרף הנוטף מעצי הקטף בורית כרשינה למה היא באה כדי לשפות בה את הצפורן כדי שתהא נאה יין קפריסין למה הוא בא כדי לשרות בו את הצפורן כדי שתהא עזה והלא מי רגלים יפין לה אלא שאין מכניסין מי רגלים במקדש מפני הכבוד תניא רבי נתן אומר כשהוא שוחק אומר הדק היטב היטב הדק מפני שהקול יפה לבשמים פטמה לחצאין כשרה לשליש ולרביע לא שמענו אמר רבי יהודה זה הכלל אם כמדתה כשרה לחצאין ואם חסר אחת מכל סממניה חיב מיתה תני בר קפרא אחת לששים או לשבעים שנה היתה באה של שירים לחצאין ועוד תני בר קפרא אלו היה נותן בה קרטוב של דבש אין אדם יכול לעמד מפני ריחה ולמה אין מערבין בה דבש מפני שהתורה אמרה כי כל שאר וכל דבש לא תקטירו ממנו אשה ליהוה יהוה צבאות עמנו משגב לנו אלהי יעקב סלה יהוה צבאות אשרי אדם בטח בך יהוה הושיעה המלך יעננו ביום קראנו וערבה ליהוה מנחת יהודה וירושלם כימי עולם וכשנים קדמניות אשרי יושבי ביתך עוד יהללוך סלה אשרי העם שככה לו אשרי העם שיהוה אלהיו תהלה לדוד ארוממך אלוהי המלך ואברכה שמך לעולם ועד בכל יום אברכך ואהללה שמך לעולם ועד גדול יהוה ומהלל מאד ולגדלתו אין חקר דור לדור ישבח מעשיך וגבורתיך יגידו הדר כבוד הודך ודברי נפלאותיך אשיחה ועזוז נוראתיך יאמרו וגדולתך אספרנה זכר רב טובך יביעו וצדקתך ירננו חנון ורחום יהוה ארך אפים וגדל חסד טוב יהוה לכל ורחמיו על כל מעשיו יודוך יהוה כל מעשיך וחסידיך יברכוכה כבוד מלכותך יאמרו וגבורתך ידברו להודיע לבני האדם גבורתיו וכבוד הדר מלכותו מלכותך מלכות כל עלמים וממשלתך בכל דור ודור סומך יהוה לכל הנפלים וזוקף לכל הכפופים עיני כל אליך ישברו ואתה נותן להם את אכלם בעתו פותח את ידך ומשביע לכל חי רצון צדיק יהוה בכל דרכיו וחסיד בכל מעשיו קרוב יהוה לכל קראיו לכל אשר יקראהו באמת רצון יראיו יעשה ואת שועתם ישמע ויושיעם שומר יהוה את כל אהביו ואת כל הרשעים ישמיד תהלת יהוה ידבר פי ויברך כל בשר שם קדשו לעולם ועד ואנחנו נברך יה מעתה ועד עולם הללויה תכון תפלתי קטרת לפניך משאת כפי מנחת ערב הקשיבה לקול שועי מלכי ואלהי כי אליך אתפלל ואומר החזן חצי קדיש יתגדל ויתקדש שמה רבא אמן בעלמא די ברא כרעותה וימליך מלכותה ויצמח פרקנה ויקרב משיחה אמן בחייכון וביומיכון ובחיי דכל בית ישראל בעגלא ובזמן קריב ואמרו אמן אמן יהא שמיה רבה יהא שמיה רבא מברך לעלם ולעלמי עלמיא יתברך וישתבח ויתפאר ויתרומם ויתנשא ויתהדר ויתעלה ויתהלל שמה דקדשא בריך הוא אמן לעלא מן כל ברכתא שירתא תשבחתא ונחמתא דאמירן בעלמא ואמרו אמן אמן תפילת עמידה =========== אדני שפתי תפתח ופי יגיד תהלתך ברוך אתה יהוה אלהינו ואלהי אבותינו אלהי אברהם אלהי יצחק ואלהי יעקב האל הגדול הגבור והנורא אל עליון גומל חסדים טובים קונה הכל וזוכר חסדי אבות ומביא גואל לבני בניהם למען שמו באהבה בעשרת ימי תשובה זכרנו לחיים מלך חפץ בחיים כתבנו בספר חיים למענך אלהים חיים מלך עוזר ומושיע ומגן ברוך אתה יהוה מגן אברהם אתה גבור לעולם אדני מחיה מתים אתה רב להושיע בקיץ מוריד הטל בחורף משיב הרוח ומוריד הגשם מכלכל חיים בחסד מחיה מתים ברחמים רבים סומך נופלים ורופא חולים ומתיר אסורים ומקים אמונתו לישני עפר מי כמוך בעל גבורות ומי דומה לך מלך ממית ומחיה ומצמיח ישועה בעשרת ימי תשובה מי כמוך אב הרחמן זוכר יצוריו ברחמים לחיים ונאמן אתה להחיות מתים ברוך אתה יהוה מחיה המתים קדושה ===== נקדישך ונעריצך כנעם שיח סוד שרפי קדש המשלשים לך קדשה ככתוב על יד נביאך וקרא זה אל זה ואמר קדוש קדוש קדוש יהוה צבאות מלא כל הארץ כבודו לעמתם משבחים ואומרים ברוך כבוד יהוה ממקומו ובדברי קדשך כתוב לאמר ימלך יהוה לעולם אלהיך ציון לדר ודר הללויה אתה קדוש ושמך קדוש וקדושים בכל יום יהללוך סלה ברוך אתה יהוה האל הקדוש בעשרת ימי תשובה המלך הקדוש אתה חונן לאדם דעת ומלמד לאנוש בינה חננו מאתך חכמה בינה ודעת ברוך אתה יהוה חונן הדעת השיבנו אבינו לתורתך וקרבנו מלכנו לעבודתך והחזירנו בתשובה שלמה לפניך ברוך אתה יהוה הרוצה בתשובה סלח לנו אבינו כי חטאנו מחל לנו מלכנו כי פשענו כי אל טוב וסלח אתה ברוך אתה יהוה חנון המרבה לסלח ראה נא בענינו וריבה ריבנו ומהר לגאלנו גאלה שלמה למען שמך כי אל גואל חזק אתה ברוך אתה יהוה גואל ישראל בתענית ציבור בתענית ציבור אומר כאן שליח הציבור בחזרה עננו עננו אבינו עננו ביום צום התענית הזה כי בצרה גדולה אנחנו אל תפן לרשעינו ואל תתעלם מלכנו מבקשתנו היה נא קרוב לשועתנו טרם נקרא אליך אתה תענה נדבר ואתה תשמע כדבר שנאמר והיה טרם יקראו ואני אענה עוד הם מדברים ואני אשמע כי אתה יהוה פודה ומציל ועונה ומרחם בכל עת צרה וצוקה ברוך אתה יהוה העונה לעמו ישראל בעת צרה רפאנו יהוה ונרפא הושיענו ונושעה כי תהלתנו אתה והעלה ארוכה ומרפא לכל תחלואינו ולכל מכאובינו ולכל מכותינו כי אל רופא רחמן ונאמן אתה ברוך אתה יהוה רופא חולי עמו ישראל בקיץ ברכנו יהוה אלהינו בכל מעשי ידינו וברך שנתנו בטללי רצון ברכה ונדבה ותהי אחריתה חיים ושבע ושלום כשנים הטובות לברכה כי אל טוב ומטיב אתה ומברך השנים ברוך אתה יהוה מברך השנים בחורף ברך עלינו יהוה אלהינו את השנה הזאת ואת כל מיני תבואתה לטובה ותן טל ומטר לברכה על כל פני האדמה ורוה פני תבל ושבע את העולם כלו מטובך ומלא ידינו מברכותיך ומעשר מתנות ידיך שמרה והצילה שנה זו מכל דבר רע ומכל מיני משחית ומכל מיני פרענות ועשה לה תקוה טובה ואחרית שלום חוס ורחם עליה ועל כל תבואתה ופירותיה וברכה בגשמי רצון ברכה ונדבה ותהי אחריתה חיים ושבע ושלום כשנים הטובות לברכה כי אל טוב ומטיב אתה ומברך השנים ברוך אתה יהוה מברך השנים תקע בשופר גדול לחרותנו ושא נס לקבץ גליותינו וקבצנו מהרה יחד מארבע כנפות הארץ לארצנו ברוך אתה יהוה מקבץ נדחי עמו ישראל השיבה שופטינו כבראשונה ויועצינו כבתחלה והסר ממנו יגון ואנחה ומלך עלינו מהרה אתה יהוה לבדך בחסד וברחמים בצדק ובמשפט ברוך אתה יוהוווהו מלך אוהב צדקה ומשפט בעשרת ימי תשובה אומרים המלך המשפט למינים ולמלשינים אל תהי תקוה וכל הזדים כרגע יאבדו וכל אויביך וכל שונאיך מהרה יכרתו ומלכות הרשעה מהרה תעקר ותשבר ותכלם ותכניעם במהרה בימינו ברוך אתה יהוה שובר אויבים ומכניע זדים על הצדיקים ועל החסידים ועל שארית עמך בית ישראל ועל זקניהם ועל פלטת בית סופריהם ועל גרי הצדק ועלינו יהמו נא רחמיך יהוה אלהינו ותן שכר טוב לכל הבוטחים בשמך באמת ושים חלקנו עמהם ולעולם לא נבוש כי בך בטחנו ועל חסדך הגדול באמת נשעננו ברוך אתה יוהוווהו משען ומבטח לצדיקים תשכון בתוך ירושלים עירך כאשר דברת וכסא דוד עבדך מהרה בתוכה תכין ובנה אותה בנין עולם במהרה בימינו בתשעה באב מוסיפים נחם יהוה אלהינו את אבלי ציון ואת אבלי ירושלים ואת העיר החרבה והבזויה והשוממה מבלי בניה היא יושבת וראשה חפוי כאשה עקרה שלא ילדה ויבלעוה ליגיונים ויירשוה ויטילו את עמך ישראל לחרב ויהרגו בזדון חסידי עליון על כן ציון במרר תבכה וירושלים תתן קולה לבי לבי על חלליהם מעי מעי על הרוגיהם כי אתה יהוה באש הצתה ובאש אתה עתיד לבנותה ככתוב ואני אהיה לה נאם יהוה חומת אש סביב ולכבוד אהיה בתוכה ברוך אתה יהוה מנחם ציון בבנין ירושלים וממשיכים את צמח ברוך אתה יהוה בונה ירושלים את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח וקרנו תרום בישועתך כי לישועתך קוינו וצפינו כל היום ברוך אתה יהוה מצמיח קרן ישועה שמע קולנו יהוה אלהינו אב הרחמן רחם עלינו וקבל ברחמים וברצון את תפלתנו כי אל שומע תפלות ותחנונים אתה ומלפניך מלכנו ריקם אל תשיבנו חננו ועננו ושמע תפלתנו בתענית בתענית יחיד ובתענית ציבור אומר כאן היחיד עננו וכן שליח ציבור ששכח יאמר כאן עננו ללא חתימה עננו אבינו עננו ביום צום התענית הזה כי בצרה גדולה אנחנו אל תפן לרשעינו ואל תתעלם מלכנו מבקשתנו היה נא קרוב לשועתנו טרם נקרא אליך אתה תענה נדבר ואתה תשמע כדבר שנאמר והיה טרם יקראו ואני אענה עוד הם מדברים ואני אשמע כי אתה יהוה פודה ומציל ועונה ומרחם בכל עת צרה וצוקה כי אתה שומע תפלת כל פה ברוך אתה יהוה שומע תפלה רצה יהוה אלהינו בעמך ישראל ולתפלתם שעה והשב העבודה לדביר ביתך ואשי ישראל ותפלתם מהרה באהבה תקבל ברצון ותהי לרצון תמיד עבודת ישראל עמך יעלה ויבוא בראש חודש ובחול המועד מוסיפים אלהינו ואלהי אבותינו יעלה ויבא יגיע יראה וירצה ישמע יפקד ויזכר זכרוננו וזכרון אבותינו זכרון ירושלים עירך וזכרון משיח בן דוד עבדך וזכרון כל עמך בית ישראל לפניך לפלטה לטובה לחן לחסד ולרחמים לחיים טובים ולשלום ביום בראש חדש ראש חדש הזה בחוהמ פסח חג המצות הזה ביום מקרא קדש הזה בחוהמ סוכות חג הסכות הזה ביום מקרא קדש הזה לרחם בו עלינו ולהושיענו זכרנו יהוה אלהינו בו לטובה ופקדנו בו לברכה והושיענו בו לחיים טובים בדבר ישועה ורחמים חוס וחננו וחמל ורחם עלינו והושיענו כי אליך עינינו כי אל מלך חנון ורחום אתה ואתה ברחמיך הרבים תחפץ בנו ותרצנו ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים ברוך אתה יהוה המחזיר שכינתו לציון מודים אנחנו לך שאתה הוא יהוה אלהינו ואלהי אבותינו לעולם ועד צורנו צור חיינו ומגן ישענו אתה הוא לדר ודר נודה לך ונספר תהלתך על חיינו המסורים בידיך ועל נשמותינו הפקודות לך ועל נסיך שבכל יום עמנו ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת ערב ובקר וצהרים הטוב כי לא כלו רחמיך המרחם כי לא תמו חסדיך כי מעולם קוינו לך בחזרת השץ מודים דרבנן מודים אנחנו לך שאתה הוא יהוה אלהינו ואלהי אבותינו אלהי כל בשר יוצרנו יוצר בראשית ברכות והודאות לשמך הגדול והקדוש על שהחייתנו וקימתנו כן תחינו ותחננו ותאסוף גליותינו לחצרות קדשך לשמר חקיך ולעשות רצונך ולעבדך בלבב שלם על שאנחנו מודים לך ברוך אל ההודאות על הניסים ========= על הניסים על הנסים ועל הפרקן ועל הגבורות ועל התשועות ועל הנפלאות ועל הנחמות שעשית לאבותינו בימים ההם בזמן הזה בחנוכה אומרים בימי מתתיה בן יוחנן כהן גדול חשמונאי ובניו כשעמדה מלכות יון הרשעה על עמך ישראל לשכחם תורתך ולהעבירם מחקי רצונך ואתה ברחמיך הרבים עמדת להם בעת צרתם רבת את ריבם דנת את דינם נקמת את נקמתם מסרת גבורים ביד חלשים ורבים ביד מעטים וטמאים ביד טהורים ורשעים ביד צדיקים וזדים ביד עוסקי תורתך לך עשית שם גדול וקדוש בעולמך ולעמך ישראל עשית תשועה גדולה ופרקן כהיום הזה ואחר כך באו בניך לדביר ביתך ופנו את היכלך וטהרו את מקדשך והדליקו נרות בחצרות קדשך וקבעו שמונת ימי חנכה אלו בהלל גמור ובהודאה ועשית עמהם נסים ונפלאות ונודה לשמך הגדול סלה בפורים אומרים בימי מרדכי ואסתר בשושן הבירה כשעמד עליהם המן הרשע בקש להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים מנער ועד זקן טף ונשים ביום אחד בשלשה עשר לחדש שנים עשר הוא חדש אדר ושללם לבוז ואתה ברחמיך הרבים הפרת את עצתו וקלקלת את מחשבתו והשבות לו גמולו בראשו ותלו אותו ואת בניו על העץ ועשית עמהם נסים ונפלאות ונודה לשמך הגדול סלה ועל כלם יתברך ויתרומם ויתנשא תמיד שמך מלכנו לעולם ועד וכל החיים יודוך סלה בעשרת ימי תשובה וכתב לחיים טובים כל בני בריתך ויהללו ויברכו את שמך הגדול באמת לעולם כי טוב האל ישועתנו ועזרתנו סלה האל הטוב ברוך אתה יהוה הטוב שמך ולך נאה להודות שים שלום טובה וברכה חיים חן וחסד צדקה ורחמים עלינו ועל כל ישראל עמך וברכנו אבינו כלנו כאחד באור פניך כי באור פניך נתת לנו יהוה אלהינו תורה וחיים אהבה וחסד צדקה ורחמים ברכה ושלום וטוב בעיניך לברכנו ולברך את כל עמך ישראל ברב עז ושלום בעשרת ימי תשובה ובספר חיים ברכה ושלום ופרנסה טובה וישועה ונחמה וגזרות טובות נזכר ונכתב לפניך אנחנו וכל עמך בית ישראל לחיים טובים ולשלום ברוך אתה יוהוווהו המברך את עמו ישראל בשלום אמן יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך יהוה צורי וגאלי אלהי נצר לשוני מרע ושפתי מדבר מרמה ולמקללי נפשי תדם ונפשי כעפר לכל תהיה פתח לבי בתורתך ואחרי מצותיך תרדף נפשי וכל הקמים עלי לרעה מהרה הפר עצתם וקלקל מחשבותם (יהיו כמץ לפני רוח ומלאך יהוה דוחה) עשה למען שמך עשה למען ימינך עשה למען תורתך עשה למען קדשתך למען יחלצון ידידיך הושיעה ימינך וענני נוהגים לומר כאן פסוק המתחיל וגומר באות שבה מתחיל וגומר שמו הפרטי יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך יהוה צורי וגאלי עשה שלום בעשרת ימי תשובה אומר השלום במרומיו הוא ברחמיו יעשה שלום עלינו ועל כל עמו ישראל ואמרו אמן יהי רצון מלפניך יהוה אלהינו ואלהי אבותינו שתבנה בית המקדש במהרה בימינו ותן חלקנו בתורתך לעשות חקי רצונך ולעבדך בלבב שלם בימים שאין בהם תחנון יש אומרים יהי שם וכו יהי שם יהוה מברך מעתה ועד עולם ממזרח שמש עד מבואו מהלל שם יהוה רם על כל גוים יהוה על השמים כבודו יהוה אדוננו מה אדיר שמך בכל הארץ וידוי אנא יהוה אלהינו ואלהי אבותינו תבא לפניך תפלתנו ואל תתעלם מלכנו מתחנתנו שאין אנחנו עזי פנים וקשי ערף לומר לפניך יהוה אלהינו ואלהי אבותינו צדיקים אנחנו ולא חטאנו אבל חטאנו עוינו פשענו אנחנו ואבותינו ואנשי ביתנו אשמנו בגדנו גזלנו דברנו דפי ולשון הרע העוינו והרשענו זדנו חמסנו טפלנו שקר ומרמה יעצנו עצות רעות כזבנו כעסנו לצנו מרדנו מרינו דבריך נאצנו נאפנו סררנו עוינו פשענו פגמנו צררנו צערנו אב ואם קשינו ערף רשענו שחתנו תעבנו תעינו ותעתענו וסרנו ממצותיך וממשפטיך הטובים ולא שוה לנו ואתה צדיק על כל הבא עלינו כי אמת עשית ואנחנו הרשענו אל ארך אפים אתה ובעל הרחמים גדלת רחמיך וחסדיך תזכר היום לזרע ידידיך כמו שהודעת לענו מקדם וכן כתוב בתורתך וירד יהוה בענן ויתיצב עמו שם ויקרא בשם יהוה ושם נאמר ויעבר יהוה על פניו ויקרא יהוה יהוה אל רחום וחנון ארך אפים ורב חסד ואמת נוצר חסד לאלפים נושא עוון ופשע וחטאה ונקה רחום וחנון חטאנו לפניך רחם עלינו והושיענו לדוד אליך יהוה נפשי אשא אלהי בך בטחתי אל אבושה אל יעלצו איבי לי גם כל קויך לא יבשו יבשו הבוגדים ריקם דרכיך יהוה הודיעני ארחותיך למדני הדריכני באמתך ולמדני כי אתה אלהי ישעי אותך קויתי כל היום זכר רחמיך יהוה וחסדיך כי מעולם המה חטאות נעורי ופשעי אל תזכר כחסדך זכר לי אתה למען טובך יהוה טוב וישר יהוה על כן יורה חטאים בדרך ידרך ענוים במשפט וילמד ענוים דרכו כל ארחות יהוה חסד ואמת לנצרי בריתו ועדתיו למען שמך יהוה וסלחת לעוני כי רב הוא מי זה האיש ירא יהוה יורנו בדרך יבחר נפשו בטוב תלין וזרעו יירש ארץ סוד יהוה ליראיו ובריתו להודיעם עיני תמיד אל יהוה כי הוא יוציא מרשת רגלי פנה אלי וחנני כי יחיד ועני אני צרות לבבי הרחיבו ממצוקותי הוציאני ראה עניי ועמלי ושא לכל חטאותי ראה אויבי כי רבו ושנאת חמס שנאוני שמרה נפשי והצילני אל אבוש כי חסיתי בך תם וישר יצרוני כי קויתיך פדה אלהים את ישראל מכל צרותיו והוא יפדה את ישראל מכל עוונותיו יהוה אלהי ישראל שוב מחרון אפך והנחם על הרעה לעמך אבינו מלכנו אבינו אתה אבינו מלכנו אין לנו מלך אלא אתה אבינו מלכנו רחם עלינו אבינו מלכנו חננו ועננו כי אין בנו מעשים עשה עמנו צדקה וחסד למען שמך הגדול והושיענו ואנחנו לא נדע מה נעשה כי עליך עינינו זכר רחמיך יהוה וחסדיך כי מעולם המה יהי חסדך יהוה עלינו כאשר יחלנו לך אל תזכר לנו עונות ראשונים מהר יקדמונו רחמיך כי דלונו מאד עזרנו בשם יהוה עשה שמים וארץ חננו יהוה חננו כי רב שבענו בוז ברגז רחם תזכר ברגז אהבה תזכר יהוה הושיעה המלך יעננו ביום קראנו כי הוא ידע יצרנו זכור כי עפר אנחנו עזרנו אלהי ישענו על דבר כבוד שמך והצילנו וכפר על חטאתינו למען שמך עלינו לשבח עלינו לשבח לאדון הכל לתת גדלה ליוצר בראשית שלא עשנו כגויי הארצות ולא שמנו כמשפחות האדמה שלא שם חלקנו כהם ולא גורלנו ככל המונם שהם משתחוים להבל וריק ומתפללים אל אל לא יושיע ואנחנו משתחוים לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא שהוא נוטה שמים ויסד ארץ ומושב יקרו בשמים ממעל ושכינת עזו בגבהי מרומים הוא אלהינו ואין עוד אחר אמת מלכנו ואפס זולתו ככתוב בתורה וידעת היום והשבת אל לבבך כי יהוה הוא האלהים בשמים ממעל ועל הארץ מתחת אין עוד על כן נקוה לך יהוה אלהינו לראות מהרה בתפארת עזך להעביר גלולים מן הארץ והאלילים כרות יכרתון לתקן עולם במלכות שדי וכל בני בשר יקראו בשמך להפנות אליך כל רשעי ארץ יכירו וידעו כל יושבי תבל כי לך תכרע כל ברך תשבע כל לשון לפניך יהוה אלהינו יכרעו ויפלו ולכבוד שמך יקר יתנו ויקבלו כלם את על מלכותך ותמלך עליהם מהרה לעולם ועד כי המלכות שלך היא ולעולמי עד תמלך בכבוד ככתוב בתורתך יהוה ימלך לעלם ועד ונאמר והיה יהוה למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה יהוה אחד ושמו אחד